BMW-Motoare cu injectie directa Probleme cauzate de design si de benzina inferioara calitativ
#1
Posted 25 June 2011 - 02:09 AM
In general BMW-urile din Europa sunt in majoritatea lor diesel din cauza unui singur motiv, pretul benzinei.Bine, nu asta este scopul topicului, stiu ca romanii cumpara diesel pentru cuplu si alte chestii de genul asta.Nu stiu cat o sa ajute topicul deoarece nu prea am vazut multi useri cu motoare N54 pe aici, de fapt nu prea am vazut multi useri in general. :D/>
Nu e problema asta, chiar vroiam sa stiu si eu ce s-a intamplat cu Iriniel si cu Zvoreanca, am cam pierdut firul de cand m-am intors din vacanta.Da, eu recunosc, numai la astea m-am uitat cateva saptamani, am compensat pentru restul romanilor care se uita numai la Discovery Channel.Deja am deviat. :)/>
Dupa cum se stie motoarele cu injectie directa au mari probleme cu depunerile de carbon pe supape.Este o chestie normala datorata design-ului, benzina nu curata supapele de admisie deoarece este direct injectata in cilindri.In functie de benzina folosita si de stilul de condus depunerile pot fi grave sau mai putin grave.Cand sunt grave se aprinde check-engine, motorul nu se mai accelereaza, tremura,...tot felul de chestii neplacute.Depunerile de carbon influenteza in mod negativ admisia aerului in motor, prin restrictia lui, de aici si problemele respective.
Problemele grave apar cel mai des la masinile conduse in oras, pe distante scurte si la temperaturi mari.Bineinteles si calitatea benzinei conteaza enorm.Daca in Romania nu exista inca standardul Top Tier(am mai discutat pe alt topic) este indicat sa se foloseasca in mod regulat un aditiv de benzina, un aditiv care sa inlature pe cat posibil efectele produselor rezultate in urma arderii benzinei, nu un aditiv pentru cresterea cifrei octanice.Cifra octanica nu are legatura cu puritatea si cu nivelul aditivilor pentru curatare din benzina.Daca am inteles bine si Europa se indreapta spre folosirea benzinei cu etanol(10%).Un lucru bun pentru mediu.Din cauza etanolului pot sa apara alte probleme, insa nu discutam despre asta acum.
Daca s-a diagnosticat ca problema este datorata depunerilor, sunt mai multe variante de rezolvare.Aici ma refer la cei cu masini iesite din garantie, cine are masina in garantie o duce la service la BMW si vad ei mai departe ce fac.
Solutia preferata de multi constructori/service-uri este demontarea chiulasei, dezasamblarea ei si curatarea supapelor.Metoda nu este rentabila pentru proprietarul masinii si nu este rentabila pentru service-uri care repara masinile in garantie.Desi BMW-ul a pus problema la genul, nu este treaba noastra, se foloseste benzina proasta si nu este un defect de fabricatie,...nu prea merge asta cu legile din US.Poate asta tine in Europa, nu stiu, la capsuni nu prea tine.
Revenind, nu este rentabil sa se faca asa ceva la fiecare 30k-40k.
Daca supapele au deja depuneri care sa afecteze mersul motorului nu cred ca exista inca un aditiv care sa mai rezolve problemele, desi unii apar pe piata cu astfel de pretentii.Nu functioneaza.Nu documentez spusele, nu functioneaza si atat.
Depunerile se pot curata la fata locului, cu galeria de admisie demontata, bineinteles.Se curata cu produse petroliere si cu rabdare deoarece depunerile adera in general foarte bine pe supape.
Bineinteles supapele vor fi inchise cand se vor curata, altfel toate depunerile vor intra in motor...
Alta metoda care am vazut ca este folosita de unii proprietarii este adaugarea de produse petroliere(gen Seafom), prin admisia de aer a motorului in timp ce motorul functioneaza.Se scoate un vacuum de la admisie si se introduce in lichidul respectiv.Lichidul va duce la curatarea depunerilor deoarece nu este compresibil, insa nu este o metoda ortodoxa si clar nu este pentru cei cu inima slaba.Se pot produce daune majore daca este introdus prea mult lichid.Metoda insa functioneaza.
Metoda profesionala este folosirea unui aparat, carbon blaster.Nu exista asa ceva inca la BMW, insa am auzit ca o sa apara in scurt timp, deci aviz amatorilor care au probleme de genul asta la masina.
Practic este vorba despre un aparat care introduce in admisie, la supape, coaja de nuca maruntita la mare presiune, astfel se curata supapele.In acelasi timp exista un aspirator care extrage reziduurile.
Chiar daca nu exista sau nu o sa apara la BMW merita de intrebat prin alte service-uri deoarece aparatul respectiv poate salva multi bani si nervi.
Iar am scris mult.Ma rog, poate ajuta pe cineva. :)/>
#2 Guest_EQB_*
Posted 25 June 2011 - 10:10 AM
Recomandarile mentioneaza folosirea lor la fiecare 3-4-5.000 km.
Ce efecte poate avea utilizarea lor regulata la un interval mai mic decat cel mentionat ?
#3
Posted 25 June 2011 - 10:35 PM
EQB, on 25 June 2011 - 10:10 AM, said:
Recomandarile mentioneaza folosirea lor la fiecare 3-4-5.000 km.
Ce efecte poate avea utilizarea lor regulata la un interval mai mic decat cel mentionat ?
Aici apare alta problema.Ce aditiv folosesti?
Din pacate la ora asta BMW-ul nu aproba decat aditivul cu Techron, care am inteles ca nu este disponibil in Romania/Europa.
