BMW AUTO FORUM: Temperatura sistem racire - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Temperatura sistem racire Voluntari pentru test

#1 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 26 May 2012 - 01:32 AM

M-ar interesa sa aflu intre ce limite sta temperatura sistemului de racire.
De preferat M54, E46, E39,E53, E60.
E60-ul are ventilator diferit daca masina are cutie manuala sau automata, deci m-ar interesa ambele variante.

Practic as vrea sa aflu temperatura minima si temperatura maxima a sistemului de racire dupa ce motorul ajunge la temperatura normala de functionare.

Ce interval exista daca AC-ul este pornit, la fel/difera...
Condus pe autostrada, bara la bara in oras.

Temperatura se poate verifica din functiile bordului.Daca cineva are un data logger, cu atat mai bine.

Multumesc anticipat.

#2 User is offline   Bala Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 21
  • Joined: 29-April 12
  • Location:Timisoara
  • Car:BMW E60 520d LCI

Posted 26 May 2012 - 05:09 PM

La E60 520d LCI 177cp, temperatura sta la 89 de grade.

Vara in oras, dupa o plecare de la semafor, urca pana la un 92,93 dupa care in cateva zeci de secunde ajunge iarasi la 89. In afara orasului, tot la 89 de grade sta insa la o depasire cu pedala pana la podea, urca pana la 95-96 de grade dupa care ajunge iarasi la 89. La coborari scade pana pe la 87 de grade.

Iarna in oras sta la 89 de grade si nu prea urca peste. In afara lui, scade la orice frana de motor cu cateva grade. La o coborare de 1-2km, scade pana pe la 82-84 de grade.

#3 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 26 May 2012 - 10:01 PM

Deci 87-96C.

Masina ta are doar ventilator electric?
Termostatul banuiesc ca este mecanic, nu?Parca nu au pus la diesel termostat controlat de computer.

E60-ul nu are ceas de temperatura si dupa cate stiu are 2 trepte de avertizare printr-un mesaj CC.
La celelalte modele indicatorul sta la mijloc intre 75C-113C si de aici pot sa apara unele probleme, deoarece temperatura poate sa stea spre maximul admis si nu apare nicio eroare.

#4 User is offline   Bala Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 21
  • Joined: 29-April 12
  • Location:Timisoara
  • Car:BMW E60 520d LCI

Posted 26 May 2012 - 10:40 PM

Nu stiu nimic de ventilator sau termostat. Oricum, ventilatorul nu l-am auzit nicodata (asta nu insemna ca nu a pornit dar sigur nu l-am auzit).

#5 User is offline   kolea Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 58
  • Joined: 12-December 10
  • Location:Galati-Modena-Maranello
  • Car:e60 530i N52B30A

Posted 26 May 2012 - 10:54 PM

la mine cea mai ridicata temperatura in conditii normale de mers,a fost 109C...motor N52.
stiu ca aceste motoare ajung la o temperatura mai mare fata de altele,asta ar fi regimul normal...cel putin asa m-am documentat :wacko:/>

#6 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 26 May 2012 - 11:11 PM

View Postkolea, on 26 May 2012 - 10:54 PM, said:

la mine cea mai ridicata temperatura in conditii normale de mers,a fost 109C...motor N52.
stiu ca aceste motoare ajung la o temperatura mai mare fata de altele,asta ar fi regimul normal...cel putin asa m-am documentat :wacko:/>


Da, N52 are alt sistem de racire, alta pompa de ulei,...functioneaza la temperaturi un pic mai mari decat motoarele vechi.
Ma intereseaza mai mult M54 deoarece este vorba despre problema spargerii vasului de expansiune si aprinderea becului de presiune de ulei la ralanti.

View PostBala, on 26 May 2012 - 10:40 PM, said:

Nu stiu nimic de ventilator sau termostat. Oricum, ventilatorul nu l-am auzit nicodata (asta nu insemna ca nu a pornit dar sigur nu l-am auzit).



M-am uitat acum pe epc, se pare ca are termostat mecanic de 88C si doar electroventilator.

