Inca nu m-am crizat dar nici nu mai lipsea mult. Problema a fost o siguranta, care nu era arsa insa pinii ei erau verzi de cocleala. Siguranta care alimenta cu plus de contact DME-ul. Mai exact firul rosu/alb care alimenteaza si rampa de injectoare.
Si o mare confuzie ce o facusem desi nu mi-am seama. Cu cateva saptamani inainte reparasem un 316i al unui prieten. Desi aparent motorele identice (M40 cel cu distributie pe curea) la partea electrica sint mari diferente.
Ce ma derutat cel mai mult: alimentarea pompei de benzina. La cel ce il reparasem mai demult, la punerea contactului pompa de benzina se alimenta si baga presiune in rampa. Ei, la asta de acum alimentarea pompei se face doar in momentul cand se da la cheie (specific grupului VAG).]
Practic m-am bazat pe niste masuratori aiurea, cand defapt sistemul lucra fix pe dos.
Numai porneste motorul asa dintr-o data ....
#45
Posted 13 June 2013 - 10:21 PM
Exact, la mufa DME am avut toate tensiunile. Plus permanent, plus contact, minus, minus la contact. Dar la rampa nu aveam plus pe firul alb/rosu. Din cauza sigurantei.
Nu va spun ca am demontat si admisia fix degeaba. Sub ea e o cutie neagra plina de fire si conectori, ma gandeam sa nu fie acolo problema, ca era cam plina de ulei.
Nu va spun ca am demontat si admisia fix degeaba. Sub ea e o cutie neagra plina de fire si conectori, ma gandeam sa nu fie acolo problema, ca era cam plina de ulei.
#46
Posted 13 June 2013 - 10:27 PM
Nu se poate asa ceva.Probabil ai masurat doar cu mufa scoasa, nu si cand dadeai la cheie.Normal ca iti arata 12V cand masurai fara consumator, cand dadeai la cheie tensiunea scadea mult sub 12V si din cauza asta computerul nu se alimenta corect.Ma rog, bine ca ai rezolvat, insa asta nu era problema de cateva zile, sa nu mi-o iei in nume de rau.
#47
Posted 13 June 2013 - 10:36 PM
Nu am masurat in momentul cand dadeam la cheie, ci doar la punerea contactului, imi era cam greu fiind singur. Curent aveam, acumulatorul era nou si il lasasem ieri noapte la incarcat.
Mi se pare totusi aiurea sa alimentezi rampa printr-o siguranta, nu am mai intalnit asa ceva.
Bine, BMW-uri repar destul de rar, la noi lumea e axata pe masini simple si fiabile, Golfuri, Astre, Seat-uri etc. Mai rar cate un BMW.
Mi se pare totusi aiurea sa alimentezi rampa printr-o siguranta, nu am mai intalnit asa ceva.
Bine, BMW-uri repar destul de rar, la noi lumea e axata pe masini simple si fiabile, Golfuri, Astre, Seat-uri etc. Mai rar cate un BMW.
#48
Posted 13 June 2013 - 10:46 PM
Calin, daca am inteles bine esti electrician de meserie.Chestia asta nu are legatura cu o masina, este o chestie elementara cand masori alimentarea unui circuit.
Din cauza asta se folosesc BOB-uri, pentru a distruge conexiunile si pentru a masura circuitul respectiv cand este in sarcina.Nu are importanta ca rampa este alimentata printr-o siguranta, problema este ca DME-ul nu primea suficient curent in momentul in care injectoarele erau activate si asta ai fi aflat-o imediat daca ai fi masurat corect.Dupa aia este doar o chestie de timp sa identifici ce alti consumatori mai fac parte din circuitul respectiv si sa il elimini pe cel cu problema.Problema putea fi cauzata si de un computer care avea alimentare comuna cu DME-ul, din cauza asta zic, nu are nicio importanta configuratia electrica sau tipul de masina.
Din cauza asta se folosesc BOB-uri, pentru a distruge conexiunile si pentru a masura circuitul respectiv cand este in sarcina.Nu are importanta ca rampa este alimentata printr-o siguranta, problema este ca DME-ul nu primea suficient curent in momentul in care injectoarele erau activate si asta ai fi aflat-o imediat daca ai fi masurat corect.Dupa aia este doar o chestie de timp sa identifici ce alti consumatori mai fac parte din circuitul respectiv si sa il elimini pe cel cu problema.Problema putea fi cauzata si de un computer care avea alimentare comuna cu DME-ul, din cauza asta zic, nu are nicio importanta configuratia electrica sau tipul de masina.