Din cauza drumurilor proaste de la noi si materialul casant din care sunt fabricate se rup reglajele mai devreme sau mai tarziu . Se pot schimba prin 2 metode , prin dezlipirea sticlei sau prin spatele farului . A doua varianta am aplicat-o eu si incerc sa o explic mai jos :
Sculele se vad in poza, neaparat e nevoie de o lanterna puternica ( cu led e foarte buna ) si bormasina cu acumulator. Surubelnita cu torx trebuie sa fie ca cea din poza , alea cu "biti" nu merg , sunt prea groase si nu incap. Ar mai trebui un cleste cu varf curbat . Penseta cat mai lunga sa fie .
Operatiunea nu e complicata dar trebuie multa rabdare, sculele potrivite si putina pricepere . Sunt 2 reglaje pe fiecare far plus motorasul care tine si el lupa . prin metoda asta se pot schimba daca sunt rupte ambele reglaje . Daca cumva unul din ele nu e rupt va trebui rupt ( cu un cleste ) pentru a putea fii scos de acolo , spatiul de manevra e foarte mic .
-se scot mansoanele de cauciuc si becurile .se deschide orificiul de sus ( capacul din mijloc )
-se incepe cu strangerea reglajelor la maxim , se foloseste o tubulara de 10 mm ( mult mai usor montata pe o bormasina cu acumulatori)
-cu reglajele stranse la maxim se scoate motorasul cu grija ( dupa ce s-au desfacut cele 3 suruburi care tin motorasul ).
-cu surubelnita torx lunga se desfac prinderile reglajelor ( piesele albe prinse de carcasa lupei in care intra capul reglajului ) . Se scot afara cu ajutorul pensetei . Acum se desfac reglajele( cu bormasina) pana ies de pe filet si se scot afara din far . E bine daca se urmareste inainte cum stau exact ca sa fie mai usor la montaj .
-incepem montarea cu cel gros prin vizorul farului , cu degetul /penseta cu ce se poate trebuie tinut aproape de surub . Cand e pe pozitie se incepe insurubarea cu bormasina ( incet pana agata filetul) . Cand a prins filet se strange la maxim pentru a avea loc cand montam prinderile. Reglajul lung e ceva mai usor de pus prin gaura de la faza lunga , la fel se apropie cu degetul si se starnge filetul pana agata reglajul.
- pana aici e simplu , acum e mai greu cu prinderile .Cu penseta lunga se tin si se insurubeaza cu torxul . La cel lung e usor ca e pozitie dar celalalt e complicat trebuie fixat in asa fel ca sa poti baga surubelnita prin caura de la angel eyes !! Aici m-am chinuit eu ceva dar dupa ce iti dai seama cum vine incerci pana reusesti . Eu mi-am facut o scula speciala cu care am reusit .
-acum reglajele si prinderile sunt montate trebuie imbinate ! incet cu bormasina se insurubeaza reglajele pana fac "click" cu prinderea . Dupa ce s-au imbinat se starng la maxim pentru a monta mai usor motorasul de reglaj .
- motorasul intra mai greu , are o pozitie anume si neaparat cu reglajele "adunate" la maxim , se pun becurile , mansoanele si aproape gata !
Dupa montarea farurilor pe masina trebuie reglate .
o varianta de reglat corect e asta :
http://tis.spaghetti...w.pl?1/00/51/19
Revenim la reglaje , costa cam 75 lei pe far ( 2 bucati ) poate si mai ieftin pe Ebay sau mai scump cele de aliaj . Cele de aliaj cica ar fii mai bune dar sunt mai complicat de pus prin metoda asta . Eu oricum consider ca nu-si merita pretul in plus . Cele negre deplastic sunt foarte bune .
Daca cineva are nevoie poate cauta pe la bazar sau pot oferii eu datele de contact a omului de la care am cumparat .
Mai jos sunt ceva poze ,cine mai are intrebari pot sa-l ajut mai multe detalii.
http://img708.imageshack.us/img708/5008/img040qc.jpg
http://img819.imageshack.us/img819/4552/img039k.jpg
http://img805.imageshack.us/img805/3254/img041e.jpg
http://img196.imageshack.us/img196/7254/img042s.jpg
http://img21.imageshack.us/img21/8504/img046ln.jpg
http://img857.imageshack.us/img857/6656/img044m.jpg
Poza cu suportii aftermarket :
http://img820.imageshack.us/img820/933/64044095761270385383783.jpg
This post has been edited by sax: 26 February 2012 - 08:26 PM