BMW AUTO FORUM: consum marit 19% 530d - BMW AUTO FORUM

Jump to content

consum marit 19% 530d

#21 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 05 October 2012 - 10:43 PM

lol, va rog nu va certati la dracu... severus, fara sa te superi pe mine, pun mai multa baza in ce zice Bavaria, nu e nimic personal (in fond la ce istoric avem, nimeni nu ar putea sustine altceva), insa din punctul meu de vedere, de habarnist desigur, chiar stie ce spune.

Vad ca te pasioneaza treaba asta, pe mine deloc si nu e condamnabil, ma descurc... insa daca tot te pasioneaza, invata de la aia mai invatati ca sa zic asa, nu este rusinos sa nu stii ceva, insa e ridicol sa sustii aberatii. :)/>

This post has been edited by poleposition: 05 October 2012 - 10:48 PM


#22 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 06 October 2012 - 12:31 AM

View Postpoleposition, on 05 October 2012 - 11:43 PM, said:

insa din punctul meu de vedere, de habarnist desigur, chiar stie ce spune.

Din punctul tau de vedere,de unde stii ca stie ce spune,cand tu nu stii ceea ce el spune?

View Postpoleposition, on 05 October 2012 - 11:43 PM, said:

e ridicol sa sustii aberatii. :)/>

Ai dreptate; E ridicol sa sustii aberatii cand totul porneste de la o aberatie.Chiar e aberant sa nu spui aberatii :P/>

View Postpoleposition, on 05 October 2012 - 11:43 PM, said:

severus, fara sa te superi pe mine,


Pole,esti printre cei mai simpatici tipi de pe aicea.Cum as putea sa ma supar pe tine? Am sa-ti dau sfaturi oricand imi vei cere,daca pot si stiu binenteles....

#23 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 08 October 2012 - 07:50 AM

am efectuat anularea DPF din softul masinii, au disparut toate erorile iar consumul a scazut simtitor. Am facut proba, pe aceeasi distanta si in aceleasi conditii de trafic, acelasi stil de mers, inainte de DPF OFF, 19,6%, dupa anulare 8%. Oricum, cert este ca merge si altfel masina, mult mai bine, tot mi se parea inainte ca ceva nu e inregula la cum trage, etc... deci, case closed.

Ceva ce totusi nu imi explic, eu am facut ITP-ul inainte sa aflu ca nu mai are masina DPF si nu pricep cum de am trecut testul de noxe. Si l-am facut pe bune iar ala a fost foarte meticulos si atent la toate.

Ma rog, cam asta este, daca tot nu mai e DPF, as vrea sa fac un soft de putere, caut optiuni unde sa fac treaba asta, macar cat mai tin masina, sunt curios ce iese.

#24 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 08 October 2012 - 09:13 AM

Wow felicitari Pole.La un calcul rapid iese cam asa:deacum inainte,la un plin de 70 litri,nu vei mai merge 357 km ca pana acuma ci vei merge 875 km,la acelasi stil de condus,adica vei merge la Peco de 2 ori si jumatate mai rar ca pana acuma,mai exact de 2,45 ori. Incredibil dar adevarat!

#25 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 08 October 2012 - 09:27 AM

ma rog, nu va ramane 8% sub nici o forma, asta e la un mers super linistit, daca merg cum merg eu in mod obisnuit, ar trebui sa se stabilizeze pe la un 12%, ceea ce mi se pare ok pentru Bucuresti.

in orice caz, mi-ar placea sa inteleg de ce influenteaza atat de mult atat consumul cat si comportamentul masinii, prezenta in soft a DPF-ului, respectiv, anularea acestuia (in situatia eliminarii fizice).

#26 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 08 October 2012 - 11:47 AM

Bavaria este cel mai in masura sa-ti raspunda care e legatura intre softul calculatorului de injectie si consumul afisat in bord si cum se modifica acest consum afisat in bord odata cu modificarea softului de injectie,sau daca au sau nu vreo legatura una cu alta.Si daca are vreo relevanta acest consum afisat in bord,cu consumul real,pana nu aplici acei factori de corectie de care vorbeam mai sus.Eu unul deja am obosit...

