BMW AUTO FORUM: e39 520i - BMW AUTO FORUM

Jump to content

e39 520i

#1 User is offline   Barmany Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 29
  • Joined: 25-January 11

Posted 19 September 2011 - 04:17 PM

Am o intrebare la colegii de pe forum: demult imi doresc un e 39 benzina si acuma am posibilitatea de a achizitiona unul de prin 97-98 un 520i. Ce informatii imi puteti da despre aceasta masina? Merita motorul de 2.0 pt k momentan este singurul 6 in linie care se poate achizitiona la ce taxe avem. Va multumesc.

#2 User is offline   sax Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 562
  • Joined: 21-October 10
  • Location:Timisoara ( RO ) Alicante ( E )
  • Car:E39 528i
  • Motorcycle:Suzuki Bandit 400

Posted 19 September 2011 - 07:04 PM

Eu daca ar trebui sa cumpar masina nu as mai lua 2.0i niciodata pe E39 .

#3 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 20 September 2011 - 01:07 AM

Depinde la ce te referi cand spui merita.E39 nu este o masina rapida, cu un motor de 2l, nici cu un motor de 2.5l nu mi s-a parut mare diferenta.
Daca asta este posibilitatea pe care o ai, sa achizitionezi un E39 cu motor de 2l, eu te sfatuiesc sa conduci masina si in functie de asta sa te hotaresti.

#4 User is offline   Barmany Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 29
  • Joined: 25-January 11

Posted 20 September 2011 - 09:21 PM

Poi ma refer la performante, confort si taxe, ca mai nou ne omoara astia cu impozitele astea. De preferat era 2.5 pt k la consum nu e mare diferrenta fata de 2.0 dar sunt destul de mari taxele deja si e vb ca vor sa le dubleze iar si asa ca raman pe motoru de 2.0. Imi poti spune si mie te rog colegu bavaria ce anume te-a dezamagit la masina asta? Din cate am inteles nu o prea recomanzi:D, ce anume ai recomanda de la e 39 exceptand motoarele v8?

#5 User is offline   Christian Icon

  • Stealth
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 733
  • Joined: 03-September 09
  • Location:أبو ظبي
  • Car:F01 730d
  • Motorcycle:ZZR 1400

Posted 20 September 2011 - 09:47 PM

3.0 L M54B30 l6 poate...

#6 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 21 September 2011 - 12:33 AM

Nu am spus ca nu o recomand, am spus ca nu este o masina cu performante mari.Daca motorul de 3l iese din calcul probabil as opta spre cel de 2.5
Personal nu ma deranjeaza nici motorul de 2l.Nu stiu la ce fel de performante te astepti tu, daca ai mai avut BMW-uri, daca ai mers cu mai multe modele,...din cauza asta ti-am recomandat sa conduci masina si astfel sa iti poti face singur o idee despre performantele ei.

#7 User is offline   Barmany Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 29
  • Joined: 25-January 11

Posted 21 September 2011 - 06:32 PM

Masina merge binisor, normal k nu se poate compara cu 2.5 sau 3.0 dar momentan nu-mi permit sa platesc asemenea impozite mai ales daca le cresc iar. Nu e cea mai rapida masina dar nici nu te face de rusine(parerea mea). Multumesc colegiilor despre sfaturi. O sa revin cu mai multe detalii dupa achizitionare.

#8 User is offline   uzzi Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 38
  • Joined: 17-August 11
  • Location:Bucuresti /RO
  • Car:BMW E39 2.2 170 CP 2001 Touring

