Efecte combustibil "botezat"
#22 Guest_EQB_*
Posted 02 April 2012 - 02:04 PM
Long story short: in zona s-a folosit o solutie de izolare/antifon la spray - in scopul protejarii unei zone a evacuarii. Prostia aia de antifon/izolant a ajuns si pe firele/zona expusa a sondei (de unde isi extrage informatia privind concentratia de O2 din atmosfera cf pdf-ului)... o sa curat sonda cu prima ocazie. :mad:/>
#23
Posted 02 April 2012 - 02:19 PM
EQB, on 02 April 2012 - 03:04 PM, said:
Te-ai moloipsit dupa ce ai vazut acel DYI pe E46.ro, asa este? :lol:/> :lol:/> :lol:/> :lol:/>
#27
Posted 02 April 2012 - 09:01 PM
Eroarea a aparut 1 data.Sterge-o, verifica mufa si firele, daca apare iar schimba sonda.Eu asa as face.
#30 Guest_EQB_*
Posted 02 April 2012 - 09:16 PM
Urmeaza sa verific/curat firele si releul... vedem ce se mai intampla dupa.
PS: Nu mi s-a aprins check engine pana acum.
Multam' tuturor.
This post has been edited by EQB: 02 April 2012 - 09:17 PM
#31
Posted 06 April 2012 - 04:45 AM
EQB, on 02 April 2012 - 11:32 AM, said:
Bavaria, firele de la sondele E46 au si alt rol in afara celui de a transmite informatii la DME ? Stiu ca spuneai la un moment dat faptul ca exista mai multe tipuri de sonde, iar in cazul unora culegerea informatiilor o pot face si firele sau ceva de genul asta - probabil in cazul modelelor mai noi/altor producatori ?
De asemenea, sonda se poate curata/etc in sensul in care poate fi afectata de depunerile de gaze/emisii nearse ?
Acum am vazut ca ai modificat postul.
Bun, hai sa lamurim treaba cu eroarea asta.Sonda monitorizeaza continutul de O2 din aer deoarece are nevoie de o referinta, in unele cazuri aerul ajunge in sonda prin intermediul firelor/cablajului sau prin intermediul conectorilor, unele sonde broaband au un modul electronic in conectori.Cand citesti o eroare trebuie sa te gandesti la ce a dus la producerea ei.
Daca problema ar fi sonda contaminata, ar fi aparut o alta eroare.Cel putin teoretic.La fel, daca sonda nu putea sa compare o2-ul din aer cu cel din gazele de esapament, aparea alta eroare si o sa iti explic de ce.
Nu, sonda nu se poate curata.
Incalzirea sondei este monitorizata in felul urmator:
sistemul de monitorizare verifica in permanenta curentul si tensiunea aplicata sondei.In felul asta se calculeaza rezistenta sondei.
Eroarea pe care o are masina arata ca rezistenta a fost de 2.8Kohmi.Computerul masoara valoarea rezistentei si o compara cu o valoare Rmax si un Rmin, in functie de asta decide daca sonda trece testul sau nu.Acum iti poti da seama de ce eroarea nu are legatura cu eventualele depuneri sau cu informatiile trimise de sonda in legatura cu amestecul aer/benzina.
In functie de softul folosit limita max/min difera.Ms43 cu soft de US are limita 2.4Kohmi pentru un 325i, pentru un 325ix limita este intre 23kohmi si 5kohmi. Difera foarte mult softul de la an la an, de la motorizare la motorizare, de la cel pentru Eu la cel pentru US.Nu intram in amanunte, ideea este ca valoarea rezistentei este sub/peste limita admisa de softul respectiv, ca urmare a aparut eroarea respectiva.
Ms43 a avut la un moment dat un update de soft exact pentru problemele de genul asta.Probleme la sondele lambda, probleme care apareau deoarece testele facute de computerul de injectie erau in afara limitelor initiale, dupa un anumit numar de km.Cand o sonda lambda imbatraneste, timpul dintre semnalul sarac/bogat creste, rezistenta se modifica,...una peste alta sunt afectate un pic emisiile de noxe si consumul, nimic major.Un update de soft poate mari aceste limite.Asta este o parere personala, bineinteles. :)/>
Iti recomand sa reprogramezi computerul de injectie cu ultimul soft disponibil si abia dupa aia sa schimbi sonda, in cazul in care tot mai apare eroarea...
