BMW AUTO FORUM: nu porneste - BMW AUTO FORUM

Jump to content

nu porneste m52b25

#21 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 07 May 2013 - 07:26 PM

sax: nu am pus masina pe tester, sambata seara m-a lasat, a fost Pastele, n-am indraznit sa chinui lumea acum.

Bavaria: acolo si pe 4tunning, zicea cineva treaba asta.

Am facut primele verificari:
- pompa de alimentare are presiune, cam 6 bari. Am lasat manometrul pe dansa, si dupa 10-15 minute, avea in jur de 5 bari. Deci face presiune, si o mentine. Stiu sigur ca "," cam asa trebuie sa aiba. In rampa nu am masurat, nu stiu unde sa ma infig cu furtunul. Nu exclud o problema de presiune, insa pompa e buna. Cum masor presiunea in rampa?

- verificat 2 bujii, nu am avut rabdare sa le scot pe toate. Sunt ude. Poze mai jos.

- scanteie nu da. Deloc, nimic.

Attached File(s)



#22 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 07 May 2013 - 07:55 PM

Am cautat si in manualul Bentley, despre crankshaft sensor, si am gasit o metoda de verificare.
Am masurat rezistenta intre 1 si 2, si e undeva intre 2 si 4 ohm, nicidecum ~ 1280 ohm, cat scrie in manual.
Teoretic, asta inseamna ca senzorul e dus, nu?

Attached File(s)



#23 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 07 May 2013 - 08:48 PM

Iti recomand sa te uiti la computerul de injectie si sa vezi daca a intrat apa.Da, teoretic inseamna ca este defect, daca ai masurat corect.Daca senzorul de la arbore nu functioneaza, nici injectoarele nu deschid, bujiile nu ar trebui sa fie ude.Teoretic.Daca nu gasesti apa la DME, schimba senzorul.

#24 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 07 May 2013 - 08:55 PM

La dme m-am uitat acu 2 luni cred. Era uscat, nu era umezeala deloc acolo.

Mai desfac o data maine, sa fiu sigur.

#25 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 11 May 2013 - 08:22 AM

Am cumparat rahatul ala de senzor.
Nu am apucat sa il pun pe masina, insa am masurat rezistenta, si in nici un caz nu este cat scrie in manualul Bentley.
Wtf??? :ph34r:/>

#26 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 11 May 2013 - 11:10 AM

View Postpyu, on 11 May 2013 - 08:22 AM, said:

Am cumparat rahatul ala de senzor.
Nu am apucat sa il pun pe masina, insa am masurat rezistenta, si in nici un caz nu este cat scrie in manualul Bentley.
Wtf??? :ph34r:/>/>

Se pare ca-s eu tampit si am masurat si cumparat camshaft, in loc de crankshaft sensor. Macar nu l-am montat si il pot returna...

#27 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 11 May 2013 - 04:16 PM

Am facut in sfarsit masuratorile.

Sper sa am numerotat corect pinii, ca in imaginea din bentley.

Daca am numerotat corect, atunci rezistenta e undeva la 7 mega Ohmi, deci ar fi dus senzorul.

Ce parere aveti?

Attached File(s)



#28 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 11 May 2013 - 06:04 PM

Ce tip de injectie este pe motorul ala, din ce an este?Motorul este schimbat, inainte a fost alt tip?

#29 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 11 May 2013 - 06:13 PM

Motorul provine de pe un 323i de Anglia, fabricatie 1998.

Inainte a fost M43 pe masina, 4 cilindri :)/>

Nu stiu ce tip de injectie este. Nu stiu cum sa vad asta.

#30 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 11 May 2013 - 07:27 PM

O sa ma uit si eu pe schema electrica.Pana la urma cum sta treaba?Ajunge benzina la bujii?Se uda dupa ce dai la demaror sau raman uscate?Scanteie nu exista deloc?

#31 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 11 May 2013 - 07:56 PM

Nu stiu sigur daca ajunge benzina la bujii. Acum nu mai am baterie, nu prea mai invarte.
Cand le-am scos prima data, erau putin umede, dar nu in exces.
Scanteie nu era deloc, cel putin la primele doua bujii.
Luni dimineata vine senzorul de la arbore. O sa-l masor pe pinii 1 si 2, sa vad ce iese la masuratoare, si daca e ca in manual, il pun.
Daca tot nu o sa porneasca, iau la curatat si sters bine toate bujiile, si dau la cheie putin, si verific daca le uda sau nu.

Nu am verificat presiunea in rampa. Cum as putea face asta? Unde sa ma leg cu manometrul? O sa verific si asta, sa vad cum sta treaba si acolo.

PS: Cu un transformator de 13v cc si 1-2 amperi pot incarca bateria putin?

This post has been edited by pyu: 11 May 2013 - 07:59 PM


#32 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 11 May 2013 - 08:23 PM

Ar trebui sa fie o valva schrader pe rampa de injectie, acolo se verifica presiunea.

#33 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 11 May 2013 - 10:44 PM

Merci inca o data. O sa incerc sa verific si asta.

