BMW AUTO FORUM: Software/ tester folosit la diagnosticarea masinii. - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Software/ tester folosit la diagnosticarea masinii. Care este mai bun , folosit de catre cine, de ce, cand, cum?

#21 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 19 September 2009 - 03:43 AM

View PostDanS, on 07 September 2009 - 10:45 AM, said:

despre o anumita interfata..avantaje Vs. dezavantaje, documentatie, rezolvari ale unor probleme in urma diagnozei cu un anumit scanner si care de fapt nu fusesera depistate in prealabil de altul..etc.
De ce este important ca erorile sa fie corect interpretate?
Eu unul am sa incep azi..


Problema este un pic mai delicata decat pare.Conform legilor orice constructor de masini este obligat sa permita accesul unui scanner aftermarket pentru verificarea eventualelor erori care au cauzat aprinderea becului.
In multe cazuri erorile sunt specifice companiei respective, astfel interpretarea in anumite cazuri este eronata.
O eroare apare sub forma unui cod standard sau sub forma unui cod specific BMW.De exemplu eroarea P0445 apartine motorului,nu este specifica BMW-ului deoarece are 0 dupa p, apartine sistemelor auxiliare pentru controlul emisiilor, deoarece cifra 4 asta reprezinta, ultimele doua reprezentand circuitul sau componentul cu problema.
Sistemele Bosch si Siemens folosesc algoritmi diferiti pentru identificarea erorile, deci si erorile sunt diferite in functie de sistemul de injectie folosit, nu conteaza ca este tot BMW.Erorile nu pot fi corect interpretate fara cunostinte minime despre cum functioneaza respectivul sistem.Sunt zeci de posturi pe diverse forumuri cu intrebari stupide.Apare eroarea lambda regelung, sa schimb sonda?Apare eroarea boost pressure control, sa schimb senzorul de presiune?De cele mai multe ori erorile nu indica un component care trebuie schimbat.Ar fi prea simplu asa, toti ar cumpara un scanner sau o interfata si gata.Nimeni nu are o bila de cristal sa stie exact ce este defect numai dupa ce a citit o eroare.Bine, uneori exista o eroare care indica un senzor stricat, aia este clara si fara bataie de cap.
Problema apare cand eroarea indica amestec aer/benzina incorect, misfire, amestec la limita, etc.Ce trebuie schimbat?Zeci de persoane vor spune:debitmetrul.De ce?Asa am auzit eu.Bun.400 de euro mai tarziu este foarte posibil ca motorul sa functioneze la fel, becul sa se aprinda iar dupa 20-30km.Toti vor rezultate rapide si fara durere de cap, fara verificari multe.Nu merge tot timpul asa.Sunt necesare verificari elementare .Trebuie aflat mai intai daca amestecul este sarac sau bogat, verificata presiunea de benzina, verificat continutul de alcool din benzina,trebuie verificat daca sonda/sondele lambda functioneaza corect,etc.Poate fi si debitmetrul defect, insa trebuie confirmat acest lucru dupa schimbarea lui.Trebuie ca sistemul de injectie sa treaca prin ciclul care verifica debitmetrul.
Daca becul nu se mai aprinde dupa acest ciclu, atunci diagnosticul a fost corect.In general am observat ca se schimba debitmetrul si aia este, la revedere.Peste cativa km clientul se intoarce iar la service cu becul aprins.

Am dat exemplul asta deoarece este foarte des intanlit, problema poate fi de alta natura.
Ideea este ca un tester "original" nu repara automat masinile daca este pe mana cuiva care nu are cunostinte minime despre sistemul respectiv, daca nu are ceva experienta, daca nu are bunavointa sa invete despre asa ceva.

ps

Nu lucrez in domeniu, nu sunt "profesionist", insa diagnoza este pentru mine un hobby si din cauza asta am incercat sa invat cat mai multe.Deci tot ce am spus este relativ, poate ii ajuta pe unii, poate altii sunt la un nivel mult mai inalt.

#22 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 19 September 2009 - 12:25 PM

Foarte interesant postul!

#23 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 19 September 2009 - 03:35 PM

+1 Bavaria.
Frumos si interesant...
Eu am lucrat pentru Toyota o perioada de cativa ani si acolo am intalnit o persoana cu baze solide in ingineria sistemelor, care, de fiecare data spunea in momentul in care o cauza radacina se cerea explicata: "return to...and check the basics first"

Este imbucurator daca in aceasta noua comunitate vom incerca sa intelegem inainte de a actiona din impuls la aceste lucruri (ma refer la erorile gasite de scanner-ul/ testerul vecinului, prietenului, mecanicului..

