BMW AUTO FORUM: Efecte combustibil "botezat" - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Efecte combustibil "botezat"

#1 Guest_EQB_*

  • Group: Guests

Posted 02 November 2011 - 11:45 AM

Am "dobandit" ceva probleme la motor din cauza benzinei proaste (banuiala mea).

Dupa ceva timp de la alimentare, masina a dezvoltat urmatoarele simptome:
- nu se mai accelera (acul la consum la max, turatia motorului ramanea aceeasi)
- opriri in mers
- tremur la relanti
- uneori isi revenea si tragea normal, dupa care intra din nou in "limp mode"...

INPA mi-a returnat erori la ambele sonde lambda - 'mixture too rich".

Mai aveam vreo 15litri de benzina, am mai pus inca 15 Alto 101 + o doza de aditiv Wynn's. Nu s-a modificat mai nimic in mersul motorului, drept pentru care am incercat sa vad daca problema ar putea fi alta decat benzina mergand cu mufa de la debitmetru scoasa: nicio schimbare.
Peste ceva timp mi s-a aprins si check engine (cred ca la a doua sau treia pornire dupa alimentare). Am sters erorile si am facut o plimbare pana la spalatorie.... timp in care se parea ca si-a revenit... nu a mai dat in nas deloc si motorul tragea corect.

Am resetat din nou erorile, am sters adaptatiile motorului, l-am pornit din nou si l-am lasat putin sa mearga la relanti. Totul parea in ordine.
Doua zile mai tarziu dau sa pornesc masina, motorul porneste pentru o secunda de doua ori (primele doua chei), dupa care refuza sa mai porneasca: invarte, bateria e aproape noua.

Ce cred si sper eu ca s-a intamplat: s-au udat bujiile, iar daca nu - in cel mai rau caz - probleme cu pompa.

Intrebare: stergerea adaptatiilor putea influenta pornirea ulterioara a motorului, desi el a fost pornit o data dupa aceea (desi a mers doar la relanti) ?

PS: Dupa ce si-a revenit motorul, am facut cateva printscreen-uri cu valorile din INPA. Imi poate zice cineva daca sunt in regula (in afara temperaturii aerului care pare neverosimil de mare) ?

Masina e un E46, motor M54.

This post has been edited by EQB: 02 November 2011 - 11:47 AM


#2 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 03 November 2011 - 01:50 AM

View PostEQB, on 02 November 2011 - 11:45 AM, said:

Intrebare: stergerea adaptatiilor putea influenta pornirea ulterioara a motorului, desi el a fost pornit o data dupa aceea (desi a mers doar la relanti) ?



Nu.

M-as mira sa fie problema din cauza benzinei.
Valorile nu sunt relevante deoarece ai sters recent adaptatiile.Du-te cu masina la un service, este greu sa rezolvi o problema de genul asta pe un forum.

#3 User is offline   alex230ro Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 308
  • Joined: 22-September 09

Posted 03 November 2011 - 08:35 AM

lambdaintegrator1 e cam mare,in rest nu stiu ce sa zic,benzina e greu de crezut ca poate fi,mai degraba as merge pe varianta pompa de benzina(daca zici ca nu porneste de loc) oricum bujiile sunt usor de scos si verificat :D/>
@Bavaria,pana la urma asta cu adaption values cum e,unii zic ca e bine altii zic ca nu e bine,sa luam cazul meu,dupa ce am pus admisia BMW Performance avea rost sa sterg adaption values?

#4 Guest_EQB_*

  • Group: Guests

Posted 03 November 2011 - 11:58 AM

Daca ar fi pompa, imi trebuie doar piesa 1 sau si 2/3 ?

http://www.realoem.c...373&hg=16&fg=15

This post has been edited by EQB: 03 November 2011 - 11:59 AM


#5 Guest_EQB_*

  • Group: Guests

Posted 04 November 2011 - 08:19 PM

Se pare ca de vina a fost pompa. Am inlocuit-o si a pornit la sfert.

Nu inteleg insa urmatorul lucru: daca ea dadea semne de moarte si nu mai livra benzina la presiunea corespunzatoare, de ce sondele lambda citeau amestec bogat ? Logic ar fi fost: lipsa benzina din cauza pompei => amestec sarac. :unsure:/>

#6 User is offline   dj_kosmo_s Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 19-November 11

Posted 19 November 2011 - 02:30 PM

Bine k s-a rezolvat.

#7 Guest_EQB_*

  • Group: Guests

Posted 21 November 2011 - 08:05 PM

Mda, trebuia sa iau in considerare de la inceput si sa verific pompa... Abia intr-un final mi-am dat seama ca nu mai bazaia la punerea contactului.

#8 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 21 November 2011 - 11:58 PM

View PostEQB, on 04 November 2011 - 08:19 PM, said:

Se pare ca de vina a fost pompa. Am inlocuit-o si a pornit la sfert.

Nu inteleg insa urmatorul lucru: daca ea dadea semne de moarte si nu mai livra benzina la presiunea corespunzatoare, de ce sondele lambda citeau amestec bogat ? Logic ar fi fost: lipsa benzina din cauza pompei => amestec sarac. :unsure:/>



Mai stii codurile de la erori?

#9 User is offline   petibv Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 55
  • Joined: 21-February 11
  • Location:Brasov

Posted 22 November 2011 - 11:30 AM

Hmmm. Tremurat la relanti, dat in nas, lipsa de putere cu acul de consum la maxim, eroare mixture too rich. Suna foarte cunoscute toate simptomele.
Masina avea probleme mai degraba cu motorul rece, si benzina putina (adica becul aprins) nu? S-ar putea ca asta sa fie rezolvarea si la problema mea eterna. (318i, M43).

