BMW AUTO FORUM: nu primeste curent pompa de benzina - BMW AUTO FORUM

Jump to content

nu primeste curent pompa de benzina probleme pompa benzina,releu sau senzori

#1 User is offline   criselly Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 30
  • Joined: 05-March 12

Posted 13 May 2017 - 07:54 AM

Salut prieteni. Am o mare problema cu bmw-ul 320i ,benzina,e36,an 1991 ,non-vanos,150 cp ,110 kwh,cap.motor 1991 cc. sa va povestesc pas cu pas ce s-a intamplat. Din cauza scurgerilor de ulei de motor pe la capac si motor,pentru care eram nevoit lunar sa completez cate 1 litru de castrol 10w/40,am fost nevoit sa schimb garnitura de la capacul culbutori.Incercam sa iau prin eliminare sa constat pe unde imi curge ulei,fiindca era peste tot ulei si chiar daca stergeam tot aparea. Dupa ce am pus garnitura,am curatat fisele de bujii si am pus si bujii noi,bosch, am montat capacul am pornit sa vad pe unde mai curge. Precizez ca a pornit foarte greu,dupa ce motorul a stat descoperit circa 3 zile fara capac. Dupa pornire constat ca imi curge ulei pe la o supapa din suportul filtru ulei,pozitionata cumva inspre parbriz,neavand acces prea mult vizual sa vad care-i problema. Trec la Level 2 si desfac suportul filtru ulei,alternatorul si slabesc cureaua . Acel suport filtru contine 3 garnituri . Am comandat doar acea garnitura mare care vine intre suport si motor ,celelalte doua de la supape negasindu-le pe programul bmw. Am cumparat de la cineva un alt suport filtru care se potrivea la prindere dar nu avea acele doua supape. Am pus garnitura noua si am montat suportul de filtru cumparat proaspat,insa el fiind SH.Am sters cu benzina acel suport,si pe motor unde venea prinderea suportului,pun firele plus si minus la alternator si incep sa le montez la loc,alternator,intinzator,curea,suport filtru. Dau cheie si nu mai porneste. Dupa verificari ample constat ca sigurantei 18 de alimentare pompa nu-i vine curent,am schimbat si releele pe-acolo,senzorii de langa volanta si la axa cu came i-am sters dar e posibil sa fie vreunul terminat iar pompa am probat-o manual la baterie si merge tur-retur la pinii mufei negre,pinii ceilalti ai mufei albe,daca pun la baterie,nu se intampla nimic. Am pus pe direct fire de la baterie pe pompa ,benzina trece de filtru si probabil intra si in injectoare si am dat la automat ,dar nimic,pompa merge incontinuu iar masina nu porneste. Am verificat bujiile sa vad daca dau scanteie si nu prea se vede nici o scanteie cand dau la automat.
Constatare : 1. Pompa nu se alimenteaza cu curent. 2 Bujiile nu au scanteie... 3. Siguranta 18 de alimentare nu are curent. 4. Releul nu stiu daca functioneaza (nici nu stiu sigur care este releul pompei de benzina).
intrebare : care senzor da scanteie la bujii,cel de la axa cu came sau de langa volanta,ca banuiesc ca ala e terminat. Si poate sa fie calculatorul bulit de nu da curent sigurantei? Poate sa fie si de la alarma care face figuri mai tot timpul dar am scos mufele ce duc in ea,nici nu stiu de unde se dezinstaleaza de tot sa n-am probleme din cauza ei. Cand pun contactul se-aude doar un click in pompa si-atat.

Attached File(s)



#2 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 13 May 2017 - 11:12 AM

Releul pompei de benzina e cel marcat in poza.

Attached File  IMAG0063.jpg (643.3K)
Number of downloads: 2

Trebuie sa faca un click in momentul in care pui contactul si sa auzi si pompa de benzina.

Cum ai verificat daca ai scanteie?

Pompa trebuie sa asigure o anumita presiune de combustibil. Uneori se invarte in momentul cand o alimentezi pe direct, insa nu are suficienta presiune.

Prima data verifica releul.

