Este uneori folositor la depistarea problemelor car duc la descarcarea bateriei.Nu este foarte usor sa gasesti o astfel de problema, mai ales la masinile de ultima generatie.
Bine, vorbesc din punctul meu de vedere, de amator, stiu ca baietii astia cu leptopuri pot gasi problema imediat numai daca citesc erorile.
Atentie, nu este vorba despre un "current data logger" cum ar fi normal.Aparatul inregistreaza fluctuatiile de voltaj, nu amperii.Un data logger care inregistreaza amperii(1ma-4A...) costa cateva mii de dolari.Este bun si asta uneori.De exemplu, se poate verifica daca masina chiar are un consumator sau doar bateria este defecta, se poate verifica tensiunea de pe un bus,daca apare un scurt sau o intrerupere, etc.
In cazul de fata este vorba despre un E90 care avea 2 probleme.Se descarca bateria la cateva zile si intermitent se aprind toate becurile in bord, DSC, ABS,...si apare mesajul "electronics failure" si simbolul cu masina pe elevator.Ma rog, a fost vorba despre o obligatie...
Individul a fost la BMW cu masina, masina care nu mai este in garantie.I-au schimbat bateria deoarece au gasit-o defecta.Masina trecea in avarie deoarece bus-ul k-can intra in scurt, asa i s-a spus.
Pentru asta era nevoie de diagnoza, cateva ore, in jur de 500-600$, fara garantia ca se poate rezolva problema numai cu atat.Ma rog, nu despre asta este vorba, peste tot sunt oameni care conduc masina pe care nu si-o permit.
Problema era destul de simpla de fapt, alternatorul nu mai incarca cand se incalzea si mai ales la turatii mari.Din cauza asta se descarca bateria la cateva zile, nu avea legatura cu erorile de pe k-can, aia era alta problema.Erorile de pe k-can erau cauzate de alta problema.
Practic aparatul nu a inregistrat mai mult de 13V pe perioada cat a fost condusa masina, insa la ralanti multimetrul indica corect, peste 14V.
Aparatul poate fi programat sa inregistreze tensiunea la fiecare secunda pe timp de 9 ore, sau la mai multe secunde si bineinteles ca si durata creste.
Easy log USB Lascar se numeste aparatul.Cu google se gaseste imediat.
Logger-ul nu poate determina exact despre ce consumator este vorba, nu poate determina nici macar despre ce consum este vorba(mA), insa poate fi de ajutor in anumite situatii.Depinde de fiecare cum alege/daca alege sa il foloseasca.
ps
Solutia ideala pentru astfel de cazuri(cand este vorba despre un consum cauzat de o problema pe un CAN-bus), din punctul meu de vedere, este un CAN-bus data logger, un CANcorder, insa softul, hardware-ul si cunostiintele necesare pentru a utiliza asa ceva costa foarte mult.Nu stiu daca se justifica pentru un pasionat.Pentru mine nu se justifica clar, eu incerc sa imi "repar" masina in week-end si luni ma duc la serviciu cu taxi-ul.
Mi s-a intamplat de multe ori. :D/>
Attached File(s)
-
34.JPG (82.28K)
Number of downloads: 18 -
864-012_elusb3_1.jpg (19.5K)
Number of downloads: 16