BMW AUTO FORUM: Zgomot metalic atunci cand motorul este subturat !! - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

Zgomot metalic atunci cand motorul este subturat !!

#1 User is offline   Sima Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 14
  • Joined: 02-January 12

Posted 17 September 2012 - 09:19 PM

salut .va scriu si aici in speranta ca cineva imi va da raspunsuri ceva mai nconcrete, sau macar daca s-a mai intampinat aceasta problema ..probabil ca o sa mai gasiti acest topic sub o alta denumire si pe un alt forum de specialitate.. ideea este in felul urmator..de cateva luni bune sunt exasperat de un sunet metalic si ciudat totodata..dc spun ciudat?! pentru ca nimeni nu stie mai concret de unde provine problema(asta inseamnand ca am apelat la vreo cateva service-uri , si cativa baieti inteligenti care detin aceasta marca de autoturism) Problema se manifesta in felul urmator : cand motorul este subturat , scoate un zgomot metalic ca si cum se freaca ceva , sau atinge ceva..zgomotul este scurt si dureaza doar pana masina prinde un pic de elan si trece de pragul acela de sub 1000rpm cand motorul da sa moara teoretic ..
Sa va mai dau un alt exemplu cand face : cand intru pe o straduta si dau de acele bumpere pentru reducerea vitezei, franez, dar fara sa apas ambreiajul(mentionez faptul ca este in treapta a2a masina in momentul in care franez) apoi trec acest bumper si accelerez si atunci se aude acest zgomot , fix cand masina trepideaza un pic din cauza faptului ca nu este turata suficient ..multi imi spun sa nu bag de seama dar, nu am cum !!..mi-au atras atentia pana si persoane care sunt afoane in domeniul asta ca se aude ceva suspect atunci cand masina trece prin aceste incercari : sfaturi va rog! poate sa fie vre-un surub ceva?? cineva mi-a spus ca ar putea avea legatura si cu frana de mana ,sau ceva de genu ..masina in rest trage bine e ok , marile probleme pentru acest model le-am rezolvat dar cu acest zanganit nu ii dau de cap!!

bmw e 46 motor 1.8 116cp N42b18 cod motor ..

#2 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 17 September 2012 - 10:37 PM

Cum te uiti la motor, cumva in partea dreapta, langa joja de ulei?
Ridica capota si accelereaza manual..Daca se aude, localizeaza si spune-ne si noua

#3 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 18 September 2012 - 03:05 AM

Este greu de dat un raspuns corect in legatura cu un zgomot, avand in vedere ca suntem pe un forum.
Poti sa mai incerci un lucru, iti recomand asta deoarece poate sa aiba legatura cu descrierea ta.
Urca o panta cu aprox 40-50km, treapta a 2-a, dupa care schimba a 3-a sau a 4-a si accelereaza.Apare un zgomot?Daca da, este un zgomot similar?

#4 User is offline   Sima Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 14
  • Joined: 02-January 12

Posted 18 September 2012 - 01:04 PM

View PostDanS, on 17 September 2012 - 11:37 PM, said:

Cum te uiti la motor, cumva in partea dreapta, langa joja de ulei?
Ridica capota si accelereaza manual..Daca se aude, localizeaza si spune-ne si noua


am facut testul acesta si nu s-a auzit absolut nimic ..am pus pe cineva sa tureze masina, iar in acest timp eu am incercat sa ascult si sa vad daca e de la motor ..in nici un caz nu este de aici

cum am mai spus doar in treapta a 2a am observat, iar zgomotul provine mai precis de jos pe la roti , cutie, diferential , esapament ..habar nu am
am mai observat ca astazi cand am last-o la relanti si aveam aerul conditionat pornit si o turam incet pe loc se auzea un zgomot fin , dar mai fin decat acesta pe care il am doar in treapta 2 dar mai mult ca sigur asemanator!