Posted 25 September 2011 - 09:11 PM

Am adus un 520i 150 CP din 1996 in 2009 din DE. (am sa urc si cateva poze)
Ca si masina (am tinut-o un an de zile) iti pot spune ca am avut numeroase satisfactii legate de fiabilitate cat si de stare generala. Nu am avut nici o problema majora cu ea decat atunci cand am schimbat amortizoarele pe fata la set complet din cauza drumurilor, in rest masina OK. Schimb ulei si alte nebunii consumabile nu le luam in calcul. Piesele relativ ieftine, numai pe VIN dar si la dezmembrari in caz ca nu detii finante indeajuns
Ca performante mai mult decat satisfactor, reusisem in Ungaria pe o portiune buna de drum si fara radare sa scot 200 km/h insa cu siguranta mai mergea un max 225 /230 .
La interior totul functional, insa daca ai sa citesti pe aici cateva subiecte legate de partea audio in caz ca vei lua o masina cu Navi, magazie CD..probabilitatea ca modulul audio sa cada sau sa iti fac figuri + alte cateva maruntisuri pe la geamuri, scartieturi pe la volan, pedala ambreiaj. Lucruri de care nu ai de ce sa te sperii..sunt normale. Unii spun ca motorul este prea mic insa nu este asa, isi merita fiecare calut in parte pt greutatea masinii. Nu este ceva extraordinar insa la drum intins vei simtii diferenta la ceea ce iti spun eu. Bine de luat in calcul si cateva optiuni gen : interior piele, incalzire scaune, geamuri elec x4, CLIMATRONIC, navi, CD etc. Asta daca tot dai un ban..

Cu alte cuvinte masina merita si din pcdv al costurilor, impozitul fiind anual de pana in 200 ron lucru deloc de neglijat.
Eu acum la 2.2 platesc 710 ron /an dar deh..an mai bun + CP

Nota mea pt E39 2.0 150 CP este 9.
Poate unde nu am tinut-o decat un an, dar iau in considerare faptul ca m-au prins toate 4 anotimpuri :P/>

Atentie la motorul de nikasil ( da un search pe google si intereseaza-te) pt ca s-au fabricat inclusiv in anii in care tu vrei sa iti cumperi masina. Pt asta, test de compresie la achizitionare cat si test DIAGNOZA. Nu e de joaca, eu am avut noroc


cu stima

Attached File(s)


This post has been edited by uzzi: 25 September 2011 - 09:18 PM


#9 User is offline   Barmany Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 29
  • Joined: 25-January 11

Posted 06 October 2011 - 08:46 PM

Am promis sa revin cu detalii dupa ce imi achizitionez o asemenea masina ceea ce am si reusit. Am achizitionat un e 39 520i din 07/96, ,masina arata beton din punct de vedere estetic cu exceptia pasajului roata dreapta spate care este putin atins, dar nu e indoit sau cv de genu. Masina are 231000km reali dupa cum se vede dupa facturile care le aveam in masina( o plasa de facturi cu service-urile care le-a facut), tin sa mentionez ca masina a avut 2 proprietari unul din 46 si celalalt din 58, deci banuiesc k nu au tras tare de ea:D. Masina are jante pe 16 inclusiv raota de rezerva, geamuri fata electrice, trapa, dublu climatronic, km atat. masina nu e bogata in dotari dar merge bine si porneste ff usor si e motoru(am inteles k la astea cu nikassil dak e problema pornesc greu si papa ulei, acuma asta nu am de unde sa stiu pt k nu am facut decat vre-o 300km) cu nikasil banuiesc la anii aia, e cu simplu vanos. Acuma sper sa nu am probleme cu motoru,dar la cum se prezinta nu cred sa fie problema(pe motor nu este nici un strop de ulei). O sa revin si cu niste poze. Le multumesc colegiilor pt sfaturi.

#10 User is offline   uzzi Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 38
  • Joined: 17-August 11
  • Location:Bucuresti /RO
  • Car:BMW E39 2.2 170 CP 2001 Touring

Posted 07 October 2011 - 11:32 AM

Eu sunt tare curios de cum arata masina, app..blocul motor din nikasil s-a fabricat pana in martie 1997 /dupa din alusil. Cu pornirea nu ai de unde sa stii daca porneste greu decat atunci cand va venii frigul.
Simptomele sunt mai clare referitoare la Nikasil pe perioada rece, cat si oscilatii relantii si scaderea performantelor. (de luat in seama)

PROBLEMA ALIAJULUI NIKASIL

Aliajul Nikasil a fost folosit deoarece prezenta la acel moment o solutie tehnica inovatoare datorita faptului ca oferea o lubrifiere superioara, frecari reduse si uzura redusa.

