BMW AUTO FORUM: DESPRE BUJII... generalitati. - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

DESPRE BUJII... generalitati. oare ce marca e mai potrivita pentru bmw-ul meu ???

#1 User is offline   Petreop Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 03-July 14
  • Location:bucuresti
  • Car:bmw 325 ci

Posted 14 October 2014 - 06:02 PM

buna seara,

am deschis acest topic pentru ca nu am gasit unul asemanator...
si pentru simplul motiv ca trebuia sa-mi schimb bujiile la bmw-ul meu 325ci, e46, m54
si nu stiam ce sa aleg din oferta de pe piata (conteaza si raportul calitate-pret).
multi vor spune ca trebuia sa comand bujiile pe care le recomanda producatorul, corect !
dar... pentru ca intotdeauna exista un dar...
la fel de bine putem spune si despre ulei... ce recomanda producatorul.
si aici nu vreau sa intru intr-o polemica... (bmw recomanda castrol).
ei si ce daca !!! exista uleiuri mult mai bune decat castrol si mai ieftine !!!
la fel se intampla si cu bujiile (bmw recomanda ngk sau bosch).

totul este sa respecti ce indicatii da producatorul asupra piesei si nu asupra marcii.

in concluzie am inceput sa caut printre marii producatori de bujii... despre bujii...
mai concret bujii pentru motoare otto.
BERU, NGK, BOSCH, DENSO, CHAMPION, AC DELCO, AUTOLITE, MOTORCRAFT, ETC...

si ce am observat:
unii oamenii in romania spun... pune nemtesti: beru sau bosch
altii spun... pune ce recomanda constructorul: ngk

si uite asa, din ce in ce mai greu mi-a fost sa ma hotarasc !
am citit despre bujii vreo 3-4 zile, de care sa pun ?
cu 1 electrod, cu 2, cu 3, cu 4 ???
cu platina, cu iridiu, cu nickel-cadniu ???
imi era din ce in ce mai greu sa aleg mai ales ca cele pe care le alegeam
aveau niste preturi foarte mari, de la 45 la 75 ron bucata (si sunt si 6 buc.)

am ales in final DENSO (raport calitate-pret excelent).

aceasta este strict opinia mea, fiecare e dator sa incerce si sa aleaga ce doreste !!!
si pentru ca este un forum de pasionati, astept pareri, opinii si critici de la voi.

pentru amatorii de poze, atasez poza cu bujiile vechi, rulaj 30.000 km.

cu stima, petre

Attached File(s)



#2 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 14 October 2014 - 07:29 PM

Dupa mine este foarte simplu, bujii orginale adica High Power Ngk in cazul asta.Pot fi probleme cu bujiile aftermarket chiar daca sunt "identice" cu cele originale, acelasi cod, aceleasi specificatii.
Am cazut cu ceva timp in urma un BMW care avea erori de amestec sarac, era un V8 daca imi amintesc bine.Deci la masina aia s-au schimbat piese de peste zece mii de dolari , debitmetru, injectoare, catalizatoare, DME...Bujiile au fost de vina, erau "identice" cu cele originale insa aftermarket, toti le ignorau deoarece erau noi...
Nu cred ca este o problema des intanlita, insa pentru cat costa un set de bujii originale si la cat timp se schimba nici nu as considera vreodata sa pun altceva, bineinteles asta este opinia mea.
Pentru M54 intervalul este de 160.000km.

#3 User is offline   Petreop Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 03-July 14
  • Location:bucuresti
  • Car:bmw 325 ci

Posted 14 October 2014 - 11:51 PM

salut bavaria,

desi nu te cunosc personal, am auzit numai lucruri frumoase despre tine.
bravo, te felicit si iti urez mult noroc !

on topic...
ce parere ai despre bujiile vechi (cele din poza atasata) care au fost pe masina mea ?
au functionat bine ? amestec sarac ? ulei ars ? etc...

multumesc !

cu stima, petre.

#4 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 15 October 2014 - 11:33 AM

Ca tot veni vorba... Cum va dati seama ca bujiile sunt pe duca sau mai merg?

#5 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 15 October 2014 - 01:57 PM

View PostPetreop, on 14 October 2014 - 11:51 PM, said:

salut bavaria,

desi nu te cunosc personal, am auzit numai lucruri frumoase despre tine.
bravo, te felicit si iti urez mult noroc !

on topic...
ce parere ai despre bujiile vechi (cele din poza atasata) care au fost pe masina mea ?
au functionat bine ? amestec sarac ? ulei ars ? etc...

multumesc !

cu stima, petre.

Multumesc, adevarul este ca nu prea repar eu masini.
Cred ca arata destul de bine dupa parerea mea.

View Postpyu, on 15 October 2014 - 11:33 AM, said:

Ca tot veni vorba... Cum va dati seama ca bujiile sunt pe duca sau mai merg?

In principiu se vede, daca ai unele noi le poti compara.
Cel mai bine este sa le schimbi la intervalul recomandat.Bujiile le verifici daca apar probleme la motor, altfel eu nu m-as deranja.Oricum bujiile nu se curata.

#6 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 15 October 2014 - 04:30 PM

Am facut si eu comparatia cu unele noi, intradevar, aveau un pic electrodul mai uzat, insa dupa ce le-am pus pe cele noi, nu am vazut nici o schimbare sesizabila in mersul masinii.

#7 User is offline   Petreop Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 03-July 14
  • Location:bucuresti
  • Car:bmw 325 ci

Posted 15 October 2014 - 05:15 PM

uite aici, am facut o poza.
daca nu se vede bine, mareste poza.

aprinderea a fost buna, fara mari depuneri si culoare acceptabila.

Attached File(s)


This post has been edited by Petreop: 15 October 2014 - 05:17 PM


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users