Probleme directie e36 328i
#1
Posted 21 March 2012 - 05:47 PM
De asemenea pe sleauri sau denivelari volanul imi fuge din maini.
Am schimbat pe fata bucse bascula, capete de bara, bielete directie si pivoti.
Totul a porrnit de cand tata a intrat cu masina intr-o bordura si a spart janta de pe fata.
Dupa ce am schimbat toate acele piese am facut si geometria.
Tot degeaba, in plus acum trage rau dreapta.
Ce ar putea fi de vina?
Mentionez ca inainte masina avea directie de parca mergea pe sine.
#5
Posted 21 March 2012 - 09:05 PM
Daca nu este corect , inseamna ca exista un element stramb la suspensia fata.Poate fi bascula stramba, amortizorul, nu este obligatoriu sa se poata vedea cu ochiul liber, insa un aparat de geomerie poate verifica toate unghiurile necesare si sa le compare cu valorile date de fabricant.
#8
Posted 21 March 2012 - 10:58 PM
ronin, on 21 March 2012 - 05:47 PM, said:
Lovitura a fost destul de puternica daca spui ca s-a spart janta.
Cand s-a facut directia, s-a verificat si pozitia jambei?
Ai putea avea unghiul de cadere in afara oricaror valori tolerate pe partea unde a fost lovita roata in bordura.
ronin, on 21 March 2012 - 09:29 PM, said:
Dar vibratia volanului?
nu neaparat
Si o bascula stramba poate duce la asta
La ce te referi cand zici "vibratia volanului" ?
Edit: Am scris aiurea...O bascula stramba afecteaza sever unghiul de fuga...Asta voiam sa zic de fapt :wacko:/>
#10
Posted 21 March 2012 - 11:21 PM
Depinde si de cum a fost lovita roata, a derapat si a lovit in lateral, a intrat drept in bordura...
Eu oricum nu inteleg ce geometrie este aia.In general dupa ce se face o geometrie mecanicul trebuie sa conduca masina si sa verifice daca totul este in regula.
Caseta de directie se schimba de regula dupa un impact de genul ala, chiar daca nu sunt urme vizibile ramase din urma impactului .Asta nu inseamna ca de acolo este problema ta.
#11
Posted 22 March 2012 - 08:51 AM
Bascula am schimbat-o pe partea care a fost lovita masina.
Am fost la service si totul pare a fi in ordine.
Mai putin unghiul de fuga al rotii respective.
Oare dc schimb amortizorul se poate remedia unghiul de fuga?
Si acum chestia cu vibratia.
Am mers cu masina si mai tare si mai incet.
O mica vibratie se simte aproape tot timpul, dar se amplifica la viteza mai mare.
Nu stiu cum sa explic mai exact, pur si simplu volanul vibreaza.
La service mi s-a spus ca exista un mic joc in caseta de directie.
Ma gandesc ca e oarecum normal masina avand 15 ani si nu pot fi sigur ca se datoreaza impactului.
Exista surub de strangere al casetei pt eliminarea jocului, ca la e46?
This post has been edited by ronin: 22 March 2012 - 08:59 AM
#16
Posted 22 March 2012 - 02:02 PM
ronin, on 22 March 2012 - 08:51 AM, said:
Exista surub de strangere al casetei pt eliminarea jocului, ca la e46?
Amortizorul mai precis pozitia lui in plan vertical influenteaza unghiul de CADERE
Unghiul de FUGA (inchiderea rotii) se regleaza din bieleta de directie
Exista dar nu este cazul sa-ti faci de lucru acolo
Avand unghiul anormal pe partea aceea, vibratiile au ca si sursa chestia asta.
#18
Posted 22 March 2012 - 02:09 PM
ronin, on 22 March 2012 - 02:04 PM, said:
Ai dreptate. Am confundat casterul cu convergenta.
La tine convergenta se pare ca este negativa pe partea aia
Cum a putut sa-ti dea drumul din service asa?
edit: N-ai zis daca este oala deformata in partea superioara (unde se prinde flansa in 3 puncte)...cumva observat vizual...