BMW AUTO FORUM: Probleme directie - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Probleme directie e36 328i

#1 User is offline   ronin Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 28
  • Joined: 27-April 10

Posted 21 March 2012 - 05:47 PM

La viteze de peste 90km/h simt vibratii in volan.
De asemenea pe sleauri sau denivelari volanul imi fuge din maini.
Am schimbat pe fata bucse bascula, capete de bara, bielete directie si pivoti.
Totul a porrnit de cand tata a intrat cu masina intr-o bordura si a spart janta de pe fata.
Dupa ce am schimbat toate acele piese am facut si geometria.
Tot degeaba, in plus acum trage rau dreapta.
Ce ar putea fi de vina?
Mentionez ca inainte masina avea directie de parca mergea pe sine.

#2 User is offline   sax Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 562
  • Joined: 21-October 10
  • Location:Timisoara ( RO ) Alicante ( E )
  • Car:E39 528i
  • Motorcycle:Suzuki Bandit 400

Posted 21 March 2012 - 06:18 PM

Cauciucurile sunt bune , sunt perechi ? esti sigur ca geometria e facuta cum trebuie?

#3 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 21 March 2012 - 06:18 PM

Nu este bine facuta geometria.Posibil sa fie si alte piese de la directie defecte.

#4 User is offline   ronin Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 28
  • Joined: 27-April 10

Posted 21 March 2012 - 08:15 PM

Cauciucurile sunt perechi.
Geometria ar trebui sa fie ok, dar sambata ma mai duc o data.
Ce alte piese ar putea fi responsabile cu "simptomele" pe care le are masina?
Eu ma gandesc ca ramane doar caseta de directie.

#5 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 21 March 2012 - 09:05 PM

Este posibil sa nu fie corect unghiul de fuga.Daca nu ma insel acest unghi nu este reglabil la E36.
Daca nu este corect , inseamna ca exista un element stramb la suspensia fata.Poate fi bascula stramba, amortizorul, nu este obligatoriu sa se poata vedea cu ochiul liber, insa un aparat de geomerie poate verifica toate unghiurile necesare si sa le compare cu valorile date de fabricant.

#6 User is offline   ronin Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 28
  • Joined: 27-April 10

Posted 21 March 2012 - 09:29 PM

Banuiesc ca unghiul de fuga ar fi responsabil cu trasul dreata si smucitul volanului pe denivelari.
Dar vibratia volanului?

#7 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 21 March 2012 - 10:40 PM

Trebuie verificata masina la un service, este greu de dat un raspuns sigur pe un forum.
Ce am scris mai sus sunt simple presupuneri bazate pe informatiile scrise de tine, nu pot sa iti dau un raspuns exact.

#8 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 21 March 2012 - 10:58 PM

View Postronin, on 21 March 2012 - 05:47 PM, said:

Totul a porrnit de cand tata a intrat cu masina intr-o bordura si a spart janta de pe fata.

Lovitura a fost destul de puternica daca spui ca s-a spart janta.
Cand s-a facut directia, s-a verificat si pozitia jambei?
Ai putea avea unghiul de cadere in afara oricaror valori tolerate pe partea unde a fost lovita roata in bordura.

View Postronin, on 21 March 2012 - 09:29 PM, said:

Banuiesc ca unghiul de fuga ar fi responsabil cu trasul dreata si smucitul volanului pe denivelari.
Dar vibratia volanului?

nu neaparat
Si o bascula stramba poate duce la asta
La ce te referi cand zici "vibratia volanului" ?
Edit: Am scris aiurea...O bascula stramba afecteaza sever unghiul de fuga...Asta voiam sa zic de fapt :wacko:/>

#9 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 21 March 2012 - 11:11 PM

se observa ceva deformari la oala amortizorului pe partea unde a fost lovitura? Ma refer la partea superioara
Nu elimina din calcul faptul ca cel care ti-a reglat unghiurile sa nu fi stiut prea bine ce face...

