BMW AUTO FORUM: Cloncanit punte spate - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Cloncanit punte spate - lamuriri -

#1 Guest_EQB_*

  • Group: Guests

Posted 09 November 2011 - 07:15 PM

Poate lamuri cineva misterul acestui cloncanit ?

Pana acum vad doua cauze posibile:
- diferential
- planetare



Daca e diferentialul, de ce se strica chiar in halul asta ? Mai toate E46-le cunoscute si conduse au problema asta.... pe cand diferentiale de E30 vechi de 20 ani alergate si chinuite in tot halul sunt bine mersi.
Nici la E36 nu am auzit asa multe probleme cu diff-ul ca la E46...

#2 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 09 November 2011 - 07:41 PM

din cate apreciez si eu ca un nespecialist, poate fi un joc anormal intre pinionul de atac si coroana ca urmare a dintilor subtaiati (posibil ulei putin sau necorespunzator)
Sau asta...dar nu cred desi totul este posibil...din cate imi amintesc a fost si o mare serie de reclamatii pe tema asta

http://bmwvideos.mag...-disasterfailur

#3 Guest_EQB_*

  • Group: Guests

Posted 09 November 2011 - 08:47 PM

Mersi Dan, dar excludem ruperea puntii in acest caz. Poate si prin prisma faptului ca mult prea putine au fost cazurile pentru modelele vandute in Europa. In plus, in video-ul nr2. se observa clar faptul ca diff-ul nu se misca, ci doar flansele catre planetare.

Daca ar fi asa cum zici tu (pinion de atac/dinti subtaiati din cauza uleiului), chiar e posibil ca defectul sa apara in cazul a 99% din modelele E46 de pe strada ? Ma gandesc ca nu toti au umblat in diferential sa schimbe uleiul (astfel incat sa fie necorespunzator/prea putin)... De ce nu se intampla acelasi lucru si la modelele mai vechi ?

Parerea mea e ca problema se datoreaza unui ceva specific E46...

#4 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 09 November 2011 - 10:58 PM

Ai dreptate. In cazul asta, inauntru este problema. Este foarte posibil ca uzura si deci jocul sa apara in axul satelitului si care banuiesc ca afecteaza pozitia lui in carcasa de care este prins pinionul hypoid (coroana) Din cate imi amintesc acolo exista o bucsa din bronz grafitat fiindca frecarea otel pe otel nu este admisa (span...chestii d'astea). Posibil sa fi plecat de la locul ei din carcasa satelitilor sau sa se fi uzat...cine stie...
Ce este curios, este ca am intrebat niste amici care lucreaza de multi ani la un service BMW si n-au confirmat chestia asta ca fiind una care sa fi facut obiectul unei revizii majore in designul diferentialului la E46, deoarece a fost aleator identificata. Din filmul ala eu am tras concluzia ca jocul este in interior...In nici un caz planetara nu pare a fi paradita (cel putin asa vad eu)
Am sa ma interesez maine si iti dau mai multe detalii...poate reusesc sa vad unul desfacut la amicii aia si sa fac niste poze.

PS: Pe acel ax se prinde flansa pe care la randul ei se prinde articulatia planetarei.
Iti mai zic ceva si fara misto (nu sunt pe club... :rolleyes:/> )...prinderea satelitului pe axul planetar este identica cu cea de la banala dacie...inca odata, nu e la misto. Nu am gasit un desen sa iti arat dar este asemenetor...gasesc eu pana la urma si iti explic mai pe larg.

#5 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 09 November 2011 - 11:38 PM

View PostEQB, on 09 November 2011 - 07:15 PM, said:

Poate lamuri cineva misterul acestui cloncanit ?