#24 User is offline   alex_mihalciuc Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 25
  • Joined: 16-September 09
  • Location:Pitesti
  • Car:e46 M47

Posted 21 September 2009 - 12:41 AM

View PostAndrei, on 18 September 2009 - 08:57 PM, said:

Care este cel mai bun program pt piese BMW ?
Un fel de realoem, dar sa nu necesite conectiune la internet.
Multam' ! ;)/>


ETK

#25 User is offline   G-Man Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 125
  • Joined: 23-September 09
  • Location:Nitra /SK sau VN-RO-UE
  • Car:E39 525D Touring SOLD, 525D E60

Posted 29 September 2009 - 07:54 PM

Se merita sa dai 200 eur pe un soft si interfata after sa stergi erori,intreb deoarece de fiecare data cand aveam o eroare mecanicul meu o stergea dar acum cand am fost la sighisoara cei de la AG mi-au gasit inca erorile memorate :)/>

#26 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 29 September 2009 - 09:32 PM

Nu merită.
Mai bine mergi la un tester bun.

Degeaba ştergi erorile dacă nu rezolvi cauza pentru care au apărut.

Poate merita doar dacă eşti pasionat de domeniul auto şi vrei să înveţi câteva chestii noi, însă nu vei putea face o diagnoză singur dacă nu ai nişte cunoştinţe de bază.

#27 User is offline   bogdan_marian Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 16-September 09
  • Location:Brasov a Madrid

Posted 07 October 2009 - 02:19 PM

de ceva timp tot caut pe net o interfata compatibila cu masina mea, e36 1992 m50 si nu gasesc ceva ce merge sigur
am comandat una si surpriza nu este compatibila cu ecu ... off
cine are asa ceva il rog sa imi zica si mie ce interfata este si ce stie sa faca ... multumesc

#28 User is offline   Raziel Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Banned
  • Posts: 77
  • Joined: 15-September 09
  • Car:E46 316

Posted 07 October 2009 - 04:26 PM

View PostG-Man, on 29 September 2009 - 07:54 PM, said:

Se merita sa dai 200 eur pe un soft si interfata after sa stergi erori,intreb deoarece de fiecare data cand aveam o eroare mecanicul meu o stergea dar acum cand am fost la sighisoara cei de la AG mi-au gasit inca erorile memorate :)/>


pai ori erorile au reaparut, ori mecanicul care ti le-a sters initial nu le-a sters si din shadow memory...
eu zic ca merita un 500 de ron pe o interfata sa o pui cand ai chef pe masina...

#29 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 17 October 2009 - 03:34 AM

View PostG-Man, on 29 September 2009 - 07:54 PM, said:

Se merita sa dai 200 eur pe un soft si interfata after sa stergi erori,intreb deoarece de fiecare data cand aveam o eroare mecanicul meu o stergea dar acum cand am fost la sighisoara cei de la AG mi-au gasit inca erorile memorate :)/>


Probabil erorile au aparut iar sau erau permanente.
@raziel, gt1-ul de la reprezentante nu citeste shadow memory.
Erorile din shadow memory nu pot cauza aprinderea becului si in general nu pot cauza nici probleme care sa afecteze mersul motorului.

This post has been edited by Bavaria: 17 October 2009 - 03:38 AM


#30 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 17 October 2009 - 03:42 AM

View Postbogdan_marian, on 07 October 2009 - 02:19 PM, said:

de ceva timp tot caut pe net o interfata compatibila cu masina mea, e36 1992 m50 si nu gasesc ceva ce merge sigur
am comandat una si surpriza nu este compatibila cu ecu ... off
cine are asa ceva il rog sa imi zica si mie ce interfata este si ce stie sa faca ... multumesc


Iti trebuie o interfata pentru protocol DS2(cauta pe google).INPA functioneaza la E36 insa depinde de setarile ei si de cat de completa este.Trebuie sa o incerci pe masina ta daca vrei sa o cumperi, in general se vand crakuri care nu functioneaza foarte bine.Interfetele bazate pe ELM 327 nu functioneaza pe E36.

