Dupa ceva timp de la alimentare, masina a dezvoltat urmatoarele simptome:
- nu se mai accelera (acul la consum la max, turatia motorului ramanea aceeasi)
- opriri in mers
- tremur la relanti
- uneori isi revenea si tragea normal, dupa care intra din nou in "limp mode"...
INPA mi-a returnat erori la ambele sonde lambda - 'mixture too rich".
Mai aveam vreo 15litri de benzina, am mai pus inca 15 Alto 101 + o doza de aditiv Wynn's. Nu s-a modificat mai nimic in mersul motorului, drept pentru care am incercat sa vad daca problema ar putea fi alta decat benzina mergand cu mufa de la debitmetru scoasa: nicio schimbare.
Peste ceva timp mi s-a aprins si check engine (cred ca la a doua sau treia pornire dupa alimentare). Am sters erorile si am facut o plimbare pana la spalatorie.... timp in care se parea ca si-a revenit... nu a mai dat in nas deloc si motorul tragea corect.
Am resetat din nou erorile, am sters adaptatiile motorului, l-am pornit din nou si l-am lasat putin sa mearga la relanti. Totul parea in ordine.
Doua zile mai tarziu dau sa pornesc masina, motorul porneste pentru o secunda de doua ori (primele doua chei), dupa care refuza sa mai porneasca: invarte, bateria e aproape noua.
Ce cred si sper eu ca s-a intamplat: s-au udat bujiile, iar daca nu - in cel mai rau caz - probleme cu pompa.
Intrebare: stergerea adaptatiilor putea influenta pornirea ulterioara a motorului, desi el a fost pornit o data dupa aceea (desi a mers doar la relanti) ?
PS: Dupa ce si-a revenit motorul, am facut cateva printscreen-uri cu valorile din INPA. Imi poate zice cineva daca sunt in regula (in afara temperaturii aerului care pare neverosimil de mare) ?
Masina e un E46, motor M54.
This post has been edited by EQB: 02 November 2011 - 11:47 AM