BMW AUTO FORUM: Rulment spate E46 - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Rulment spate E46 Inlocuire

#1 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 25 October 2009 - 05:35 PM

Colegul @b-69-tau ma intreba azi cum sa scoata rulmentul spate fiindu-i frica sa nu rupa presa cea mare cu care i-a fost inzestrat garajul...

Deci....sa nu ne plictisim...
Ridicam masina pe cric si scoatem roata...simplu pana acum.
Cu o surubelnita, eliberam siguranta piulitei si o scoatem de acolo. Puneti pe cineva sa traga frana de mana si cu ajutorul unei bune chei tubulare de 30 prevazuta cu un brat mai lung si solid, desfaceti piulita. Desfacem pe sub masina cele 6 suruburi care tin planetara pe flansa diferentialului cu o cheie Torx si apoi eliberam etrierul de lamela elastica. Scoatem capacelele de plastic din spatele etrierului apoi cu imbus de 7 desfacem suruburile care tin ghidajul etrierului pe corpul lui (sau carrier). Tragem etrierul afara cu grija...eventual impingem putin placutele daca uzura a cauzat formarea unui prag la marginea discului. Cu cheia de 16, desfacem suportul etrierului si il agatam cu o sarma sau coarda elastica pentru a nu ne incurca. Cu imbus de 6 eliberam discul si posibil sa avem placuta surpriza sa nu iasa....un ciocan de plastic sau cauciuc si se rezolva....
Acum orientam un dorn in gaura din centrul planetarei si ii dam ceva ciocane pentru a o impinge spre interior....Este posibil sa trebuiasca sa lovim destul de tare (Daca ceva nu merge...nu forta...ia un ciocan mai mare... :lol:/> )...Atentie sa nu deteriorati filetul ca ati pus-o!...Sau sa umflati din lovire capatul canelat si filetat al capatului planetarei dinspre roata....Merge un dorn de bronz sau cupru....Nu va riscati cu improvizatii....WD 40 trebuie sa fie acolo deasemeni...
Ca urmare, puneti protectorul piulitei pe fostul ei loc ca o masura de prevedere.
Partenerul/ partenera care v-a ajutat la job-ul cu frana de mana, va sta sub masina si va orienta planetara...
Miraculos, fuzeta iese si vedem rulmentul...
Daca inelul interior iese cu portfuzeta, folositi o presa TAR sau una cu 3 gheare pentru a o extrage (IN poze este cazul ideal in care inelul interior ramane cu rulmentul).
Apoi.....
Scoateti siguranta si montati presa (Un cilindru care are un surub central iar in spatele rulmentului se pune o mare rondela aproape cat rulmentul de mare in diametru, si care este tinuta de o piulita centrala)
Scoatem vechitura afara, intoarcem presa si il bagam pe cel nou in acelasi loc. Daca siguranta Zeger nu intra usor in canal, inseamna ca nu a intrat rulmentul complet si deci trebuie impins.
Verificam daca nu cumva am paradit filetul sau am turtit canelurile prin introducerea prin bagare a capului canelat de la axul planetar pe portfuzeta. Cu aceeasi presa dar fara bucsa mare ci cu numai 2 rondele, impingem portfuzeta in locul de origine. Introduceti cu atentie planetara si o fixati in suruburi pe diferential (Torx) si cu piulita din interiorul portfuzetei o trageti la locul ei..
Inca odata: Atentie la filet.
Restul in ordine inversa..

PS: Apropo...Planetara se mai poate impinge cu o presa daca nu aveti incredere in dorn si ciocan :lol:/>

Si acum pozele:

#2 User is offline   B-69-TAU Icon

  • Nou venit
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 87
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Bucuresti

Posted 25 October 2009 - 06:13 PM

Multumesc mult domnu Dan, stiam ca ma pot baza pe sfaturile tale! :D/>

#3 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 25 October 2009 - 06:28 PM

View PostB-69-TAU, on 25 October 2009 - 06:13 PM, said:

Multumesc mult domnu Dan, stiam ca ma pot baza pe sfaturile tale! :D/>


Lume noua...domnu Robert B)/>

S-auzim:

Ce reducere au membrii www.bmwautoforum.ro? Stiu ca schimbul de ulei si filtre este gratis, la tine la atelier, dar mai trebuie ceva discount-uri la restul operatiilor ;)/>.

