BMW AUTO FORUM: Retrofit stopuri/faruri cu LED - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

Retrofit stopuri/faruri cu LED E60

#1 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 18 August 2012 - 01:48 AM

Dupa vreo cateva luni am terminat retrofit-ul si tot pe graba am fost, insa o sa explic in cateva cuvinte cum sta treaba.Nu este ceva nou, probabil multi au facut deja retrofit-ul insa pe acest forum nu s-a discutat despre el.

Se cumpara stopurile cu led, un computer nou de lumini si se poate face retrofit-ul cu ISTA P.Asta este varianta ceva mai simpla, insa eu am folosit un LCM sh, cel nou nu este foarte ieftin.
Este nevoie de un set cu cabluri(este ieftin), setul contine tot ce este necesar pentru a monta faruri si stopuri LCI.Pentru stopuri cablajul este plug and play, insa 2 fire trebuie sa ajunga la modulul de lumini, deci trebuie demontat un pic prin masina.Nu este mare lucru insa.Firele sunt pentru BFD.Schema electrica contine destul de multe greseli, insa nu este ceva foarte grav.
Cand se cumpara LCM-ul, nou sau sh trebuie avut in vedere ca sunt mai multe tipuri, eu am vazut doar doua, insa trebuie verificat dupa optiunile masinii.
Trebuie schimbat mai intai VIN-ul din computerul sh, daca computerul este nou nu apare problema asta.Winkfp sau tool 32 pot face acest lucru.Am folosit tool32 deoarece este mai rapid.
Dupa aia am codificat noul computer de lumini.Totul a fost ok cu exceptia semnalizarii si a erorilor care apareau in bord, diverse avertizari pentru becuri arse.Semnalizarea functiona rapid, ca si cum era un bec ars.
Nu am avut timp si chef de investigatii, am copiat trc-ul de la o masina LCI cu aceleasi optiuni si am codificat computerul de lumini cu datele respectiva.Semnalizarea a revenit la normal, mai putin erorile.O parte erau cauzate de masina, deoarece are la luminile pentru numar led-uri.Nu am investigat mai departe, am anulat toate erorile cu NCS.
Totul functioneaza perfect, welcome light(farurile sunt deocamdata cele vechi), se poate anula/activa din idrive DRL, welcome light, follow me home, setarea sensibilitatii pentru senzorul de ploaie...etc.Stopurile, la fel, totul functioneaza ok.Welcome light, lumina se reduce treptat, etc.

Cand o sa am timp liber o sa incerc instalarea cu ista p, prin retrofit-ul oferit de BMW.
Nu am avut timp sa schimb ani de fabricatie, sa citesc ce setari sunt cu probleme,...insa totul functioneaza acum ok.
Daca vrea cineva pot sa pun si pdf-ul cu instructiunile de instalare.Se refera la modul in care se leaga cablajul, pentru farurile si stopurile LCI.

Ce sa zic, eu zic ca merita, schimbare este destul de mare dupa parerea mea.Masina in cauza este un M5 din 2005, care arata extraordinar de bine , insa acum parca arata un pic mai bine.Eu cred ca merita efortul financiar.

Cand o sa montez si farurile o sa revin cu pareri.Acolo o sa fie un pic de munca, instalatia nu mai este plug and play.

#2 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 25 August 2012 - 02:59 AM

Am terminat si cu farurile.Nu este prea mult de comentat deoarece totul este destul de simplu.O sa fac totusi cateva recomandari.
Sunt doua mufe la fiecare far, se vor elimina amanoua, se vor instala papuci noi si toate firele vor fi instalate intr-o singura mufa, mufa continuta in kit.
Exista mai multe modele, cu ahl, cu bixenon,...deci trebuie urmarita schema electrica cu foarte mare atentie.Este neplacut sa se monteze un fir intr-un loc gresit, nervi, munca multa pentru a afla care este problema.
Toti papucii vor fi sertizati, recomand un cleste pentru sertizare de buna calitate.Aici nu merg improvizatiile, cu nu stiu ce cleste pentru scos cuie sau alte minunatii.
Nu exista piese suplimentare, deci mare atentie.Pentru cine nu a mai facut asa ceva recomand cateva incercari inainte, eventual sa cumpere mai multi papuci pentru conectori.
Garniturile de cauciuc se vor instala cu atentie, astfel incat sa fie impinse in conector la maxim si sa asigure o buna etanseitate contra umezelii.Nu recomand sa nu se foloseasca, "merge si fara".Merge si fara, insa dupa un timp va patrunde apa acolo si va fi nevoie de alt cablaj, in cel mai rau caz de alt far.
In functie de dotari este posibil ca un pin sa ramana liber.Recomand folosirea unui strat subtire de vaselina sintetica de buna calitate, de preferat Nyogel.