#10 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 21 March 2012 - 11:21 PM

ronin,
Depinde si de cum a fost lovita roata, a derapat si a lovit in lateral, a intrat drept in bordura...

Eu oricum nu inteleg ce geometrie este aia.In general dupa ce se face o geometrie mecanicul trebuie sa conduca masina si sa verifice daca totul este in regula.
Caseta de directie se schimba de regula dupa un impact de genul ala, chiar daca nu sunt urme vizibile ramase din urma impactului .Asta nu inseamna ca de acolo este problema ta.

#11 User is offline   ronin Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 28
  • Joined: 27-April 10

Posted 22 March 2012 - 08:51 AM

Multumesc pt ajutor baieti.
Bascula am schimbat-o pe partea care a fost lovita masina.
Am fost la service si totul pare a fi in ordine.
Mai putin unghiul de fuga al rotii respective.
Oare dc schimb amortizorul se poate remedia unghiul de fuga?

Si acum chestia cu vibratia.
Am mers cu masina si mai tare si mai incet.
O mica vibratie se simte aproape tot timpul, dar se amplifica la viteza mai mare.
Nu stiu cum sa explic mai exact, pur si simplu volanul vibreaza.
La service mi s-a spus ca exista un mic joc in caseta de directie.
Ma gandesc ca e oarecum normal masina avand 15 ani si nu pot fi sigur ca se datoreaza impactului.
Exista surub de strangere al casetei pt eliminarea jocului, ca la e46?

This post has been edited by ronin: 22 March 2012 - 08:59 AM


#12 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 22 March 2012 - 12:38 PM

Surub de reglare pentru joc este si la e36, stiu ca am strans si la mine odata..
Daca e uzata caseta, degeaba strangi...Depinde acuma cum e la tine.

#13 User is offline   ronin Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 28
  • Joined: 27-April 10

Posted 22 March 2012 - 12:54 PM

Poti sa-mi dai vin-ul sa verific dc avem acelasi tip de caseta?

This post has been edited by ronin: 22 March 2012 - 12:55 PM


#14 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 22 March 2012 - 01:53 PM

cg08394

#15 User is offline   ronin Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 28
  • Joined: 27-April 10

Posted 22 March 2012 - 01:56 PM

Nu cred ca sunt la fel.

#16 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 22 March 2012 - 02:02 PM

View Postronin, on 22 March 2012 - 08:51 AM, said:

Oare dc schimb amortizorul se poate remedia unghiul de fuga?

Exista surub de strangere al casetei pt eliminarea jocului, ca la e46?

Amortizorul mai precis pozitia lui in plan vertical influenteaza unghiul de CADERE
Unghiul de FUGA (inchiderea rotii) se regleaza din bieleta de directie

Exista dar nu este cazul sa-ti faci de lucru acolo
Avand unghiul anormal pe partea aceea, vibratiile au ca si sursa chestia asta.

#17 User is offline   ronin Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 28
  • Joined: 27-April 10

Posted 22 March 2012 - 02:04 PM

Sigur nu confunzi unghiul de fuga cu convergenta?

#18 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 22 March 2012 - 02:09 PM

View Postronin, on 22 March 2012 - 02:04 PM, said:

Sigur nu confunzi unghiul de fuga cu convergenta?

Ai dreptate. Am confundat casterul cu convergenta.
La tine convergenta se pare ca este negativa pe partea aia
Cum a putut sa-ti dea drumul din service asa?

edit: N-ai zis daca este oala deformata in partea superioara (unde se prinde flansa in 3 puncte)...cumva observat vizual...

#19 User is offline   ronin Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 28
  • Joined: 27-April 10

Posted 22 March 2012 - 02:12 PM

Convergenta este ok, am probleme doar la caster.
Vizual nu pare deformata oala.
Cum as putea sa corectez caster-ul?

This post has been edited by ronin: 22 March 2012 - 02:12 PM


#20 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 22 March 2012 - 02:15 PM

La e36 nu prea vad cum. Intai trebuie sa identifici deviatia sau deviatiile. Ma interesez totusi si iti spun

  • (3 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users