BMW AUTO FORUM: Reglaje ( suporti lupa) far E39 FL, DiY, schimbarea lor fara dezlipirea sticlei - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

Reglaje ( suporti lupa) far E39 FL, DiY, schimbarea lor fara dezlipirea sticlei

#1 User is offline   sax Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 562
  • Joined: 21-October 10
  • Location:Timisoara ( RO ) Alicante ( E )
  • Car:E39 528i
  • Motorcycle:Suzuki Bandit 400

Posted 26 February 2012 - 08:15 PM

Citeam pe un forum cum a reusit un user sa sschimbe suportii fara sa dezlipeasca sticla si m-am gandit sa incerc :lol:/> Nu recomand sa incerce celor care nu au rabdare sau nu stiu sa stranga un surub !!!

Din cauza drumurilor proaste de la noi si materialul casant din care sunt fabricate se rup reglajele mai devreme sau mai tarziu . Se pot schimba prin 2 metode , prin dezlipirea sticlei sau prin spatele farului . A doua varianta am aplicat-o eu si incerc sa o explic mai jos :

Sculele se vad in poza, neaparat e nevoie de o lanterna puternica ( cu led e foarte buna ) si bormasina cu acumulator. Surubelnita cu torx trebuie sa fie ca cea din poza , alea cu "biti" nu merg , sunt prea groase si nu incap. Ar mai trebui un cleste cu varf curbat . Penseta cat mai lunga sa fie .

Operatiunea nu e complicata dar trebuie multa rabdare, sculele potrivite si putina pricepere . Sunt 2 reglaje pe fiecare far plus motorasul care tine si el lupa . prin metoda asta se pot schimba daca sunt rupte ambele reglaje . Daca cumva unul din ele nu e rupt va trebui rupt ( cu un cleste ) pentru a putea fii scos de acolo , spatiul de manevra e foarte mic .

-se scot mansoanele de cauciuc si becurile .se deschide orificiul de sus ( capacul din mijloc )

-se incepe cu strangerea reglajelor la maxim , se foloseste o tubulara de 10 mm ( mult mai usor montata pe o bormasina cu acumulatori)

-cu reglajele stranse la maxim se scoate motorasul cu grija ( dupa ce s-au desfacut cele 3 suruburi care tin motorasul ).

-cu surubelnita torx lunga se desfac prinderile reglajelor ( piesele albe prinse de carcasa lupei in care intra capul reglajului ) . Se scot afara cu ajutorul pensetei . Acum se desfac reglajele( cu bormasina) pana ies de pe filet si se scot afara din far . E bine daca se urmareste inainte cum stau exact ca sa fie mai usor la montaj .
-incepem montarea cu cel gros prin vizorul farului , cu degetul /penseta cu ce se poate trebuie tinut aproape de surub . Cand e pe pozitie se incepe insurubarea cu bormasina ( incet pana agata filetul) . Cand a prins filet se strange la maxim pentru a avea loc cand montam prinderile. Reglajul lung e ceva mai usor de pus prin gaura de la faza lunga , la fel se apropie cu degetul si se starnge filetul pana agata reglajul.

- pana aici e simplu , acum e mai greu cu prinderile .Cu penseta lunga se tin si se insurubeaza cu torxul . La cel lung e usor ca e pozitie dar celalalt e complicat trebuie fixat in asa fel ca sa poti baga surubelnita prin caura de la angel eyes !! Aici m-am chinuit eu ceva dar dupa ce iti dai seama cum vine incerci pana reusesti . Eu mi-am facut o scula speciala cu care am reusit .

-acum reglajele si prinderile sunt montate trebuie imbinate ! incet cu bormasina se insurubeaza reglajele pana fac "click" cu prinderea . Dupa ce s-au imbinat se starng la maxim pentru a monta mai usor motorasul de reglaj .

- motorasul intra mai greu , are o pozitie anume si neaparat cu reglajele "adunate" la maxim , se pun becurile , mansoanele si aproape gata !


Dupa montarea farurilor pe masina trebuie reglate .

o varianta de reglat corect e asta :

http://tis.spaghetti...w.pl?1/00/51/19


Revenim la reglaje , costa cam 75 lei pe far ( 2 bucati ) poate si mai ieftin pe Ebay sau mai scump cele de aliaj . Cele de aliaj cica ar fii mai bune dar sunt mai complicat de pus prin metoda asta . Eu oricum consider ca nu-si merita pretul in plus . Cele negre deplastic sunt foarte bune .

Daca cineva are nevoie poate cauta pe la bazar sau pot oferii eu datele de contact a omului de la care am cumparat .


Mai jos sunt ceva poze ,cine mai are intrebari pot sa-l ajut mai multe detalii.



http://img708.imageshack.us/img708/5008/img040qc.jpg

http://img819.imageshack.us/img819/4552/img039k.jpg

http://img805.imageshack.us/img805/3254/img041e.jpg

http://img196.imageshack.us/img196/7254/img042s.jpg

http://img21.imageshack.us/img21/8504/img046ln.jpg

http://img857.imageshack.us/img857/6656/img044m.jpg


Poza cu suportii aftermarket :

http://img820.imageshack.us/img820/933/64044095761270385383783.jpg

This post has been edited by sax: 26 February 2012 - 08:26 PM


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users