Salut prieteni. Am o mare problema cu bmw-ul 320i ,benzina,e36,an 1991 ,non-vanos,150 cp ,110 kwh,cap.motor 1991 cc. sa va povestesc pas cu pas ce s-a intamplat. Din cauza scurgerilor de ulei de motor pe la capac si motor,pentru care eram nevoit lunar sa completez cate 1 litru de castrol 10w/40,am fost nevoit sa schimb garnitura de la capacul culbutori.Incercam sa iau prin eliminare sa constat pe unde imi curge ulei,fiindca era peste tot ulei si chiar daca stergeam tot aparea. Dupa ce am pus garnitura,am curatat fisele de bujii si am pus si bujii noi,bosch, am montat capacul am pornit sa vad pe unde mai curge. Precizez ca a pornit foarte greu,dupa ce motorul a stat descoperit circa 3 zile fara capac. Dupa pornire constat ca imi curge ulei pe la o supapa din suportul filtru ulei,pozitionata cumva inspre parbriz,neavand acces prea mult vizual sa vad care-i problema. Trec la Level 2 si desfac suportul filtru ulei,alternatorul si slabesc cureaua . Acel suport filtru contine 3 garnituri . Am comandat doar acea garnitura mare care vine intre suport si motor ,celelalte doua de la supape negasindu-le pe programul bmw. Am cumparat de la cineva un alt suport filtru care se potrivea la prindere dar nu avea acele doua supape. Am pus garnitura noua si am montat suportul de filtru cumparat proaspat,insa el fiind SH.Am sters cu benzina acel suport,si pe motor unde venea prinderea suportului,pun firele plus si minus la alternator si incep sa le montez la loc,alternator,intinzator,curea,suport filtru. Dau cheie si nu mai porneste. Dupa verificari ample constat ca sigurantei 18 de alimentare pompa nu-i vine curent,am schimbat si releele pe-acolo,senzorii de langa volanta si la axa cu came i-am sters dar e posibil sa fie vreunul terminat iar pompa am probat-o manual la baterie si merge tur-retur la pinii mufei negre,pinii ceilalti ai mufei albe,daca pun la baterie,nu se intampla nimic. Am pus pe direct fire de la baterie pe pompa ,benzina trece de filtru si probabil intra si in injectoare si am dat la automat ,dar nimic,pompa merge incontinuu iar masina nu porneste. Am verificat bujiile sa vad daca dau scanteie si nu prea se vede nici o scanteie cand dau la automat.
Constatare : 1. Pompa nu se alimenteaza cu curent. 2 Bujiile nu au scanteie... 3. Siguranta 18 de alimentare nu are curent. 4. Releul nu stiu daca functioneaza (nici nu stiu sigur care este releul pompei de benzina).
intrebare : care senzor da scanteie la bujii,cel de la axa cu came sau de langa volanta,ca banuiesc ca ala e terminat. Si poate sa fie calculatorul bulit de nu da curent sigurantei? Poate sa fie si de la alarma care face figuri mai tot timpul dar am scos mufele ce duc in ea,nici nu stiu de unde se dezinstaleaza de tot sa n-am probleme din cauza ei. Cand pun contactul se-aude doar un click in pompa si-atat.