Probleme directie e36 328i
#41
Posted 23 March 2012 - 10:22 AM
Discurile le-am schimbat, cu unele noi. Bielete directie, bratele cu totul (unele sh, un singur pivot avea joc si l-am schimbat), bucse brat, am facut si directia.
Si am si virbratii, dar nu tot timpul. Pe autostrada, sau in zonele unde asfaltul este perfect drept (ceea ce mai rar intalnim pe la noi), nu vibreaza.
#42
Posted 23 March 2012 - 11:17 AM
ronin, on 23 March 2012 - 09:31 AM, said:
Conform raportului de aliniere dat de cei de la geometrie convergenta este perfecta, doar la unghiul de fuga sunt probleme.
Cum pot sa-mi dau seama dc bucsele au fost montate corect?
Sa presupunem ca bara stabilizatoare a fost afectata, asta ar influenta doar convergenta nu si casterul, corect?
da
nu cred ca au stiut ce trebuie facut si mai ales cum
iti pun o poza aici
da
referitor la vibratiile in volan....Ia citeste primul post aici...poate se leaga ceva :huh:/>
http://forum.roadfly...ol-arm-bushings
#43
Posted 23 March 2012 - 12:15 PM
In acel post vad ca vibratiile apar pe franare, ceea ce la mine nu se intampla.
Voi verifica bucsele de la bascula maine si mai merg o data la geometrie.
Totusi, nu crezi ca ar putea aparea din caseta de directie acele vibratii?
#45
Posted 23 March 2012 - 01:04 PM
ronin, on 23 March 2012 - 12:15 PM, said:
Foarte simplu..sa nu fi folosit programul sau echipamentul de testare in mod corespunzator sau sa nu fi fost eliminate toate jocurile si strambaturile de pe acolo.
Asa cum ti-a spus mai sus Bavaria....Poti sa intrebi 100 de ani, daca nu mergi cu masina la un atelier specializat, si o tot tinem pe presupuneri, nu ajungi sa rezolvi nimic.
Ca ai joc sau ca nu ai, ca e periculos sau nu, deasemeni ca e modificata fuga si cat sau ca tu ai convergenta ok fiindca ai document care iti spune asta...astea nu le rezolvi pe forum (nici pe asta si nici dincolo)
In locul tau as merge undeva unde sunt oameni pregatiti si apoi m-as duce cu rezultatul la primii care ti-au dat drumul in halul asta....si eventual cu OPC-ul...
Asa as face eu, tu continua sa intrebi .. :lol:/>
#46
Posted 23 March 2012 - 01:49 PM
Doar ma asteptam sa gasesc pe cineva care a avut aceeasi problema si care a schimbat x piesa si s-a rezolvat.
Sau pe cineva sa-mi spuna concret: vibratii in volan pot fi de la x, y, z piese, dc ai schimbat doar x si y trebuie sa schimbi z.
Oricum, o sa va urmez sfatul si caut un alt service.
#47
Posted 24 March 2012 - 05:53 AM
ronin, on 23 March 2012 - 01:49 PM, said:
Doar ma asteptam sa gasesc pe cineva care a avut aceeasi problema si care a schimbat x piesa si s-a rezolvat.
Sau pe cineva sa-mi spuna concret: vibratii in volan pot fi de la x, y, z piese, dc ai schimbat doar x si y trebuie sa schimbi z.
Oricum, o sa va urmez sfatul si caut un alt service.
Nu este vorba de rea intentie sau ca cineva nu vrea sa te ajute.Fiecare accident este diferit si urmarile lui sunt diferite.Poti sa cauti pe google cum influenteaza fiecare unghi in parte.
Teoria este diferita insa de la caz la caz, deoarece pot fi afectate mai multe unghiuri/componente in urma unui accident.
Ce am inteles eu.Iti spun ce cred eu, teoretic.O sa ma refer la denumirile in engleza, pentru a evita orice confuzie cu cele din romana.
Masina ta a fost lovita frontal in roata fata dreapta, care a fost impinsa in spate.Asta inseamna ca acum are caster pozitiv, ceea ce inseamna ca trage dreapta.
