BMW AUTO FORUM: consum marit 19% 530d - BMW AUTO FORUM

Jump to content

consum marit 19% 530d

#1 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 02 October 2012 - 09:42 AM

Am constatat ca 530d-ul meu, E61, consuma 19%, deja se mentine cifra de 500 de km si nu da semne sa scada.

Asa cum am scris aici, am constat ca fostul proprietar a scos DPF-ul si in urma update-ului de soft facut la Automobile Bavaria, mi s-a explicat ca s-a pierdut anularea din soft a DPF-ului si ca asta ar fi motivul cresterii consumului. E adevarat ?

Pe testerele de la reprezentanta BMW am erori legate de DPF si sonda lambda, insa cei de acolo sustin ca eroare de pe sonda este tot din cauza DPF-ului.

Alte erori nu exista si din punct de vedere mecanic masina nu are nici o problema, verificata de 3 ori, la BMW Otopeni si la BMW Baneasa.

Asta sa fie motivul consumului marit ? plus cam impresia ca nu trage cum trebuie...

#2 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 02 October 2012 - 10:08 AM

E foarte probabil.

Din moment ce DPF-ul lipseste, iar soft-ul presupune existenta sa, e normal ca masina sa nu functioneze in parametri normali.

#3 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 02 October 2012 - 12:02 PM

am uitata sa iti zic Bogdane, o sa merg la Valimad, sa il scoata din soft, am renuntat la ideea sa pun altul... Sambata ma duc si probabil vad apoi.

In orice caz, e aiurea consumul asta.

#4 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 02 October 2012 - 12:50 PM

Pai daca nu vrei nicicum sa deconectezi mufele de la dpf si sonde dupa care sa mergi vreo 100 de km si sa verifici comportamentul masinii si consumul :)/>

#5 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 02 October 2012 - 01:26 PM

View Postpoleposition, on 02 October 2012 - 01:02 PM, said:

am uitata sa iti zic Bogdane, o sa merg la Valimad, sa il scoata din soft, am renuntat la ideea sa pun altul... Sambata ma duc si probabil vad apoi.

In orice caz, e aiurea consumul asta.


Ar trebui sa mearga bine dupa anularea din soft, oricum mult mai bine decat acum.

Pai da, e enorm.

#6 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 02 October 2012 - 09:35 PM

View Postpoleposition, on 02 October 2012 - 10:42 AM, said:

Pe testerele de la reprezentanta BMW am erori legate de DPF si sonda lambda, insa cei de acolo sustin ca eroare de pe sonda este tot din cauza DPF-ului.


Aceste erori despre care vorbesti,trebuiau sa ti le spuna cei de la Bavaria in urma update-ului de soft facut la ei si nu sa descoperi tu singur lipsa fizica a dpf-ului.Sa ma explic:dupa un update de soft pe un modul oarecare,programul sterge la finalul update-ului eventualele erori care pot aparea in urma update-ului. La tine pe dme aceste erori au devenit erori permanente in urma update-ului,erori care nu mai pot fi sterse de catre soft si care trebuiau sa fie vazute de cei de la AB.Aceste erori trebuiau sa-ti fie spuse,dar probabil din comoditate,din graba,au uitat sa ti le mai spuna...c'est la vie

edit:totusi nu stiu cum ti-au iesit bine gazele la un asemenea consum si cu sondele lambda bulite

This post has been edited by Severus: 02 October 2012 - 09:45 PM


#7 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 03 October 2012 - 07:36 AM

pai abia am facut ITP-ul, inainate sa aflu ca nu am DPF, insa dupa update, probabil e in limite.

#8 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 03 October 2012 - 10:27 AM

Ai masurat consumul sau l-ai citit din bord?

#9 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 03 October 2012 - 04:59 PM

e ala din bord.

oricum, inainte de update aveam 13-14% pe urban, deci sigur dupa asta s-a intamplat ceva.

#10 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 03 October 2012 - 08:18 PM

Nu te poti lua dupa consumul din bord pana nu calculezi consumul real si aplici un factor de corectie,pt o oarecare exactitate.Dupa update s-au modificat si parametrii de calcul ai consumului in bord,parametrii care nu tin de modificarea softului de motor ci tin de update-ul pe modulul kombi.

Ca o parere personala,consumul nu sa modificat deloc in urma update-ului de soft.Daca era de 19% emisiile poluante erau clar depasite si se apridea check-engine-ul,asta daca sa updatat si softul de motor.Daca nu sa facut update pe dme,softul a ramas la fel,deci nu se va aprinde nimic in bord :)/> dar erorile de dpf si sonde lambda se pot vede chiar daca sa anulat din soft dpf-ul.

