BMW AUTO FORUM: N53 - zgomot la accelerare - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

N53 - zgomot la accelerare

#1 User is offline   MaQ Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 10-February 12

Posted 03 September 2014 - 11:07 AM

Problema e la un motor N53 si se manifesta ca un zornait metalic cand accelerez mai puternic de la turatii joase (parca se aude pe undeva pe la 1500 rpm) daca nu ma insel. Nici nu pot sa imi dau seama daca se aude de la motor sau de sub masina.
Am fost deja cu masina in service si mi-au zis ca e defect senzorul NOX. L-am comandat deja, insa mai dureaza cateva zile pana ajunge ptr ca nu il aveau in stoc.
Desi le-am zis si de zgomot, am uitat sa intreb daca senzorul asta poate avea vreo legatura si cu zgomotul.
Aveti vreo idee daca pot avea legatura una cu alta ? O sa insist oricum pe tema asta cand ma duc sa il schimb dar as prefera sa am o idee pana atunci.

Sa fie ceva de genul asta ?
http://www.wisegeek....ne-knocking.htm
Din cate stiu senzorul ala ajuta la reglarea amestecului aer/combustibil ?

#2 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 03 September 2014 - 05:44 PM

N53-ul functioneaza cu amestec omogen si cu amestec stratificat.Din cauza amestecului sarac este nevoie de un senzor care sa monitorizeze emisiile de NOx.Nu cred ca senzorul are vreo legatura cu zgomotul de la motor.

#3 User is offline   MaQ Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 10-February 12

Posted 03 September 2014 - 08:19 PM

Merci!
O sa vad ce o sa zica in service de treaba asta.

#4 User is offline   MaQ Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 10-February 12

Posted 08 September 2014 - 11:54 AM

Update:
Am inlocuit senzorul NOx si a disparut si zgomotul. Ziceau prin service ca e posibil sa fi fost de la injectoare care erau comandate aiurea ? (daca am inteles corect)

#5 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 08 September 2014 - 05:31 PM

N53-ul nu poate fi comparat cu nici un alt motor in 6 de la BMW desi au injectie directa, N54 si N55.N53-ul lucreaza cu un lambda intre 0.9 si 2.5
Zgomotul injectoarelor este diferit in functie de regimul in care lucreaza motorul.Cand functioneaza cu amestec sarac apare injectia multipla, injectie dubla sau tripla, asta duce la un zgomot specific, zgomot care nu exista cand motorul functioneaza cu amestec omogen.Daca emisiile sunt depasite(se strica senzorul de temperatura de pe catalizator sau senzorul NOx) atunci presiunea este limitata la 90 de bari si motorul poate functiona numai in regim omogen, asta duce la un zgomot diferit.Este posibil ca senzorul sa fi rezolvat problema in mod indirect sau zgomotul sa apara iar intr-un anume regim de functionare.Daca mai apare trebuie verificat in ce regim de functionare este motorul cand zgomotul este prezent, se poate vedea cu un tester si dupa aia comparat cu zgomotul cand motorul este in celalalt mod de functionare.Este posibil sa fie normal, daca nu mai apare, cu atat mai bine.

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

3 User(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users