Mers neregulat la relanti M52B28
#1
Posted 08 February 2013 - 08:20 PM
Am avut probleme cu senzorul de la volanta , imi tot oprea motorul si nu ma lasa sa trec de 2000 ture . L-am schimbat ( nou ,OEM ) si merge bine doar relantiul oscileaza .
Bujiile le-am scos sa le studiez , sunt arse uniform toate, nu sunt diferente vizuale intre ele . Au cam 20.000 de cand le-am montat .
Pe tester ( inpa) apare o eroare la Vanos , zice ca e mecanic blocat. In rest nu este nici o eroare la motor , verific saptamanal .
Acum 2 zile a facut cateva figuri deodata a mers prost la orice turatie si dadea in nas, nu tare dar deranjant . A inceput deodata si si-a revenit in timpul mersului . Era foarte putina benzina in rezervor , am alimentat 15 litri si am plecat ( masina mergea foarte bine si inainte sa alimentez si dupa ) , am oprit sa mananc si la repornire mergea prost ... si-a dat drumul dupa 25-30km . Am mers cu ea si azi si ieri vreo 50-60 km si n-a repetat figura .
Vreo idee ceva , ce sa verific prima data ? Mersi
#3
Posted 08 February 2013 - 10:18 PM
O sa studiez pe motorul care il am in curte cum sa scot vanosul... Daca e prea complicat ramane asa pana la anul cand ma intorc de la capsuni .
Amschimbat garnitura de la capacul motor ... era praf , tare si casanta .
Asta era inauntru :
http://img600.imageshack.us/img600/3937/img20130208145649.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img692.imageshack.us/img692/8981/img20130208145658e.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Am frecat 2 ore sa scot jegul ala din capac .
#6
Posted 10 February 2013 - 04:38 AM
Cum arata axele cu came?Se vad semne de uzura?Nu imi dau seama din poza.Depunerile sunt peste tot in chiulasa?
Poti sa dai baia de ulei jos daca vrei, insa faptul ca o cureti nu o sa ajute prea mult.Din cat pot sa vad in poza aia, nu arata foarte rau.
Nu arata bine, insa am vazut niste motoare cu niste depuneri, de nu mi-a venit sa cred.Aveam si niste poze, insa nu le gasesc acum.
Demonteaza solenoidul de la Vanos si verifica daca pistonul din interior se misca usor.Daca exista depunerile alea si in interior, atunci este posibil ca asta sa fie cauza pentru care apare eroarea respectiva.
Cand apar depuneri de genul asta in motor este destul de greu sa scapi de ele fara...alt motor.Bine, nu imi dau seama din pozele ale de gravitatea situatiei.
Curata tot ce se poate curata.Schimba uleiul, du-te cu masina pe autostrada pana se incinge bine , dupa aia, schimba-l din nou.Poti sa faci chestia asta de cateva ori si sa folosesti un ulei mai ieftin.
Daca nu isi revine trebuie sa schimbi Vanos-ul, probabil depunerile l-au afectat.
Mai exista si alte variante, insa astea implica anumite riscuri.Poti sa folosesti solutiile speciale pentru curatat depunerile din motor.Eu prefer in locul lor, uleiul de cutie, ATF-ul, deoarece contine foarte multi detergenti.Se amesteca cativa litri cu uleiul de motor.Din ce am observat eu, da rezultate destul de bune.Exista anumite riscuri, insa cand motorul este plin de depuneri de genul asta, nu prea mai sunt multe variante, iar un motor nou sau sh este destul de scump.
#7
Posted 10 February 2013 - 08:29 PM
Am demontat solenoidul de la vanos , l-am schimbat cu altul . La ambele merge usor pistonasul si nu erau depuneri . Eroarea inca e prezenta .
Alt motor nici vorba :rolleyes:/> , asta nu consuma gram de ulei si am deja 7000 km de la schimb .Merge foarte bine , exceptand oscilatiile la relanti .
Buna ideea cu cateva schimburi de ulei consecutive . O sa fac si chestia asta si ma interesez daca este ceva pe piata la noi pentru depuneri .
Ce ulei de cutie ? manuala sau automata ?
Baia oricum trebuie demontata ca sa schimb garnitura care e obosita si prelinge usor de tot ulei .
Ma ocup si de vanos dar vreau intai sa comand piesele sa-l reconditionez pe asta acre il am . Nu vreau sapun altu obosit daca tot desfac . Sunt ceva garnituri si niste inele demetal care trebuie schimbate din cate am citit eu .
http://img827.imageshack.us/img827/9968/img20130208145639.jpg
#9
Posted 13 February 2013 - 04:47 PM
Azi am mai studiat problema , am schimbat senzorul din galeria de admisie
http://www.rmeuropea...-_5BB5B760.aspx
Il aveam nou OEM cumparat din greseala . Cel vechi era mizerabil rau , probabil si galeria e plinade ulei . Se poate curata ?
Cu senzorul nou merge o idee mai rotund , nu perfect dar nu oscileaza asa tare ca inainte .
http://img585.imageshack.us/img585/1838/img20130213121702.jpg
Am scos si vanosul de pe motorul vechi , nu-i mare scofala sa-l dai jos . Cred ca pot sa-l si montez la loc ..mai studiez sa vad daca pot fara sculele speciale . La prima vedere cred ca merge :unsure:/>/>
http://img14.imageshack.us/img14/8350/img20130213153023.jpg
L-am studiat pe asta :
Vad ca a blocat si axele si volanta dar el demonteaza si pinioanele sa schimbe intinzatorul . Eu vreau doar sa scot vanosul si sa pun altul in loc .
This post has been edited by sax: 13 February 2013 - 04:47 PM
#11
Posted 13 February 2013 - 07:17 PM
Ce rol are senzorul ala ? :unsure:/>
La vanos e complicat ... ma mai uit mai citesc sa vad daca pot sa-l montez la loc in siguranta fara sa dau peste cap motorul desi n-ar trebui sa se intample nimic ca nu umblu la lanturile de la distributie deloc . Pinionul lui iese invartind de motor putin .
#12
Posted 13 February 2013 - 07:37 PM
#13
Posted 13 February 2013 - 09:27 PM
Cred ca o las balta cu vanosul acum , cumpar vara asta sculele speciale ca nu-s o avere + kit reconditionare vanos si fac la iarna treaba completa .
Nu mi-e frica sa-l schimb eu acum dar fara scule adecvate nu vreau sa fac vreo prostie.
#15
Posted 13 February 2013 - 10:08 PM
Maine pun inpa si copiez eroarea . Verific si firele.
Ma enerveaza ca am inpa in germana si nu inteleg nimic ..am invatat doart sa sterg erorile :lol:/> am 2 kituri de instalare in engleza dar n-am reusit pana acum.
This post has been edited by sax: 13 February 2013 - 10:09 PM