Deoarece acum am instalat si farurile si stopurile am schimbat VO-ul masinii, am adaugat + MUEB si am recodificat.
Asta este totul.

#3 User is offline   MateiMatei Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 1
  • Joined: 26-January 13

Posted 08 October 2013 - 07:12 PM

View PostBavaria, on 18 August 2012 - 01:48 AM, said:

Dupa vreo cateva luni am terminat retrofit-ul si tot pe graba am fost, insa o sa explic in cateva cuvinte cum sta treaba.Nu este ceva nou, probabil multi au facut deja retrofit-ul insa pe acest forum nu s-a discutat despre el.

Se cumpara stopurile cu led, un computer nou de lumini si se poate face retrofit-ul cu ISTA P.Asta este varianta ceva mai simpla, insa eu am folosit un LCM sh, cel nou nu este foarte ieftin.
Este nevoie de un set cu cabluri(este ieftin), setul contine tot ce este necesar pentru a monta faruri si stopuri LCI.Pentru stopuri cablajul este plug and play, insa 2 fire trebuie sa ajunga la modulul de lumini, deci trebuie demontat un pic prin masina.Nu este mare lucru insa.Firele sunt pentru BFD.Schema electrica contine destul de multe greseli, insa nu este ceva foarte grav.
Cand se cumpara LCM-ul, nou sau sh trebuie avut in vedere ca sunt mai multe tipuri, eu am vazut doar doua, insa trebuie verificat dupa optiunile masinii.
Trebuie schimbat mai intai VIN-ul din computerul sh, daca computerul este nou nu apare problema asta.Winkfp sau tool 32 pot face acest lucru.Am folosit tool32 deoarece este mai rapid.
Dupa aia am codificat noul computer de lumini.Totul a fost ok cu exceptia semnalizarii si a erorilor care apareau in bord, diverse avertizari pentru becuri arse.Semnalizarea functiona rapid, ca si cum era un bec ars.
Nu am avut timp si chef de investigatii, am copiat trc-ul de la o masina LCI cu aceleasi optiuni si am codificat computerul de lumini cu datele respectiva.Semnalizarea a revenit la normal, mai putin erorile.O parte erau cauzate de masina, deoarece are la luminile pentru numar led-uri.Nu am investigat mai departe, am anulat toate erorile cu NCS.
Totul functioneaza perfect, welcome light(farurile sunt deocamdata cele vechi), se poate anula/activa din idrive DRL, welcome light, follow me home, setarea sensibilitatii pentru senzorul de ploaie...etc.Stopurile, la fel, totul functioneaza ok.Welcome light, lumina se reduce treptat, etc.

Cand o sa am timp liber o sa incerc instalarea cu ista p, prin retrofit-ul oferit de BMW.
Nu am avut timp sa schimb ani de fabricatie, sa citesc ce setari sunt cu probleme,...insa totul functioneaza acum ok.
Daca vrea cineva pot sa pun si pdf-ul cu instructiunile de instalare.Se refera la modul in care se leaga cablajul, pentru farurile si stopurile LCI.

Ce sa zic, eu zic ca merita, schimbare este destul de mare dupa parerea mea.Masina in cauza este un M5 din 2005, care arata extraordinar de bine , insa acum parca arata un pic mai bine.Eu cred ca merita efortul financiar.

Cand o sa montez si farurile o sa revin cu pareri.Acolo o sa fie un pic de munca, instalatia nu mai este plug and play.

Salutare
intr-o saptamana imi sosesc si mie piesele pentru acest retrofit si chiar as avea nevoie de schemele pentru mufe. am un 530 d din 2003 si se impune un LCI
multumesc frumos
stima

#4 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 08 October 2013 - 09:56 PM

Scheme pentru stopuri, pentru faruri, model de faruri...

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users