BMW AUTO FORUM: Sfat schimb lichide - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

Sfat schimb lichide

#1 User is offline   Tetsuzan Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 40
  • Joined: 06-June 10

Posted 04 April 2012 - 08:24 PM

Inainte de toate as dori sa precizez masina care este un E39 525i din 2002. S-au facut 2 ani de la ultimul schimb al lichidelor si zilele trecute am fost la service. Am cumparat 6 litri de antigel bmw oe, 1 litru de lichid servo ATF bmw oe si 1 litru de lichid de frana dot 4 bmw, (bine inteles ulei bmw, filtre etc dar alea cu alea a fost ok schimbatul). Mi s-a parut necorespunzator modul in care mi s-a efectuat schimbul de antigel, lichid servo, antigelul si lichidul de frana. Asistand langa mecanic am observat tot procedeul. La antigel a desfacut doar butonul de sub rezervor din care a curs ~4 litri de antigel restul ramanand pe unde a ramas. Mecanicul a spus ca de acolo curge si din radiatoare insa din ce am inteles pentru radiatoare este alt buton care trebuie desfacut si ar mai fi inca unul pentru scurgerea din blocul motor. Evident omul a scucrs un sfert de lichid iar cel care a curs era roz, asta care l-am luat acum bmw este albastru si practic s-au amestecat doua tipuri de antigel. Acu am inteles ca nu ar fi o problema insa eu am 3 sfeturi de antigel vechi asta poate fi o problema ? sa las lucrurile asa sau sa refac lucrarea sa cumpar alt antigel (practic mi-au ramas 2 bidoane mi-ar mai trebuii inca 2 din cate stiu intra 12 litri de antigel 6 litri antigel si 6 apa distilata daca sunt alte valori rog sa imi zica cineva care a mai facut schimb la E39 525i).

Asta ar fi prima problema, a doua care mi se pare mai grava este cu lichidul de frana, omul a desfacut vasul de la lichid a bagat mana si lichidul era galben ca mierea de albine, a spus ca de ce il schimbi ca arata bine (probabil ca nu avea chef de munca) la insistente s-a apucat de schimbat insa a procedat iarasi dubios. A turnat din bidonul cu lichid bmw peste cel din vas (care l-am schimbat in urma cu 2 ani la un alt service si mi-au pus lichid de acolo direct dintr-un aparat pe care scria ATE nu puteam sa vin cu lichidul meu) drept urmare s-au amestecat doua tipuri de lichid de frana ATE cu BMW. A turnat putin pana s-a umplut de tot vasul dupa care a ridicat masina si a aerisit, unul era in masina si calca frana dupa care o tinea calcat si pe la roata curgea lichid, a facut intai pt o roata dupa care a coborat masina a mai turnat in rezervor lichid a urcat inapoi a scurs din alta roata si a facut asa pt fiecare roata. Per total a pus din bidonul meu max un sfert dar nici un sfert sa zic 200g dintr-o 1000. Mi-a facut stand de frane dupa si frana a iesit ok dar parca nu se mai apasa la fel de usor trebuie sa o apas mai tare si parca nici nu simt ca se apasa pana la fund.

Cu lichidul servo numai are rost sa zic ca lucrurile au fost la fel ca mai sus, avantjul fiind aici ca eu ultima data am schimbat la BMW Trado Motors lichidul servo si cel care il aveam in vas era tot bmw oe, a desfacut sticla si a completat cu cel care l-am cumparat eu tot bmw oe pana la semn. Din ce am inteles de la reprezentanta cel servo nu se schimba doar se completeaza, celelalte insa trebuiesc schimbate in totalitate.

In mare a facut o ompleta din toate lichidele mele per total am patit 30 ron pt manopera antigel, 50 ron manopera + stand frana pentru frane iar completarea la servo a fost din partea casei. Pe langa asta am mai pierdut 47 ron pentru lichidul de frana din care mai am in bidon 3 sferturi sau mai mult, un bidon de antigel 35 ron si mai putin de jumate din al doilea bidon si au mai ramas doua bidoane jumate de antigel adica 4 litri. Lichidul servo a mai costat 40 ron din care a pus tot cam injur de unsfert.

Per total am pierdut in jur de 170 RON aiurea si am ramas si cu niste lichide care nu mai am ce face cu ele. Ce sfaturi imi dati ? sa las totul asa ? sa schimb din nou antigelul si lichidul de frana in alta parte ? sa mai comand 2 bidoane de antigel si cu inca 2 care le mai am ar fi inca 90 RON + manopera si inca 150 RON la lichid de frana (unde am facut acu 2 ani cu ATE acolo a facut misto cu un aparat tot) ar fi undeva la vreo 300 RON aruncati merita ? Rog niste sfaturi multumesc frumos.

