Dupa cum zice si titlul postului, am o problema la masina din dotare, si anume un BMW e60 520i, an fabricatie 2004. Problema consta in faptul ca in acest moment merge in 5 cilindrii (injectorul cu numarul 5 nu mai functioneaza). Mai jos o sa detaliez simptomele si, zic eu, cauza care a dus la aceasta problema.
Simptome:
- tremura puternic in mers si stand pe loc, cu motorul pornit evident
- se aude o bataie foarte puternica de la motor
- gazele eliminate pe teava de esapament nu au un curs normal, constant, ai impresia ca "tuseste"
- nu trece de 3000 de ture in mers
VIDEO CU SUNETUL FACUT DE MOTOR
Cauza & cateva detalii despre ce a dus la cauza:
- acum o saptamana am parcat masina fara prea multa benzina in rezervor, cred ca mai avea vreo 5 litri (o folosesc rar, in medie o data pe saptamana si de obicei nu fac plinul...)
- joi, acum 2 zile, cand am pornit-o a inceput sa tremure si sa prezinte simptomele prezentate mai sus. Am zis ca ori s-a dus volanta, ori e din cauza cantitatii mici de benzina din rezervor (ultima oara cand am folosit masina am alimentat de la o benzinarie Petrom din Curtea de Arges). Cum aveam nevoie de masina in ziua respectiva, am decis sa verific care dintre ipoteze e cea corecta, iar cea mai la indemana a fost sa alimentez cu benzina. Dupa ce am alimentat, masina si-a revenit si n-a mai dat niciun semn cum ca ceva ar fi in neregula.
- din pacate, drumul facut joi a fost tot la Curtea de Arges. Cum initial nu mi-am pus problema calitatii benzinei comercializata de Petromul din acest oras, ci doar legat de cantitate, la intoarcere am decis sa alimentez din nou de aici ca sa nu ajung din nou cu 5 litri in rezervor. Toate bune si frumoase, am ajuns fara probleme in Bucuresti
- astazi, sambata, am iesit cu masina si dupa vreo 5 minute parcurse simptomele au reaparut, numai ca de aceasta data a aparut si martorul de CHECK ENGINE in bord
Ce zice softul de diagnoza (nu am detalii tehnice aka cod de eroare)
(tin sa precizez ca nu am retinut foarte multe detalii legate de eroare, in mare din cauza de nervi si oboseala. Tipul care trebuia sa vina sa faca diagnoza masinii, desi am discutat cu el la 16:00, a ajuns in jurul orei 23:00, iar pana atunci am reusit sa-mi umplu capul cu tot felul de posibile cauze citite pe forumuri si sa-mi fac o gramada de griji si nervi)
- cilindrul 5 nu functioneaza din cauza ca injectorul a fost alimentat, pe langa benzina, cu aer, iar masina a intrat intr-un mod de protectie. Tipul care a facut diagnoza mi-a recomandat sa incep prin a schimba filtrul de benzina si un furtun care ar duce in pompa de benzina din cauza ca e posibil sa fie infundate. Daca nu isi revine in urma schimbului de filtru si furtun, sa schimb pompa de benzina...
Nu ma pricep la mecanica, insa daca problema e injectorul din cilindrul 5, nu ar fi normal sa schimb injectorul? Filtrul de benzina pentru aceasta masina e in jur de 250 de dolari, pompa inca 300, in timp ce injectorul e 130 de dolari. (preturi luate de pe realoem).
Orice indicatie spre rezolvarea problemei e binevenita. Multam pentru timpul acordat, stiu ca e un post lung, insa am vrut sa ofer cat mai multe detalii posibile.
This post has been edited by lliwiu: 04 December 2011 - 03:29 AM