BMW AUTO FORUM: BMW-ul, bateria si inteligenta artificiala - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

BMW-ul, bateria si inteligenta artificiala

#1 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 11 February 2012 - 03:33 AM

In primul rand vreau sa precizez ceva.Glumele mele nu sunt lux, nu sunt lux deloc, insa cel mai important lucru este ca nu sunt pentru toata lumea.
Aviz amatorilor, nu vreau ca cineva sa se simta ofensat, mai bine evitati topicul.


Povestea cu inregistrarea bateriei a inceput de pe vremea cand eram fericitul posesor al unui E65, full extra.
M-am dus la service sa schimb bateria.Toate bine si frumoase pana am vazut factura.600$.Baterie, schimbare baterie, inregistrare.Eu am semnat comanda ca primarul,
ala saracul imi tot explica ce implica, insa eu am considerat ca sunt suficient de pregatit incat sa nu stau sa ascult toate amanuntele.
In definitiv eram la vremea aia mare moderator specialist pe bnwclub, nu oricine ajunge moderator acolo, acum sa fim sinceri.
M-a cam luat capul, 600$ sunt ceva bani totusi(pentru mine).M-am dus sa imi iau o punga mare cu floricele si m-am intors la discutii.Masurasem deja tensiunea si era foarte mare, undeva la 15.1V si pe langa asta nu intelegeam care este treaba cu inregistrarea.
Zic, am si eu cateva intrebari.In primul rand as vrea sa stiu cum de s-a stricat bateria la o masina de numai 9 ani, o masina care a costat de noua peste 100k, vreau sa stiu de ce incarca asa de mult alternatorul si as mai vrea sa aflu ce este cu prosteala asta de inregistrare.
Zic eu,in definitiv o baterie ar trebui sa tina cel putin cat un frigider, nu,?Nu stiu daca ati vazut vreodata cum se uita o gaina in gol, asa se uita baiatul ala la mine,... prin mine.Eu mancam floricele linistit, ceva de genul asta... :1974_eating_popcorn:/>
Zic, prietene, esti ok?Zice el, da, da, ma gandeam cand am schimbat eu frigiderul ultima oara.Cat despre inregistrare o sa va pun in legatura cu un inginer de la BMW, este in vizita la noi.Tensiunea o sa isi revina la normal, trebuie sa mergeti cu masina
cateva sute de km.La fix, am plecat in week-end intr-o statiune, la vreo 300km de casa.Cand am ajuns acolo, frumos afara, cald, vreo 20C.Am masurat incarcarea, aproximativ 14.4V.Zic eu in mintea ma, ba da ce destepti sunt astia, nu credeam ca se "lasa" bateria.
Toate bune si frumoase, m-am intors acasa, frig rau din pacate.Am parcat masina si am masurat iar tensiunea.15.2V.Deci in momentul ala mi-am dat seama ce avantaj au militienii.Daca aveam o cascheta din aia de-a lor, o calcam in picioare de nervi.
Problema este urmatoarea, BMW-ul este un pic diferit de Dacia.Are 2 nivele de 'power management', cu sau fara IBS.
Indiferent de situatie, IBS sau nu, curentul absorbit de o baterie rece este mai mic decat cel absorbit de o baterie calda, deci tensiunea de incarcare difera semnificativ in functie de temperatura exterioara.Cam asa sta treaba cu plimbarea, sa se "lase" bateria.Nu exista o valoare
"normala", tensiunea este determinata in functie de mai multi factori, mai mult sau mai putin importanti.In functie de model, o tensiune de incarcare intre 13.8V si 15.5V este normala.Daca apare o problema si sistemul nu mai functioneaza corect, atunci tensiunea este de 14.3v.
Din punctul meu de vedere asa sta treaba, insa asta nu inseamna ca nu se poate face o plimbare de 300-400km dupa ce se pune o baterie noua, tot timpul este ceva nou de vizitat.Poate se stabilizeaza si tensiunea, cine stie.

