Software/ tester folosit la diagnosticarea masinii. Care este mai bun , folosit de catre cine, de ce, cand, cum?
#62
Posted 05 December 2010 - 12:22 AM
#64
Posted 06 December 2010 - 11:09 AM
severus_phantom, on 05 December 2010 - 12:22 AM, said:
probabil erau erori prezente, erorile se sterg si raman sterse (pana cand reapar) doar daca nu sunt prezente in momentul in care se incearca stergerea
#67
Posted 01 May 2011 - 12:16 PM
sa le luam pe rand:
1. carsoft este facut de o firma belgiana si este un soft relativ simplu dar fara mari facilitati. citeste sterge erori, face si anumite rescrieri de soft. este bun de folosit pt cei neinitiati si doar asa cu caracter orientativ.
2. ediabas/inpa este softul folosit de fabrica bmw pt testare si implementarea diferitelor module in masinile bmw. necesita cunostinte foarte mari despre ingineria auto si despre cum sunt construite si mai ales cum functioneaza masinile bmw. foarte riscant de folosit de catre novici, exista riscul provocarii unor mari defectiuni la masina. repet, este soft de fabrica pt implementare( nu are prea multe functii de service: ex. : resetarea intervalelor de service cu inpa - le reseteaza pe toate odata. nu permite resetarea una cate una a intervalelor - ma refer la masinile mai noi de la 2005 incoace.)
3. dis/progman mai corect. aici sunt de lamurit niste detalii
- gt 1, sss, gt1 plus sunt sisteme hardware. gt1 este un fel de tableta pc cu touch screen , sss este un server, iar gt1 plus este un sistem informatic de tip pc.
- bmw dis, bmw progman si mai nou bmw ista/p sunt software de diagnosticare si resoftare pt service-urile bmw. aceste programe au la baza ediabas/inpa cu adaugarea functiilor specifice pt operatiunile de reparare si intretinere ce se executa in service.
de prin 2009 bmw a schimbat serverul SSS cu un server ISSIS. ISSis este format din calculatoare PC de ultima generatie cu procesoare quad core, hardiscuri de peste 1TB si memorie ram de 16Gb( ceva asemanator vinde pe piata Allienware).
- bmw DIS este exclusiv pt diagnosticare, stergere erori, resetare intervale service, reinitializare senzori, etc.
- bmw Progman a aparut odata cu DIS v45(pana la DIS 44 era inclus in acesta sub denumirea de CIS). este un software exclusiv pt programare, resoftare, reinitializare de componente( unitati ECU). acesta presupune in mod obligatoriu folosirea unui incarcator de baterii pt ca are nevoie ca bateria masinii sa aiba intre 13 si 14 V. sub si peste aceasta valoare resoftarea se opreste automat.
- DIS si Progman au fost inlocuite in reprezentantele BMW de software-ul ISTA. sunt 3 programe ISTA, diferentiate printr-o litera adaugata la sfarsit. ISTA/P contine partea de diagnosticare programare. celelalte 2 sunt pt serverul ISSIS. bmw a conceput ISSIS pt ca printr-o retea mondiala de tip VPN, cei de la suport tehnic din Germania sa poata, in cazul unor probleme mai grave ce depasesc capacitatea service-urilor, sa dignosticheze direct, in timp real, o masina conectata la ISSIS in orice reprezentanta oriunde in lume. practic cel din reprezentanta( sa zicem de la Bucuresti) conecteaza masina printr-o interfata la ISSIS si cei de la suport tehnic din Munchen o dignosticheaza direct in timp real.
cam atat deocamdata despre aceste notiuni.
P.S.: n-am spus nimic despre interfete. Carsoft foloseste o interfata produsa si creata chiar de ei. Inpa/ediabas foloseste interfata dedicata dar eu am folosit programul si cu o interfata universala de tip max 232. cele de reprezentanta folosesc interfete dedicate de tip ops. opps. pt ista a aparut o interfata noua (nu imi mai aduc aminte cum se numeste). dis si progman se pot folosi si cu interfata de ediabas/inpa (sub VMWare). instalarea si setarile sunt destul de complicate. cine doreste poate sa afle mai multe detalii pe www.forums.bimmerforums.com
pt orice alte intrebari va stau la dispozitie.
oricum sfatul meu este sa umblati cu grija atunci cand faceti o dignosticare a masinii. pot fi provocate defectiuni costisitoare la masina daca dati comenzi gresite. mai ales cu programele de resoftare.
severus_phantom, on 05 December 2010 - 12:22 AM, said:
pot aparea probleme la copiile softului original. pot fi fisiere alterate la copiere. si atunci se poate intampla sa apara probleme.
in orice caz, daca o eroare apare iar dupa ce a fost stearsa, este o eroare prezenta ce trebuie remediata. dispar doar unele erori temporare ce apar in anumite momente si nu reprezinta o defectiune fizica sau de soft( provocate de regula de mici caderi de tensiune aparute in instalatia electrica ) ssi mai dispar, bineinteles, erorile ce au fost remediate. o eroare prezenta nu dispare niciodata. programul iti spune ca a sters-o, dar la urmatoarea citire a erorilor reapare.
trebuie verificat ce reprezinta eroarea respectiva si ce defectiune este pt a fi remediata.
