Problema pompa din rezervor! Cand indica motorina la prima linie ,se opreste motorul!
#1
Posted 27 June 2011 - 11:28 AM
Intrebare ,de ceva timp cand se intampla sa-mi scada motorina la prima linie pe bord ,autonomie 300km imi apare eroare sistem injectie si se opreste motorul , cum completez cu motorina peste jumatate nu mai am probleme , nu inteleg ce este ?
Faza e ca ieri mi-a facut cu indicatorul peste prima linie alba adica mult mai sus si autonomie 400km pe bord,pompa de sub scaunul soferului are un an jumate si nu este aia sigur ca stiu cum se manifesta , asta este sigur cea din rezervor, cum functioneaza practic , toate astea le-am patit dupa ce am parcat lateral pe o bordura destul de inclinata ,de atunci merg mereu cu minim jumatate de rezervor ,dar vreau sa inteleg care este principiul de functionare ,filtru motorina il schimb la 2 schimburi de ulei deci e bec .
Cum se demonteaza pompa asta ,cum o pot proba ?
Faza e ca ieri mi-a facut cu indicatorul peste prima linie alba adica mult mai sus si autonomie 400km pe bord,pompa de sub scaunul soferului are un an jumate si nu este aia sigur ca stiu cum se manifesta , asta este sigur cea din rezervor, cum functioneaza practic , toate astea le-am patit dupa ce am parcat lateral pe o bordura destul de inclinata ,de atunci merg mereu cu minim jumatate de rezervor ,dar vreau sa inteleg care este principiul de functionare ,filtru motorina il schimb la 2 schimburi de ulei deci e bec .
Cum se demonteaza pompa asta ,cum o pot proba ?
#2
Posted 28 June 2011 - 12:38 AM
Nu se transfera motorina dintr-un rezervor in altul.Uita-te la in intai in ambele compartimente din rezervor, sunt niste furtune care transfera motorina in compartimentul unde se afla pompa.
Vezi sa fie totul ok acolo, am impresia ca exista si niste supape de sens pe acolo.Daca acolo totul este in regula poti sa incerci sa scoti radiatorul de racire a motorinei, sa pui furtunele care intra il el pe direct.
Verifica dupa aia daca se transfera motorina.
Vezi sa fie totul ok acolo, am impresia ca exista si niste supape de sens pe acolo.Daca acolo totul este in regula poti sa incerci sa scoti radiatorul de racire a motorinei, sa pui furtunele care intra il el pe direct.
Verifica dupa aia daca se transfera motorina.
#3
Posted 28 June 2011 - 11:43 AM
Am inteles ,ajuta-ma cu ceva poze din desenele de pe real oem nu-mi dau seama prea bine, radiatorul de care vorbesti unde se afla , e posibil sa fie infundat ? Eu bag motorina 70% de prin afara e cam ciudat sa se infunde radiatorul asta .
Ma gandesc ca ai dreptate ,pentru ca acum cand zgaltai masina se aude cum se misca motorina in rezervor destul de tare ,si nu cred ca e normal!
Ma gandesc ca ai dreptate ,pentru ca acum cand zgaltai masina se aude cum se misca motorina in rezervor destul de tare ,si nu cred ca e normal!
This post has been edited by G-Man: 28 June 2011 - 11:44 AM
#4
Posted 28 June 2011 - 05:46 PM
Nu e radiator, ia si schimba pompa. E sub bancheta in spatele pasagerului, are un capac care se roteste cu ciocan si surubelnita usor, de acolo scoti mufele cu pini si desfaci ansamblul pompei, scoti pompa prin presare si o inlocuiesti, nu e mare branza, pana si eu o puteam face dar am fost la mecanic sa fiu sigur.
Exact astea erau simptomele si la mine tot 525d e39, acum am mers si pe bec aprins de test, nici o problema.
Exact astea erau simptomele si la mine tot 525d e39, acum am mers si pe bec aprins de test, nici o problema.
#8
Posted 29 June 2011 - 10:13 AM
Pai nu functioneaza :)/>
Pana la o anumita limita cred ca poate sa traga pompa din fata, sau alta pompa care mai e pe traseu, nu stiu exact cum functioneaza, iar cand ramane sub un anumit nivel intra pompa de sub bancheta, dar cum e moarta nu mai poate sa traga, la mine a costat 370 lei la grozadan
Pana la o anumita limita cred ca poate sa traga pompa din fata, sau alta pompa care mai e pe traseu, nu stiu exact cum functioneaza, iar cand ramane sub un anumit nivel intra pompa de sub bancheta, dar cum e moarta nu mai poate sa traga, la mine a costat 370 lei la grozadan
#9
Posted 29 June 2011 - 02:42 PM
Nu e vb de cat costa e vb cum functioneaza, momentan nu sunt in tara , iar aici e complicat de comandat pe undeva ,de asta vreau sa inteleg unde e problema , de la rezervor la pompa de sub scaun nu mai exista alta pompa ,deci cum trage motorina fara probleme pina la un anumit nivel, cea de sub scaun impinge cu 1,6 bari daca nu gresesc nu trage ! Deci cum functioneaza?
#11
Posted 30 June 2011 - 01:02 AM
G-Man, on 29 June 2011 - 02:42 PM, said:
Nu e vb de cat costa e vb cum functioneaza, momentan nu sunt in tara , iar aici e complicat de comandat pe undeva ,de asta vreau sa inteleg unde e problema , de la rezervor la pompa de sub scaun nu mai exista alta pompa ,deci cum trage motorina fara probleme pina la un anumit nivel, cea de sub scaun impinge cu 1,6 bari daca nu gresesc nu trage ! Deci cum functioneaza?
Iti spun asa, din ce imi amintesc ca am citit la un moment dat.
Pompa din rezervor impinge motorina pe care o trage de la fundul rezervorului.Pe traseu exista pompa de sub masina care are rolul de a alimenta motorul cand acesta are nevoie de motorina mai multa, se pare ca pompa din rezervor singura, nu face fata.
Returul este gandit destul de complicat.Motorina se intoarce inapoi pe diferite trasee in functie de temperatura ei.O valva bimetal separa motorina in functie de temperatura.Daca este foarte fierbinte este dirijata spre radiator si dupa aia inapoi in rezervor, daca este rece este dirijata inaintea pompei de sub masina, deci este introdusa iar in rampa de injectie.
Banuiesc ca, daca pompa din rezvor se strica atunci pompa de sub masina poate doar sa traga motorina din rezervor doar pana la un anumit nivel.
Din pacate nu am vazut in realitate niciodata acest tip de alimentare,cum arata rezervorul inauntru, insa o sa caut si o sa iti pun o poza cu schema de principiu.