#3 User is offline   criselly Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 30
  • Joined: 05-March 12

Posted 13 May 2017 - 04:35 PM

da,am schimbat acel releu indicat de tine in poza cu mai multe relee si la fel. Scanteie am verificat cu nevasta la cheie,a dat la automat si eu ma uitam la fisa cu bujia in cap,dar cred ca n-am tinut bine fisa ca tre sa faca masa cu motorul.. La pompa se aude un click si-atat ,de fiecare data cand pun contactul nu se aude nimic altceva la pompa. treaba ca ea nu primeste curent....siguranta 18 care alimenteaza pompa nu are curent !!! Ma gandesc sa schimb senzorul de langa volanta,poate ala o fi cauza,nu stiu...

am pus un releu de culoare mov in locul celui alb si se aude ceva pe langa motor de parca ar functiona ceva sau pare ca ar fi un scurt...si asta fara contactul pus. Inainte cu contactul pus ,releul alb (indicat de tine in poza) il scoteam si il bagam inapoi si lucra,se auzea in el ceva...asta mov lucreaza si fara contactul pus dar se aude ceva pe langa motor...poate razi,dar dau toate detaliile sa-ti dai seama ce limba vorbesc...nu prea cunosc electronica :)/>

#4 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 15 May 2017 - 08:59 AM

Bujia nu are cum sa dea scanteie in aer. Intr-adevar trebuie sa faca masa cu motorul.
Ai masurat sa vezi daca vine curent prin mufa care intra in pompa?

Nu cred ca e o varianta sa schimbi piese in orb, pe baza unor presupuneri.

Nu e electronica. E electrica auto de baza.

N-as vrea sa te descurajez, insa mai bine o duci la un service auto. E o problema banala, cu siguranta se va rezolva relativ usor la aproape orice atelier. Cauta in apropiere un service.

Acum vad ca problema a aparut dupa ce ai demontat capacul de supape si l-ai remontat. Imi cer scuze, n-am citit atent de la inceput.
Esti sigur ca ai montat totul corect?
Ai montat la loc acele fire de masa de langa bobine?

Avand in vedere ca masina pornea inainte sa desfaci capacul, e foarte posibil sa fie vorba de o greseala pe care ai facut-o.
Verifica si toate sigurantele, vezi sa nu fie ceva ars. Si monteaza releele la locul lor.

Coincidentele de genul asta nu se intampla. Sigur exista o explicatie simpla si logica.

#5 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 15 May 2017 - 01:27 PM

Sigur nu ai pus ceva cum trebuie... Ai incercat totusi o diagnoza?

#6 User is offline   criselly Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 30
  • Joined: 05-March 12

Posted 15 May 2017 - 04:06 PM

salut. azi nu este nimeni acasa,dar maine pun din nou sotia sa dea la automat sa vad daca am scanteie ( o sa pun corect ,tinand fisa cu un patent iar bujia sa faca masa cu motorul ). Ok,dupa ce voi afla daca am scanteie la bujii atunci mai ramane sa aflu de ce nu am curent la siguranta si pompa de benzina.Am verificat cu un fir si bec fiecare siguranta in parte,majoritatea sunt ok,dar nr 18 (cea din poza de mai sus indicata cu degetul ) nu are curent. am pus si pe mufa neagra ce intra in pompa si nu am curent,am verificat cu contactul pus. Referitor la ce ziceti voi mai sus,eu zic ca am pus totul bine,iar ca fire n-am avut decat cele doua plus si minus de la alternator de montat,pe care le-am montat,chiar le-am strans bine cu piulitele si am tras camasa de cauciuc deasupra inainte de montarea alternatorului. Poate sa fie si de la faptul ca uleiul de motor e putin sub minim ? sau ca am schimbat suportul filtru ulei ? ...M-as fi dus la un service dar sunt la 20 km de constanta si tre sa fac rost de platforma. Incerc s-o fac acasa,sper sa reusesc. Pe calculator n-am bagat-o fiindca aceeasi problema ,doar la constanta pot face asta,iar acasa nu-mi vine nimeni.
Am o intrebare la voi : cine alimenteaza siguranta nr 18 ?
Nu stiu ce sa zic,dar cred c-o sa desfac tot ce am montat,sa vad daca n-am pus cumva firele invers la alternator,desi ma indoiesc,dar fac cum ziceti voi.

#7 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 16 May 2017 - 08:08 AM

Poate daca ai anumite erori, DME-ul nu da curent in pompa de benzina.
Vezi ce versiune de DME ai, cauta diagrama pinilor, sau cum se numeste, si vezi daca se activeaza pinul respectiv.
Uleiul pe minim - nu are nici o legatura.

PS: nu am inteles ceva, ce ai vrut sa zici aici?