Ca sa-ti afli exact consumul real intri in meniurile ascunse,(ca in pdf-ul alaturat),la punctul 6 ai cantitatea de motorina din rezervor,o notezi undeva,dupa care mergi exact 100 de km,(fara sa mai alimentezi intre timp :lol:/>:)/>) te uiti din nou la cantitatea de motorina,faci diferenta si calculezi consumul real...Acuma tot ca o parere personala,mergi la cineva care stie lucra cu inpa spune-i sa intre in UIF iar acolo vei vedea exact data cand s-au facut update pe modulele masinii....Daca cei de la AB ti-au anulat anularea de dpf,iar tu anulezi anularea lor,anuland din nou dpf-ul vei obtine acelasi lucru...o reanulare a anularii,adica in final nimica...ceva de genul:si batuta si cu banii luati.

[attachment=7192:E60_Hidden_OBC_Instructions.pdf]

#11 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 04 October 2012 - 01:18 AM

@Severus, vroiam sa te intreb la un moment dat si am uitat.Tu esti de meserie sculptor cumva?
Tin minte ca ai spus la un moment dat ca esti artist, om de cultura, ceva de genul asta.

Scuze pentru off-topic.

#12 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 04 October 2012 - 06:51 AM

@Bavaria:sa lasam meseria mea pe seama criticilor literari.Acuma legat de topic,nu ai nici o parere,opinie legata de subiect,nu de alta,dar unii ar putea zice ca ai ramas in pana de idei.

#13 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 04 October 2012 - 09:51 AM

View PostBavaria, on 04 October 2012 - 02:18 AM, said:

@Severus, vroiam sa te intreb la un moment dat si am uitat.Tu esti de meserie sculptor cumva?
Tin minte ca ai spus la un moment dat ca esti artist, om de cultura, ceva de genul asta.

Scuze pentru off-topic.


:lol:/> :lol:/> :lol:/> :lol:/>

Deasemenea scuze pentru offtopic!

#14 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 05 October 2012 - 12:54 AM

View Post Severus, on 04 October 2012 - 06:51 AM, said:

Acuma legat de topic,nu ai nici o parere,opinie legata de subiect,nu de alta,dar unii ar putea zice ca ai ramas in pana de idei.



Am cateva pareri, insa pana acum am citit si inca ma mai gandesc la ce am citit.
Poate imi explici si mie ce legatura are sonda lambda cu consumul de 19%.

Pe de alta parte, trebuie aflat exact care este consumul real.Metoda propusa de tine nu este foarte exacta deoarece se bazeaza tot pe senzorii masinii.
Trebuie facut plinul, mers cu masina 200-300km si alimentat iar.In felul asta se afla exact care a fost consumul.
Nu sunt foarte familiarizat cu sistemul de depoluare instalat pe masina respectiva, insa check engine ar trebui sa se aprinda in urma erorilor aparute.

Nu te poti lua dupa consumul din bord pana nu calculezi consumul real si aplici un factor de corectie,pt o oarecare exactitate
Daca cei de la AB ti-au anulat anularea de dpf,iar tu anulezi anularea lor,anuland din nou dpf-ul vei obtine acelasi lucru...o reanulare a anularii,adica in final nimica...ceva de genul:si batuta si cu banii luati.

Esti ok, adica te simti bine in general?Probabil ai avut o zi proasta, sau un an prost, insa ar fi bine sa te gandesti un pic inainte de a scrie ceva.

#15 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 05 October 2012 - 07:03 AM

Referitor la sondele lambda si consumul de 19%:Pole spunea mai sus ca are inclusiv eroare de sonda lambda pe testerele bmw.Acuma nu pot sa cred ca un mare specialist in diagnoza nu stie ca o sonda lambda defecta poate influenta amestecul aer combustibil,deci implicit siconsumul.Cred ca tu nu ai luat in calcul acest lucru ci doar consumul citit in bord,considerand sonda lamba a fi ok.Vezi bavaria,eu incerc sa te inteleg si nu iau repede pixul rosu sa te corectez. Referitor la consum si senzorii masinii,credeam ca ai inteles,inainte de alimentare se citeste volumul de combustibil,ex:ai 22l inrezervor si alimentezi exact cu 30l la pompa.in final trebuie sa ai 52 litrii inrezervor.daca valarea de 30l corespunde si intr-o parte si in alta senzorii sunt ok.eu foloseam chestia asta sa-i verific pe cei de la pompa.nu am avut discrepante niciodata.

#16 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 05 October 2012 - 10:28 AM

In sfarsit, voi vedea ce se intampla dupa re-anulare DPF, apoi merg iar la Diagnoza.

Check engine o singura data a stat aprins in jur de 20 de secunde dupa porniorea motorului, respectiv acum vreo 4 zile, in rest se stinge imediat. Voi vedea si de ce, deoarece banuiesc ca s-a inregistrat eroarea.