Nu a fost folosit doar de BMW, prima data a fost folosit de Mercedes, apoi de Audi, BMW, Porsche si Jaguar. Porsche a folosit acest aliaj in modelul lor turbo de curse 917 - 935.
Acest aliaj a fost folosit chiar si in Formula 1.

De ce este o problema?
BMW nu a descoperit in timpul testelor nici o problema legata de acest aliaj deoarece au folosit numai combustibil de buna calitate cu continut redus de sulf.

Dupa ce au aparut cazurile de motoare cazute datorita nikasil-ului, BMW a inlocuit blocurile motor si a incercat sa amelioreze problema reprogramand DME-ul (Engine Management System) pentru a asigura temperaturi de combustie superioare.

Nikasil-ul a fost folosit pe motorul V8 M60 folosit pe 530i si 540i E34. 530i E34 cu motor M30 in 6 pistoane nu a fost afectat de aceasta problema.

In concluzie problema Nikasil afecteaza masinile cu motor M52 fabricate intre 1995-1998.

Daca alegeti totusi sa cumparati o masina cu un motor Nikasil, faceti neaparat un test leakdown pentru a verifica compresia.


#11 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 10 October 2011 - 09:06 AM

Sunt foarte slabe şansele ca să mai existe în circulaţie motoare din Nikasil funcţionale.

#12 User is offline   uzzi Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 38
  • Joined: 17-August 11
  • Location:Bucuresti /RO
  • Car:BMW E39 2.2 170 CP 2001 Touring

Posted 10 October 2011 - 10:28 AM

Adevarat, insa avem exemplu concret al unui user de pe al forum BMW si am sa redau un mic fragment din ceea ce i s-a intamplat.
Asta prin Septembrie 2008..

Recent am achizitionat un Bmw 728 i e38 fabricatie 96 din Germania.Totul parea perfect , interiorul foarte intretinut masina rula extraordinar de bine, 180 mii km., un singur proprietar, TUV ok.Nu am avut posibilitatea sa ma deplasez pentru a ridica masina din Germania si am trimis un prieten impreuna cu tatal meu. Masina s-a comportat extraordinar pina in Austria dupa aproximativ 1000 de km. de rulaj, a crescut temperatura apei.L-a sosirea in tara au constatat ca este arsa garnitura de chiulasa.Cand a fost desfacut motorul s-a constat pe linga garnitura de chiulasa arsa si blocul motor "nikasil" cu uzura mare si segmenti si etc.....
Daca stiti cumva unde as putea gasi un bloc motor sau un motor intreg la un pret rezonabil.
Ne-am deplasat la Constanta pentru ca cineva avea acolo de vinzare o masina cu totul si cind am desfacut motorul pentru a vedea ce cumparam , am constatat ca are uzura foarte mare.

Stiti cumva unde as putea gasi un bloc motor "M52 2800 cc" sau un motor intreg ?
Blocul motor de pe motoarele fabricate dupa anul 98 poate fi folosit pe cel din 96 ? ( cel din 98 are dublu vanos ).Exista bloc motor fara nikasil pe motoare fabricate pina in 98 ?
Avind in vedere taxa de mediu care trebuie platita pentru prima inmatriculare si costul ridicat al componentelor noi o sa ajung la un pret imens si nu sunt interesat sa achizitionez bloc motor nou decit daca se v-a elimina cu certitudine taxa de mediu. Multumesc anticipat si astept un raspuns caci im vine sa ma dau cu capul de pereti !!!


Concluzia e simpla, cu un simplu test putea scapa de toata nebunia asta..