Quote

senzorii de langa volanta si la axa cu came i-am sters dar e posibil sa fie vreunul terminat


#8 User is offline   criselly Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 30
  • Joined: 05-March 12

Posted 16 May 2017 - 04:24 PM

am vrut sa zic ca i-am curatat.... Azi am fost la dezmembrari si am luat cei doi senzori. Am schimbat primul senzor de la axa cu came cu cel cumparat de la dezmembrari si nimic. Am schimbat si cel de-al doilea senzor de la arborele cotit,langa volanta si am dat cheie . Culmea,A PORNIT cam la sfert de cheie. Am lasat motorul sa mearga singur la relanti si dupa ce s-a incins incepuse sa scoata fum pe unde s-a scurs uleiul de pe conductele cu freon (a trebuit sa desfac conductele cand am scos capacul de la culbutori,neavand acces de cheie la o piulita de la capac) si am oprit motorul. Dupa mai multe porniri si opriri,surpriza,nu a mai vrut sa porneasca. Am mai schimbat releele intre ele si dupa a pornit....la urmatoarea pornire n-a mai vrut sa pornesca deloc ,chiar si cu schimbarea releelor intre ele. Acum tre sa plec la servici,dar ii mai dau o cheie maine dimineata la rece si daca nu porneste inseamna c-o fi releul si tre sa comand unul nou,daca nu e nici releul,nu mai stiu ce poate sa fie.

#9 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 17 May 2017 - 08:42 AM

Vezi cu alt releu.

Cred ca la final o sa iesi mai ieftin daca o sa chemi pe cineva cu o diagnoza, sa vezi din prima ce erori ai. Daca te apuci si iei pe rand din dezmembrari cate ceva, nu o sa iesi mai bine.
Cat e Constanta de mare, sigur gasesti pe cineva care sa vina contra-cost pana la masina. Sau o duci la un service mai serios.
Ori poate ai inversat vreo mufa ceva... E clar ca ceva nu e bine din moment ce inainte sa desfaci mergea. Poate ai inversat mufele la senzori intre ele...

This post has been edited by pyu: 17 May 2017 - 08:44 AM


#10 User is offline   criselly Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 30
  • Joined: 05-March 12

Posted 17 May 2017 - 10:06 AM

Salut. Daca as fi inversat mufele la senzori,mai pornea ? In dimineata asta am dat o cheie la rece si a pornit din prima....am lasat-o asa sa mearga la relanti si dupa cca 10 minute cand s-a incazit motorul,s-a oprit singura si nu mai vroia sa porneasca.Am inversat si releele si nimic.
intrebare : Sa incerc sa schimb mufele de la senzori intre ele ? ....sau ce sa fie...ceva se incalzeste si opreste motorul. Parca nici pompa nu se mai aude cand pun contactul,dar si cu bazaitul ala la inceput,nu stiu ce sa mai cred ,ca uneori se auzea si alteori nu se auzea ,dar pornea totusi. acum nu se mai aude la punerea contactului si nici nu porneste

#11 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 17 May 2017 - 01:08 PM

E clar ca ceva nu e ok acolo si de asta iti face figuri. Verifica cum vin mufele puse, cauta pe google, sigur gasesti.

#12 User is offline   criselly Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 30
  • Joined: 05-March 12

Posted 17 May 2017 - 09:32 PM

N-am gasit nimic pe google cum vin mufele...din ce am observat o mufa are un fir mai lung ce vine la senzorul de la volanta,iar mufa cu firul mai scurt vine la senzorul de la axa cu came. Asa le am puse. Intrebare : exista si varianta ca suportul de filtru care l-am schimbat sa nu fie compatibil cu motorul asta ? Suportul care l- am avut avea 2 supape si pe acolo imi curgea ulei fiindca erau terminate garniturile. Nu am gasit garnituri pentru supape si am pus alt suport filtru,dar fara supape. Oare dupa ce se incalzeste asta sa fie problema,suportul asta fara supape? Zic,habar n-am...dar cel care m i l-a vandut a zis ca nu are nici o treaba,doar sa intre filtru in el.

#13 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 18 May 2017 - 08:30 AM

Poate supapele alea nu erau puse degeaba acolo.
Deci tu nu ai gasit garnitura intre suportul de filtru si bloc?

Mai sus ai zis ca nu ai "gasit garnituri pentru supape". Garnitura pentru corpul filtru si bloc sau garnitura la supapele alea?

#14 User is offline   criselly Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 30
  • Joined: 05-March 12

Posted 18 May 2017 - 08:39 AM

salut. Am pus garnitura aia mare intre filtru si bloc,am luat noua ,dar n-am gasit pentru supape si am schimbat suportul filtru cu unul fara supape. oare prin suapape alea doua se facea racirea la ulei ? ...sau

am incercat din nou s-o pornesc in dimineata asta la rece dar nimic. L-am sunat p-ala la magazin sa comand releul pompei de benzina ,dar imi cere codul de pe cel vechia ca asa nu-l gaseste in program....dar cum eu am tot schimbat releele intre ele habar nu am care mai e ala de la pompa . Sti cumva ce cod are releul pompei de benzina ?!