#32 Guest_EQB_*
Posted 06 April 2012 - 07:58 AM
Daca ma duc la AB cu o cerinta de update, imi e teama ca ma refuza aia pe motiv ca ei nu se ocupa de dinozauri (au mai fost cazuri :rolleyes:/> )...
Bavaria, on 06 April 2012 - 05:45 AM, said:
#33
Posted 06 April 2012 - 10:05 AM
#34
Posted 06 April 2012 - 03:59 PM
EQB, on 06 April 2012 - 07:58 AM, said:
Daca ma duc la AB cu o cerinta de update, imi e teama ca ma refuza aia pe motiv ca ei nu se ocupa de dinozauri (au mai fost cazuri :rolleyes:/> )...
Nu cred ca pot sa faca asta.Nu au motiv sa refuze, le platesti si ei iti fac update-ul.
E46 nu este dinozaur :D/>
#38
Posted 07 April 2012 - 02:50 AM
alex230ro, on 06 April 2012 - 06:07 PM, said:
deja se apropie de 10 ani de la iesirea din fabricatie dupa standardele RO e deja caaazaaaaan :lol:/>
Eu inca apreciez mult E46-le si nu ma intereseaza "standardele" din Romania.Nici nu vreau sa incep discutia cu standardele si cu figurile de oameni "bogati".
Am condus multe BMW-uri si am avut si multe noi, insa inca imi caut un 330i cu mai putin de 100k la bord. :)/>
alex230ro, on 06 April 2012 - 06:07 PM, said:
La e46 merita sa va faceti update la DME si EGS(daca are), mai ales daca masina are ceva km.
Sansele ca MS43 sa cedeze la reprogramare sunt minime, doar MS45-ul are sanse mai mari, mai ales daca exista pe masina cutie automata.
Daca aveti acest ghinion banuiesc ca puteti sa gasiti pe cineva care poate reprograma un computer "mort".Eu vi le-as reprograma pe gratis, insa sunt cam departe.
#39
Posted 07 April 2012 - 03:01 AM
DanS, on 06 April 2012 - 06:30 PM, said:
Dane, asta este o prostie.Bavaria sunt dealeri autorizati BMW.Nu ma intereseaza faptul ca sunt multi care arunca cu pietre si nici nu au fost vreodata cu masina acolo.
Eu m-am lamurit, sunt multi care nu isi permit sa se duca si sa plateasca pentru o diagnoza, automat dealer-ul devine hot si incompetent...
Pe de alta parte, exista si cazuri cand reprezentantele au facut greseli si din cauza asta o imagine negativa.Nu exista in lumea asta o reprezentanta care sa poata sa multumeasca pe toti clientii, si asta este relevant pentru toti prestatorii de servicii.Fiecare trebuie sa judece pentru el si sa se duca unde considera ca este tratat cel mai bine.
Pentru o reprogramare m-as duce numai la un dealer autorizat, indiferent de numele lui.
#40
Posted 07 April 2012 - 07:40 AM
Nu cred ca exista o referinta la AB la care sa nu subscrie o gramada si sa-si aduca aminte ca mai stiu eu cine a fost tratat aiurea sau a plecat nemultumit datorita nepriceperii mecanicilor de acolo. Exista aceasta deja impamantenita atitudine si total improprie si nefondata si pe care eu personal vreau s-o evit...
Am avut si am o deosebita stima fata de AB si fata de baietii pe care-i cunosc acolo, ca urmare nu vreau sa dau ocazia unor interminabile raspunsuri pro si contra si nici sa se considere ca fac reclama acelei organizatii.
Deci asa cum zicea si Bavaria, update este bine sa se faca numai acolo sau in locatii cu asignari si certificari similare...Daca mai si cunosti si pe cineva acolo, cu atat mai bine... :blush:/>
Tot ce stiu este ca am recomandat unor colegi de pe club ca in cazul in care vor, sa apeleze la prietenii mei, au facut-o si au fost zic eu multumiti.
Dar mai bine nu ma bag...