In general o masina trage spre partea unde roata are caster pozitiv, cand ne referim la caster.Daca volanul se simte "usor" la viteze mari si este foarte sensibil, este un alt semn de caster pozitiv, insa cand este vorba doar despre o singura roata, atunci efectele pot fi diferite.
Berbecii aia care ti-au facut geometria au reglat doar toe-ul si camberul, ca dovada ca abia acum au realizat ca, casterul nu este corect.
O masina poate sa traga intr-o parte si din cauza camberului, poate sa traga si daca unghiurile din fata sunt perfect reglate, insa cele de pe spate nu sunt corecte.Dupa logica mea, deoarece masina are problemele astea dupa accident, inseamna ca unghiurile de pe spate nu au nimic, inseamna ca toe-ul si camberul sunt corecte, deoarece sunt reglate "sigur" de cei de la geometrie.Mai exista si isteti care regleaza doar toe-ul, sa nu se toceasca rau cauciucurile. Casterul este uneori omis, si aici ma refer la amatori, deoarece nu este reglabil.Ai spus ca ai schimbat bascula pe partea respectiva, inclin sa cred ca amortizorul nu mai este la locul lui, posibil caroseria este deformata la flansa de la amortizor.Se poate masura acest lucru.
Trebuie sa te uiti la masina si sa te gandesti logic, ce s-a intamplat cand roata a fost impinsa in spate.
Nu pot sa iti spun sa schimbi amortizorul, sau sa iti spun ca, caroseria s-a strambat.Poate nu au reglat camberul bine, habar nu am.Pot sa imi dau cu parerea, cam ce se intampla cand se defecteaza un component de la directie, insa masina ta a fost lovita si totul este relativ, nu se poate aplica numai teoria.Nu mai incerca sa rezolvi 10 probleme in acelasi timp.Ai sigur o problema la geometrie, lasa vibratiile si rotile in pace deocamdata.In general exista o singura problema majora, nu 10 mai mici.
Du-te la un service serios, du-te la un service unde se poate face o geometrie in mod corect.Asta este singura solutie de a rezolva problema.Succes!
ps
Nu am mai citit despre unghiurile astea de ani buni, daca am facut vreo greseala imi pare rau.Daca chiar esti interesat, poti sa citesti o carte de profil sau sa cauti pe internet diverse articole.
#48
Posted 26 March 2012 - 12:19 PM
S-au uitat sub ea, au echilibrat rotile si au facut presiunea.
In legatura cu casterul mi-au spus ca solutia ar fi sa ma duc la tinichigiu sa-mi traga lonjeronul pt ca probabil a fost deplasat.
Mi-au spus ca vibratiile pot proveni de la caseta de directie dc volanul vibreaza stanga dreapta.
Si am observat ca imi vibreaza chiar asa.
Zilele astea vreau sa schimb si caseta de directie.
Bavaria, spuneai ca se poate regla camberul la e36.
Esti sigur? Baiatul de la geometrie mi-a spus ca e fix.
Multumesc pt postul elaborat.
#52
Posted 10 April 2012 - 01:01 PM
Cu vechea caseta vibratia incepea pe la 80km/h si se amplifica odata cu cresterea vitezei.
Acum, cu aceasta caseta, volanul vibreaza doar intre 80km/h si 120km/h, in afara acestor viteze nu vibreaza.
Si cel mai pronuntat se simte vibratia pe la 100km/h, de fapt volanul chiar "joaca" f putin stanaga drepta la aceasta viteza.
Mecanicul mi-a zis ca trebuie sa fie de la roti, dar le-am echilibrat de 3 ori.
Aveti ceva sugestii?
This post has been edited by ronin: 10 April 2012 - 01:01 PM
#59
Posted 10 April 2012 - 07:06 PM
Cand postezi numai, apesi Add Reply si scri ce vrei tu...
In ambele cazuri, apesi la sfarsit butonul Add reply de sub caseta de text.
Vazand PM ce mi l-ai trimis, intuiesc ca ai folosit facilitatea asta ca la mess...adica ai apasat Add reply dupa fiecare fraza.
Acum am sa corectez eu mai sus...