#7 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 27 May 2012 - 02:11 AM

E60 m54 2,2l. 76-98 grade,care fluctueaza permanent.Deoarece presiunea este strans legata cu temperatura,ti-as putea da dupa ce voi incerca si temperaturile minime si maxime ale uleiului in sarcina,comparate cu temp.lichidului de racire,poate gasesti vreo legatura legata de senzorul de presiune al uleiului si eventualele erori de presiune.

#8 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 27 May 2012 - 03:09 AM

Interesant, scade destul de mult la tine.Din ce am observat eu la E60, nu scade sub 90C.
Nu am vazut in bord informatie despre temperatura uleiului, o iei din INPA sau de unde?

#9 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 27 May 2012 - 03:24 AM

View Postseverus_phantom, on 27 May 2012 - 02:11 AM, said:

poate gasesti vreo legatura legata de senzorul de presiune al uleiului si eventualele erori de presiune.


Din ce am constatat eu pana acum, nu exista erori de presiune datorate senzorului, presiunea chiar este mica cand se aprinde becul.Senzorul, pompa de ulei, supapa din carcasa filtrului de ulei, cablajul motorului...nu sunt defecte.Exista zeci de cazuri in care au fost schimbate aceste componente si problema nu a fost rezolvata .

http://www.bimmerfes...ad.php?t=296384

http://www.bimmerfes...ad.php?t=614902

http://www.bimmerfes...ad.php?t=413040

http://www.bimmerfes...ad.php?t=282711

http://www.m3forum.n...ad.php?t=403895

Este plin de astfel de cazuri, bine, si unele explicatii si "rezolvari" sunt de-a dreptul cretine:
They said the car will need a software update and that it will "hopefully fix the oil warning lamp."

Unele motoare au sub 50k...deci nu este o problema de uzura, foarte putin probabil sa fie o problema mecanica.


BMW-ul a rezolvat problema prin cresterea turatiei la ralanti, schimbarea senzorului de presiune cu un alt model si schimbarea tipului de ulei, de la 5w30 la 5w40.Nu mi se pare acceptabil si nici nu am reusit sa aflu explicatia adevarata, cea oficiala este de doi lei.

#10 User is offline   alex230ro Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 308
  • Joined: 22-September 09

Posted 27 May 2012 - 10:34 AM

nu am interfata inpa la mine incerc cu PA Soft sa vad,din ce tin eu minte la mine era pe la 90-100 grade M54 2.5

#11 Guest_EQB_*

  • Group: Guests

Posted 27 May 2012 - 10:37 AM

Am eu un drum de 300km azi, regim de autostrada + oras, iti spun la final cum s-a prezentat temperatura.
M54B22/E46.

#12 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 27 May 2012 - 06:37 PM

View PostBavaria, on 27 May 2012 - 04:09 AM, said:

Nu am vazut in bord informatie despre temperatura uleiului, o iei din INPA sau de unde?
din inpa.,si eu am avut probleme cu presiunea la ulei,dar la mine senzorul era defect.

#13 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 27 May 2012 - 09:30 PM

View Postseverus_phantom, on 27 May 2012 - 06:37 PM, said:

din inpa.,si eu am avut probleme cu presiunea la ulei,dar la mine senzorul era defect.


Cum se manifesta?Se aprindea numai la ralanti sau si in mers?

#14 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 27 May 2012 - 10:00 PM

Se aprindea doar in mers si nu se mai stingea nicicum,eroarea cu presiunea de ulei prea mica aparand si in idrive.Cum mi-am dat seama ca e senzorul de presiune de vina? Daca opream motorul si reporneam din nou mai trecea vreo 5-10 minute pana se aprindea din nou,motorul fiind la temperatura de lucru,deci era logic ca la o repornire trebuia sa se aprinda din nou automat,mai ales ca statea la relanti...pe vremea aia nu auzisem de inpa si dis...

#15 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 27 May 2012 - 10:36 PM

Da, o sa incerc sa fac o baza de date cu temperaturile de functionare la cat mai multe modele.
La mine problema a fost la sistemul de racire, trebuie sa gasesc un E60 cu aceeasi problema si sa nu fie de la senzor.

#16 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 28 May 2012 - 08:15 AM

Si cum aflu temperatura asta ? la E61 ma refer, E60 ma rog.