#15 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 18 May 2017 - 11:01 AM

Nu ai codul la un releu de aceeasi culoare? Ca doar nu e nimic special acel releu. Ia si fa proba cu releul de la claxon, sau cu alt releu, de la faza lunga, scurta, nu conteaza.
Curata putin contactele si fa proba.
Nu stiu ce fac supapele alea, nu-mi dau seama cum sunt. Care sunt ultimele 7 litere de la seria sasiu?

#16 User is offline   criselly Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 30
  • Joined: 05-March 12

Posted 18 May 2017 - 01:49 PM

serie sasiu : WBACB11050JB49784 ,an 1991 ,320i,benzina ,110kwh . Ma gandesc ca o fi de vina suportul de filtru,fiindca asta care l-am pus nu are supape,iar ala care il aveam avea 2 supape,cred ca aveau rolul de presiune si racire....probabil d-aia mi se opreste motorul dupa ce se incalzeste,fierbe si apa...azi a trecut putin peste jumatate,unde statea in mod normal. Am cautat sa cumpar acele doua garnituri pentru supape dar pe seria de caroserie imi da alt suport filtru,adica exact pe cel care il am acum pus. O sa revin cu niste poze facute la suportul cu supape ce l-am avut prima data pe masina

#17 User is offline   criselly Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 30
  • Joined: 05-March 12

Posted 19 May 2017 - 08:31 AM

salut. Deci la rece imi porneste,pana se incalzeste,dupa aceea se opreste singura,creste si temperatura apei putin peste jumatate cum arata in bord . ma gandesc si sa schimb sonda de la suportul de filtru,poate o fi terminata aia si nu-si face racirea uleiul,sau nu stiu...

sau nu stiu exact ce rol are sonda aia !?!

#18 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 19 May 2017 - 09:23 AM

Mergi macar la o diagnoza.
Poti cumpara releele de la dezmembrari.
E foarte posibil sa apara un cod de eroare cand se opreste motorul si macar asa vei stii de unde sa incepi.
Schimband piese fara sa stii exact ce faci chiar nu e o solutie.

Pune si o poza cu supapele la care te referi.

#19 User is offline   criselly Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 30
  • Joined: 05-March 12

Posted 19 May 2017 - 10:21 AM

[quote name='Bogdan M.' date='19 May 2017 - 10:23 AM' timestamp='1495178589' post='62612']
Mergi macar la o diagnoza.
Poti cumpara releele de la dezmembrari.
E foarte posibil sa apara un cod de eroare cand se opreste motorul si macar asa vei stii de unde sa incepi.
Schimband piese fara sa stii exact ce faci chiar nu e o solutie.

Pune si o poza cu supapele la care te referi.

Am desfacut din nou sa vad daca am pus ceva in neregula,dar totul pare ok. Cum se vede si in poza firele de la alternator nu avea cum sa le inversez.Dar nu mai stiu exact cand am dat prima data alternatorul jos daca am scos bornele de la baterie.este probabil sa fi facut masa cu caroseria si de aici sa fi "ars" unele lucruri de nu mi-a mai porit mie din prima. Am facut poza la curea ,cred ca am pus-o bine,am uitat sa fac un desen cand am dat-o jos... cum se vede in poza ,am gasit si un fir rupt de la mufa ce face contact cu senzorul de la arborele cotit,l-am cositorit. Si am facut poze la suportul filtru ce l-am avut prima data pe masina si din cauza garniturilor de la capacele alea doua (supape ce or fi),nu am gasit garnituri originale si am pus alt filtru fara capace ca ala,de fapt am pus filtru exact cum imi da pe seria de caroserie. Cred ca la mine motorul a fost modificat sau schimbat fiindca si la ulei de motor bag in jur de 7 litri cand fac schimburile...e posibil sa am motor de 2.5 sau 2.3. Daca as avea o serie de caroserie la un astfel de motor ,poate as gasi si suportul asta de filtru cu supapele astea doua.

Attached File(s)



#20 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 19 May 2017 - 01:38 PM

Totusi ce garnituri aveai la supapele alea? cum aratau?
Erau oring-uri din alea? Trebuia sa mergi la orice magazin de piese auto/tractoare/camioane, gasesti o-ringuri de care vrei, si ce dimensiune vrei...

  • (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

2 User(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users