Compression Ratio
M52 TU B25 10.5:1
M52 TU B28 10.2:1
M52 B28 10.2:1
Compression Specifications
M52 & M52 TU
10-11 bar (145-160 psi)
From Bentley Z3 (E36/7 & E36/8) service manual
Chestia asta se obtine in felul urmator. Presiunea atmosferica la nivelul marii e de 14.7 psi.
Deci se inmulteste 14.7 cu 10.5 = 154,4 psi.
Pe de alta parte, nu e chiar asa mare filosofie. Atata timp cat compresia e apropiata intre cilindri, adica nu exista diferente mari intre un piston si celelalte, totul e bine.
fuel injector ticking
#25
Posted 21 December 2013 - 05:19 PM
Nu exista o anume solutie, trebuie sa verifici.In principiu se porneste de la tipul de ulei, este bun pentru motorul ala, este contrafacut,eventual schimbi tipul, te uiti la bujii, te uiti la teava de esapament, verifici daca motorul pierde ulei, verifici daca motorul scoate fum de dimineata la prima pornire, daca scoate fum la ralanti.Trebuie sa verifici depresiunea din motor.Exista erori in DME sau nu exista.Este important sa se verifice serios daca motorul pierde sau nu ulei, uneori o simpla inspectie vizuala nu este de ajuns.
Daca totul este ok, atunci verifici compresia.Daca este buna faci un leakdown test, daca nu este buna faci un leakdown test pentru a identifica de unde provine problema.Daca compresia este buna si testul de leakdown este bun atunci trebuie facut test de leakdown in 3 puncte.La fel, este bine ca testul de compresie sa fie facut si la cald si la rece.
Dupa ce afli de unde provine problema trebuie data jos chiulasa, respectiv baia de ulei, scoase pistoanele, masurat jocul supapelor in chiulasa, masurat blocul etc.
Daca si testul de compresie este bun si testul de leakdown este bun, simeringurile de la supape sunt bune, atunci trebuie demontat motorul.
Trebuie sa te gandesti daca vrei sa faci investitia asta, ieftin nu o sa fie si nici multi mecanici buni nu prea sunt, astfel incat sa demonteze un motor si sa il si monteze la loc corect.
Cati km are motorul ala?Daca are 150k- 200k eu nu cred ca merita investitia, insa depinde numai de tine.Daca valoarea investitiei depaseste pretul unui motor sh atunci nu merita, ma rog, nu ar merita pentru mine cel putin.
Daca totul este ok, atunci verifici compresia.Daca este buna faci un leakdown test, daca nu este buna faci un leakdown test pentru a identifica de unde provine problema.Daca compresia este buna si testul de leakdown este bun atunci trebuie facut test de leakdown in 3 puncte.La fel, este bine ca testul de compresie sa fie facut si la cald si la rece.
Dupa ce afli de unde provine problema trebuie data jos chiulasa, respectiv baia de ulei, scoase pistoanele, masurat jocul supapelor in chiulasa, masurat blocul etc.
Daca si testul de compresie este bun si testul de leakdown este bun, simeringurile de la supape sunt bune, atunci trebuie demontat motorul.
Trebuie sa te gandesti daca vrei sa faci investitia asta, ieftin nu o sa fie si nici multi mecanici buni nu prea sunt, astfel incat sa demonteze un motor si sa il si monteze la loc corect.
Cati km are motorul ala?Daca are 150k- 200k eu nu cred ca merita investitia, insa depinde numai de tine.Daca valoarea investitiei depaseste pretul unui motor sh atunci nu merita, ma rog, nu ar merita pentru mine cel putin.
#26
Posted 21 December 2013 - 06:03 PM
Bavaria, on 21 December 2013 - 05:19 PM, said:
Este important sa se verifice serios daca motorul pierde sau nu ulei, uneori o simpla inspectie vizuala nu este de ajuns.
Si eu am observat asta. Foarte multi proprietari sunt convinsi ca motorul mananca ulei cand de fapt motorul pierde ulei.
Iar in multe service-uri nimeni nu are rabdare sa se uite atent dupa pierderi de ulei. Daca nu e o ditamai balta in scut, dupa ei totul e bine.