DanS, on 07 September 2009 - 10:45 AM, said:
De ce este important ca erorile sa fie corect interpretate?
Eu unul am sa incep azi..
Problema este un pic mai delicata decat pare.Conform legilor orice constructor de masini este obligat sa permita accesul unui scanner aftermarket pentru verificarea eventualelor erori care au cauzat aprinderea becului.
In multe cazuri erorile sunt specifice companiei respective, astfel interpretarea in anumite cazuri este eronata.
O eroare apare sub forma unui cod standard sau sub forma unui cod specific BMW.De exemplu eroarea P0445 apartine motorului,nu este specifica BMW-ului deoarece are 0 dupa p, apartine sistemelor auxiliare pentru controlul emisiilor, deoarece cifra 4 asta reprezinta, ultimele doua reprezentand circuitul sau componentul cu problema.
Sistemele Bosch si Siemens folosesc algoritmi diferiti pentru identificarea erorile, deci si erorile sunt diferite in functie de sistemul de injectie folosit, nu conteaza ca este tot BMW.Erorile nu pot fi corect interpretate fara cunostinte minime despre cum functioneaza respectivul sistem.Sunt zeci de posturi pe diverse forumuri cu intrebari stupide.Apare eroarea lambda regelung, sa schimb sonda?Apare eroarea boost pressure control, sa schimb senzorul de presiune?De cele mai multe ori erorile nu indica un component care trebuie schimbat.Ar fi prea simplu asa, toti ar cumpara un scanner sau o interfata si gata.Nimeni nu are o bila de cristal sa stie exact ce este defect numai dupa ce a citit o eroare.Bine, uneori exista o eroare care indica un senzor stricat, aia este clara si fara bataie de cap.
Problema apare cand eroarea indica amestec aer/benzina incorect, misfire, amestec la limita, etc.Ce trebuie schimbat?Zeci de persoane vor spune:debitmetrul.De ce?Asa am auzit eu.Bun.400 de euro mai tarziu este foarte posibil ca motorul sa functioneze la fel, becul sa se aprinda iar dupa 20-30km.Toti vor rezultate rapide si fara durere de cap, fara verificari multe.Nu merge tot timpul asa.Sunt necesare verificari elementare .Trebuie aflat mai intai daca amestecul este sarac sau bogat, verificata presiunea de benzina, verificat continutul de alcool din benzina,trebuie verificat daca sonda/sondele lambda functioneaza corect,etc.Poate fi si debitmetrul defect, insa trebuie confirmat acest lucru dupa schimbarea lui.Trebuie ca sistemul de injectie sa treaca prin ciclul care verifica debitmetrul.
Daca becul nu se mai aprinde dupa acest ciclu, atunci diagnosticul a fost corect.In general am observat ca se schimba debitmetrul si aia este, la revedere.Peste cativa km clientul se intoarce iar la service cu becul aprins.
Am dat exemplul asta deoarece este foarte des intanlit, problema poate fi de alta natura.
Ideea este ca un tester "original" nu repara automat masinile daca este pe mana cuiva care nu are cunostinte minime despre sistemul respectiv, daca nu are ceva experienta, daca nu are bunavointa sa invete despre asa ceva.
ps
Nu lucrez in domeniu, nu sunt "profesionist", insa diagnoza este pentru mine un hobby si din cauza asta am incercat sa invat cat mai multe.Deci tot ce am spus este relativ, poate ii ajuta pe unii, poate altii sunt la un nivel mult mai inalt.