BMW AUTO FORUM: Voltage data logger - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

Voltage data logger

#1 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 18 June 2011 - 03:48 AM

Am folosit azi un aparat pe care il am de foarte mult timp, un "voltage data logger".Poate ajuta pe cineva informatia despre acest aparat.Nu este foarte scump, costa aprox 100-150$.Acum este posibil sa fie si mai ieftin, nu stiu.
Este uneori folositor la depistarea problemelor car duc la descarcarea bateriei.Nu este foarte usor sa gasesti o astfel de problema, mai ales la masinile de ultima generatie.
Bine, vorbesc din punctul meu de vedere, de amator, stiu ca baietii astia cu leptopuri pot gasi problema imediat numai daca citesc erorile.
Atentie, nu este vorba despre un "current data logger" cum ar fi normal.Aparatul inregistreaza fluctuatiile de voltaj, nu amperii.Un data logger care inregistreaza amperii(1ma-4A...) costa cateva mii de dolari.Este bun si asta uneori.De exemplu, se poate verifica daca masina chiar are un consumator sau doar bateria este defecta, se poate verifica tensiunea de pe un bus,daca apare un scurt sau o intrerupere, etc.
In cazul de fata este vorba despre un E90 care avea 2 probleme.Se descarca bateria la cateva zile si intermitent se aprind toate becurile in bord, DSC, ABS,...si apare mesajul "electronics failure" si simbolul cu masina pe elevator.Ma rog, a fost vorba despre o obligatie...
Individul a fost la BMW cu masina, masina care nu mai este in garantie.I-au schimbat bateria deoarece au gasit-o defecta.Masina trecea in avarie deoarece bus-ul k-can intra in scurt, asa i s-a spus.
Pentru asta era nevoie de diagnoza, cateva ore, in jur de 500-600$, fara garantia ca se poate rezolva problema numai cu atat.Ma rog, nu despre asta este vorba, peste tot sunt oameni care conduc masina pe care nu si-o permit.
Problema era destul de simpla de fapt, alternatorul nu mai incarca cand se incalzea si mai ales la turatii mari.Din cauza asta se descarca bateria la cateva zile, nu avea legatura cu erorile de pe k-can, aia era alta problema.Erorile de pe k-can erau cauzate de alta problema.
Practic aparatul nu a inregistrat mai mult de 13V pe perioada cat a fost condusa masina, insa la ralanti multimetrul indica corect, peste 14V.
Aparatul poate fi programat sa inregistreze tensiunea la fiecare secunda pe timp de 9 ore, sau la mai multe secunde si bineinteles ca si durata creste.

Easy log USB Lascar se numeste aparatul.Cu google se gaseste imediat.

Logger-ul nu poate determina exact despre ce consumator este vorba, nu poate determina nici macar despre ce consum este vorba(mA), insa poate fi de ajutor in anumite situatii.Depinde de fiecare cum alege/daca alege sa il foloseasca.

ps

Solutia ideala pentru astfel de cazuri(cand este vorba despre un consum cauzat de o problema pe un CAN-bus), din punctul meu de vedere, este un CAN-bus data logger, un CANcorder, insa softul, hardware-ul si cunostiintele necesare pentru a utiliza asa ceva costa foarte mult.Nu stiu daca se justifica pentru un pasionat.Pentru mine nu se justifica clar, eu incerc sa imi "repar" masina in week-end si luni ma duc la serviciu cu taxi-ul.
Mi s-a intamplat de multe ori. :D/>

Attached File(s)



#2 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 18 June 2011 - 04:17 AM

View PostBavaria, on 18 June 2011 - 03:48 AM, said:

Solutia ideala pentru astfel de cazuri(cand este vorba despre un consum cauzat de o problema pe un CAN-bus), din punctul meu de vedere, este un CAN-bus data logger, un CANcorder, insa softul, hardware-ul si cunostiintele necesare pentru a utiliza asa ceva costa foarte mult.Nu stiu daca se justifica pentru un pasionat.Pentru mine nu se justifica clar, eu incerc sa imi "repar" masina in week-end si luni ma duc la serviciu cu taxi-ul.
Mi s-a intamplat de multe ori. :D/>



Problema de pe k-can cauza si ea descarcarea bateriei, au avut dreptate cei de la BMW, a fost o coincidenta ca si alternatorul era defect.
Hm, am scris cunostiintele in loc de cunostintele.

