BMW AUTO FORUM: recomandare ulei m52b25 - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

recomandare ulei m52b25

#1 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 25 January 2013 - 10:54 PM

As vrea sa-mi recomandati un ulei pentru KUC.
Momentan am ulei bmw 5w-40, si nu sunt multumit de el. O fi poate el bun, dar nu in cazul meu, asa se pare.
Cum cresc putin turatia, cum devine sugativa. Recunosc, uneori merg putin mai sportiv, dar nu exagerat.
In primele 3000-4000 km dupa schimb, nu prea a fost nevoie sa completez. Dar dupa 4000 km, am inceput sa bag ulei cam mult.. Am vreo 4 litri in 3000 si ceva de km.

Am vazut ca unii recomanda Castrol 10w-60. Altii spun ca nu ar fi potrivit pentru motorul acesta...
Ce e de facut?

PS: Testul de compresie a fost facut de Marian acu un an si ceva, si era destul de ok, nu cred ca asta ar fi problema.
http://bmwautoforum....dpost__p__24646
Poate doar semeringurile la supape sa fie vinovate...

#2 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 25 January 2013 - 11:29 PM

E normal sa consume ulei daca o forjezi.

"Nu consuma gram de ulei" e o vrajeala intotdeauna.
Un motor pe benzina consuma ulei. Consumul creste in functie de cum conduci.

In nici un caz nu are rost sa pui Castrol 10W-60.

Pe de alta parte, motorul tau are n kilometri si peste 10 ani. Ar fi culmea sa nu consume ulei deloc.
Motorul are o uzura normala avand in vedere vechimea sa.

#3 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 26 January 2013 - 03:33 AM

View Postpyu, on 25 January 2013 - 10:54 PM, said:

In primele 3000-4000 km dupa schimb, nu prea a fost nevoie sa completez. Dar dupa 4000 km, am inceput sa bag ulei cam mult.. Am vreo 4 litri in 3000 si ceva de km.

Am vazut ca unii recomanda Castrol 10w-60. Altii spun ca nu ar fi potrivit pentru motorul acesta...
Ce e de facut?

PS: Testul de compresie a fost facut de Marian acu un an si ceva, si era destul de ok, nu cred ca asta ar fi problema.
Poate doar semeringurile la supape sa fie vinovate...



Consumul este mare, poti sa incerci cu un alt ulei recomandat pentru motorul ala, in niciun caz 10w60.
In primul rand trebuie sa verifici daca curge ulei pe undeva.Daca curge trebuie sa rectifici mai intai problema.Daca tot asa consuma verifica vacuum-ul din motor, la M52 trebuie sa fie 13mBar ± 10% .
Dupa aia poti sa faci un test de compresie si un leak down test.
Daca este o problema la simeringurile de supape ar trebui sa scoata fum dimineata, la prima pornire.Porneste, accelereaza si vezi daca scoate fum...
Cum arata bujiile?Ai verificat?

#4 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 26 January 2013 - 11:49 PM

Bogdan, ce ulei as putea pune, in afara de cel de la bmw (5w-40)?
De cand a dat frigul si merg mult mai incet, nu prea se simte ca ar consuma ulei, nu scade nivelul vizibil.

Bavaria, nu curge pe nicaieri. Cum as putea verifica vacuum-ul? Poti sa-mi dai mai multe detalii?
O sa verific maine si la prima pornire, daca scoate fum sau nu.
Bujiile nu le-am verificat, dar banuiesc ca le-a schimbat Marian la timp :)/>

#5 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 26 January 2013 - 11:52 PM

Uleiul pe care-l pui ar trebui sa fie bun, doar sa nu fie contrafacut.

#6 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 27 January 2013 - 12:00 AM

Verifica bujiile ca sa iti faci o idee despre cum merge motorul...la asta m-am referit.
Orice service care repara motoare ar trebui sa aiba asa ceva.

http://www.auto-testers.com/addvg.htm

Se conecteaza in locul busonului de la ulei, pe unde se pune uleiul in motor.Exista niste adaptoare pentru asta.

#7 User is offline   sax Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 562
  • Joined: 21-October 10
  • Location:Timisoara ( RO ) Alicante ( E )
  • Car:E39 528i
  • Motorcycle:Suzuki Bandit 400

Posted 27 January 2013 - 12:22 AM

Ai prea mare incredere in fostul proprietar....

Scoate bujiile si vezi cum sunt. Pune poze eventual.

#8 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 27 January 2013 - 11:05 AM

Ok, pentru inceput o sa verific bujiile, si revin cu niste poze.