Ce se intampla daca nu se inregistreaza bateria?
Pai trebuie facuta, ca asa zic aia de la BMW.Eu is suspicios de felul meu, mai ales ca citisem la pasionati ca cei de la BMW au schimbat culoarea uleiului de la cutie, ca au pus valva EGR degeaba,...la fel si cu inregistrarea asta, mi s-a parut prosteala.Nu este frumos ca BMW-ul sa se poarte asa cu pasionatii
Ma gandesc la mine, am cumparat E65-ul ala cu 10k, cu 200k la bord, si dupa 9 ani mi s-a stricat bateria.Este penibil asa ceva, BMW-ul ar trebui sa imbunatateasca un pic calitatea.
Inginerul ala de la BMW mi-a explicat exact cum sta treaba, insa nu o sa va plictisesc cu asa ceva, cu date tehnice, cate locatii de memorie are IBS-ul, ce date prelucreaza si cum le prelucreaza...Poate fi destul de plictisitor pentru multi posesori de BMW.
O sa incerc sa povestesc un caz real, posibil real.Nu stiu daca ati auzit, BMW-ul va introduce curand ip pentru toate computerele, dupa care urmeaza,...inteligenta artificiala.
Bun, deci nu mai porneste masina, se stabilieste ca bateria este de vina.Pasionatul se duce si cumpara o baterie, mare, frumoasa, alba, neagra, AGM, scumpa, ieftina,...nu conteaza.
O monteaza si spune, na, ca ti-am pus si baterie noua, ca mi-ai mancat sufletul, o gramada de bani cheltuiesc cu tine.Mi-a trebuit BMW...
Vom discuta despre IBS, DME si CAS, deoarece toti sunt implicati.Astia de la BMW nu sunt prosti, bine , nu sunt la fel de destepti ca noi, cei care stam pe forumuri, insa am aflat cu stupoare ca "inteligenta artificiala" este deja implementata, insa nu functioneaza.
Masina analizeaza bateria in felul urmator si o sa incerc sa explic pe scurt, foarte scurt.Nu vorbim aici despre consum de curent cauzat de diverse probleme, vorbim doar despre schimbare baterie, baterie defecta.O baterie care are 12.6V la borne este considerata o baterie incarcata 100%, daca are 11.89v, 0% incarcare.
IBS-ul monitorizeaza temperatura, tensiunea, curentul,..se gasesc pe net destule informatii.DME-ul trebuie sa stie tot timpul daca bateria are suficient curent astfel incat sa porneasca motorul.Valoarea de referinta este mai mare cand temperatura exterioara este pozitiva si mai mica cand este negativa.Deci se urmareste ca tensiunea sa nu scada sub o anumita valoare, dependenta de temperatura, si se urmareste starea generala a bateriei.SoC si SoH(explicatii pe google).

Bun, pana aici este relativ clar, este mult de scris, insa asta este baza.Sa zicem ca disponibilitatea de pornire era de 10%, in momentul in care pasionatul a decis sa schimbe bateria.
O baterie noua corespunde unui procent de 80%,teoretic, insa valoarea finala este determinata de media temperaturii exterioare din ultimele zile, inaintea schimbarii bateriei.Deci masina poate sa indice 60% sau 98% capacitate de pornire, ambele valori fiind reale, este doar o chestie de interpretare.
Ma rog, sa revenim.
Pune pasionatul bateria noua, nu inregistreaza nimic, a citit el pe benweclub ca este o prosteala.
Draga, ii spune sotiei, azi te scot la Opera, am luat baterie noua la masina.
Este iarna, frig rau afara.Da pasionatul drumul la cadura la maxim, ventilator, volan incalzit(vorbim despre masini full extra), incalzire scaune, incalzire luneta,muzica la maxim( The best of Salam)...tot...am bemve, ce puii mei.
Aici intervine inteligenta artificiala.
IBS-ul masoara tot, a vazut ca pasionatul a pus o baterie, insa nu stie daca este noua sau nu.Ii spune DME-ului:
-frate,pasionatul asta cere mai mult curent decat poate sa ii ofere bateria si alternatorul, nu o sa mai porneasca maine masina, iar o sa fie topic despre noi pe forumuri.
-pai a schimbat bateria, schimba-i capacitatea la 80%
-nu ma bag, nu a inregistrat-o, si pe langa asta l-am vazut in week-end cum a pus niste rezistente la capsa de pe baterie, nu am incredere ca a pus una noua.Are 10% capacitate pornire si cu asta basta.
-DME-ul se duce dupa aia sa discute cu CAS-ul.
-CAS-ule, trebuie sa faci ceva, pasionatul cere prea mult, vrea si scaunele incalzite, vrea si volanul incalzit, ventilatorul la max...trebuie sa facem ceva
-Da, m-a zapacit cu Salamul lui, eu stau in masina si aud tot, de cand am venit din Germania numai probleme am, ba am intinerit, ba ascult toate hiturile...o sa iau masuri.
-Nu este problema i-am redus volumul la muzica,i-am taiat incalzirea la volan, i-am redus incalzirea la scaune, nici nu cred ca a sesizat pasionatul, sau crede ca s-a stricat ceva.

