BMW AUTO FORUM: Problema dupa transplant motor - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

Problema dupa transplant motor

#1 User is offline   flavius328i Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 11-October 12

Posted 11 October 2012 - 07:19 PM

am facut un transplant de motor 316i>>>320i vanos. Dat fiind faptul ca 316i nu avea ews iar 320i are,am luat urmatoarele motorul impreuna cu instalatia sa ews-ul,inelul de contact si cutiuta aceea negra,modulul ews si cablajele aferente,calculatorul original de 320i si cheile cu chip...deci practic tot ce era sub capota masinii,mai putin panoul de sigurante si cablajele aferente ale acestuia

am legat ews-ul cu ajutorul unui electrician la indicatiile cuiva din bucuresti care stiu sigur ca se pricepe in instalatii electrice la E36 dar masina nu imi porneste! mai exact ii dau la automat si nu are nici scanteie si nu vine nici benzina! cativa posesori de bmw mi-au spus ca e posibil sa fie senzorul de turatie (arborele cotit)iar daca pun diagnoza nu se poate conecta/sincroniza la ECU masinii...arata tot please wait si inca ceva pe langa parca

am sunat pe cel care mi-a spus cum sa leg ews-ul si m-a intrebat daca atunci cand pun contactul se aude un ticait in ews si am spus ca da si mi-a spus ca inseamna ca electric este bine legat daca se aude acel ticait si sa ma asigur ca in rest sunt toate puse ok

voi ce parere aveti?...repet: masina invarte arborele dar nu porneste...nu are scanteie si benzina si sintomul cel mai bine descris e ca si cum ai incerca sa o pornesti iarna si nu porneste

p.s.- inainte sa fac transplantul am probat motorul si mergea

#2 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 11 October 2012 - 07:56 PM

Verifica firul care se duce de la ews la dme, sa ajunga unde trebuie.Instalatia electrica este diferita pentru e36 fara ews.Faptul ca releul cupleaza inseamna doar ca, cheia este recunoscuta.Este clar asta deoarece invarte demarorul.Eu as rezolva problema cu conectarea la tester.

#3 User is offline   flavius328i Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 11-October 12

Posted 11 October 2012 - 11:33 PM

View PostBavaria, on 11 October 2012 - 07:56 PM, said:

Verifica firul care se duce de la ews la dme, sa ajunga unde trebuie.Instalatia electrica este diferita pentru e36 fara ews.Faptul ca releul cupleaza inseamna doar ca, cheia este recunoscuta.Este clar asta deoarece invarte demarorul.Eu as rezolva problema cu conectarea la tester.

am incercat ceva dar nu se poate sincroniza...zice ca nu primeste semnal sau ceva de genu..maine sunt pe baiatu ce a testat si iti spun mai exact ce mi-a zis ca are. revin...

#4 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 12 October 2012 - 01:37 AM

E36-le are o instalatie electrica extrem de primitiva.
Nu primeste semnal...

Pentru a te conecta la masina este nevoie de terminalul 30, 15, masa, TXD si RXD.Atat.Bineinteles, daca exista interfata/softul potrivit pentru E36.
Firele pentru comunicare se gasesc in mufa din compatrimentul motor(vezi poza), acolo se face trecerea spre interiorul masinii.La fel si firul de comunicatie dintre EWS-DME.
Dupa ce se realizeaza comunicatia cu testerul se verifica daca DME-ul comunica cu EWS-ul si daca permite injectie/scanteie.Daca nu, se face o resincronizare.Bineinteles, firele trebuie sa fie conectate corect...
Este treaba de maxim 1 ora de restabilit comunicatia, eventual pornit motorul.

Attached File(s)

  • Attached File  x20.jpg (186.06K)
    Number of downloads: 7


#5 User is offline   flavius328i Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 11-October 12

Posted 12 October 2012 - 01:36 PM

acum merg sa vad iarasi ce fac...iau autodata si ma pun sa verific fiecare pin,alimentare care cum ce e pe acolo daca nu am dat un telefon la cineva care a zis ca daca nu ma descurc sa revin iarasi cu telefon pt ca ma poate ajuta sa dam imob off direct din calculator dar pt asta trebuie trimis codul calculatorului,calculatoru in sine si multe minuni facute dupaia....se poate intredevar face asta?

