Polish manual
#25
Posted 31 October 2009 - 08:26 PM
Mpower, on 03 October 2009 - 10:39 AM, said:
Ieri am "supus" masinuta unui polish manual ... polish negru Sonax ... sunt mai mult decat multumit si bucuros de efectele acestuia (am muncit vreo 2 ore) , parca a intinerit vopseaua...si am scos si zgarieturile de suprafata ... merita cu adevarat munca , peste 2 saptamani o sa repet operatiunea pt sezonu rece ... o sa adaug o solutie de jante pt ca o sa le incalt pe astea cu cauciucurile de iarna direct ...
Ceea ce ai folosit tu este ceara,nu polish :)/>
Am si eu,dupa 3-4 spalari o se duca
#27
Posted 15 November 2009 - 11:51 AM
mai corect zis e ceara si polis,dar are dreptate alexandru se duce dupa cateva spalari
da,pt cele despre care vorba aici (sonax solutie lustrut pe culoare),in schimb solutiile profesionale pt polish nu
se duce efectul la spalare,iti recomand creionale pe baza de vopsea+lac de la bmw
cata0408, on 31 October 2009 - 02:59 PM, said:
pana la urma solutia de polishat este diferita in functie de culoarea masinii?
da,pt cele despre care vorba aici (sonax solutie lustrut pe culoare),in schimb solutiile profesionale pt polish nu
pyu, on 06 October 2009 - 09:52 AM, said:
Nu prea faci treaba cu ele, sau ... ?
se duce efectul la spalare,iti recomand creionale pe baza de vopsea+lac de la bmw
#28
Posted 12 June 2010 - 11:49 AM
Franko, on 03 October 2009 - 11:01 AM, said:
Te salutam si noi. Polisharea manuala poate iesi chiar mai bine decat o polishare cu un aparat doar ca volumul de munca depus pentru acest rezultat este foarte mare. Insa la final merita !
Polisharea manuala nu exista, este doar marketing.Pastele pe care le gasim prin supermarket, pe care scrie mare "polish" sunt de fapt niste creme care contin fillere (substante de umplere), acestea acopera zgarieturile fine, pe moment rezultatul poate fi ok, dar dupa 2 spalari vopseaua va arata la fel ca inainte.
Iata ce se petrece cu adevarat la nivelul vopselei si de ce este nevoie de un operator specializat si de masina de polish profesionala pentru realizarea regenerarii vopselei.
De fiecare data cand energia mecanica determina miscare, aceasta este in mod invariabil insotita de frecare.Aceasta frecare duce la degajarea de caldura.Astfel spus frictiunea dintre doua suprafete va transforma energia cinetica in energie termica.
Abrazivele din polish au nevoie de frictiune pentru "a se sparge" si a remedia defectele, actionand pe acelasi principiu cu masina Zambioni (masina care niveleaza gheata dintr-un patinuar), iar caldura degajata da aspectul acela de claritate si de stralucire.Datorita compozitiei lacului (polimeri termoplastici) prin frictiune se induce caldura ceea ce face ca lacul sa se dilate sau sa se contracte in functie de temperatura mediului in care se se executa revitalizarea vopselei, a rasinilor a solventilor si ale celorlalte substante din care este compusa pasta de polisare.
Buretele de “ finish” din cauza compozitiei sale nu produce o frictiune atat de agresiva precum cel de “ cutting “, dar amandoua produc caldura.Nici granulele abrazive din compozitia pastei de polish ( de finish) nu sunt atat de mari si ascutite precum cele din pastele mai agresive.
Mergand pe principiul “cui pe cui” se scoate, polishul cel mai abraziv corecteaza defectele dar la randul lui produce altele, sub forma de zgarieturi fine.Polishul "mediu-abraziv" corecteaza zgarieturile lasate de compound iar la final polishul indeparteaza zgarieturile lasate de “ polishul mediu” si datorita caldurii rezultate in urma frictiunii lacul capata stralucire si claritate.
Dupa parerea mea daca ar fi sa aleg care este cel mai important pas dintr-un detailing exterior, aleg fara ezitare polishul de finalizare, pentru ca, daca ar lipsi, sau nu ar fi de calitate, finisajul masinii ar avea de suferit.De ex daca compound-ul ar lipsi si am folosi decat “ mediu-abraziva” si apoi polishul de final, finisajul “ chiar daca nu ar fi corectat in totalitate “ nu ar avea de suferit in sensul ca nu ar exista zgarieturi fine la nivelul lacului ceea ce ne-ar permite si aplicarea pasilor “ de dupa polish” glaze,sealant,ceara.
Intr-un cuvant avem nevoie de caldura suficienta pentru a sparge granulele abrazive.Caldura ce poate fi produsa numai de o masina.