Fac o mica paranteza aici.Este in proiect la BMW un sistem care mareste sau micsoreaza volumul, in functie de ce tip de muzica se asculta.
Un prieten bun de-al meu se ocupa de asta.Am discutat mult pe tema asta, la rock mareste volumul, blues mai mic,...o sa fie in functie de piata unde se vinde masina.
Intr-o zi a venit si m-a intrebat:
-tu esti roman, analizez tot felul de tipuri de muzica si am gasit la voi manele.Ce sunt astea, ce volum sa pun?Am ascultat, insa nu pot sa imi dau seama unde sa le incadrez.Ma gandeam la ceva intre jazz si muzica simfonica.
-pai le-ai incadrat destul de bine, zic eu, insa ma gandesc la altceva.Noi, pasionatii de BMW din Romania apreciem mult sunetul motorului, cutiile de viteza mecanice, poate nu ar strica sa le treci la mute.Nu asculta multi posesori de BMW asa ceva, o pauza intre melodii ar fi binevenita.

A fost impresionat de propunerea mea.Dupa aia am realizat, daca unii nu aud nimic timp de vreo 4 ore, o sa zica ca s-a stricat ceva la cd-ul masinii, poate o sa scada vanzarile...Ma rog, mai este mult pana se implementeaza sistemul.

Revin la pasionat si la baterie.
Bun, ajung ei la barul Opera, inchid masina si se duc sa petreaca.

Este foarte frig afara, IBS-ul primeste valoarea tensiunii din baterie dupa ce pasionatul a inchis masina, acum sta de veghe.Se gandeste, 10% capacitatea de pornire, bateria pare buna deoarece tensiunea nu a scazut mult cand a invartit electromotorul, insa a avut multi consumatori si bateria este tot cea veche, Salam era la maxim, temperatura afara este de -10C,...nu, nu mai porneste masina cand vine de la Opera.
-DME-ule, trezeste-te, cand vine pasionatul inapoi sa il anunti ca bateria este cam varza.

Peste 4-5 ore se intoarce pasionatul si cu sotia de la Opera, pune pasionatul contactul la masina:...biiiinnnggg," LOW BATTERY CHARGE"

-Bai, firatiainaibiicubemveurilevoastre, ma duc imediat si fac topic la pasionati, sa stie toata lumea ce proaste sunt BMW-urile.
-Baga nevasta cd-ul cu Salam si hai acasa...

#2 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 11 February 2012 - 04:01 AM

Asta este acum...adicatelea in momentul asta...dar......
Noul sistem va elimina cablurile de la baterie..Viitorul suna bine se pare...Wireless. Bateria fiind legata wireless la masina pasionatului, acesta o foloseste chiar daca vor exista probleme de incarcare, softare, etc...
Cum?...Foarte simplu:
Lasa bateria la service cu tot cu restul sistemelor conexe si in timp ce aia se ocupa de ea si o inregistreaza, el se plimba folosindu-se de resursele celorlalti...deh wireless...
Cand totul este rezolvat, primeste un apel pe aifon si i se confirma good job done-ul..Nu ca l-ar afecta, dar asa este frumos ..sa-i spui omului ca i-ai inregistrat bateria, i-ai dus-o in garaj, si el acum poate sa fie linistit.
Mai mult...avantajul este ca wireless fiind, poti utiliza la pornire bateria vecinului sau a vreunuia din parcare...
Nu porneste, nimic mai simplu..Suni vecinul si il intrebi IP-ul bateriei lui sau ma rog..codul, culoarea..etc. Apoi tu ii dai masinii aceasta informatie si gata (prin aifon sau direct...)

#3 User is offline   Valentin Icon

  • Pancake Master
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 76
  • Joined: 13-September 09

Posted 11 February 2012 - 11:50 AM

Ma declar, in mod oficial, INVINS. :jawdrop:/>

#4 User is offline   chiciuc Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 107
  • Joined: 11-March 10

Posted 11 February 2012 - 06:13 PM

frumos povestit, pricepui ce e cu ibs :)/>

This post has been edited by chiciuc: 11 February 2012 - 06:13 PM


#5 User is offline   zeronoo Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 216
  • Joined: 18-July 10

Posted 15 February 2012 - 10:41 PM

frate...io zic...ibeseu' asta e o prostie...la fel ca si eghereu', peceveul si...puii mei...cred ca toate care se termina cu "eu" sunt cam in plus la masini...pfff...acum mi-am dat seama...beemveu' tot in "eu" se termina...pai daca "eu" e in plus si a fost pus pe masina doar ca sa enerveze pasionatu' ca ramane fara bani de benzina (mare pacat ca nu se gaseste si benzina pe producator...sau si mai bine: benzina clona china), ramane beem: design by (german) bmw, made on small boat by (chinese) experts!

post dedicat celor care inca nu au aflat ca "trainicia unui lant este data de veriga sa cea mai slaba"

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users