BMW AUTO FORUM: Probleme motoare BMW - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

Probleme motoare BMW Diesel-Benzina

#1 User is offline   B-69-TAU Icon

  • Nou venit
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 87
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Bucuresti

Posted 14 August 2012 - 09:27 AM

Asta vis-a-vis de discutia cu lanturi rupte, ieri am primit pe platforma un X5 E70 2008 cu 160.000km cu lantul rupt la distributie.

Masina a fost servisata de mine de aproape 2 ani, reviziile la 10k, curele, role, fulii schimbate la timp si totusi se intampla necazul...






http://img560.imageshack.us/img560/623/img0511m.jpg
By robert_tau at 2012-08-14

http://img99.imageshack.us/img99/5224/img0512fx.jpg
By robert_tau at 2012-08-14

http://img337.imageshack.us/img337/8528/img0513zx.jpg
By robert_tau at 2012-08-14

http://img837.imageshack.us/img837/7493/img0514w.jpg
By robert_tau at 2012-08-14

#2 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 14 August 2012 - 12:28 PM

Pai serviseaza-i-o la 5k dupa reparatie sau ia-ti si tu platforma pentru servisatiii din schedule.
Altceva nu ai ce sa-i faci.Pe designerii aia de la AG nu-i intereseaza faptul ca pasionatii sufera si reduc intervalele de servisat. Maine-poimaine o sa servisam zilnic masina si apoi ne trezim dimineata cu lantul rupt sau mai stiu eu cu ce minuni.
Dar asta este...ne-au trebuit masini complicate si acum trebuie sa acceptam din pacate, consecintele acestui fapt.

#3 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 14 August 2012 - 02:07 PM

Lantul este rupt?

#4 User is offline   B-69-TAU Icon

  • Nou venit
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 87
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Bucuresti

Posted 14 August 2012 - 06:46 PM

Da.

#5 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 14 August 2012 - 07:39 PM

A avut ghinion.Vrei sa il repari sau pui altul?Nu prea imi dau seama din poze, insa care a fost cauza?Daca s-a ru wetpt lantul de ce s-au rupt culbutorii?Ai dat chiulasa jos?

#6 User is offline   Calin Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 69
  • Joined: 16-September 09

Posted 14 August 2012 - 10:16 PM

View PostBavaria, on 14 August 2012 - 08:39 AM, said:

Daca s-a ru wetpt lantul de ce s-au rupt culbutorii?


Credca supapele au rupt culbutorii.

#7 User is offline   B-69-TAU Icon

  • Nou venit
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 87
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Bucuresti

Posted 14 August 2012 - 11:41 PM

Va mai dau un alt exemplu :)/>

BMW Seria X5 3.0d 2008 61.000km

Masina a fost achizitionata de noua din Romania, reviziile 3 la numar s-au facut la Bavaria baneasa si ultima la Filaret.

Buba? Turbina s-a hotarat ca in loc de aer sa bage ulei. Urmarea? :)/> Pozele spun totul.....

http://img189.imageshack.us/img189/2774/servicebmwbucurestisect.jpg

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/33/bmwx5pistontopit.jpg/]http://img33.imageshack.us/img33/528/bmwx5pistontopit.jpg[/URL]

Restul povesti aici BMW X5 Full damage !!!

#8 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 15 August 2012 - 12:00 AM

O sa fac un topic si o sa mut posturile acolo.

Sunt interesante cazurile, insa nu sunt relevante din punctul de vedere al fiabilitatii BMW-ului.Deoarece am destule cunostinte la BMW am avut ocazia sa vad si eu zeci de probleme ciudate, vanos-uri rupte, lanturi rupte la motoare pe benzina, suruburi de chiulasa rupte,etc, insa nu sunt relevante deoarece procentul masinilor cu astfel de defecte este extrem de mic.

#9 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 15 August 2012 - 12:02 AM

O sa discutam aici despre eventualele probleme aparute la motoarele BMW.Poze, explicatii si cel mai important, istoria masinii.
Km reali, revizii efectuate la timp, ulei folosit,...cat de multe informatii se pot oferi.Astfel ne putem face o idee mai corecta asupra celor intamplate.

