BMW AUTO FORUM: Interpretare valori inpa E46 316i '99 M43 1.9 - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

Interpretare valori inpa E46 316i '99 M43 1.9

#1 User is offline   CosminE46 Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 18-July 12

Posted 04 November 2013 - 08:27 PM

Salut,
am imprumutat si eu cablu obd2->usb de la un prieten si am reusit sa testez masina cu inpa. Fiind incepator nu ma pricep sa interpretez prea bine cele 2 erori sau valorile. Poate imi spuneti voi ce parere aveti. masina merge binisor, dar imi pare treaba usor lenesa (aici nu sunt f lamurit ca e un amarat de 316i m43 1.9) si parca are o fff mica intrerupere la turatii mici sub 2000. Ceva de genul calc acum pedala si peste juma de secunda o ia. dar per total merge binisor.

2 aspecte as mai vrea sa mentionez;

1. avand in vedere ca mi se pare masina lenesa si citind ca debitmetrul e o problema destul de comuna la motorul asta i-am scos mufa sa vad cum se comporta. Aici nu sunt deloc lamurit cum trebuie sa se comporte cu mufa scoasa cand debitmetrul e stricat si cand e bun. Masina mea merge la fel si cu mufa scoasa, cu relatiul un pic instabil. Avand in vedere lucrul asta ce concluzie sa trag? Ca e bun debitmetrul sau ca e prost? :)/>/>

2.am inspectat furtunele de la valva pcv si sunt destul de dubioase (par a fi prinse cu ceva banda nu le-am deranjat prea mult). Stiu ca daca sunt probleme cu valva sau cu furtunele de acolo se manfifesta prin oscilatii la relanti. Eu nu am astfel de probleme deloc. Poate cauza si lentoarea asta suspectata de mine o eventuala probleme la valva sau furtune sau se manifesta doar la relanti o astfel de problema?

mai jos sunt printurile din timpul diagnozei. mentionez ca masina per total trage bine, urca pana la 6000rpm, consumul este chiar bun (e adevarat merg si incet).
http://postimg.org/image/bqikuqqp9/
http://postimg.org/image/gupgzxb69/
http://postimg.org/image/pimlzbu6x/
http://postimg.org/image/bxxjcvcyl/
http://postimg.org/image/4t785j8nn/
http://postimg.org/image/gf4jq1k05/
http://postimg.org/image/lnzzjkz8z/

Alta curiozitate de a mea e legata de inpa. Am inteles ca se poate citi la bmw-uri numarul de ore de functionare al masinii. Se poate citi din inpa? Daca da, in ce meniu exact?

This post has been edited by CosminE46: 04 November 2013 - 08:29 PM


#2 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 04 November 2013 - 08:58 PM

View PostCosminE46, on 04 November 2013 - 08:27 PM, said:

1. debitmetrul e o problema destul de comuna la motorul asta i-am scos mufa sa vad cum se comporta.
Masina mea merge la fel si cu mufa scoasa

2.am inspectat furtunele de la valva pcv si sunt destul de dubioase (par a fi prinse cu ceva banda nu le-am deranjat prea mult).


1. Nu numai. Ce mufa ai scos?..presupun ca te referi la conector B)/> ...Mufa de obicei se intituleaza reductia cu filet interior de la instalatiile sanitare.
Sa revenim...Incearca si cu GT1...DIS

2. Deranjeaza-le definitiv :lol:/> . Nu este normal sa ai furtun matisat cu banda acolo...Daca la oprirea motorului ai un "fluierat " care dureaza mai mult de approx. 2 sec, ar cam fi cazul sa te concentrezi spre valva PCV. In orice caz, inainte de a lua o decizie finalizata cu inlocuirea acelui component, normal ar fi sa inlocuiesti furtunul matisat. La ralanti ai ceva "fluieraturi" anormale pe acolo?

Inspecteaza si racordul de la debitmetru la corpul de acceleratie si deasemeni furtunasele subtiri pe care le vezi in fata chiulasei legate de diverse componente pe acolo. In general le gasesti coapte de caldura si casante...sau crapate...Gasesti la magazine furtun cu manta de 3 mm interior si este destul de OK.


LE
Edit: Ia legatura cu @Bogdan M si mergi la el la atelier pentru constatare si remedieri.

#3 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 04 November 2013 - 10:36 PM

Vad ca este vorba despre 4 ori, ai pus doar doua.
Se pare ca sonda lambda de dupa catalizator are ceva probleme.Verifica alimentarea, cablajul, eventual schimb-o daca erorile apar tot timpul.
Valorile de la temperature apei sunt ireale, 90C si 7C .Nu imi amintesc daca la motorul ala exista senzor pentru verificarea temperaturii apei care iese din radiator.Daca are trebuie sa vezi ce se intampla cu temperatura cand scoti mufa, scade, creste, nu se intampla nimic...ori este un senzor defect, ori este o eroare din INPA.
Degeaba scoti mufa de la debitmetru, nu poti sa afli astfel in mod sigur daca este defect sau nu.Poti sa faci proba cu altul, diagnoza lui necesita un osciloscop, mult timp pierdut...pui altul de proba, imprumuti de la cineva care are acelasi motor si nu are probleme.
Motorul oricum se pare ca merge prost, valorile de la 2 si 3 sunt prea mari.Trebuie sa incepi cu niste verificari elementare, verifica/schimba sonda lambda daca este cazul, vezi ce alte erori mai apar dupa, verifica ca motorul sa nu traga aer fals, schimba valva PCV si ce furtunuri mai sunt vechi/crapate.Verifica daca motorul pierde ulei pe undeva, pe la capacul de la culbutori...rectifica problemele.
Dupa ce rezolvi problemele astea si nu mai sunt erori, verifica iar valorile smooth running.Daca tot sunt mari trebuie sa verifici bujiile, injectoarele, partea de aprindere, partea mecanica...Dupa parerea mea valorile sunt mari deoarece motorul trage aer fals pe undeva, insa nu am de unde sa stiu in mod sigur.
Trebuie sa te apuci si sa verifici/schimbi ce este necesar.Nu exista o solutie magica niciodata, daca nu te pricepi sau nu ai sculele necesare cel mai bine ar fi sa te duci la un service.
INPA nu repara masinile, ofera doar informatii.