This post has been edited by Severus: 08 October 2012 - 11:56 AM


#27 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 08 October 2012 - 09:13 PM

View Postpoleposition, on 08 October 2012 - 07:50 AM, said:

Ceva ce totusi nu imi explic, eu am facut ITP-ul inainte sa aflu ca nu mai are masina DPF si nu pricep cum de am trecut testul de noxe. Si l-am facut pe bune iar ala a fost foarte meticulos si atent la toate.



Ai hartia cu valorile?

#28 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 09 October 2012 - 09:49 AM

nope, nu o mai am. Din cate imi amintesc este chiar in reprezentanta, un tabel mare pe un perete unde sunt trecute valorile cu privire la noxe, pe fiecare model in parte.

as putea de curiozitate sa mai fac un test de noxe la o statie ITP.

#29 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 10 October 2012 - 03:56 AM

View Postpoleposition, on 09 October 2012 - 09:49 AM, said:

as putea de curiozitate sa mai fac un test de noxe la o statie ITP.



Dupa parerea mea felul cum se stabilesc si cum se verifica emisiile poluante, a fost si a ramas o chestie destul de complexa.
O sa incerc sa descriu cum sta situatia la motoarele diesel.

Cand un producator vrea sa vanda o masina, este obligat sa o prezinte pentru evaluarea emisiilor.La un moment dat stiam care este procedura, insa le schimba asa de des incat am renuntat sa mai urmaresc.Nu mai spun de faptul ca difera de la un continent la altul si asta face ca totul sa devina si mai ciudat.
Toti incearca sa reduca emisiile poluante cat mai mult, insa exista diferente mari intre ce considera unii emisii poluante si ce considera altii emisii poluante.
Poate pare ciudat, insa un BMW diesel vandut in Europa nu poate fi comparat sub nicio forma cu unul vandut in America de Nord, din punctul de vedere al emisiilor.
Nu este vorba ca unii sunt mai exigenti decat altii, pur si simplu exista diferente mari de opinii in ceea ce priveste poluarea.
Americanii pun mare accent pe NOX iar cei din Europa pe CO.In principiu emisiile poluante de la un motor diesel sunt: CO,HC, NOX si PM, mai exista si H2SO4 si SO2, insa astea sunt celel mai importante.
Limitele in Europa:

euro 4
CO-500mg/km
NOX-250mg/km
HC+NOX 300mg/km
PM -25mg/km
NMHC-nu ii intereseaza

Dupa care unele scad pentru Euro 5 si Euro 6(2014).

US(LEVII)

CO-2100mg/km
NOX-31mg/km
HC+NOX- nu ii intereseaza
NMHC- 47mg/km
PM-6 mg/km

Este clar ca US pune mare accent pe reducerea NOX, pe cand Eu nu prea are treaba cu asta.Deocamdata...Euro 5 cere 180 si Euro 6 va cere 80.
Motoarele diesel lucreaza cu amestec sarac, de aici si continutul mare de NOX.Din cauza asta sistemele de depoluare sunt total diferite de cele folosite pentru motoarele din Eu.
Am facut un mic rezumat pentru a se intelege ca situatia cu noxele este destul de gri, nu este ceva alb ca ziua.