Topicul va fi interesant doar daca il pastram curat si cu informatii coerente.


ps

Nu intereseaza pe nimeni ca ursuletul este cel mai tare, ca nu se mai fac motoarele ca acum 40 de ani, ca BMW-ul ne fura, ca BMW-urile sunt proiectate gresit,...astea sunt prostii care nu ajuta la nimic, nu se pot rezolva problemele daca stam si ne vaitam.Discutiile de genul asta nu isi au locul pe forumul asta.

#10 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 15 August 2012 - 12:28 AM

View PostCalin, on 14 August 2012 - 10:16 PM, said:

Credca supapele au rupt culbutorii.


Ai drepate.M-am mirat deoarece nu am mai vazut asa ceva la motoare pe benzina.Probabil depinde de la caz la caz, ce daune se pot produce.In astfel de cazuri cam orice este posibil.

Dupa cum se stie deja, se pare ca exista o problema la lanturile de la anumite modele diesel, problema accentuata de km multi si de intretinerea necorespunzatoare.
Este explicat mai jos, ce motoare pot fi afectate, ani de fabricatie, ce schimbari au intervenit si cand,etc.A mai fost discutat despre asta si pe alt topic.



Vehicles affected
E Series Motor Body
E60 E61 E81 E82 E83 N47 N47DKO N47S N47T E61 E60 E81 E82 E83 N47 N47S N47T N47DKO
E84 E87 E88 E90 E91 E87 E84 E88 E90 E91
E92 E93 F10 F11 F25 E93 E92 F10 F11 F25

Feedback Comment production interval Feedback
(From / to) on the production interval diligence (day.month.year) to (day.month.year)
/ 01.03.11 / 01.03.11

Complaint
Sound of friction drag on the engine from about 1500 rpm, which is visible from the inside.
The noise can be perceived in area of the gearbox housing and the oil pan.

Cause
Excessively sharp edges on the sprockets, the chain does not flow evenly over the guides.

Measures
We must distinguish two cases:

Case 1:

For engines N47, N47DKO, N47S, interval from 01.03.2007 to production 05.01.2009.

In case of customer complaint must change the following parts:
(See Annexes, Figures 1 to 7.) - Nov. 21 7803479 Sutitución the crankshaft bearings.

Caution: Use only crankshafts with a production date back to 5. 1. 1. 2009 2009
The production date is printed on crankshaft sprocket (see page 2 of the Annex)

Meaning of the figures:
The first two indicate the assembly line.
The 6 following year (two digits), month, day.
Last 5 indicate the reference number of the crankshaft.
Thus, the crankshaft shown on page 2 of the annex was built on October 21, 2009.
41 -11 7,797,896 chain oil pump.
11 31 8 506 652 Timing Chain bottom.
13 52 7 797 906 sprocket for driving the high pressure pump.
11 27 7 800 523 sprocket (intermediate for balance shafts).
11 8,510,014 31 Supply Chain superior.
-11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.
-13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.

Note: Adjusting the intermediate gear shafts accurately balanced according to workshop manual. In case this intermediate sprocket and the balance shafts are not sufficiently fit, the motor can still giving rise to noise despite the new crankshaft.

See November 21 workshop manual 500 "crankshaft replacement."

Note: In the case of vehicles to which a previous repair and they replaced the crankshaft:
Proceed with these vehicles as detailed in "Case 2".

Case 2:

N47 engine, N47DKO, N47S, N47T production interval 05.01.2009 - 01.03.2011

In case of customer complaint replace the following parts:
(See Appendix, Art 8 to 10)
-11 8,506,652 31 Supply Chain bottom.
- 13 52 7 797 906 sprocket high pressure pump.
- 11 31 8 510 014 Supply Chain superior.
-11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.
-13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.

Note: There is no need to release the binding thread of the intermediate toothed wheel balancer shafts.