ps
Foarte ciudat, o perioada de timp, scurta ce este drept, nu am mai condus BMW.Parca nici greseli gramaticale nu mai faceam,...nu stiu daca are legatura cu masina. :wacko:/>
Oricum la capsuni este usor, daca gresesc ceva este normal, nu este limba materna.In tara cred ca este mai greu de explicat faptul ca esti agramat.Adica pui cheia de BMW pe masa si se face liniste.
Neah, asta este alta discutie, aici discutam despre ceva serios. :)/>

#3 User is offline   petibv Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 55
  • Joined: 21-February 11
  • Location:Brasov

Posted 18 June 2011 - 08:19 AM

Interesant gadget. :)/>
Ma uit la poza insa si nu imi dau seama cum il conectezi la masina???

#4 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 18 June 2011 - 08:21 AM

View Postpetibv, on 18 June 2011 - 08:19 AM, said:

Interesant gadget. :)/>
Ma uit la poza insa si nu imi dau seama cum il conectezi la masina???


Este simplu, il legi la bornele + si - de la baterie.

#5 User is offline   petibv Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 55
  • Joined: 21-February 11
  • Location:Brasov

Posted 18 June 2011 - 08:34 AM

Am inteles. Deci de fapt este un multimetru mai stilat?
Din cele ce ai scris, ma gandesc, ca poti sa faci acelasi lucru si cu un multimetru, dar ai nevoie de o a doua persoana, care sa stea cu ochii pe multimetru si sa verifice 'real-time' daca incarca sau nu.
Bineinteles pierzi graficul, confortul, si nu poti sa stai o zi intreaga in masina cu ochii pe multimetru, dar ideea in principiu este aceeasi nu?

#6 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 18 June 2011 - 08:40 AM

View Postpetibv, on 18 June 2011 - 08:34 AM, said:

Am inteles. Deci de fapt este un multimetru mai stilat?
Din cele ce ai scris, ma gandesc, ca poti sa faci acelasi lucru si cu un multimetru, dar ai nevoie de o a doua persoana, care sa stea cu ochii pe multimetru si sa verifice 'real-time' daca incarca sau nu.
Bineinteles pierzi graficul, confortul, si nu poti sa stai o zi intreaga in masina cu ochii pe multimetru, dar ideea in principiu este aceeasi nu?


Este greu cu un multimetru.Aparatul respectiv inregistreaza fluctuatiile de voltaj pe timp de cateva ore, zile.Daca poti sa stai atata timp cu ochii pe multimetru, atunci da, este acelasi lucru.

#7 User is offline   petibv Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 55
  • Joined: 21-February 11
  • Location:Brasov

Posted 18 June 2011 - 08:44 AM

La asta ma refeream prin 'pierzi confortul' etc. etc. :D/>

#8 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 18 June 2011 - 09:59 PM

Am facut poze la aparat.

Attached File(s)



#9 User is offline   Calin Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 69
  • Joined: 16-September 09

Posted 18 June 2011 - 10:16 PM

Se poate folosi si un multimetru digital pt. aceste masuratori. Unul care sa poata fi setat sa inregistreze fluctuatiile de tensiune, dau un ex. intre 11.5 si 14.8V. Eu folosesc un multimetru Fluke 289 TrueRms care stie sa faca asa ceva. Inregistreaza orice fluctuatii ale tensiunii si curentului (pana in 10A)

#10 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 18 June 2011 - 10:19 PM

Stiu, exista si Fluke care are data loger pentru curent, insa un 289 original este undeva la 600$.
Nu este chiar la indemana oricarui pasionat.
Logger-ul de curent de la Midtronics este 4000$.Aparate se gasesc, insa preturile sunt pe masura.Eu nu lucrez la modul profesional sa dau atatia bani pe aparate. :)/>

#11 User is offline   sax Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 562
  • Joined: 21-October 10
  • Location:Timisoara ( RO ) Alicante ( E )
  • Car:E39 528i
  • Motorcycle:Suzuki Bandit 400

Posted 19 June 2011 - 01:27 AM

Am avut ceva probleme cu consumul de curent .. imi descarca bateria noua in 3 zile . O parte din problema am rezolvat-o cred :lol:/>

Poti sa-mi spui te rog daca stii cat e consumul de curent in repaus la un E39 cu motor M52b20 ? Mersi !

#12 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 19 June 2011 - 01:42 AM

E39 trebuie sa aiba consumul de maxim 40mA, 16 minute dupa ce a fost inchisa masina.
Ca o regula generala pana in 50mA este in general ok pentru majoritatea masinilor.Tot ce este peste reprezinta o problema.
E39, teoretic nu trebuie insa sa aiba mai mult de 40mA.Verifica si vezi daca este peste.Ce ai schimbat pana acum?Rezistenta?
Cat de repede descarca bateria acum?