Unii aditivi pot avea efect negativ asupra sondelor lambda/ catalizatorului sau chiar pot provoca depuneri in camera de ardere.
Daca folosesti mai des aditivul de la BMW nu se va intampla nimic.Spun asta deoarece BMW-ul si Chevron-ul au facut
teste care atesta ca folosirea lui nu va cauza probleme.Despre alti aditivi nu stiu.
Probabil ca cel mai bine ar fi sa urmezi recomandarile(5000KM), mai ales ca probabil nu folosesti aditivul recomandat de BMW.
#4 Guest_EQB_*
Posted 26 June 2011 - 03:50 PM
Momentan utilizez doua produse de la Wynn's: http://www.wynns.be/...&g=GRP_PRO_FUEL si http://www.wynns.be/...g=GRP_CONS_FUEL
Ma bate gandul sa folosesc si fratele european al Techron-ului: http://bmwfans.info/...ables/additive/ - nr 5
De obicei, folosesc aditiv pentru 2 rezervoare consecutive (si nu doar unul) cu pauza de 4-5.000 km pana la urmatoarea serie.
#5
Posted 26 June 2011 - 06:42 PM
EQB, on 26 June 2011 - 03:50 PM, said:
Momentan utilizez doua produse de la Wynn's: http://www.wynns.be/...&g=GRP_PRO_FUEL si http://www.wynns.be/...g=GRP_CONS_FUEL
Ma bate gandul sa folosesc si fratele european al Techron-ului: http://bmwfans.info/...ables/additive/ - nr 5
De obicei, folosesc aditiv pentru 2 rezervoare consecutive (si nu doar unul) cu pauza de 4-5.000 km pana la urmatoarea serie.
Ti-l recomand si pe asta:
http://www.tunap.com...ducts/p173.html
Ce motor are masina, N54?
#8
Posted 26 June 2011 - 10:21 PM
EQB, on 26 June 2011 - 09:10 PM, said:
Nu face chiar subiectul topicului, dar cred ca depunerile nu ocolesc nici motoarele de generatie mai veche, d-asta mi-am permis sa intru in discutie.
Iti faci grji prea multe degeaba pentru M54.
M54 poate sa ajunga rar in aceeasi situatie ca un N54 si mai ales dupa multi km, nu dupa 30-40k.Nu este rau sa folosesti preventiv un aditiv, insa in nici un caz nu are sens sa exagerezi deoarece arunci banii pe geam.Deoarece nu este vorba de injectie directa supapele de la M54 se pot curata mult mai usor cu aditivi.
#9
Posted 26 June 2011 - 10:45 PM
chiciuc, on 26 June 2011 - 07:18 PM, said:
Nu, apar si la motoarele cu injectie indirecta, insa dupa multi km si numai daca s-a folosit benzina proasta cam tot timpul, nu s-au curatat niciodata supapele, nu au fost folositi aditivi...
Shell a facut teste cu benzina lor premium(V-power) si a afirmat ca numai dupa doua plinuri de benzina depunerile de pe supape se reduc cu mai mult de 1/2
Deci practic poti sa elimini relativ repede depunerile la masinile cu injectie indirecta, nu se poate asta insa la cele cu injectie directa.
Shell face parte din standardul Top Tier si, dupa spusele lor aditivii continuti in benzina lor premium depasesc de 5 ori nivelul minim care este obligatoriu prin lege.
Fiecare firma foloseste un aditiv diferit dezvoltat in general cu alte companii chimice, Shell foloseste benzina imbogatita cu nitrogen(nu stiu daca se refera la azot sau este un nume trademark), petrocanada foloseste Tactrol, Chevron foloseste Techron,...
Nu stiu cum sta treaba in Europa, daca exista sau nu un standard.Daca nu exista inseamna ca benzina contine un minim de aditivi, deoarece sunt relativi scumpi si nimeni nu o sa ii foloseasca in exces daca legea nu ii obliga.Uneori mai folosesc benzina cu cea mai mare cifra octanica, insa nu pentru asta ci deoarece se pare ca benzina premium contine mai multi aditivi de curatare decat benzina inferioara, care are doar aditivii la nivelul minim Top Tier.
#11
Posted 28 June 2011 - 12:36 AM
chiciuc, on 27 June 2011 - 09:21 AM, said:
Da, benzina din anumite locuri poate fi foarte proasta.Nu cred ca are legatura insa cu uleiul longlife deoarece si in US intervalele de schimb sunt foarte mari.
Exista 3 nivele pentru intervalul de schimb de ulei si US este incadrat la cel maxim, cum sunt si cele mai multe tari din Europa.
#14
Posted 12 July 2012 - 10:03 AM
pret 40ron/sticla sau 100ron toate 3
precizez ca este chevron pro-gard cu techron care este indicat doar ptr curatarea injectoarelor(Specifically designed to remove harmful deposits from fuel injectors.).
exista si varianta chevron concentrate cu techron ptr intreg sistemul (A complete fuel system cleaner with patented cleaning power.) pe care il pot aduce pe comanda dar e mult mai scump.
Din cate am citit unii spun ca varianta economica ca pret ar fi ca se pot utiliza 2 sticle de chevron pro gard ptr a avea acelasi rezulat pe care il da o stica de chevron concentrate.
Sau daca doriti ptr intreg sistemul de injectie mai exista solutia de la 3m http://www.autogeek....-kit-08963.html
sau seafoam motor tune up
DanS, on 11 July 2012 - 08:19 PM, said:
Sambata merg la Cluj si la intoarcere ne putem vedea in Brasov fiindca si eu sunt interesat. Cati ml are "sticla" si pretul?