Note: As of March 2011 there are new guidelines. These guidelines do not bring reinforcing ribs.

(See Appendix, pp. 7 and 10.)
In this way the inner surface of the guides is smooth throughout its length and the timing chain runs easily on them.
They have not changed the references.

Note: During the repair make sure guides are mounted without lateral veins (in the Annex, Art 7 and 10.)

Attention:
No repairs are allowed in vehicles with production date after 03/2011 and vehicles in which all existing measures have already been made. The sound now is the moment, the normal state of this world! No risk of broken chain!

Not allowed engine change because of this claim!

Claim
Location of the defect: Defect Type: Circumstances of default:
Guide part incorrect

Crank Noise
Wheel motor
Distribution

Worn crankshaft
Wheel motor
Distribution

Motor Noise Motor Power

#11 User is offline   Bala Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 21
  • Joined: 29-April 12
  • Location:Timisoara
  • Car:BMW E60 520d LCI

Posted 16 August 2012 - 01:12 PM

Am inteles ca una din cauzele ruperii lantului de distributie ar fi griparea pompei de ulei. Am citit despre astfel de patanii atat pe motoarele N47 dar si pe motoare de 3l. Atat la noi cat si pe forumuri de afara.

Din pacate inafara de constatari, nu am gasit nimic concret.

Stiti ceva despre pompa de ulei? La cat ar trebui inlocuita, de ce se gripeaza etc ?

This post has been edited by Bala: 16 August 2012 - 01:13 PM


#12 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 17 August 2012 - 03:32 AM

Daca nu ma insel la N47 pompa de vacuum este impreuna cu pompa de ulei, este un singur component.M-as astepta ca pompa de vacuum sa se gripeze, mai putin pompa de ulei.
Practic exista 3 locuri unde se poate rupe lantul.La pinionul de la arborele cotit(problema stiuta), la pinionul de la pompa de inalta presiune si la pinionul de la pompa de ulei/pompa de vacuum.
Sunt doua lanturi de fapt.
In functie de anii de fabricatie exista si solutie pentru eliminarea defectului.Arbore cotit, lant...

Pompa de inalta presiune si pompa de vacuum/ulei nu sunt o problema majora, cel putin nu s-au strans suficiente cazuri pentru a deveni o problema reala.Asa cred, altfel ar fi existat o masura pentru
a preveni defectul/consecintele.

Exista multe cazuri in care griparea pompei de inalta presiune se datoreaza benzinei.Si acum mai exista oameni pe diverse forumuri care recomanda sa se puna benzina pe timp de iarna.
1l, 2l,...5l, fiecare recomanda dupa cum ii trece lui prin cap deoarece se practica acest lucru in urma cu vreo 10-20 de ani, insa nu la common rail.Asta duce la griparea pompei de inalta presiune, respectiv ruperea lantului, culbutorilor,...acelasi fenomen.
Cel mai bine ar fi sa se intrebe la dealerul BMW daca exista vreo masura in acest sens, daca este cazul sa se inlocuiasca pompa dupa un anumit numar de km, eu nu am auzit despre asa ceva.
As intreba si daca exista o schimbare in ce priveste intinzatorul de lant(sunt doua).De multe ori zgomotele suspecte care apar/dispar sunt produse de insuficienta presiune cauzata de intinzator.

In US se vinde de cativa ani o varianta a motorului M57(a fost special dezvoltat pentru aceasta piata), insa nu am auzit despre probleme de acest gen, cel putin pana acum.