Pana acum vad doua cauze posibile:
- diferential
- planetare



Care cloncanit?Pai daca schimbi din D in R tot timpul o sa apara un zgomot, mai pronuntat sau mai putin pronuntat.
In timp se mai uzeaza si diferentialul.
Planetara nu prea poate sa produca zgomotul ala.Nu prea se strica cele de pe spate.
Zgomotul provine din diferential sau de la cardan.
Face zgomot cand conduci?

View PostEQB, on 09 November 2011 - 08:47 PM, said:

chiar e posibil ca defectul sa apara in cazul a 99% din modelele E46 de pe strada ?



Astea sunt exagerari total aiurea.Am avut cateva E46 si la nici unul nu am avut probleme cu diferentialul.

#6 Guest_EQB_*

  • Group: Guests

Posted 10 November 2011 - 12:06 AM

O sa descriu problema mea, asemanatoare cu cea din filmuletul nr 2 (adica zgomotul e mai mult metalic).
- am schimbat toate bucsele din zona (diferential + jug)
- flansa de la cardan (prinderea pe cutie) este si ea noua
- puntea nu are absolut nimic, nu se vad urme de ruptura
- cardanul nu are joc longitudinal (cardan<->cutie), insa are un mic joc axial (de cca 5-10 grade)
- idem planetarele, au in mic joc axial tot in jurul a 5-10 grade (am inteles ca e oarecum normal)

Problema care apare: la cuplarea vitezei 1, cu ambreiajul apasat, se aude un zgomot infundat care pare a proveni din spate. Rugand pe cineva sa faca acelasi lucru cu masina suspendata, am observat ca la cuplarea vitezei intai (ambreiaj apasat), se roteste cardanul vreo 15-20 grade. Nu stiu ce il antreneaza, dat fiind faptul ca nu este realizata o legatura intre el si motor (ambreiaj decuplat).

Nu stiu daca este normal sa incerce sa se roteasca, iar la masinile fara uzura sa nu ii permita rotirea, dar la fel de bine s-ar putea sa nu fie normala rotirea respectiva si sa am o problema la cutie.
Zgomotul infundat/metalic se produce si la schimbarea treptelor 1 in 2... de la 2->3 in sus, el nu mai exista. Banuiesc ca dispare datorita inertiei cardanului si vitezei sale de rotatie mai mari...
Am uitat sa amintesc ca zgomotul se produce si la cuplarea in marsarier (cutia fiind manuala). E asa de clar/enervant/obositor incat a devenit un chin sa conduc masina pe stradute (folosind doar treptele 1-2).

PS: Ma mai gandesc si la urmatorul lucru - daca de vina ar fi rulmentul de care spune Dan (in sensul in care se uzeaza si permite un joc longitudinal), nu ar trebui detectat in momentul testarii cardanului (joc cardanic intre cutie si diferential, pe lungimea masinii) ?
PPS: Uzura diferentialului poate afecta in vreun fel planetarele ? Ma gandesc ca flansa si capatul planetarei dinspre diferential se misca, in timp ce rotile raman pe loc pentru un anumit interval de rotatie (grade).

#7 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 10 November 2011 - 12:15 AM

Trebuie sa incerci pe o rampa unde masina sta pe roti.
Este posibil sa fie joc prea mare in diferential.
Tu iti repari masina singur sau ai fost la un service?

#8 Guest_EQB_*

  • Group: Guests

Posted 10 November 2011 - 12:26 AM

Am fost si la service, unde mi-o servesc direct pe aia cu "e diferentialu' dom'le, ce sa mai verifici".
Asa ca uneori prefer fie sa mi-o repar singur (acolo unde se poate), fie sa ma documentez asupra cauzei pe baza simptomelor.

Ceea ce am descris mai sus (rotirea cardanului) se petrecea cu masina in pozitie normala, cu rotile pe pamant (era vorba de un canal).
Sa inteleg ca la cuplarea treptei de viteze, cutia automat incearca sa invarta cardanul, chiar daca ambreiajul e decuplat ?

O sa incerc sa filmez precum in exemplele de mai sus, sa vedem exact cat joc exista in diferential.