Multumesc pentru pareri.

PS: Severus, eu apreciez ca incerci sa ajuti si te rog sa nu te superi pe mine, insa, desi nu ma pricep deloc la electronica auto, ma ghidez in viata si dupa logica, ori logica asta atinge multe domenii. De aceea, ce ai scris tu mai sus "Daca cei de la AB ti-au anulat anularea de dpf,iar tu anulezi anularea lor,anuland din nou dpf-ul vei obtine acelasi lucru...o reanulare a anularii,adica in final nimica", nu face sens sub multe aspecte, este practic o tampenie. :)/>

This post has been edited by poleposition: 05 October 2012 - 10:29 AM


#17 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 05 October 2012 - 02:02 PM

Pole,o anulare de dpf din soft se face atunci cand prin eliminarea fizica a dpf-ului,masina nu mai functioneaza ok adica in primul rand se aprinde check-engine-ul din bord,masina nu mai sta la relanti,nu se accelereaza etc.o anulare din soft a dpf-ului implica o pacalire a senzorilor astfel incat computerul de injectie sa creada ca dpf-ul exista fizic,iar masina functioneaza in parametrii prestabiiti.de aceea prin anularea dpf-ului din soft,check-engine-ul se stinge,dar repet nu e vorba de cazul tau.la modelul tau de masina,nu vad de ce sa anulezi din soft dpf-ul,cand ea lucreaza in deja in parametrii,tu neavand nici o eroare in bord.deci ce senzori sa anulezi si in ce scop ? Sau ce senzori sa anulezi pt.ca masina sa lucreze in parametrii cand ea lucreaza deja in parametrii impusi de producator ?te vei convinge sigur de treaba asta,in fond 100-200 de euro e un mizilic,asta vroiam sa zic cu anularile,reanularile si banii aruncati degeaba. Bafta oricum :)/>

#18 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 05 October 2012 - 03:26 PM

View Post Severus, on 05 October 2012 - 07:03 AM, said:

Referitor la sondele lambda si consumul de 19%:Pole spunea mai sus ca are inclusiv eroare de sonda lambda pe testerele bmw.Acuma nu pot sa cred ca un mare specialist in diagnoza nu stie ca o sonda lambda defecta poate influenta amestecul aer combustibil,deci implicit siconsumul.Cred ca tu nu ai luat in calcul acest lucru ci doar consumul citit in bord,considerand sonda lamba a fi ok.Vezi bavaria,eu incerc sa te inteleg si nu iau repede pixul rosu sa te corectez. Referitor la consum si senzorii masinii,credeam ca ai inteles,inainte de alimentare se citeste volumul de combustibil,ex:ai 22l inrezervor si alimentezi exact cu 30l la pompa.in final trebuie sa ai 52 litrii inrezervor.daca valarea de 30l corespunde si intr-o parte si in alta senzorii sunt ok.eu foloseam chestia asta sa-i verific pe cei de la pompa.nu am avut discrepante niciodata.

Pai incerci tu sa intelegi, insa nu cunosti subiectul deloc.Poate ai uitat ca discutam despre un motor diesel.Lambda la un motor diesel este cuprinsa intre 1.1 si 4.Daca tu crezi ca sonda lambda face corectii in closed loop, ca la motoarele pe benzina, ce sa zic, pune mana si mai citeste despre sistemul de injectie al unui motor diesel.

#19 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 05 October 2012 - 04:32 PM

View PostBavaria, on 05 October 2012 - 03:26 PM, said:

Poate ai uitat ca discutam despre un motor diesel.Lambda la un motor diesel este cuprinsa intre 1.1 si 4.


am spus eu pe undeva ca vreau sa folosesc o sonda lambda de pe un benzinar pe un disel de imi spui intre cat si cat lucreaza sondele lambda si ca nu se potrivesc?


View PostBavaria, on 05 October 2012 - 03:26 PM, said:

Daca tu crezi ca sonda lambda face corectii in closed loop, ca la motoarele pe benzina,


sondele lambda nu fac corectii. Ele sunt niste senzori care iau probe,le transforma in impuls electric si le transmit calculatorului de injectie.


Dar sa lasam asta,ia spune-mi tu @bavaria merge treaba cu vanzarea gogosilor si a hamburgherilor la MAC? Ca parca acolo spuneai pe undeva ca lucrezi....

scuze de offtopic...

#20 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 05 October 2012 - 04:40 PM

Merge destul de prost in perioda asta, nu stiu de ce, oricum multumesc de intrebare.Cred ca mai bine discutam despre asta, este mai putin complicat.

  • (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

3 User(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users