#5 User is offline   Sima Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 14
  • Joined: 02-January 12

Posted 18 September 2012 - 01:14 PM

ca un update , astazi dimineata am fost iar in service cu masina si mi s-a spus ca am joc in grup ( atunci cand ridic piciorul de pe ambreiaj se aude un pocanit de undeva din spatele masinii , sau daca e in treapta 1, 2 de viteza si apas aceleratia incet si iau piciorul acelasi dum)
rezolvare nu prea ar exista pentru ca este foarte costisitoare toata treaba ..sfatul mecanicilor este sa astept pana pica de tot si sa montez un diferential second hand ..ei au spus ca este posibil ca de aici sa provina acest zgomot metalic, dar care ar fi legatura??? sa aibe legatura cutia de viteze?? dar atunci de ce s-ar auzi doar in treapta a2a ??!

problema numarul 2 care s-a depistat este offtopic dar ca sa nu mai deschid unul nou o sa povestesc tot aici : am probleme mai nou si cu lichidul de servodirectie imi pierde, dar nu foarte mult .. in orice caz se poate observa cel mai bine dimineata cand plec cu masina cativa stropi de lichid in locul de parcare...am completat, pentru ca imi scartaia un pic volanul .acum e ok , problema mare este ca la service au vazut ca imi curge din cauza unui furtun de presiune si ca trebuie schimbat ..in mare parte am zis ok am scapat usor.. nu e de la caseta si nici de la pompa , dar un asemenea furtun se gaseste doar original oem si costa undeva in jur de 900 lei . mi se pare enorm de mult!!
care a mai fost patit cu acest furtun care nu se gaseste nici macar aftermarket , iar din cate am inteles foarte multi care l-au schimbat sau si-au bagat nasul au ramas fara servo ..???

#6 User is offline   Duxter Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 280
  • Joined: 08-September 09
  • Location:Suceava

Posted 18 September 2012 - 04:39 PM

Ceva similar am patit eu zilele astea...este de la cardan, acelasi zgomot metalic insa la mine s-a accentuat si e insotit si de mici socuri sau cum se mai zice "da in nas" :)/>

#7 User is offline   Sima Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 14
  • Joined: 02-January 12

Posted 18 September 2012 - 04:45 PM

View PostDuxter, on 18 September 2012 - 05:39 PM, said:

Ceva similar am patit eu zilele astea...este de la cardan, acelasi zgomot metalic insa la mine s-a accentuat si e insotit si de mici socuri sau cum se mai zice "da in nas" :)/>


si cum se rezolva problema in cazul asta?? eu stiu ca s-au uitat la cardan si acolo nu imi joaca nimic , asta daca e vorba de aceea cruce ..in nas nu stiu daca imi da ..nu prea plec in viteza , dar prefer sa turez mai mult masina sa nu mai aud bocanituri sau zanganituri metalice.
sunt deranjat oricum si vreau sa scap de acest zgomot metalic , care mai nou apare si in marsarier cand vreau sa urc o bordura si turez mai puternic sa pot trece cu rotile

#8 User is offline   Duxter Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 280
  • Joined: 08-September 09
  • Location:Suceava

Posted 18 September 2012 - 04:47 PM

La mine e de la acea flansa care intra in diferential....caz in care trebuie sa caut un cardan SH, flansa noua costa aproape 700lei si nu merita.

http://www.realoem.c...188&hg=26&fg=10 piesea 16 e dusa la mine.

This post has been edited by Duxter: 18 September 2012 - 04:53 PM


#9 User is offline   Sima Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 14
  • Joined: 02-January 12

Posted 18 September 2012 - 05:09 PM

View PostDuxter, on 18 September 2012 - 05:47 PM, said:

La mine e de la acea flansa care intra in diferential....caz in care trebuie sa caut un cardan SH, flansa noua costa aproape 700lei si nu merita.

http://www.realoem.c...188&hg=26&fg=10 piesea 16 e dusa la mine.


o intrebare de om care nu prea se pricepe si nu intelege exact : stiu ca mai toate problemele la bmw sunt legate de acest joc in grup si ca trebuie schimbat diferentialul la un moment dat cand cedeaza sau daca vrei sa scapi de pocanituri si alte zgomote ciudate , iar baietii din service mi-au spus ca se acccentueaza si capata joc din cauza plecarilor in forta , si curselor care le facem zi de zi, cu schimbari bruste si plecari cu scarturi pe romaneste, in concluzie 90% din ele sunt cu probleme dar nu generalizam.
cardan sau diferential este cam acelasi lucru ?? daca astea sunt costurile doar pentru o flansa ,iar eu am aceasi problema astept si cand nu mai e nimic de facut schimb cu ceva sH ..dar ce trebuie schimbat in acel moment ?? diferentialul si atat?? in acest diferential se gaseste aceasta flansa despre care vorbesti sau vine pe axul acela exact ca in schita??