#13 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 18 August 2012 - 02:18 AM

M-am uitat si eu peste colectia mea de poze, poze cu motoare distruse. :D/>
De fapt nu este a mea, am un bun prieten la BMW care a avut amabilitatea sa imi puna la dispozitie pozele.Stie ca sunt pasionat. :wub:/>

Cazul asta este de departe cel mai interesant pe care l-am vazut vreodata.
Este vorba despre un E90 cu motor N52, multi ani in urma.Masina s-a dus la un dealer din US pentru check engine light si pentru zgomot la motor, insa zgomotul era intermitent.
Aproximativ 120k, intretinerea facuta numai la dealer BMW.
Au verificat cei de acolo erorile, erori la Vanos.Nu este ceva anormal pentru motorul asta, sunt cateva probleme comune legate de Vanos.Au schimbat solenoizii pentru Vanos si au verificat iar.Motorul a mers ok cateva minute si au crezut ca au rezolvat problema.Dupa un timp a aparut iar check engine si se pare ca au aparut si niste zgomote la motor.Trebuie sa tineti cont ca masina aia a mers pe autostrada pana sa ajunga la service-ul respectiv, probabil cu 130-150km/h, avand in vedere limitele lor de viteza.

Bun, cei de la service s-au gandit sa demonteze capacul de la motor si sa vada ce se intampla, ce este cu zgomotul ala.
Au desfacut capacul, s-au uitat,s-au crucit, dupa care au impins masina afara si au sunat direct la BMW. :D/>

Ma rog, prietenul asta al meu s-a dus sa vada despre ce este vorba.
O sa pun doua poze, insa nu o sa spun ce a cauzat acest dezastru, poate cineva isi va da cu parerea.Este ceva inedit, insa daca ne gandim la ce probleme are N52,daca este cineva familiarizat cu problemele acestui motor, nu o sa mai para foarte anormal.De fapt nu, este ceva rar intanlit. :D/>

Attached File(s)

  • Attached File  n52-v.JPG (472.97K)
    Number of downloads: 36
  • Attached File  n52.JPG (365.5K)
    Number of downloads: 30


#14 User is offline   Christian Icon

  • Stealth
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 733
  • Joined: 03-September 09
  • Location:أبو ظبي
  • Car:F01 730d
  • Motorcycle:pending

Posted 19 August 2012 - 05:19 PM

Eu aş fi curios de problemele apărute la N62 respectiv la diferenţele (dpvd al fiabilităţii) între N62B44 şi N62B48. :)/>

#15 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 19 August 2012 - 06:07 PM

N62 depinde mult de anul de fabricatie si de numarul de km.Eu nu mi-as cumpara un N62 oricum, insa daca ar fi sa cumpar unul l-as cumpara din 08-09.

#16 User is offline   Calin Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 69
  • Joined: 16-September 09

Posted 19 August 2012 - 06:32 PM

View PostBavaria, on 17 August 2012 - 03:18 PM, said:

O sa pun doua poze, insa nu o sa spun ce a cauzat acest dezastru, poate cineva isi va da cu parerea.


Ceva nit care sa desprins si a intrat pe unde nu trebuie? in poza se vede un nit care e iesit, bine, poate a iesit cand sa rupt roata.

#17 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 19 August 2012 - 11:57 PM

La asta m-am gandit si eu initial, insa nu asta a fost cauza.Exista cazuri cand se desfac suruburile de la Vanos, vezi poza de mai jos, la suruburile torx ma refer.
Chiulasa de la N52 are 3 suruburi de aluminiu in partea din fata, doua in interior si unul exterior.Capul de la un surub interior s-a rupt si a sarit(vreo 10-15cm) direct intre roata dintata si lant.A rupt o bucata din Vanos, lantul fiind mai rezistent, si a ajuns in chiulasa pe partea de evacuare, de unde a fost ulterior recuperat.Suruburile astea, ca si cel de la capacul de la culbutori se rup uneori, mai ales la masini cu km multi si care au avut motorul supraincalzit la un moment dat.Daunele au fost destul de mari, Vanos-ul, axa cu came pentru evacuare si suportul ei au fost stricate si au fost inlocuite .Bucata din Vanos a ajuns in baia de ulei.

Attached File(s)

  • Attached File  v.JPG (601.92K)
    Number of downloads: 17


#18 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 20 August 2012 - 03:37 AM

View PostChristian, on 19 August 2012 - 05:19 PM, said:

la N62



Daca vrei sa iti cumperi o masina cu N62, iti recomand sa o verifici foarte serios mai ales daca are peste 150k.Pe langa verificarile de rutina ar fi bine sa se verifice si compresia+leak down.

