BMW AUTO FORUM: Curatare DPF - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Curatare DPF

#1 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 22 August 2012 - 05:34 PM

Pai, anunta iDrive ca mai am vreo 30.000 pana la schimbarea DPF si am dat peste un produs (nu retin acum denumirea insa revin cu detalii), care curata DPF-ul.

Se da jos DPF-ul si se pulverzieaza in el acest produs, la anumite intervale de timp, ca sa penetreze peste tot, pana la golire, apoi se urmeaza nu stiu ce procedura pentru a finaliza toata smecheria (bineinteles, dupa ce se monteaza filtrul la loc).

Stiti ceva de procedura asta ? eu vreau sa incerc la Bogdan in service, pana la urma, in cel mai rau caz, se strica filtrul si tot aia e, oricum e pe duca, insa sunt curios daca functioneaza.

O sa facem review aici cand merg la el, sa vedem ce iese.

Ah, imi amintesc ca trebuie la final, dupa ce se monteaza la loc filtrul, pornit fortat regenerara DPF-ului, pentru finalizare, asta cum se face ?

#2 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 22 August 2012 - 09:19 PM

vezi si asta

#3 User is offline   Christian Icon

  • Stealth
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 733
  • Joined: 03-September 09
  • Location:أبو ظبي
  • Car:F01 730d
  • Motorcycle:ZZR 1400

Posted 22 August 2012 - 09:50 PM

Chestii utile... Cheers! :cheers:/>

#4 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 23 August 2012 - 05:38 PM

deci, ceva dubios.

Masina NU are DPF, ma rog, fizic exista, insa este scos miezul, e gol pe interior.

Si pe tester da erori de pressure cutare, dpf cutare, etc etc, toate legate de DPF, deci nu e anulat din soft.

Ideea e ca masina merge ok, nu e in limp mode sau ceva, nu se aprinde check engine... eu am citit pe net, ca daca scoti DPF, masina nu mai merge, nu mai trage si altele.

Asa ca, ce se intampla, de ce merge masina cu dpf scos (fara anulare din soft), desi pe tester da erori legate de DPF ?

Attached File(s)



#5 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 23 August 2012 - 08:56 PM

View Postpoleposition, on 23 August 2012 - 06:38 PM, said:

e gol pe interior.

Cred ca este cazul sa mergi si sai faci un refill la randul tau frigiderului pasionatului care ti-a vandut-o.
Din cate imi dau seama, nu poti avea incredere in nimic cumparat in tara asta din alte surse in afara de cele oficiale...

#6 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 23 August 2012 - 09:05 PM

mda.. problema insa ramane, nu inteleg de ce merge masina si nu stiu cum pot afla daca ea functioneaza de fapt normal, adica in parametri.

Avand in vedere erorile de pressure boost, particulate filter sensor (sau ceva de genul asta), eu cred ca nu functioneaza normal, desi asa pare. Adica nu e in acel limp mode despre care am citit ca intra masina atunci cand filtrul nu mai este prezent pe masina.

Cum ziceam, nu mi-am dat seama de nimic anormal pana acum, trage, nu-s probleme de genul asta. Habar nu aveam ca nu e DPF-ul.

Mai mult, eu scrisesem aici ca am fost la BMW sa imi faca update la toate computerele masinii, ei, de ce nu mi-au zis nimic cand am luat-o ? presupun ca asa ceva este evident.

#7 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 23 August 2012 - 09:28 PM

cei de la bavaria nu ti-au facut si diagnoza...eu cred ca softul de la motor ti-a fost modificat(tunat) altfel se aprindea check engine-ul... iar cei de la bavaria nu au gasit problema,deoarece nu au gasit update de soft pt. motorul tau..altfel daca faceau update la softul de la motor,dupa updare ramanea check engine-ul aprins,si ar fi observat lipsa dpf-ului facand o diagnoza...

#8 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 23 August 2012 - 10:38 PM

pai erorile ce apar pe tester, cum pot fi ignorate ? de ce nu se aprinde CE ? de ce functioneaza masina, desi ar trebui sa fie in limp ?

#9 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 23 August 2012 - 10:57 PM

View Postpoleposition, on 23 August 2012 - 11:38 PM, said:

pai erorile ce apar pe tester, cum pot fi ignorate ?


deconecteaza mufele de la dpf si vezi ce erori mai apar,daca mai apar si eventual citeste valorile live pe dpf cu inpa,motorul pornit si mufele scoase;s-ar putea ca erorile sa dispara de pe tester,dar ele pot fi doar mascate de catre soft,nicidecum anulate...oricum testul de noxe nu il poti trece...



View Postpoleposition, on 23 August 2012 - 11:38 PM, said:

de ce nu se aprinde CE ? de ce functioneaza masina, desi ar trebui sa fie in limp ?

dupa cum spuneam mai sus,cred ca softul original a fost modificat de aceea nu se aprinde check-engine si restul....

#10 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 23 August 2012 - 11:38 PM

nu exista mufe pe DPF.(la M57N)

retine ca difera DPF-ul de pe M57N (motorul meu) si M57N2.