This post has been edited by Tetsuzan: 04 April 2012 - 08:25 PM


#2 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 05 April 2012 - 12:27 AM

Daca a aerisit bine franele si nu sunt probleme, nu mi-as face griji cu lichidul de frana.Probabil a folosit tot DOT4.

Cu antigelul nu este bine, trebuie scos tot antigelul roz din motor/instalatie.Trebuie scos si antigelul din blocul motor, nu numai din radiator.

#3 User is offline   Tetsuzan Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 40
  • Joined: 06-June 10

Posted 05 April 2012 - 03:30 AM

Mersi Bavaria, cu antigelu am rezolvat mi-au ramas doua bidoane jumate, trebuie sa imi vina burduful de la clapeta de la grozadan, l-am rugat sa mai puna inca un bidon de antigel si o sa ma duc sa fac schimbul in alta parte si intreb inainte daca bine dispune sa mi-l scoata tot, deja am vb la un serivce unde mi-a spus ca imi face asa cum doresc. La frane am avut ATE DOT 4 iar cel care l-am pus acum este bmw oe Dot 4. Pe testul de la frane imi da forta de franare ~2800N pe 3 roti si 3300N pe a 4 roata e ok ? eu simt frana diferit numai e la fel de usor si parca nici nu se mai calca pana la fund dar overall tot nu e bine ca nu a pus mai mult de 200g de solutie noua deci practic am 80% lichid vechi practic nu pot zice ca am facut schimb ci am completat, deci nu imi fac griji pentru amestec cat imi fac griji pt faptul ca nu a fost schimbat si inca merg cu cel vechi in mare parte. Cu cel servo cum ramane ? la BMWGrup mi-au spus ca acela nu se schimba ci doar se completeaza ce ar trebuii sa fac ? in bidon mai am suficient sa il schimb complet ca din ce am inteles intra vreo 800g maxim.

LE: Bavaria inca ceva te rog poti sa imi spui cate butoane sunt exact ? deci unul sub rezervor, unul pentru bloc motor sub galeria de evacuare si inca unul sau doua sub radiatoare ?

This post has been edited by Tetsuzan: 05 April 2012 - 03:38 AM


#4 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 05 April 2012 - 04:13 PM

Unul pe bloc si unul pe radiator.

#5 User is offline   Tetsuzan Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 40
  • Joined: 06-June 10

Posted 05 April 2012 - 09:15 PM

Mersi frumos Bavaria aveam de gand sa merg in alta parte pt schimb insa de ce sa platesc de 2 ori ? o sa merg tot acolo si o sa vb cu seful de service si o sa rog sa imi faca din nou treaba ca la carte pentru ca am platit si nu mi-au facut bine si o sa stau de fata. Voi face doar antigel si servo la ei caci pt frana o sa ma duc in alta parte la Ad Garage unde am fost si pana acum si probabil ca acolo voi face service de acum inainte, au pompa de presiune pt scos tot lichidu de frana si fac o treaba ceva mai cu simt de raspundere.

Deci daca am inteles bine, pentru antigel trebuie dat drumu la 3 suruburi, unul sub recipient care mi la golit si prima data, inca unul sub radiator si inca unul sub bloc motor, o sa stau sa vad cum le desface pe toate si curge tot lichidul, inchis inapoi toate 3 butoane, turnat toate bidoanele cu coolant in rezervor apoi le umplu pe fiecare cu apa distilata si torn din nou in rezervor (sa ma asigur ca mixul e 50:50) ar trebuii sa intre cam 10litri daca procesul de scurgere a fost ok, in care scrie 10.5l dar nu cred ca o sa intre exact atat cum nici la motor n-a intrat fix 6.5 ci ~6.1 si acolo am vazut cum s-a scurs pana s-a oprit de tot nici numai picura.

Pentru servo banuiesc ca e un singur surub se da drumu pana curge tot din vas, apoi viraj stanga/dreapta cu volanu (motor oprit) pana curge si ce ulei o mai ramas prin caseta, infiletat buton pus lichid servo, pornot motor, virat stanga/dreapta cu motoru pornit apoi verificat si completat daca mai e nevoie

#6 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 06 April 2012 - 01:45 AM

La servo nu exista surub pentru scurgere, trebuie sa scoata un furtun.Exista aparate speciale care pot face schimbul fara sa se scoata nimic, insa nu este problema daca se scoate furtunul si se scurge uleiul.

#7 User is offline   Tetsuzan Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 40
  • Joined: 06-June 10

Posted 06 April 2012 - 12:47 PM

Am inteles, pai oricum trebuie sa il scoata ca pierd ulei servo probabil e spart sau ceva dar e bine asa multumesc mult pt recomandari bavaria astept sa vina piesele de la grozadan si ma duc sa fac treaba din nou.

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

2 User(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users