#6 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 12 October 2012 - 01:49 PM

Orice se poate face.Problema nu este de acolo, nu este defect imobilizatorul.Pe cealalta masina ai spus ca pornea motorul

#7 User is offline   flavius328i Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 11-October 12

Posted 12 October 2012 - 01:54 PM

View PostBavaria, on 12 October 2012 - 01:49 PM, said:

Orice se poate face.Problema nu este de acolo, nu este defect imobilizatorul.Pe cealalta masina ai spus ca pornea motorul

da dar zicea in sesnul ca sa ii dam imob off in caz ca na stii tu...mecanicul meu e unul "MESERIS"

o alta rezolvare ar fi sa chem pe cineve de la bucuresti care stiu sigur ca il porneste....pt ca dega m-am saturat sa tin masina acolo...are 3 luni imediat decat sta! mai detin un 328i cu motoru din fabrica...macar am cu ce umbla

#8 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 12 October 2012 - 01:59 PM

Toti mecanicii sunt meseriasi pana la un anumit punct...

#9 User is offline   flavius328i Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 11-October 12

Posted 12 October 2012 - 02:01 PM

View Postpyu, on 12 October 2012 - 01:59 PM, said:

Toti mecanicii sunt meseriasi pana la un anumit punct...

m-am saturat zau de nu....baiatu ce mi-a zis cum sa leg ews-u se mira si el si a zis ca in juma de ora ii da bum si chiar se ofera sa vina pana incoace la deva...poate il si stiti de pe alte forumuri....emu

#10 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 12 October 2012 - 02:14 PM

Ai de verificat cateva fire.Uita-te pe schema electrica si verifica-le.Daca stam aici la discutii nu o sa porneasca motorul.

#11 User is offline   flavius328i Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 11-October 12

Posted 19 October 2012 - 10:05 PM

Nicicum nu ii pot da de cap masinii! Nefiind inconjurat de oameni care se pricep sau pot face ceva la masina nu imi ramane decat urmatoarea varianta sau iau un motor fara cip in cheie

INTREBARE: care ar fi dezavantajele la montarea unuia fara cip in cheie asta tinand cont ca motorul original de 316 nu a avut cip(ews) cu toate ca e din 95' si de ce am nevoie ca sa ii pot da viata? Motoru cu toate cele aferente,instalatia electrica de sub parbriz,calculatorul si mai ce?

Repet: ne referim la un motor M50B20 sau 2.5! renunt la M52

mecanicu meu zice ca un motor fara cip ca si cel de 316 ar trebui sa porneasca doar legand instalatia,alternatoru,eltectromotoru,plus la baterie....

This post has been edited by flavius328i: 19 October 2012 - 10:09 PM


#12 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 19 October 2012 - 10:10 PM

Ce ai verificat si ce ai gasit?

#13 User is offline   flavius328i Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 11-October 12

Posted 19 October 2012 - 10:16 PM

View PostBavaria, on 19 October 2012 - 10:10 PM, said:

Ce ai verificat si ce ai gasit?

adica? nu inteleg intrebarea?

#14 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 19 October 2012 - 11:06 PM

Ce fire ai verificat/masurat?

#15 User is offline   flavius328i Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 11-October 12

Posted 20 October 2012 - 09:16 AM

tot ce tine legat de ews,pini,contact,turometru...toate au tensiune,dar totusi undeva ceva nu este bine din moment ce nu se poate conecta/sincroniza cu testerul la motor

#16 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 20 October 2012 - 02:24 PM

Din ce an sunt masinile?Langa cutia cu sigurante sunt 3 relee, ce culoare au?Alb, albastru, portocaliu, t
oate verzi..O sa ma uit si eu pe schema si iti spun ce sa masori.

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users