#31 User is offline   valymad Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 4
  • Joined: 13-September 09

Posted 18 October 2009 - 04:32 PM

View Postbogdan_marian, on 07 October 2009 - 01:19 PM, said:

de ceva timp tot caut pe net o interfata compatibila cu masina mea, e36 1992 m50 si nu gasesc ceva ce merge sigur
am comandat una si surpriza nu este compatibila cu ecu ... off
cine are asa ceva il rog sa imi zica si mie ce interfata este si ce stie sa faca ... multumesc

incearca o interfata INPA dar ADS,nu KKL si nici CAN

#32 User is offline   grozadan Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 498
  • Joined: 15-September 09
  • Location:Bucuresti/Cluj Napoca
  • Car:E39 530d touring 2001

Posted 20 October 2009 - 06:47 PM

View PostCiupanezu, on 17 September 2009 - 04:42 PM, said:

Tot nu e la fel de bună ca testerul BMW.

nu vrei sa sti cat costa unul+licenta pt folosire anuala

#33 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 20 October 2009 - 07:28 PM

View Postvalymad, on 18 October 2009 - 04:32 PM, said:

incearca o interfata INPA dar ADS,nu KKL si nici CAN


exista o interfata INPA dar putin mai scumpa decat cea de care stim multi adica de cea care se comercializeaza pe net cu 100EUR...asta costa de 3 ori mai mult...si merge si DIS in masina virtuala...Merge si ADS...Exista pe celalalt forum o persoana care vinde asa ceva, cere 1200 RON si stiu din sursa sigura ca merge..Am verificat personal....

View Postgrozadan, on 20 October 2009 - 06:47 PM, said:

nu vrei sa sti cat costa unul+licenta pt folosire anuala


Nu are rost atat timp cat merge DIS in masina virtuala cu interfata INPA...practic vrei sa vezi erorile si sa le poti elimina inclusiv cauza care le-a generat...De ce sa dai o gramada de bani aiurea...????

#34 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 20 October 2009 - 08:16 PM

View Postgrozadan, on 20 October 2009 - 07:47 PM, said:

nu vrei sa sti cat costa unul+licenta pt folosire anuala


Ştiu cât costă, mecanicul meu are GT1 original şi cu licenţă.

#35 User is offline   grozadan Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 498
  • Joined: 15-September 09
  • Location:Bucuresti/Cluj Napoca
  • Car:E39 530d touring 2001

Posted 21 October 2009 - 06:58 AM

View PostCiupanezu, on 20 October 2009 - 08:16 PM, said:

Ştiu cât costă, mecanicul meu are GT1 original şi cu licenţă.

nu stiu ce sa zic,nu prea cred ca are exact testerul folosit la reprezentanta+acelasi soft dintr-un singur motiv,nu se vinde de bmw decat dealerilor autorizati

#36 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 21 October 2009 - 10:06 AM

E luat din US, probabil că acolo este altă legislaţie.

Este exact testerul de la reprezentanţă.

#37 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 04 July 2010 - 04:12 AM

P.A Soft 1.4.0
Exista doua versiuni, cea originala la 1200$ si cea chinezeasca la 150-250$(depinde de unde se cumpara).
Autorii softului au o versiune demo pe situl lor.Daca se foloseste versiunea demo pe o interfata chinezeasca se pot distruge computere din masina + interfata folosita.
Daca a fost instalat softul demo pe un computer, trebuie reinstalat windows-ul din nou pentru a se putea folosi interfata+softul ieftin.Probabil au modificat ceva in registrii si degeaba se dezinstaleaza programul, nu stiu.Oricum, autorii sunt rusi, deci sunt bazati pe soft zic eu, nu m-as risca...
Poate ajuta cuiva informatia.

#38 User is offline   zeronoo Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 216
  • Joined: 18-July 10

Posted 18 July 2010 - 10:30 AM

PA Soft e mai util cand vrei sa schimbi vin, km, etc in ANUMITE module, pentru diagnoza este indicat DIS (pentru cei care nu au ISID+ICOM+etc), din pacate majoritatea il folosesc doar pentru "Quick scan" si "Quick delete"...:)/>

#39 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 18 July 2010 - 11:00 PM

Da, PA soft nu este bun pentru diagnoza, insa este util daca se schimba blocul de lumini de exemplu, dupa cum ai spus ajuta la schimbarea VIN-ului.Pentru km merge la blocul de lumini, insa pentru un bord de E46 cu cip m35080 nu merge.Ma rog, softul isi merita totusi banii.

#40 User is offline   zeronoo Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 216
  • Joined: 18-July 10

Posted 21 July 2010 - 09:28 PM

la ce pret este acum clona china...cu siguranta...:)/>

  • (9 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

2 User(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users