#34 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 13 May 2013 - 02:59 PM

Niste intrebari:
Cum imi dau seama daca DME-ul este bun sau nu?
Sunt sanse sa nu porneasca din cauza distributiei? Sunt sanse sa sara de la punct, sau sa se fi rupt lantul, sau ceva de genul asta?

#35 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 13 May 2013 - 04:41 PM

In primul rand ar trebui sa pui un tester.Ar fi bine sa termini de verificat ce ai inceput sa verifici, inainte sa sari la altceva.

Cel mai simplu, pui altul.Daca nu ai altul trebuie sa verifici ce erori apar, daca apar, sa verifici toate alimentarile, sa verifici daca exista caderi de tensiune, sa verifici cablajul sa nu fie intrerupt.
Iti dai seama daca s-a rupt lantul dupa zgomotul motorului cand dai la demaror.Daca nu, demonteaza capacul de la culbutori si verifica.Poate se vede lantul prin gaura de la busonul de ulei, nu stiu.Poate sa sara de la punct si sa se si rupa lantul, insa destul de putin probabil la motorul ala.

#36 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 13 May 2013 - 06:01 PM

Tocmai am schimbat crankshaft sensor.
Am dat la cheie, invarte si nu porneste.
Insa in spate, la esapament, vine un miros intens de benzina si fum - inainte de schimbarea senzorului nu se simtea nimic.
Am desfacut inca o data bujiile, sunt ude ude, si au un miros foarte puternic de benzina (inainte sa schimb senzorul, bujiile pareau putin umede, dar nu miroseau atat de tare a benzina).
Ce fac cu bujiile? Cum le curat si cum le usuc?
La dacie le puneam la flacara de la aragaz, la astea se procedeaza la fel?

Bavaria, incercam sa adaug alte cauze pe lista :)/>
Am vorbit cu un amic cu tester, daca nici dupa asta nu porneste, il chem, sa vedem ce ii da.

#37 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 13 May 2013 - 06:20 PM

Poti sa le incalzesti un pic, nu se intampla nimic.Dupa aia trebuie sa dai la cheie un pic cu bujiile scoase si cu releul de la DME sau de la pompa scos, sa iasa toata benzina, altfel se vor uda la loc.

#38 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 13 May 2013 - 08:59 PM

Situatia e cam roz. Sau nu e deloc roz.

1 - am uscat bujiile - nu stiu daca le-am uscat bine sau nu, dar cert e ca nu da scanteie. Exista vreun mod de a verifica daca-s bune bujiile? Pot simula cumva scanteia? Mi-a explicat cineva, ca daca pune o borna de la baterie pe "plusul" bujiei, si o apropie de masa, ar trebui sa dea scanteie. Am o vaga banuiala ca nu asa se verifica, lamuriti-ma va rog.
2- inainte sa usuc bujiile, dadea putin fum la esapament, plus miros de benzina nearsa. Dupa ce am uscat bujiile si le-am pus la loc, nimic. Doar miros de benzina.
Bavaria, am dat la cheie putin fara releul de la pompa de benzina, si fara bujii, cum mi-ai zis, insa tot nu a pornit dupa ce le-am pus.
Ceva ciudat se intampla. Cand scot releul de la pompa de benzina (m-am luat dupa imaginea atasata), si pun contactul, porneste ventilatorul de la clima. Nu stiu daca e normal...
3 - am verificat dme-ul. E putin prafuit si uscat. Nici urma de apa, sau umezeala acolo.
4 - am verificat presiunea in rampa. 3.6 bari. Cred ca este buna valoarea, avand in vedere ca la m52 ar trebui sa fie in jur de 3.5 bari.

Nu mi-e clar. Au bujiile ceva, sau chiar nu primesc bobinele semnal de la ecu?

Trebuia sa vina baiatul cu testerul, dar nu a reusit azi. Poate pe maine.

Ajung la limita cu rabdarea :wacko:/>

Attached File(s)



#39 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 13 May 2013 - 09:07 PM

poate totusi un fir de masa sa fie problema....Nu ma pricep dar imi dau si eu cu parerea

#40 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 13 May 2013 - 09:32 PM

Trebuie sa afli de ce nu exista scanteie.
Verifica pinul 2 de la toate bobinele, daca este conectat corect la masa.
Verifica pinul 3(verde) de la un conector de la o bobina.Verifica cu mufa scoasa si cu mufa conectata la bobina.Trebuie sa ai aprox 12V si cu contactul pus si cand dai la cheie.Daca tensiunea este mai mica trebuie sa verifici mai departe , releul, contactul, uita-te la schema electrica.
Daca sigur ai 12v atunci trebuie sa verifici toate alimentarile DME-ului, daca sunt ok este posibil ca DME-ul sa fie defect.
Trebuie sa verifici alimentarile DME-ului cu atentie.

Attached File(s)

  • Attached File  1.jpg (122.56K)
    Number of downloads: 3
  • Attached File  2.jpg (155.76K)
    Number of downloads: 3
  • Attached File  3.jpg (191.67K)
    Number of downloads: 2


  • (3 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users