#9 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 19 March 2013 - 02:04 PM

De asta ce spuneti?

http://autopiesa.ro/...ign=direct_link

#10 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 19 March 2013 - 06:55 PM

In principiu ar trebui sa te uiti la uleiurile/firmele aprobate de BMW pentru motorul respectiv.Era o lista in TIS la un moment dat.

#11 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 19 March 2013 - 07:41 PM

M-am uitat pe pagina oficiala a producatorului:

http://www.mobil.com...0_X1_5W-40.aspx

Quote

Mobil Super 3000 X1 meets or exceeds the requirements of: 5W-40
ACEA A3/B3, A3/B4 X
API SN/SM X



Mobil Super 3000 X1 has the following builder approvals: 5W-40
MB-Approval 229.3 X
VW 502 00/505 00 X
BMW Longlife-01 X
Porsche A40 X
Peugeot/Citroën Automobiles B71 2296 X
Renault RN0710 / RN0700 X
AVTOVAZ (LADA cars) AAE B5 X


#12 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 19 May 2014 - 01:38 PM

Revin la vechea problema.
Nu am gasit inca unde sa fac un leakdown test.
Pana acum am tot completat cu ulei, insa m-am cam saturat sa fac asta. (aproape de 1 an de zile folosesc valvoline 5w-40 - 6 litri pentru schimb, si inca 6-7 bidoane pentru completat, tot intr-un an).

Mai am si alta problema, pierd antigel, nu se vad urme ca ar pierde pe undeva - oricum in ulei nu ajunge antigelul - nivelul la mine tot scade, nici vorba de crescut.

M-am mai documentat putin, si m-am gandit sa fac urmatoarea chestie.
Sa bag presiune pe la bujii, sa vad daca bolboroseste in vasul de expansiune. Daca da, inseamna ca e nasol tare, si ar fi garnitura de chiulasa.
Daca nu face nimic, sa verific pe la clapeta de acceleratie, in cazul in care sunt supapele, s-ar auzit cum fasaie cand deschid clapeta.

Si inainte de toate astea, sa fac doua teste de compresie, din care unul cu o cantitate mica de ulei in capul pistonului.
Daca dupa ce am adaugat uleiul, se modifica valoarea, inseamna ca pierde pe la segmenti, nu?

Are vreo logica ce am scris eu aici?

This post has been edited by pyu: 19 May 2014 - 01:41 PM


#13 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 19 May 2014 - 06:43 PM

Ionut, ce te determina sa evaluezi un LD ca fiind o necesitate?

#14 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 20 May 2014 - 08:47 AM

Trebuie sa aflu unde se duce uleiul si unde se duce antigelul :)/>

#15 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 20 May 2014 - 09:00 AM

Crezi ca intra antigel in ulei? Nivelul uleiului creste cand nivelul antigelului scade? Uleiul a devenit mai subtire? Nu e nevooie de leakdown test pentru asa ceva.

#16 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 20 May 2014 - 11:03 AM

Nu, dupa cum ziceam mai sus, nu cred ca are cum sa ajunga antigelul in ulei, pentru ca nivelul uleiului imi scade mereu, ori pe la supape, ori pe la segmenti si il arde, ori curge pe undeva si nu vad eu pe unde - dar la cat trebuie sa completez, ar insemna sa am balta mereu sub masina.
Uleiul nu este mai subtire, pare sa fie ok, nu am vazut nimic dubios.

Vreau doar sa vad daca nu am probleme cu garnitura de chiulasa si cu supapele.
Undeva trebuie sa se duca uleiul ala, si vreau sa aflu unde. La fel si antigelul.

Eu suspectez semeringurile la supape pentru ulei. Nu cred ca ar fi atat de praf motorul incat sa consume atat de mult. Precizez ca in mers nu am pacla de fum dupa mine, sau cand o calc mai tare.

Dar pentru pierderile de antigel nu stiu ce sa zic. ori nu e aerisita bine instalatia, si am goluri de aer - face presiune si apoi sufla pe undeva si mi-l arunca afara, ori pierde pe la garnitura de chiulasa si il da pe evacuare, ori in cel mai fericit caz curge pe la vreun furtun.

Apropo, cat e un leakdown test in Bucuresti?

This post has been edited by pyu: 20 May 2014 - 11:04 AM


#17 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 26 May 2014 - 10:36 AM

Cred ca am gasit pe unde curge antigelul. La termostat, pe la plasticul ala imputit.
De obicei nu vedeam nimic curs. Sambata am schimbat o roata, si cat timp a pus ala crickul, balta de 20 cm diametru sub masina. Am analizat mai bine, pe acolo curge.
Sper ca numai asta sa fie.

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users