Cloncanit punte spate - lamuriri -
#1 Guest_EQB_*
Posted 09 November 2011 - 07:15 PM
Pana acum vad doua cauze posibile:
- diferential
- planetare
Daca e diferentialul, de ce se strica chiar in halul asta ? Mai toate E46-le cunoscute si conduse au problema asta.... pe cand diferentiale de E30 vechi de 20 ani alergate si chinuite in tot halul sunt bine mersi.
Nici la E36 nu am auzit asa multe probleme cu diff-ul ca la E46...
#2
Posted 09 November 2011 - 07:41 PM
Sau asta...dar nu cred desi totul este posibil...din cate imi amintesc a fost si o mare serie de reclamatii pe tema asta
http://bmwvideos.mag...-disasterfailur
#3 Guest_EQB_*
Posted 09 November 2011 - 08:47 PM
Daca ar fi asa cum zici tu (pinion de atac/dinti subtaiati din cauza uleiului), chiar e posibil ca defectul sa apara in cazul a 99% din modelele E46 de pe strada ? Ma gandesc ca nu toti au umblat in diferential sa schimbe uleiul (astfel incat sa fie necorespunzator/prea putin)... De ce nu se intampla acelasi lucru si la modelele mai vechi ?
Parerea mea e ca problema se datoreaza unui ceva specific E46...
#4
Posted 09 November 2011 - 10:58 PM
Ce este curios, este ca am intrebat niste amici care lucreaza de multi ani la un service BMW si n-au confirmat chestia asta ca fiind una care sa fi facut obiectul unei revizii majore in designul diferentialului la E46, deoarece a fost aleator identificata. Din filmul ala eu am tras concluzia ca jocul este in interior...In nici un caz planetara nu pare a fi paradita (cel putin asa vad eu)
Am sa ma interesez maine si iti dau mai multe detalii...poate reusesc sa vad unul desfacut la amicii aia si sa fac niste poze.
PS: Pe acel ax se prinde flansa pe care la randul ei se prinde articulatia planetarei.
Iti mai zic ceva si fara misto (nu sunt pe club... :rolleyes:/> )...prinderea satelitului pe axul planetar este identica cu cea de la banala dacie...inca odata, nu e la misto. Nu am gasit un desen sa iti arat dar este asemenetor...gasesc eu pana la urma si iti explic mai pe larg.
#5
Posted 09 November 2011 - 11:38 PM
EQB, on 09 November 2011 - 07:15 PM, said:
Pana acum vad doua cauze posibile:
- diferential
- planetare
Care cloncanit?Pai daca schimbi din D in R tot timpul o sa apara un zgomot, mai pronuntat sau mai putin pronuntat.
In timp se mai uzeaza si diferentialul.
Planetara nu prea poate sa produca zgomotul ala.Nu prea se strica cele de pe spate.
Zgomotul provine din diferential sau de la cardan.
Face zgomot cand conduci?
EQB, on 09 November 2011 - 08:47 PM, said:
Astea sunt exagerari total aiurea.Am avut cateva E46 si la nici unul nu am avut probleme cu diferentialul.
#6 Guest_EQB_*
Posted 10 November 2011 - 12:06 AM
- am schimbat toate bucsele din zona (diferential + jug)
- flansa de la cardan (prinderea pe cutie) este si ea noua
- puntea nu are absolut nimic, nu se vad urme de ruptura
- cardanul nu are joc longitudinal (cardan<->cutie), insa are un mic joc axial (de cca 5-10 grade)
- idem planetarele, au in mic joc axial tot in jurul a 5-10 grade (am inteles ca e oarecum normal)
Problema care apare: la cuplarea vitezei 1, cu ambreiajul apasat, se aude un zgomot infundat care pare a proveni din spate. Rugand pe cineva sa faca acelasi lucru cu masina suspendata, am observat ca la cuplarea vitezei intai (ambreiaj apasat), se roteste cardanul vreo 15-20 grade. Nu stiu ce il antreneaza, dat fiind faptul ca nu este realizata o legatura intre el si motor (ambreiaj decuplat).
Nu stiu daca este normal sa incerce sa se roteasca, iar la masinile fara uzura sa nu ii permita rotirea, dar la fel de bine s-ar putea sa nu fie normala rotirea respectiva si sa am o problema la cutie.
Zgomotul infundat/metalic se produce si la schimbarea treptelor 1 in 2... de la 2->3 in sus, el nu mai exista. Banuiesc ca dispare datorita inertiei cardanului si vitezei sale de rotatie mai mari...
Am uitat sa amintesc ca zgomotul se produce si la cuplarea in marsarier (cutia fiind manuala). E asa de clar/enervant/obositor incat a devenit un chin sa conduc masina pe stradute (folosind doar treptele 1-2).
PS: Ma mai gandesc si la urmatorul lucru - daca de vina ar fi rulmentul de care spune Dan (in sensul in care se uzeaza si permite un joc longitudinal), nu ar trebui detectat in momentul testarii cardanului (joc cardanic intre cutie si diferential, pe lungimea masinii) ?
PPS: Uzura diferentialului poate afecta in vreun fel planetarele ? Ma gandesc ca flansa si capatul planetarei dinspre diferential se misca, in timp ce rotile raman pe loc pentru un anumit interval de rotatie (grade).
#8 Guest_EQB_*
Posted 10 November 2011 - 12:26 AM
Asa ca uneori prefer fie sa mi-o repar singur (acolo unde se poate), fie sa ma documentez asupra cauzei pe baza simptomelor.
Ceea ce am descris mai sus (rotirea cardanului) se petrecea cu masina in pozitie normala, cu rotile pe pamant (era vorba de un canal).
Sa inteleg ca la cuplarea treptei de viteze, cutia automat incearca sa invarta cardanul, chiar daca ambreiajul e decuplat ?
O sa incerc sa filmez precum in exemplele de mai sus, sa vedem exact cat joc exista in diferential.
#9
Posted 10 November 2011 - 12:27 AM
Iti dai seama ca nimeni nu poate sa iti dea un raspuns exact la asa ceva pe un forum.
Putem sa ne spunem parerea, insa trebuie sa gasesti exact care este problema.
Un diferential este scump si nu poti sa il schimbi pe vorbe si pe pareri.
Eu iti recomand sa te duci totusi la un mecanic/service serios si sa afli ce problema are masina.
#14
Posted 12 November 2011 - 11:42 PM
#17
Posted 13 November 2011 - 10:06 AM
alex230ro, on 13 November 2011 - 08:14 AM, said:
La intretinere/exploatare ma refeream in sensul de "asa face toate". Sunt niste factori importanti ma gandesc in starea actuala a unei masini.
La tine m-am referit cand ai enumerat piesele inlocuite sau cele pe care le-ai luat preventiv...lipsea una :rolleyes:/>