#17 Guest_EQB_*

  • Group: Guests

Posted 28 May 2012 - 08:42 AM

Mai jos temperatura atinsa in diferite regimuri de mers M54B22/MS43/E46:
- DN cu viteze intre 60-90 km/h si ceva reprize scurte de peste 100km/h -> temperatura a variat intre 80 - 96 grade Celsius
- A1 - regim de croaziera 110km/h - temperatura a fost constanta - 93-94 grade
- Bucuresti - variatii intre 88 si 94 grade (dar am prins un trafic mai lejer)

Temperatura exterioara pe tot parcursul drumului a variat intre 12 -14 *C / 75% din timp a plouat (daca are vreo influenta).
AC a fost ON tot timpul. L-am decuplat pentru 10 min la un moment dat, insa temperatura nu a inregistrat vreo modificare spectaculoasa - cred ca a coborat cu un grad, dar la fel de bine se putea datora si altor influente. Am remarcat faptul ca temperatura n-a trecut de 96*, oricat m-am straduit eu... -_-/>


PS: N-am avut niciodata probleme cu presiunea uleiului sau cu senzorul de presiune. Am cu ala de nivel :D/>

This post has been edited by EQB: 28 May 2012 - 08:50 AM


#18 User is offline   alex230ro Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 308
  • Joined: 22-September 09

Posted 28 May 2012 - 09:23 AM

hmmm sunt curios la pornire unde deschide termostatul,parca acolo la mine se apropia de 100.
PS:jegul ala de senzor de ulei nu l-au facut mai bun de la E30 incoace,bine cred ca e acelasi :lol:/>

This post has been edited by alex230ro: 28 May 2012 - 09:24 AM


#19 Guest_EQB_*

  • Group: Guests

Posted 28 May 2012 - 09:55 AM

Curios (cred ca si logic) e ca spre deosebire de Bala, la mine scade temperatura in momentul accelerarii.

#20 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 29 May 2012 - 02:08 AM

View PostEQB, on 28 May 2012 - 08:42 AM, said:

Mai jos temperatura atinsa in diferite regimuri de mers M54B22/MS43/E46:
- DN cu viteze intre 60-90 km/h si ceva reprize scurte de peste 100km/h -> temperatura a variat intre 80 - 96 grade Celsius
- A1 - regim de croaziera 110km/h - temperatura a fost constanta - 93-94 grade
- Bucuresti - variatii intre 88 si 94 grade (dar am prins un trafic mai lejer)

Temperatura exterioara pe tot parcursul drumului a variat intre 12 -14 *C / 75% din timp a plouat (daca are vreo influenta).
AC a fost ON tot timpul. L-am decuplat pentru 10 min la un moment dat, insa temperatura nu a inregistrat vreo modificare spectaculoasa - cred ca a coborat cu un grad, dar la fel de bine se putea datora si altor influente. Am remarcat faptul ca temperatura n-a trecut de 96*, oricat m-am straduit eu... -_-/>


PS: N-am avut niciodata probleme cu presiunea uleiului sau cu senzorul de presiune. Am cu ala de nivel :D/>


Da, cam asta este concluzia la care am ajuns in ceea ce priveste motorul M54, temperatura variaza intre aprox. 80 si 100C, insa la 100 ajunge numai cand este foarte cald afara si se conduce mult bara la bara, desi scade destul de repede dupa ce atinge 100C.
Cred ca si la tine va ajunge uneori la 99-100C, cand va fi foarte cald afara, 30-35C.
Mai trebuie sa verific la X5.
Nu mai gasesc primele datele, insa statea in general peste 100C si am considerat ca este normal, acum nu mai sare de 99C si a disparut bineinteles si problema cu presiunea de ulei.

View Postpoleposition, on 28 May 2012 - 08:15 AM, said:

Si cum aflu temperatura asta ? la E61 ma refer, E60 ma rog.



http://www.youtube.c...h?v=R6k511PBmrU



ps

Poza reprezinta variatia de temperatura, condus oras/autostrada, clima pornita/oprita, temperatura exterioara aprox 20C.

Attached File(s)

  • Attached File  m54.png (191.53K)
    Number of downloads: 11


  • (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users