#13 User is offline   sax Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 562
  • Joined: 21-October 10
  • Location:Timisoara ( RO ) Alicante ( E )
  • Car:E39 528i
  • Motorcycle:Suzuki Bandit 400

Posted 19 June 2011 - 02:07 AM

A muncit un electronist jumate de zi sa caute problema ! initial avea 80mA dupa 16-20 min cu masina inchisa ( portabagajul are deschis dar incuietoarea inchisa cu o surubelnita ) .

Avea ceva la senzorul de nivel ulei din baie , era ala stricat sau ceva si statea in scurt . Dupa ce am scos mufa lui a scazut la 48-49 mA , de acolo n-a mai vrut sa scada deloc . S-au scos toate sigurantele pe rand si dupa fiecare s-a masurat cu multimetrul .

Daca te referi la "piesa cu tepi " , aia n-am schimbat-o ca nu a facut figuri clima deloc .

Acum se descarca cam in 9-10 zile din ce mi-a spus tata ( masina e acasa si eu plecat B)/> )

Cat timp poate stationa normal dar sa porneasca ? Am avut un Vectra A care l-am lasat in Spania 2 luni nepornit si tot a luat-o fara probleme :lol:/>


Mersi !

#14 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 19 June 2011 - 02:14 AM

Nu este in regula, tot ai un consumator.
Este foarte putin 9-10 zile.Inclin sa cred ca este mai mare consumul daca numai dupa atatea zile se descarca bateria.Trebuie sa scoti bateria si sa o tii in casa, pana o sa folosesti iar masina, deoarece in timpul asta se va strica.Orice baterie care sta 24h la 12v sau mai putin trebuie schimbata deoarece va ceda repede.Alta varianta ar fi sa fie in permanenta un redresor pe masina, asta daca este posibil.
Iti recomand sa decontectezi rezistenta de la ventilator pentru o proba.Nu este obligatoriu sa ai probleme.Ventilatorul poate sa porneasca/opreasca singur, intermitent si sa nu iti dai seama.

#15 User is offline   sax Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 562
  • Joined: 21-October 10
  • Location:Timisoara ( RO ) Alicante ( E )
  • Car:E39 528i
  • Motorcycle:Suzuki Bandit 400

Posted 19 June 2011 - 02:25 AM

Acum e deconectata bateria , o tine in casa si o incarca cand e nevoie ( cred ca am acasa 3 redresoare :lol:/> )! mai iese cu ea lunar la cate o tura sa nu intepeneasca !

Un consumator mai e sigur dar e mai greu de gasit ! Bateria am crezut ca nu-i buna si am dus-o la garantii .. nu stiu ce au facut aia cu ea dar mi-au tinut-o 2 zile la ei si mi-au dat alta provizorie .. nu avea nimic bateria .


Ar mai fii o treaba care nu stiu cat de adevarata e , bateria e o marca romaneasca :o/> , imi zicea cineva ca de aia face asa ca nu-i bateria de calitate ! la iarna cand merg acasa cumpar alta de marca ca sa fiu sigur ca nu-i de la baterie !!

Trebuie sa duc masina la electricean iar sa-mi monteze cateva dotari care le-am luat ulterior( volanul cu comenzi, oglinzile rabatabil electric, pilotul automat si geamurile electrice pe spate ) si il pun sa mai verifice .

O sa cumpar si piesa cu tepi noua sa o elimin si pe aia de pe lista .


Mersi mult de sfaturi !

This post has been edited by sax: 19 June 2011 - 02:28 AM


#16 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 19 June 2011 - 05:11 PM

Bateria se poate verifica, nu trebuie sa o schimbi doar pentru faptul ca este romaneasca.Toti de aici suntem romani, insa nu toti suntem dobitoci. La fel si cu bateriile, nu sunt toate proaste automat.
Important este sa aiba cel putin amperajul pe care il avea bateria originala a masinii.Daca este mai mare nu strica deloc.E39 este o masina cu electronica putina si simpla, ar trebui sa gasesti relativ repede problema.
Eu iti recomand sa gasesti consumatorul pana sa te apuci sa montezi alte piese pe masina.Daca apare si de acolo o problema, dupa aia chiar o a te descurci greu sa gasesti consumatorii.

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users