#4 User is offline   CosminE46 Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 18-July 12

Posted 04 November 2013 - 11:40 PM

Va multumesc mult pt sfaturi.

Cu temperatura apei posibil sa fie valorile astea pt ca termostatul nu a apucat sa deschida? Ideea e ca am pornit masina (era nepornita de 24ore) am lasat-o sa ajunga la jumate si apoi am pus diagnoza pe ea, posibil de asta sa fie o cauza. Am sa incerc sa fac test dupa ce vin cu ea de la drum mai lung.
Celelalte 2 erori erau de atunci de cand am scos eu mufa de la debitmetru - am dedus asta vazand km la care au aparut, de asta nici nu le am mai printat.

Voi schimba valva pcv+furtunele, bujiile (cred ca sunt cea mai ieftina posibila cauza pt valorile alea ciudate la cyl 2,3 - as mai banui injectoarele+oringuri sau fisele) iar sonda lambda o tin sub observatie.
lambda2 ce rol are, ca stiam ca lambda1 e mai importanta decat cea dupa cat. eroarea la lambda2 e aparuta de 3 ori in ~15.000km, conform istoricului de erori.
Check engine nu am avut niciodata aprins.

Despre numarul de ore rulate, poti sa imi dai vreo informatie? Il pot vedea din inpa? Sau daca nu, las eu aici last7 vin no. AX06559 si poate cu un mic efort pe care l-as aprecia aflam ceva de vreo ultima intrare in service autorizat. :)/>/>

This post has been edited by CosminE46: 04 November 2013 - 11:43 PM


#5 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 05 November 2013 - 10:00 AM

Pe partea de aprindere poate fi orice - bujii, fise sau bobine.

#6 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 05 November 2013 - 08:49 PM

View PostCosminE46, on 04 November 2013 - 11:40 PM, said:

Va multumesc mult pt sfaturi.

Cu temperatura apei posibil sa fie valorile astea pt ca termostatul nu a apucat sa deschida? Ideea e ca am pornit masina (era nepornita de 24ore) am lasat-o sa ajunga la jumate si apoi am pus diagnoza pe ea, posibil de asta sa fie o cauza. Am sa incerc sa fac test dupa ce vin cu ea de la drum mai lung.
Celelalte 2 erori erau de atunci de cand am scos eu mufa de la debitmetru - am dedus asta vazand km la care au aparut, de asta nici nu le am mai printat.

Voi schimba valva pcv+furtunele, bujiile (cred ca sunt cea mai ieftina posibila cauza pt valorile alea ciudate la cyl 2,3 - as mai banui injectoarele+oringuri sau fisele) iar sonda lambda o tin sub observatie.
lambda2 ce rol are, ca stiam ca lambda1 e mai importanta decat cea dupa cat. eroarea la lambda2 e aparuta de 3 ori in ~15.000km, conform istoricului de erori.
Check engine nu am avut niciodata aprins.

Despre numarul de ore rulate, poti sa imi dai vreo informatie? Il pot vedea din inpa? Sau daca nu, las eu aici last7 vin no. AX06559 si poate cu un mic efort pe care l-as aprecia aflam ceva de vreo ultima intrare in service autorizat. :)/>/>/>


Exista posibilitatea sa vezi orele, insa am impresia ca se poate cu Tool32, nu m-a interesat subiectul si nu stiu sa iti spun sigur.
La masini asa de vechi istoricul nu prea mai este relvant, insa in 2002 masina avea 144k, daca te ajuta cu ceva...

View PostCosminE46, on 04 November 2013 - 11:40 PM, said:

lambda2 ce rol are, ca stiam ca lambda1 e mai importanta decat cea dupa cat. eroarea la lambda2 e aparuta de 3 ori in ~15.000km, conform istoricului de erori.
Check engine nu am avut niciodata aprins.


Verifica eficienta catalizatorului, insa face si niste corectii pentru amestecul de aer/benzina.Eu nu as neglija-o, daca eroarea aia apare in mod frecvent si o ignori, cred ca iti pierzi timpul incercand sa repari masina.Cel putin asta este parerea mea.

#7 User is offline   CosminE46 Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 18-July 12

Posted 05 November 2013 - 10:32 PM

Multumesc mult pt informatii. Masina e in Romania de la inceputul lui 2004, nu ma asteptam sa faca asa multi km in primii 3 ani (50.000km pe an mi se par multi pt o masina pe benzina chiar si pt Germania). Probabil ca masina are reali ~300-350.000, ma mira ca se tine asa bine. Km in bord am luat-o la ~157.000, eram 100% sigur ca nu au cum sa fie reali, dar nu (cred) ca cel care mi-a vandut-o mie i-a dat inapoi ci cel dinaintea lui care a avut-o 2004-2008.
Multumesc inca odata si va tin la curent. Apreciez deschiderea oamenilor de pe acest forum spre deosebire de altele.

This post has been edited by CosminE46: 05 November 2013 - 10:40 PM


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users