La mine este asa (piesa 3):

http://www.realoem.c...553&hg=18&fg=10

Asa e la M57N2:

http://www.realoem.c...787&hg=18&fg=10

Inteleg ca, la M57N2, s-a schimbat dpf-ul si aici are sondele pe el, la mine, nu sunt pe DPF, ci inainte.

Ne poate lamuri mai bine Bogdan...

This post has been edited by poleposition: 23 August 2012 - 11:38 PM


#11 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 24 August 2012 - 07:47 AM

View Postpoleposition, on 24 August 2012 - 12:38 AM, said:

la mine, nu sunt pe DPF, ci inainte.
.


atunci deconecteaza-le pe alea,vezi daca mai apar erori pe tester si vezi daca sa modificat ceva in comportamentul masinii....

#12 User is offline   chiciuc Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 107
  • Joined: 11-March 10

Posted 05 September 2012 - 08:45 PM

unele erori aprind check-engine si masina intra in limp mode, altele nu. In general, pe langa eroare, descriere si alti parametrii se spune daca se aprinde becul.

#13 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 06 September 2012 - 09:56 AM

Masina e plina de erori, nu cred ca doar Check Engine-ul este relevant in aceasta situatie.

View Postseverus_phantom, on 24 August 2012 - 08:47 AM, said:

atunci deconecteaza-le pe alea,vezi daca mai apar erori pe tester si vezi daca sa modificat ceva in comportamentul masinii....


Ce rost are?
DPF-ul e gol, a fost inainte desfacut si golit.
Pe tester apar mai multe erori legate de DPF.

#14 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 06 September 2012 - 10:19 AM

View PostBogdan M., on 06 September 2012 - 09:56 AM, said:

Ce rost are?
DPF-ul e gol, a fost inainte desfacut si golit.
Pe tester apar mai multe erori legate de DPF.

daca softul de motor a fost modificat(altul decat cel original),prin scoaterea mufelor ce tin de dpf,erorile pot disparea,valorile acestor senzori devenind valori implicite,valori date de catre softul modificat,nu de catre valorile fizice masurate de catre acei senzori.

#15 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 06 September 2012 - 12:20 PM

Cum sa dispara erorile daca DPF-ul e gol, iar masina a avut soft-ul updatat la AB cu putin timp in urma?

Cu alte cuvinte, masina nu mai are cum sa aiba soft-ul modificat daca Poleposition i-a facut update de soft la AB.
Prin urmare degeaba as scoate mufele respective.
Sper ca m-am exprimat destul de elocvent. :)/>

#16 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 06 September 2012 - 12:39 PM

Un update de soft chiar facut la AB,nu inseamna un update facut pe toate calculatoarele masinii(unele module raman nemodificate).Deci sunt sanse ca,calculatorul de dde(motor) sa fi ramas nemodificat.incearca totusi sa scoti mufele si vezi ce se intampla. nu costa nimic :)/>

#17 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 06 September 2012 - 12:45 PM

Daca tu crezi ca DDE-ul n-a fost neaparat updatat, de ce a mai platit Poleposition update de soft pentru toate modulele?

Daca softul n-ar fi fost modificat la AB, de ce au aparut abia acum erorile acestea?

Nu sunt extraordinar de priceput pe partea de electronica, incerc doar sa gandesc logic.

Cel mai probabil, privind logic problema, masina a avut DPF-ul anulat si din soft inainte de update-ul de soft facut la AB.
Iar dupa update, masina avand acum soft-ul original, erorile au aparut din cauza lipsei fizice a DPF-ului.

Iar daca, prin absurd, update-ul de soft al DDE-ului n-a fost efectuat, erorile de DPF n-ar trebui sa existe din moment ce acesta ar fi fost anulat din soft.

#18 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 06 September 2012 - 01:36 PM

O anulare de dpf nu inseamna si o anulare a erorilor ci doar o mascare a lor.pe de alta parte un soft modificat se poate observa cu usurinta(am explicat undeva prin cronica forumurilor cum se face asta).nu stiu cand si daca pole a facut diagnoza inainte de a cumpara masina.daca a facut,un soft modificat trebuia sa fie un semn de intrebare.

#19 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 06 September 2012 - 04:49 PM

Tot ce am spus eu mai sus este construit pe ipoteza in care softul de motor nu a fost updatat la AB si a fost modificat in vederea anularii din soft a dpf.Lucru foarte posibil dealtfel si mai interesant din punct de vedere teoretic. Daca softul de motor a fost updatat la AB lucrurile sunt clare si evidente.

#20 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 06 September 2012 - 05:07 PM

in sfarsit, cel mai probabil iau unul nou (de pe ebay cred) si cu asta basta.

insa, ca sa lamurim pe toata lumea, o sa il anulez inaite de asta si din soft, iar apoi vedem cum sta treaba cu erori, comportamentul masinii etc.. macar asa ca experiment.

Toata lumea imi zice doar sa il anulez si gata, insa parca nu as face asta, desi ar fi mai ieftin.

  • (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users