#19 User is offline   Christian Icon

  • Stealth
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 733
  • Joined: 03-September 09
  • Location:أبو ظبي
  • Car:F01 730d
  • Motorcycle:pending

Posted 20 August 2012 - 09:48 AM

Nu am întrebat neapărat pentru că aş vrea N62, ci din curizitate legată de fiabilitatea unui V8. Întrebasem şi la reprezentanţă şi mi s-a zis că nu e un motor recomandat ('05-'08).

#20 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 24 October 2013 - 04:06 AM

Sa va arat niste probleme mai putin obisnuite.
Este vorba despre un M6, s-a gripat pompa de ulei de la Vanos.In poze vedeti urmarile.
In celelate poze este vorba despre un F01 cu motor N63.Masina din 2010 cu aprox 100k la bord.S-a topit galeria de admisie de la bancul 2.Mai este o poza cu supapele, insa nu se vede foarte bine.Nu exista depuneri de carbon pe supape, masina probabil a circulat mult pe autostrada.Un motor de genul asa este plin de depuneri dupa aprox 80k daca se circula cu preponderenta in oras.

In primul caz este greu de banuit ce s-a intamplat.Motorul avea ulei, nu a fost vorba de lipsa de ungere.Exista posibilitatea ca la un moment dat cineva sa fi schimbat pompa de ulei pentru Vanos.Sunt niste tolerante care trebuie sa fie respectate cand se instaleaza pompa, ultimele modele au fost proiectate astfel incat sa nu mai fie nevoie de asa ceva, insa pompa montata pe motorul asta este din generatia veche.Ori a fost vorba despre un defect din cauza montajului, ori a cedat rulmentul.Depunerile au ajuns in baie, se pot vedea in sorbul pompei principale, banuiesc ca ceva a patruns si in circuitul de ungere si in radiatorul de ulei.Este greu de spus cat si unde a ajuns.Se poate schimba doar pompa si dupa un timp sa cedeze motorul, ramane de vazut.


In cazul lui N63, un injector a cedat nervos si a provocat o ardere necontrolata in galeria de admisie, lucru rar intanlit, cel putin eu nu am mai vazut asa ceva pana acum.Se pot vedea intr-o poza si bujiile, amestecul era bogat.Se vor schimba toate injectoarele si galeria de admisie.

Ca o curiozitate, motorul de pe Maserati este identic cu cel montat pe F430, difera in principiu galeria de admisie, iar motorul pus pe Ferrari are putere mai mare.Nu se vede mare lucru in poza, insa va spun eu, motoarele de Ferrari sunt extrem de simple ca conceptie, cel putin cele pe care le-am vazut eu pana acum.Ei nu se joaca cu tehnologia, nu exista Vanos, nu exista tot felul de sisteme complicate...cel de pe F430 are injectie Bosch...insa este similara motorului M60 de la BMW...atat de simpla este.
Oricum nu se pot compara, un M6 de exemplu este o masina foarte agresiva,adica simti golul in stomac cand accelerezi, un F430 iti taie respiratia. :D/>

Attached File(s)

  • Attached File  .,.JPG (526.95K)
    Number of downloads: 19
  • Attached File  ..JPG (107.67K)
    Number of downloads: 16
  • Attached File  a.JPG (443.43K)
    Number of downloads: 13
  • Attached File  e.JPG (358.98K)
    Number of downloads: 11
  • Attached File  f.JPG (429.84K)
    Number of downloads: 11
  • Attached File  i.JPG (386K)
    Number of downloads: 11
  • Attached File  l.JPG (178.92K)
    Number of downloads: 13
  • Attached File  m.JPG (485.81K)
    Number of downloads: 11
  • Attached File  n.JPG (424.26K)
    Number of downloads: 11
  • Attached File  q.JPG (461.52K)
    Number of downloads: 11
  • Attached File  v.JPG (372.81K)
    Number of downloads: 15
  • Attached File  p.JPG (167.1K)
    Number of downloads: 17


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users