recomandare ulei m52b25
#1
Posted 25 January 2013 - 10:54 PM
Momentan am ulei bmw 5w-40, si nu sunt multumit de el. O fi poate el bun, dar nu in cazul meu, asa se pare.
Cum cresc putin turatia, cum devine sugativa. Recunosc, uneori merg putin mai sportiv, dar nu exagerat.
In primele 3000-4000 km dupa schimb, nu prea a fost nevoie sa completez. Dar dupa 4000 km, am inceput sa bag ulei cam mult.. Am vreo 4 litri in 3000 si ceva de km.
Am vazut ca unii recomanda Castrol 10w-60. Altii spun ca nu ar fi potrivit pentru motorul acesta...
Ce e de facut?
PS: Testul de compresie a fost facut de Marian acu un an si ceva, si era destul de ok, nu cred ca asta ar fi problema.
http://bmwautoforum....dpost__p__24646
Poate doar semeringurile la supape sa fie vinovate...
#2
Posted 25 January 2013 - 11:29 PM
"Nu consuma gram de ulei" e o vrajeala intotdeauna.
Un motor pe benzina consuma ulei. Consumul creste in functie de cum conduci.
In nici un caz nu are rost sa pui Castrol 10W-60.
Pe de alta parte, motorul tau are n kilometri si peste 10 ani. Ar fi culmea sa nu consume ulei deloc.
Motorul are o uzura normala avand in vedere vechimea sa.
#3
Posted 26 January 2013 - 03:33 AM
pyu, on 25 January 2013 - 10:54 PM, said:
Am vazut ca unii recomanda Castrol 10w-60. Altii spun ca nu ar fi potrivit pentru motorul acesta...
Ce e de facut?
PS: Testul de compresie a fost facut de Marian acu un an si ceva, si era destul de ok, nu cred ca asta ar fi problema.
Poate doar semeringurile la supape sa fie vinovate...
Consumul este mare, poti sa incerci cu un alt ulei recomandat pentru motorul ala, in niciun caz 10w60.
In primul rand trebuie sa verifici daca curge ulei pe undeva.Daca curge trebuie sa rectifici mai intai problema.Daca tot asa consuma verifica vacuum-ul din motor, la M52 trebuie sa fie 13mBar ± 10% .
Dupa aia poti sa faci un test de compresie si un leak down test.
Daca este o problema la simeringurile de supape ar trebui sa scoata fum dimineata, la prima pornire.Porneste, accelereaza si vezi daca scoate fum...
Cum arata bujiile?Ai verificat?
#4
Posted 26 January 2013 - 11:49 PM
De cand a dat frigul si merg mult mai incet, nu prea se simte ca ar consuma ulei, nu scade nivelul vizibil.
Bavaria, nu curge pe nicaieri. Cum as putea verifica vacuum-ul? Poti sa-mi dai mai multe detalii?
O sa verific maine si la prima pornire, daca scoate fum sau nu.
Bujiile nu le-am verificat, dar banuiesc ca le-a schimbat Marian la timp :)/>
#6
Posted 27 January 2013 - 12:00 AM
Orice service care repara motoare ar trebui sa aiba asa ceva.
http://www.auto-testers.com/addvg.htm
Se conecteaza in locul busonului de la ulei, pe unde se pune uleiul in motor.Exista niste adaptoare pentru asta.
#11
Posted 19 March 2013 - 07:41 PM
http://www.mobil.com...0_X1_5W-40.aspx
Quote
ACEA A3/B3, A3/B4 X
API SN/SM X
Mobil Super 3000 X1 has the following builder approvals: 5W-40
MB-Approval 229.3 X
VW 502 00/505 00 X
BMW Longlife-01 X
Porsche A40 X
Peugeot/Citroën Automobiles B71 2296 X
Renault RN0710 / RN0700 X
AVTOVAZ (LADA cars) AAE B5 X
#12
Posted 19 May 2014 - 01:38 PM
Nu am gasit inca unde sa fac un leakdown test.
Pana acum am tot completat cu ulei, insa m-am cam saturat sa fac asta. (aproape de 1 an de zile folosesc valvoline 5w-40 - 6 litri pentru schimb, si inca 6-7 bidoane pentru completat, tot intr-un an).
Mai am si alta problema, pierd antigel, nu se vad urme ca ar pierde pe undeva - oricum in ulei nu ajunge antigelul - nivelul la mine tot scade, nici vorba de crescut.
M-am mai documentat putin, si m-am gandit sa fac urmatoarea chestie.
Sa bag presiune pe la bujii, sa vad daca bolboroseste in vasul de expansiune. Daca da, inseamna ca e nasol tare, si ar fi garnitura de chiulasa.
Daca nu face nimic, sa verific pe la clapeta de acceleratie, in cazul in care sunt supapele, s-ar auzit cum fasaie cand deschid clapeta.
Si inainte de toate astea, sa fac doua teste de compresie, din care unul cu o cantitate mica de ulei in capul pistonului.
Daca dupa ce am adaugat uleiul, se modifica valoarea, inseamna ca pierde pe la segmenti, nu?
Are vreo logica ce am scris eu aici?
This post has been edited by pyu: 19 May 2014 - 01:41 PM
#16
Posted 20 May 2014 - 11:03 AM
Uleiul nu este mai subtire, pare sa fie ok, nu am vazut nimic dubios.
Vreau doar sa vad daca nu am probleme cu garnitura de chiulasa si cu supapele.
Undeva trebuie sa se duca uleiul ala, si vreau sa aflu unde. La fel si antigelul.
Eu suspectez semeringurile la supape pentru ulei. Nu cred ca ar fi atat de praf motorul incat sa consume atat de mult. Precizez ca in mers nu am pacla de fum dupa mine, sau cand o calc mai tare.
Dar pentru pierderile de antigel nu stiu ce sa zic. ori nu e aerisita bine instalatia, si am goluri de aer - face presiune si apoi sufla pe undeva si mi-l arunca afara, ori pierde pe la garnitura de chiulasa si il da pe evacuare, ori in cel mai fericit caz curge pe la vreun furtun.
Apropo, cat e un leakdown test in Bucuresti?
This post has been edited by pyu: 20 May 2014 - 11:04 AM
#17
Posted 26 May 2014 - 10:36 AM
De obicei nu vedeam nimic curs. Sambata am schimbat o roata, si cat timp a pus ala crickul, balta de 20 cm diametru sub masina. Am analizat mai bine, pe acolo curge.
Sper ca numai asta sa fie.