#10 User is offline   alex230ro Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 308
  • Joined: 22-September 09

Posted 22 November 2011 - 11:41 AM

incearca,oricum la M54 e problema destul de cunoscuta cu pompa de benzina,si a mea bazaie destul de tare dar pentru moment o ignor(la E30 dupa ce a bazait asa mai tare a picat,la E46 face asa de cand am luat masina :lol:/> )

#11 User is offline   petibv Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 55
  • Joined: 21-February 11
  • Location:Brasov

Posted 22 November 2011 - 12:10 PM

A mea nu bazaie deloc. :faceless:/>

#12 Guest_EQB_*

  • Group: Guests

Posted 22 November 2011 - 01:56 PM

View PostBavaria, on 21 November 2011 - 11:58 PM, said:

Mai stii codurile de la erori?


Nu, din pacate.... am memorat doar explicatiile erorilor.
De atunci am mai facut vreo 700-800 km, majoritatea in afara orasului, o sa incerc sa citesc din nou valorile adaptatiilor si ale motorului in general, sa vad cum stau.

View Postpetibv, on 22 November 2011 - 11:30 AM, said:

Hmmm. Tremurat la relanti, dat in nas, lipsa de putere cu acul de consum la maxim, eroare mixture too rich. Suna foarte cunoscute toate simptomele.
Masina avea probleme mai degraba cu motorul rece, si benzina putina (adica becul aprins) nu? S-ar putea ca asta sa fie rezolvarea si la problema mea eterna. (318i, M43).


A mea nu tremura la relanti si nu avea probleme la rece sau la cald, insa restul simptomelor existau pentru ca motorul nu primea destula benzina.
Incearca sa nu mai umbli cu benzina putina, din doua motive: pompa se raceste cu ajutorul benzinei, deci un nivel scazut nu o ajuta, iar cel de-al doilea motiv tine de formarea condensului in rezervor, mai ales in aceasta perioada.

Toate pompele bazaie, dar ca sa le auzi trebuie sa dai bancheta la o parte.

#13 Guest_EQB_*

  • Group: Guests

Posted 31 March 2012 - 09:27 PM

Revin cu o eroare legata de lambda/catalizator. O poate interpreta cineva in mod judicios ? :)/>

#14 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 01 April 2012 - 02:22 AM

Pai scrie acolo:

"Cat-sensor heater defective".

Daca firele sunt ok, nu sunt topite, daca releul este bun...sonda este defecta.

#15 Guest_EQB_*

  • Group: Guests

Posted 01 April 2012 - 10:04 AM

Banuiesc ca e vorba de sonda dinainte de catalizator (#1) ?
http://www.realoem.c...181&hg=11&fg=50

Sau e #2 ?

#16 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 01 April 2012 - 10:27 AM

View PostEQB, on 01 April 2012 - 10:04 AM, said:

Sau e #2 ?


Raspuns corect :)/>

Pre-cat / Post-cat? What does that mean?

There will be at least one sensor at the front of the vehicle, mounted into the exhaust pipe or manifold somewhere before the catalytic convertor. This is known as the front, pre-cat or upstream sensor.
There will then be another sensor positioned after the catalyst, known as the rear, post-cat or downstream sensor.


#17 Guest_EQB_*

  • Group: Guests

Posted 01 April 2012 - 12:25 PM

Mersi, Dan.

PS: Si pentru ca nu gasesc releul pe realoem, stiti cumva unde se regaseste ? E comun cu vreo alta componenta ?

This post has been edited by EQB: 01 April 2012 - 12:26 PM


#18 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 01 April 2012 - 12:32 PM

View PostEQB, on 01 April 2012 - 12:25 PM, said:

Mersi, Dan.
PS: Si pentru ca nu gasesc releul pe realoem, stiti cumva unde se regaseste ? E comun cu vreo alta componenta ?

Incerc sa verific ceva documentatie si-ti spun..
I-am trimis Admin-ului de pe E46.ro vreo 500 de pagini cu codurile de eroare :lol:/> ....Am sa le pun si aici in portal.

Edit:
o poza si ceva brosuri...poate sunt folositoare si altora

#19 User is offline   alex230ro Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 308
  • Joined: 22-September 09

Posted 02 April 2012 - 07:10 AM

View PostEQB, on 31 March 2012 - 11:27 PM, said:

Revin cu o eroare legata de lambda/catalizator. O poate interpreta cineva in mod judicios ? :)/>

ceva de genu asta imi urla si mie carsoftul acum 2 ani ,intre timp a disparut ca prin minune :lol:/>

#20 Guest_EQB_*

  • Group: Guests

Posted 02 April 2012 - 11:32 AM

Si la mine vad ca e sporadica.

Bavaria, firele de la sondele E46 au si alt rol in afara celui de a transmite informatii la DME ? Stiu ca spuneai la un moment dat faptul ca exista mai multe tipuri de sonde, iar in cazul unora culegerea informatiilor o pot face si firele sau ceva de genul asta - probabil in cazul modelelor mai noi/altor producatori ?

De asemenea, sonda se poate curata/etc in sensul in care poate fi afectata de depunerile de gaze/emisii nearse ?

This post has been edited by EQB: 02 April 2012 - 11:36 AM


  • (3 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users