Metodele folosite pentru omologarea unei masini sunt diferite cu cele folosite la o inspectie tehnica.
Cand este omologata, masina trebuie sa treaca printr-un ciclu de masurare diferit fata de cel de la ITP, motorul se porneste la rece, se conduce masina o anumita perioada de timp, la o anumita viteza, etc.
La ITP se verifica cu un opacimetru, se tureaza motorul "la maxim" si asa se verifica.Asta era acum vreo 15 ani, probabil s-a mai schimbat ceva, nu stiu.
Vreau sa spun ca un test de emisii este destul de relativ, conteaza foarte mult conditiile la care este supus motorul.
Revenind la discutia initiala, BMW-ul a introdus filtrul de particule la E60 pentru a se incadra fara probleme la standardul Euro 4.Acest filtru nu este obligatoriu pentru standardul Euro 4.Exista masini mai mici care se incadreaza in acest standard si nu au nevoie de filtru de particule.E60-ul este o masina relativ grea si pentru ca ea sa se incadreze intr-o marja de siguranta suficient de mare, a fost nevoie de acest filtru.
Practic exista doua filtre, convertizorul catalitic si filtrul pentru particule.Convertizorul se ocupa doar de CO, NO si HC, particulele trec prin convertizor fara nicio problema dupa care ajung in filtrul de particule, unde sunt arse.Situatia asta este pentru modelele europene, la cele vandute in US mai apare inca un filtru pentru reducerea NOX, SCR, dar nu despre asta discutam aici.
BMW-ul fabrica in general masinile cu limite foarte mari pana la atingerea pragului admisibil de noxe.
De exemplu, un motor diesel care functioneaza fara sonda lambda are emisiile poluante sub jumatate din limita maxima admisibila.Bineinteles, ma refer la un motor nou.
Asta ar fi o posibila explicatie pentru noxele reduse, desi masina nu are,sa zicem, catalizatorul sau filtrul de particule.M-as astepta la asa ceva de la o masina relativ noua si cu putini km, din cauza asta as fi curios sa vad valorile iesite la test.
Daca filtrul de particule nu mai exista, senzorii de presiune vor detecta acest lucru.Ar trebui sa se aprinda check engine , de ce nu se aprinde cu softul original, nu imi pot da seama, poate este vorba despre prima lor varianta de DPF , care nu are posibilitati de monitorizare foarte bune.
Daca filtrul de particule lipseste, atunci senzorii vor trimite aceasta informatie computerului, adica filtrul nu a fost regenerat corect, ca urmare regenerarea va avea loc la fiecare 500km, in loc de 700-2500km, in cazul in care exista filtrul.De aici ar exista o crestere a consumului, insa nu cred ca la genul, de la 8% la 19%.

Ar fi interesant de verificat noxele inainte si dupa ciptuning( daca va fi cazul).
Dupa cum spuneam, subiectul este destul de complex, in general informatiile referitoare la modul in care reactioneaza un computer de injectie in diverse situatii sunt confidentiale , indiferent de producator.Din cauza asta putem sa analizam situatia doar pe baza datelor care se stiu.

#30 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 10 October 2012 - 11:21 AM

Legat de cum se verifica noxele, nu "s-a evoluat", procedura presupune introducerea unei sonde pe esapament si se tureaza masina la maxim timp de vreo 20 de secunde, o barbarie imbecila. Teoretic ar trebui cu motorul rece (asa zicea specialistul de la ITP), insa eu cred ca e o prostie sa turezi la maxim un motor rece.

de fapt nu cred ci sunt sigur ca nu este recomandat asa ceva.

La Cayenne-ul Turbo de exemplu, nu am trecut ITP-ul cu privire la noxe, desi masina era in regula tehnic, asta s-a intamplat la 2 statii ITP. In final a trebuit sa duc masina la Porsche, de unde sa imi dea un certificat cu privire la noxe etc, ca sa dovedesc la RAR ca sunt conforme cu valorile date de producator. Ciudat.

Acelasi lucru s-a intamplat si la M6, nu stiu care e problema, insa exact la fel a trebuit sa procedez ca sa iau ITP-ul.

#31 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 10 October 2012 - 05:32 PM

View PostBavaria, on 10 October 2012 - 04:56 AM, said:

Daca filtrul de particule lipseste, atunci senzorii vor trimite aceasta informatie computerului, adica filtrul nu a fost regenerat corect, ca urmare regenerarea va avea loc la fiecare 500km, in loc de 700-2500km, in cazul in care exista filtrul.De aici ar exista o crestere a consumului, insa nu cred ca la genul, de la 8% la 19%.


Pai hai sa vedem mai exact si sa consideram un consum al masinii de 13% o regenerare care se face la fiecare 500km si un consum la fiecare regenerare de 5 litrii de motorina. Asta da o economie de combustibil de doar 1%(unu la suta). Si este o valoare extrema nemaiconsiderand ca in cazul in care exista filtru fizic(sau nu exista si este anulat din soft) regenerarea are loc la 700-2500 km,(deci trebuie scazuta si aceasta diferenta),iar regenerarea nu cred sa ia chiar 5 litrii de combustibil...

  • (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

5 User(s) are reading this topic
0 members, 5 guests, 0 anonymous users