#69
Posted 07 May 2011 - 09:17 AM
"- bmw dis, bmw progman si mai nou bmw ista/p sunt software de diagnosticare si resoftare pt service-urile bmw"
"ISTA/P contine partea de diagnosticare programare"
sss si ista/p sunt exclusiv pentru codare si programare, nu au nimic in comun cu diagnoza (in afara de stergerea automata a erorilor)
"ISSis este format din calculatoare PC de ultima generatie cu procesoare quad core, hardiscuri de peste 1TB si memorie ram de 16Gb( ceva asemanator vinde pe piata Allienware"
nu sunt neaparat de ultima generatie ci sunt servere (cu configuratia hw corespunzatoare), Allienware face pc-uri "gaming grade"
"pt ista a aparut o interfata noua (nu imi mai aduc aminte cum se numeste)"
se numeste ICOM (A+B+C)
si mai este una care se numeste ENET
sa nu ma intelegi gresit, ai facut o analiza buna, dar cred ca este indicat sa fie cat se poate de corecta
cele bune
#74
Posted 16 May 2011 - 12:18 PM
referitor la BFD, functia este prezenta din 12.2003 in sus(adica CI34 in sus...o sa testez la un coleg pe o masina din 09.2004 adica CI35), pentru 3 blinks trebuie CI36 cel putin adica dupa 2005...naspa...cred ca merge copiat eepromul cu bmw scanner, te anunt daca-mi iese :)/>)
A #0304 MAERZ04 PU03 MAERZ03 PU02 MAERZ02 PU01 MAERZ01 PU00 PU99 MAERZ99 PU98 FERNBED //Stand PU03_04
>>> FAHRER_2_STUFIG GM5_CI_02 GM5_CI_04 GT_CI_02 GT_CI_03 IHKA_CI_02 IHKA_CI_03 IHKA_CI_14
>>> LSZ_CI_27 LSZ_CI_28 LSZ_CI_29 LSZ_CI_31 LSZ_CI_32 LSZ_CI_34 MRS3_CI_31 PDC_CI_02 PDC_CI_03
>>> SHD_CI_02 SHD_CI_03 DSC3 KMBI_CI_07 KMBI_CI_08
CI34:
....
BEI_NSL_KEIN_BFD
aktiv
nicht_aktiv
BETR_STD_NICHT_LOESCHEN
aktiv
nicht_aktiv
BFD_ABS_STUFE2
aktiv
nicht_aktiv
BFD_ABS_STUFE3
aktiv
nicht_aktiv
BFD_BLINK_AUSZEIT
wert_01
wert_02
BFD_BLINK_EINZEIT
wert_01
wert_02
BFD_MINDEST_GESCHW
wert_01
wert_02
BFD_STUFE_2_MAX_EIN
wert_01
wert_02
BFD_STUFE_2_VERZOEG
wert_01
wert_02
BFD_STUFE2_TIMER
wert_01
wert_02
BFD_STUFE3_TIMER
wert_01
wert_02
BFD_SW1_STUFE2
aktiv
nicht_aktiv
BFD_SW1_STUFE3
aktiv
nicht_aktiv
BFD_SW2_STUFE2
aktiv
nicht_aktiv
BFD_SW2_STUFE3
aktiv
nicht_aktiv
BFD3_ASC_TIMER
wert_01
wert_02
....
deci ar trebui sa mearga cu CI34...incearca sa codezi in FA "E wort": BFDY :)/>
This post has been edited by zeronoo: 16 May 2011 - 12:32 PM
#76
Posted 17 May 2011 - 01:39 AM
De exemplu BEI_NSL_KEIN_BFD este pentru E83,
nicht_aktiv // US / E83
// ECE + !E83
aktiv
Practic nu se activeaza BFD cand sunt aprinse stopurile de ceata.Masinile din US nu au asa ceva.
Nu am sesizat insa BFDY-ul, abia acum l-am remarcat si eu in datele de codificare.Probabil asta este varianta cea mai simpla deoarece
se va activa numai ce este necesar.Sper.
E-Wort "-BFDY" entfernt 25.11.02
Bun, asta sper ca am rezolvat-o.Mersi pentru indicatie.
Asa este, semnalizarea merge incepand de la C36.O sa caut si eu un LM cu C36.
CYCL_TI_BLK
anlieferung
einmal dreimal
Am modificat fisierul din LCM cu setarile astea, insa bineinteles ca le-a ignorat.
Inca o chestie, se pare ca in bord apare si o indicatie, bineinteles ca nici asta nu a mers la mine.
Incearca la masina ta, asta daca nu ai incercat deja.
FZG_VERZOEGERUNG
nicht_aktiv
aktiv
Si mai exista setari in functie de decelerarea masinii, sa clipeasca, sa se aprinda, insa eu nu a vazut nici un display functional.
Poate dupa ce modific VO-ul o sa mearga.
ps
O sa fac poza si la icom.
#77
Posted 17 May 2011 - 07:47 PM
Flashing adaptive brake lights (Break Force Display)]*
In an emergency stop flashing the lights.
Control unit: LMA
BFD_1_RL_BL_ERSCH_BILD = brake light
wert_03 = flashing
BFD_1_BL_M_ERSCH_BILD = 3 Brake light
wert_03 = flashing
BFD_1_RL_BL_1_ERSCH_BILD = brake light 1
wert_03 = flashing
BFD_1_RL_BL_2_ERSCH_BILD = brake light 2
wert_03 = flashing
BFD_1_NSL_ERSCH_BILD = rear fog lamp
wert_03 = flashing
#79
Posted 19 May 2011 - 12:24 AM
O sa mai studiez problema.
@zeronoo, nu am inteles, la tine functioneaza BFD-ul si daca functioneaza, cum functioneaza?Clipesc repede, se aprind mai multe becuri?Am vazut tot felul de variante.
#80
Posted 20 May 2011 - 02:50 PM
p.s. incearca si cu BFDZ