BMW AUTO FORUM: Erorile si update-ul de soft - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

Erorile si update-ul de soft

#1 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 26 February 2012 - 02:39 AM

Am vazut multe topice in care se recomanda update de soft pentru aproape orice problema.Treaba nu sta deloc asa, si de cele mai multe ori un update de soft nu va rezolva problema initiala.
Update-ul de soft aduce uneori imbunatatiri, modificari ale unor parametrii, ascunde unele probleme prin marirea intervalului de detectie a erorii,...insa nu poate rezolva o problema care afecteaza real noxele sau siguranta, deoarece un component s-a defectat, cum este cazul airbagurilor.
O sa dau un exemplu la airbaguri, insa discutia se aplica la toate computerele masinii.
O problema de soft nu poate cauza aprinderea becului de airbag decat in rare cazuri, cazuri care sunt detectate in primele luni de fabricatie.O masina veche de , sa zicem 5-6 ani, nu poate avea airbag-ul aprins din cauza softului.Singurele modele(cel mai des intanlit) la care se poate intampla asa ceva sunt cele care au byteflight, asta deoarece sistemul de airbag comunica in permanenta cu satelitii, pentru a aprecia/detecta/declansa.Apreciaza gravitatea impactului prin senzorii de precrash(model us numai), detecteaza locul unde este lovita masina, declanseaza capsa baterie/centuri/airbag-uri/tetiere/trimite telefon sos/intrerupe pompa de benzina/franeaza masina(la modelele noi),...in functie de gravitatea accidentului.
Daca SIM-ul(computerul airbag-ului) nu mai primeste mesaje de la sateliti in timpul prestabilit, daca nu primeste suficiente mesaje, atunci aprinde becul de airbag, satelitul respectiv este ignorat si detectia ramane in baza satelitior apropiati.
Un satelit se poate degrada in timp, fibra optica se poate degrada,...atunci SIM-ul nu mai primeste toate informatiile necesare.Un update de soft poate "rezolva" o problema de genul asta prin marirea timpului admis pentru primirea mesajelor, prin micsorarea numarului de mesaje,...Toti constructorii de masini recurg la astfel de metode, nu este
rentabil sa realizezi un alt modul, sa chemi mii de masini inapoi,...sistemul de airbag-uri fiind inca functional.
Exista insa niste limite, de exemplu o eroare la o centura pirotehnica nu va fi ascunsa niciodata cu un update de soft.Cine spune ca un update de soft poate rezolva o problema la o centura pirotehnica, habar nu are ce spune, nu are nici cele mai mici notiuni elementare despre sistemul in cauza.Asta deoarece sistemul urmareste rezistenta circuitului.Daca se modifica rezistenta si iese din intervalul normal, atunci inseamna ca a aparut o problema undeva.Softul poate modifica acest interval, insa atunci este posibil ca o problema reala sa fie ignorata, ceea ce nu este admisibil.Discutia se poate extinde, nu este vorba numai despre sistemul de airbag-uri.
Am mai vazut diverse cazuri cand lumea face update-uri total aiurea, bazandu-se pe informatii care se aplica altor tari, pe informatii care se aplica altor modele de masini.
Daca informatia este pentru un E46IX, atunci update-ul nu va rezolva o problema similara pentru un E46 non xi.Daca informatia este pentru piata din US, asta nu inseamna ca softul va rezolva problema pentru o masina similara din EU.Majoritatea softului este diferit,de la o piata de desfacere la alta.

Update-ul de soft nu trebuie facut in mod haotic, mai ales ca poate duce la "stricarea" unor computere care nu sunt deloc ieftine.
Nu mai zic de update-ul de soft facut la "bordura", fara sursa stabilizata de tensiune,fara o interfata corespunzatoare,... facut ca urmare a unor "sfaturi" primite pe un forum sau pe altul.

#2 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 23 September 2012 - 07:33 AM

View PostBavaria, on 26 February 2012 - 03:39 AM, said:

Update-ul de soft aduce uneori imbunatatiri, modificari ale unor parametrii, ascunde unele probleme prin marirea intervalului de detectie a erorii,...insa nu poate rezolva o problema care afecteaza real noxele


erorile legate de noxe se pot uneori masca de catre soft...am pus si eu 2 imagini,dar sincer nu pot sa-mi dau seama care este diferenta dintre cele 2 erori(incadrate in chenarul rosu) legate de status-ul injectiei in cele 2 cazuri,cauza este sonda lambda dinainte de catalizator(a fost deconectata in ambele cazuri),doar ca erorile difera.Pe de alta parte cu unele soft-uri de motor erorile de la sondele lambda(ele fiind deconectate) nu apar deloc pe tester prin citirea erorilor,dar se pot vedea prin citirea live a parametrilor(acolo unde valorile sondelor lambda sunt niste constante)

[attachment=7157:e1.jpg] [attachment=7158:e2.jpg]

#3 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 23 September 2012 - 06:42 PM

Check engine se aprinde cand sunt depasite emisiile poluante sau cand anumite componente de la motor au cedat.Este la alegerea fiecarui producator sa aleaga cand sa se aprinda check engine, insa este obligatoriu pentru toti ca atunci cand normele de emisii sunt depasite sa se aprinda.
Orice masina trebuie sa treaca un test inainte a primi aprobarea sa se vanda.Toate sistemele care sunt legate de depoluarea gazelor sunt testate.
Se pot masca erori legate de noxe, insa numai daca nu sunt afectate emisiile.BMW-ul folosese un prag foarte conservativ pentru emisiile poluante.
Nu poti sa ascunzi o eroare reala de la o sonda lambda deoarece emisiile vor fi afectate.Bineinteles, se poate anula orice din soft, insa ideea este ca masina sa se incadreze in limitele legale in ceea ce priveste poluarea.
Softul original de la BMW nu poate sa faca asa ceva, sa anuleze diversi senzori, insa poata sa mareasca anumite limite astfel incat check engine sa nu se mai aprinda, dar masina se incadreaza 100% in limitele legale in ceea ce priveste poluarea.

#4 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 23 September 2012 - 08:22 PM

viva bmw B)/>

#5 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 23 September 2012 - 11:43 PM

Da, asa e cum zici tu. :)/>

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users