#10 Guest_EQB_*

  • Group: Guests

Posted 19 September 2012 - 12:04 AM

La E46 cardanul e mai simplu construit, si in plus, ceea ce spune Duxter reprezinta o problema comuna localizata doar la E39. Nu se aplica si la tine.

Asta-i cardanul:
http://www.realoem.c...129&hg=26&fg=10

Asta-i diferentialul:
http://www.realoem.c...183&hg=33&fg=05

Sunt componente diferite, iar in cazul tau, daca diagnosticul a fost corect, se rezolva prin simpla inlocuire a diferentialului.

Legat de servo: poti identifica furtunul in schema de mai jos ?
http://www.realoem.c...282&hg=32&fg=20

Cel mai scump pare a fi #3...

#11 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 19 September 2012 - 11:59 AM

View PostDuxter, on 18 September 2012 - 05:47 PM, said:

La mine e de la acea flansa care intra in diferential....caz in care trebuie sa caut un cardan SH, flansa noua costa aproape 700lei si nu merita.

http://www.realoem.c...188&hg=26&fg=10 piesea 16 e dusa la mine.


Un cardan sh e vreo 4-5 milioane, asa ca diferenta de pret merita.

#12 User is offline   Sima Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 14
  • Joined: 02-January 12

Posted 19 September 2012 - 06:20 PM

View PostEQB, on 19 September 2012 - 01:04 AM, said:

La E46 cardanul e mai simplu construit, si in plus, ceea ce spune Duxter reprezinta o problema comuna localizata doar la E39. Nu se aplica si la tine.

Asta-i cardanul:
http://www.realoem.c...129&hg=26&fg=10

Asta-i diferentialul:
http://www.realoem.c...183&hg=33&fg=05

Sunt componente diferite, iar in cazul tau, daca diagnosticul a fost corect, se rezolva prin simpla inlocuire a diferentialului.

Legat de servo: poti identifica furtunul in schema de mai jos ?
http://www.realoem.c...282&hg=32&fg=20

Cel mai scump pare a fi #3...


legat de diferential am inteles cum sta treaba dar nimeni nu este sigur da acest zgomot metalic , daca intradevar este provocat din cardan sau diferential nimeni nu a dat un raspuns concret...cum este mai bine sa procedez ?? sa-l las pana se complica treaba mai mult?? oricum bani de un diferential nou nu se merita asa ca optez pentru ceva second hand , si nu m-as grabi in situatia asta pentru ca multi si-au luat si nu au rezolvat decat pentru o luna, doua..majoritatea vin stricate sau mesterite , care intre timp cedeaza si tot aici se ajunge..daca nu afecteaza cu nimic altceva deocamdata masina ziceam sa mai merg un timp cu el asa pana gasesc ceva ok la un pret bun

la servo treaba e mai complicata ...de la schimbarea unui vas de exapnasiune s-a depistat si problema asta ...la inceput credeam ca pierd ulei de motor , dar am observat ca imi curge spre roata dreapta si acolo lasa pata ..cand am bagat lanterna pe dedesubt se vedea cum printr-o gaurica de la scut, in drepata se prelingea, apoi picura jos ..mecanicul nu a mai dat scutul jos doar , s-a uitat cu o lampa pe langa vasul de la servo si mi-a arata cu mana catre un furtun ..din ce am observat eu in schema care mi-ai aratat-o cam nr 3 cred ca este ..omul stiu ca tot pe realoem s-a uitat sa vada ce pret are furtunul, deci ma gandesc ca d'asta mi-a zis ca e 899 lei :)/>
intrebare de baraj: nu se gaseste aftermarket, sau ceva second hand la un pret mai okey?? am inteles ca sunt unii care stiu sa faca furtune dinastea , dar sunt si multe cazuri in care nu a mai functionat servodirectia , sau daca a functionat nu mergea in parametrii normali ..
cum am spus nu ma lasa inima sa dau 899 lei pe un furtun , pentru ca este doar un furtun , trebuie sa existe o modalitate mai ieftina ..

