BMW AUTO FORUM: Conversie de la volanta cu masa dubla la cea simpla - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

Conversie de la volanta cu masa dubla la cea simpla Cum se face?

#1 User is offline   iulisv Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 186
  • Joined: 26-September 09
  • Location:suceava
  • Car:E36 318is Coupe

Posted 29 December 2011 - 08:57 PM

Buna seara.
Am citit cateva articole pe net toate in engleza dar cam multi termeni tehnici si nu prea am inteles(rusine mie),despre conversii de la volanta cu masa dubla la cea simpla(solida).
Poate cineva sa-mi explice, mai pe intelesul unui om cu nu prea multe cunostinte in mecanica, cum se poate face asta si ce mai trebuie pe langa?
Masina in cauza e un e36 318is din '97 cu motor M44.
Pe realoem daca iau codul de la volanta de pe 316i touring m43 din 99 spre exemplu, zice ca se potriveste pe 318is, dar invers nu si asta ma cam baga in ceata.
Va multumesc!

#2 Guest_EQB_*

  • Group: Guests

Posted 29 December 2011 - 11:25 PM

Pai in principiu, arcurile de pe volanta se muta pe discul de ambreiaj :)/>.
Vezi ca exista kituri de transformare direct de la producator, Valeo parca avea unele sau pe site la ei vazusem eu. Poti sa intrebi si la magazinele de piese sau la cei care vand piese de forum(uri).

PS: Un link la prima cautare....
http://www.valeoclut...version+Kits/45

#3 User is offline   the_rifle Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 138
  • Joined: 24-September 09
  • Location:Bucharest

Posted 30 December 2011 - 01:31 AM

Ai nevoie de volanta de urs de 6,3 kg de pe e30 (320 si 323 ), e12, e28 sau E21... pana in 1984. Dupa 1984 are 8,5 kg.
Detalii aici.
http://bmwfans.info/...og/11221264517/

Iti trebuie si placa presiune si rulment de pe aceleasi modele.

Mai ai nevoie de pinionul de atac de la eletromotor ( de pe aceleasi modele ) pe care il scoti de pe eletromotorul donator si il pui la eletromotorul tau. Faci asta pt ca nu se potrivesc dintii de pe eletromotorul tau cu dintii de la volanta usoara. Trebuie luat la strung vreo 5 mm din pinionul de atac pt ca altfel nu decupleaza de pe volanta. Masori exact cat trebuie luat la strung. Eu parca 5 mm imi amintesc ca am luat...

Daca nu iti convine varianta cu pinionul de atac , schimbi coroana de la volanta ta si o pui pe volanta usoara... Am inteles ca se poate si asa dar eu n-am incercat... Parca imi amintesc ca volanta usoara nu are coroana detasabila dar cica exista si varianta asta... Vezi la fatza locului... ( Ca sa scoti coroana se incalzeste cu foc altfel nu iese... )


Planezi volanta cu o zecime doua , in functie de uzura... (50-60 ron)
Ai grija ca volanta are 3 bolturi care trebuie sa-i scoti cand se planeaza. Da-le din timp cu wd40 ca altfel se rup cand ii scoti. Daca se rup gasesti la Filaret ...

Daca ai motor mai mare de 2,5 inclusiv te sfatuiesc sa cumperi disc de ambreiaj ceramic altfel iti patineaza incepand cu 160( in forja)... sau ma rog... asa se intampla la mine...

This post has been edited by the_rifle: 30 December 2011 - 01:39 AM


#4 User is offline   alex230ro Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 308
  • Joined: 22-September 09

Posted 30 December 2011 - 08:04 AM

ce zici tu cu volanta de urs tine de "tunning" omul vrea pur si simplu sa ia ceva oem nu cred ca are chef de combinatii cu volanta de urs :)/>

#5 User is offline   the_rifle Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 138
  • Joined: 24-September 09
  • Location:Bucharest

Posted 30 December 2011 - 08:21 AM

View Postalex230ro, on 30 December 2011 - 09:04 AM, said:

ce zici tu cu volanta de urs tine de "tunning" omul vrea pur si simplu sa ia ceva oem nu cred ca are chef de combinatii cu volanta de urs :)/>




Ceva OEM nu exista... (Original Equipment Manufacturer/Manufacturing )
Daca masina lui nu s-a fabricat cu volanta masa simpla, orice modificare cu orice alta volanta tine FIX de TUNING !
In cazul de fata si cu un mic plus de performanta sportiva...

This post has been edited by the_rifle: 30 December 2011 - 08:28 AM


#6 User is offline   the_rifle Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 138
  • Joined: 24-September 09
  • Location:Bucharest

Posted 30 December 2011 - 08:35 AM

View PostEQB, on 30 December 2011 - 12:25 AM, said:

PS: Un link la prima cautare....
http://www.valeoclut...version+Kits/45


mda... foarte generic textul... Nici pret nici componentele incluse in kit nici ce presupune kitul asta ca si modificari... acel tip de prezentare Teleshop in care ti se vorbeste o jumatate de ora despre nimic dupa care se ajunge in acelasi loc in care tu ai prins prezentarea...

Foarte bun kitul... Eu zic sa-l incerce...

This post has been edited by the_rifle: 30 December 2011 - 08:41 AM


#7 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 30 December 2011 - 08:40 AM

@iulisv - de ce vrei sa faci modificarea asta? Teoretic, ar urca mai bine in ture cu volanta simpla, parca asa am inteles.

#8 User is offline   the_rifle Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 138
  • Joined: 24-September 09
  • Location:Bucharest

Posted 30 December 2011 - 08:44 AM

View Postiulisv, on 29 December 2011 - 09:57 PM, said:

Buna seara.

Pe realoem daca iau codul de la volanta de pe 316i touring m43 din 99 spre exemplu, zice ca se potriveste pe 318is, dar invers nu si asta ma cam baga in ceata.
Va multumesc!


Se potriveste de pe 316 pe 318i dar sunt si modele de 318is fara aer conditionat care au volanta masa simpla ( din cate-mi amintesc... )
Pune volanta de urs... N-are ce sa-ti prinda rau. Iti va raspunde mai bine la acceleratii. Iti spun din experienta... Nu va fi o bestie de masina dar vei simti diferenta.

This post has been edited by the_rifle: 30 December 2011 - 08:48 AM


#9 User is offline   iulisv Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 186
  • Joined: 26-September 09
  • Location:suceava
  • Car:E36 318is Coupe

Posted 30 December 2011 - 05:15 PM

Eu am gasit link-ul asta de mai jos si zice ca se poate pune volanta de pe 318i M40 si ambreiaj tot pt motorul ala. Nu zice nimic de coroana sau electromor.
http://www.motortrad...nu=1&article=18
As face cum a zis the_rifle, dar mi se pare foarte complicat si nu stiu aici in Suceava cine ar putea face asta. Cred ca daca gasesc pe cineva sa faca asta, mi-ar lua tot atatia bani cat as da pe o volanta noua.

This post has been edited by iulisv: 30 December 2011 - 05:18 PM


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users