@Barmany, hai cu pozele promise :P/>

cu stima

This post has been edited by uzzi: 10 October 2011 - 10:29 AM


#13 User is offline   Barmany Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 29
  • Joined: 25-January 11

Posted 23 October 2011 - 02:21 PM

Imi cer scuze de intarziere, dar din cauza programului incarcat de la munca nu am mai avut timp sa intru pe forum, am sa atasez chiar acum pozele cu masinaAttached File  DSCN0198.JPG (3.06MB)
Number of downloads: 18

Am uitat sa mentionez cv interesant ce am patit la masina: in ultimu timp imi incalzea apa tare, prima constatare pe care am facut-o a fost k termostatu era blocat l-am schimbat si dupa aprox 60 km aceeasi problema, l-am schimbat din nou, dupa vre-o ink 150 km aceeasi problema, simte-am k o iau razna si imi venea sa-i dau foc, pan la urma am observat k nu mai aveam caldura buna numai knd si knd, deci am schimbat pompa de apa ieri dupa masa si am scos-o in probe hotarat, ori merge ori crapa, pana acuma masina se comporta normal si nu mai incalzeste apa. Oare poate sa aiba vre-o legatura cu blocul din nikasil? Masina la -10 grade a pornit la sfert de cheie fara nici o ezitare, deci nu cred k se pune problema de compresie.

Am mai pus cateva:D

Attached File(s)



#14 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 24 October 2011 - 09:46 PM

E drăguţă maşina şi ar arăta mult mai ok fără acele huse. :)/>
S-o stăpâneşti sănătos!

#15 User is offline   Barmany Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 29
  • Joined: 25-January 11

Posted 04 November 2011 - 12:25 PM

Multumesc, sper sa nu am probleme cu ea:. Am pus acele maieuri pentru ca aveam putin uzat scaunu de la sofer pe spatar, cred ca am fost un om cam greu ca s-a uzat acol:D. Cred ca se freca de spatar cand se punea pe scaun.

#16 User is offline   Christian Icon

  • Stealth
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 733
  • Joined: 03-September 09
  • Location:أبو ظبي
  • Car:F01 730d
  • Motorcycle:ZZR 1400

Posted 04 November 2011 - 01:57 PM

Ai putea să cauţi alte scaune cu piele pe la dezmembrări... nu cred că sunt foarte scumpe.

P.S. Ţi-am corectat postul, te rog scrie corect gramatical că e mai uşor de descrifrat. Mulţumesc. :)/>

#17 User is offline   uzzi Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 38
  • Joined: 17-August 11
  • Location:Bucuresti /RO
  • Car:BMW E39 2.2 170 CP 2001 Touring

Posted 06 November 2011 - 07:47 PM

Draguta..pacat ca nu este inmatriculata.

De curiozitate, cat ai dat pe masina?

#18 User is offline   Barmany Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 29
  • Joined: 25-January 11

Posted 07 November 2011 - 04:04 PM

Imi cer scuze pt ca am scris cu "k", dar mergea mai repede:D. Am dat 1650 plus 350 euro drumu, dar incepe sa-mi para rau:(, ma inebuneste chestia aia cu incalzitu apei, am tot sperat sa nu fie grav si am schimbat pe rand: termostat, pompa apa si dupa cv timp incalzeste. Acuma singura solutie e sa dau jos chiulasa si sa o duc la verificat, pt ca uzura la bloc nu cred sa fie pt ca are compresie buna, porneste usor si trage beton, acuma sa-mi fac rost de dispozitivu de blocaj la distributie si in vre-o 2 saptamani ma apuc de desfacut.

#19 User is offline   uzzi Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 38
  • Joined: 17-August 11
  • Location:Bucuresti /RO
  • Car:BMW E39 2.2 170 CP 2001 Touring

Posted 08 November 2011 - 09:55 PM

O inmatriculezi sau o bagi pe BG??

#20 User is offline   Barmany Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 29
  • Joined: 25-January 11

Posted 15 November 2011 - 05:53 PM

Poi am de gand sa o inmatriculez la noi, pt ca nu se stie ce se alege si de bulgaria asta ca astia nu ne lasa nici sa respiram, cine stie poate intr-o zii o sa platim taxe si pt aer :mad:/>. Acuma sa-i fac chiulasa, numa sa vad cum imi fac rost de dispozitive de blocaj pt distributie:)

  • (3 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users