#13 User is offline   Sima Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 14
  • Joined: 02-January 12

Posted 19 September 2012 - 06:31 PM

ps: cu ce ulei de servo sa completez pana una alta ?? eu nu stiu exact ce sa imi cumpar ..m-am uitat pe capacul de la vas si se duce spre minim ..daca nu exista o alta oportunitate in cele din urma acest furtun il voi achizitiona la pretul de original dar nu vreau sa ma arunc din prima..e periculos sa merg asa cu fisura in furtun o luna doua? mentionez ca nu pierde foarte mult ..pete foarte mici!

#14 User is offline   Duxter Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 280
  • Joined: 08-September 09
  • Location:Suceava

Posted 21 September 2012 - 09:42 AM

View PostBogdan M., on 19 September 2012 - 12:59 PM, said:

Un cardan sh e vreo 4-5 milioane, asa ca diferenta de pret merita.

Am gasit cardan 300 lei si in stare f ok de pe un 523i din 99 dar inca nu l-am luat. Oricum nu merita ca iti dai seama 700 lei flansa aia + suport ax care sigur il schimbi ca sa nu ai pb pe viitor si al a 140 lei iesi la peste 800 lei. Asa daca gesesti cardan sh in stare buna iesi mai ok la bani parerea mea. Cardanul oricum nu pica asa des mai des pica suportul cu rulment...

This post has been edited by Duxter: 21 September 2012 - 09:44 AM


#15 User is offline   Sima Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 14
  • Joined: 02-January 12

Posted 22 September 2012 - 08:46 AM

super bun pretul pentru o piesa secondhand ..o sa imi caut si eu in viitorul apropiat , mai ales acum ca am observat ca imi face si cand dau in marsarier si urc o bordura sau uneori si in treapta 1 , dar este foarte greu de sesizat ..cel mai tare se aude in 2 exact cum v-am spus plus ca acum ca s-a facut un pic mai frig si merg cu geamurile inchise nu imi dau seama tot timpul cand face

dupa o investigare amanuntita o sa inlocuiesc ce o sa trebuiasca inlocuit~!

#16 User is offline   Sima Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 14
  • Joined: 02-January 12

Posted 22 September 2012 - 12:24 PM

ce am mai observat eu ..nu stiu daca are legatura cu acel tacanit insa este inexplicabil ...prima cheie la masina cand o dau ,pana sa pornesc masina, atunci cand sunt martorii aprinsi in bord si astept sa se stinga pentru a pune in functiune motorul (cheia aflandu-se in treapta a2a in butuc), daca ati observat se aude un piut , (daca tineti capota deschisa),care apoi se opreste..toate bune si frumoase, dar cand pornesc motorul si este pus in functiune acest piuit se aude iar si de data asta ramane asa fara sa se mai opreasca deloc ..este un gen de piuit continuu care se aude ca si cum uit pozitile aprinse , doar ca nu face bip bip bip ..face bipp continuu ca aparatul de masurat electrocardiograma in spitale atunci cand inima se opreste:)) ..nu stiu daca m-am facut inteles (puteti sa va dati saeama doar daca dati cheie, dar fara sa porniti motorul si ridicati capota iar in primele 10 secunde veti auzi acel tiut sau piut care se va opri!
mentionez ca am schimbat separatorul de ulei impreuna cu acele furtune care pleaca din el , si parca inainte nu se auzea ,sau ma gandesc ca e un furtun care face presiune ceva ..piuitul se aude din dreapta pe langa joja de ulei..in bord nu am aprins nimic, iar pe tester nu mi-a iesit nici o eroare, doar auc sensor care am inteles are legatura cu sistemu de recirculare al aerului,atunci cand dam drumu la clima ..

cine mai are asemenea simptome?

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users