#9 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 10 November 2011 - 12:27 AM

Da, are tendinta sa se miste.
Iti dai seama ca nimeni nu poate sa iti dea un raspuns exact la asa ceva pe un forum.
Putem sa ne spunem parerea, insa trebuie sa gasesti exact care este problema.
Un diferential este scump si nu poti sa il schimbi pe vorbe si pe pareri.
Eu iti recomand sa te duci totusi la un mecanic/service serios si sa afli ce problema are masina.

#10 Guest_EQB_*

  • Group: Guests

Posted 10 November 2011 - 11:35 AM

Mersi pentru raspunsuri, nu stiam ca [,] cardanul este pus in miscare de catre cutie la cuplarea vitezei 1.

#11 User is offline   alex230ro Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 308
  • Joined: 22-September 09

Posted 12 November 2011 - 08:54 PM

e clasicul "asa face toate", in teorie e ceva pe la cardan de vina, practica in schimb...
eu m-am obisnuit cu zgomotul :)/>

#12 Guest_EQB_*

  • Group: Guests

Posted 12 November 2011 - 11:02 PM

Pai uite, Bavaria zice ca a mers cu cateva E46 si nu a avut astfel de probleme, deci nu accept simptomul "asa face toate".
Sigur la iesirea pe poarta fabricii nu exista jocul din filmuletele de mai sus.

#13 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 12 November 2011 - 11:12 PM

Astea sunt prostii, ca "asa face toate".
Am si acum un E46 si nu face nici un zgomot de la diferential sau de la cardan.

#14 User is offline   alex230ro Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 308
  • Joined: 22-September 09

Posted 12 November 2011 - 11:42 PM

te cred dar in Romania asa face toate bagi 1-a sau R si face un buf in spate ,de ce ?naiba stie am renuntat sa caut rapunsuri,aplic si eu teorema unui amic:"cat timp nu te deranjeaza las-o in pace" oricum am mai aruncat eu ceva bani pe unele piese care vor pica la E46-piesa cu tepi valva PCV ceva flansa cardan,mai am in plan acum sa schimb vasul de expansiune si termostatul,dar la aprofundarea mai exacta a problemei cardan diferential nu m-am mai gandit.

#15 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 13 November 2011 - 12:06 AM

Off topic:
Exista masini identice, cu rulaj identic dar diferite in unele aspecte ca urmare a modului de exploatare, conditii si deasemeni prin responsabilitatea, frecventa si calitatea mentenantei.
Alex, ai uitat un component de baza.... :blush:/>

#16 User is offline   alex230ro Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 308
  • Joined: 22-September 09

Posted 13 November 2011 - 08:14 AM

ce?intretinerea am facut-o cat am putut de bine,masina nu are totusi multi km :)/>

#17 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 13 November 2011 - 10:06 AM

View Postalex230ro, on 13 November 2011 - 08:14 AM, said:

ce?intretinerea am facut-o cat am putut de bine,masina nu are totusi multi km :)/>

La intretinere/exploatare ma refeream in sensul de "asa face toate". Sunt niste factori importanti ma gandesc in starea actuala a unei masini.

La tine m-am referit cand ai enumerat piesele inlocuite sau cele pe care le-ai luat preventiv...lipsea una :rolleyes:/>

#18 User is offline   alex230ro Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 308
  • Joined: 22-September 09

Posted 13 November 2011 - 12:51 PM

Hmm,lipsesc mai multe cred,mai sunt senzorul axa cu came,DISA :)/>

#19 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 13 November 2011 - 12:58 PM

Debitmetru ?

#20 User is offline   alex230ro Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 308
  • Joined: 22-September 09

Posted 13 November 2011 - 01:20 PM

ah da,il am si pe ala in dulap :)/> bine tot in dulap mai am si kitul de reparatie pentru macara electrica :D/>

  • (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users