#4 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 25 October 2009 - 08:24 PM

Foarte util topicul! :)/>

Membrii BMWAutoForum vor avea reducere la manoperă la un alt service specializat pe BMW. :)/>

#5 User is offline   B-69-TAU Icon

  • Nou venit
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 87
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Bucuresti

Posted 25 October 2009 - 08:27 PM

Si la mine la service au reducere considerabila la orice operatie! :D/>
Pt DanS discount de 50%

#6 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 25 October 2009 - 08:28 PM

Nu va fi vorba de o reducere verbală ci de una reală la un service specializat.

#7 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 25 October 2009 - 09:50 PM

View PostCiupanezu, on 25 October 2009 - 08:28 PM, said:

Nu va fi vorba de o reducere verbală ci de una reală la un service specializat.


Ciupa, schimbam uleiul free la tau.....Cu uleiul lui...asta voia sa spuna ;)/>
Cand ma gandesc ca se apropie......Tau fa rost de Motul ca vine baiatu'

#8 User is offline   Cip 12 WTC Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 07-November 09
  • Location:Codlea - BRASOV
  • Car:2002 BMW E46 320ci

Posted 07 November 2009 - 07:58 PM

f util topicul,in curand voi face si eu operatia asta!

#9 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 09 November 2011 - 02:06 PM

Am si eu o intrebare...
La planetare, ce cheie trebuie (prinderea in grup)?
Mentionez ca, capul surubului arata asemanator ca in imaginea atasata (in imaginea atasata e o cheie torx cred?), e ca un surub normal, doar ca are forma de stea.
Si de unde as putea sa-mi mai cumpar niste chei (imbusuri, tubulare, torx, etc). Nu vreau truse complete, pentru ca o parte din cheile necesare le am, imi lipsesc anumite marimi.

Am gasit un site:

http://www.sculesiec...stelate-p1.html
http://www.sculesiec...-accesorii.html

Credeti ca sunt ok? Ma refer daca pot desface ceva cu ele. Am niste imbusuri de piata, cu care nu am reusit niciodata se desfac surubul la etrieri, mereu se stricau.

Attached File(s)

  • Attached File  Torx1.jpg (101.98K)
    Number of downloads: 4


#10 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 10 November 2011 - 12:06 AM

Eu cred ca ai nevoie de asa ceva:
E12

Attached File(s)

  • Attached File  1.jpg (134.32K)
    Number of downloads: 4
  • Attached File  2.jpg (201.03K)
    Number of downloads: 16


#11 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 10 November 2011 - 10:10 AM

View PostBavaria, on 10 November 2011 - 12:06 AM, said:

Eu cred ca ai nevoie de asa ceva:
E12

Da, exact asa este. De ce ii zice E12?
Am cautat asa ceva... Am gasit ceva, care e diferenta intre ele? ma refer la 1/2, 1/4 sau 3/8 ?

Quote

Cheie tubulară universală scurtă, 1/2", 10mm, 3/8", E12
Cheie tubulară universală, lungă, 1/4", 10mm, 3/8", E12
Cheie tubulară universală, lungă, 3/8", 10mm, 3/8", E12


Dar pentru planetara, ce tubulara trebuie? De 30, cu 12 laturi? Cu tubulara normala nu merge...

#12 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 16 November 2011 - 04:31 PM

Mi-am cumparat pana la urma cheile necesare.
Mai ramane sa-mi fac o presa, asemanatoare ca cea din imagine.
Apropo, @DanS, pozele cu presele tale reprezinta un mijloc de inspiratie de nota 10.
O sa-mi fac una cand ajung la garaj, momentan m-au luat virozele, si sper sa termin de schimbat rulmentul ala.

#13 User is offline   Gelu_B Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 93
  • Joined: 16-September 09
  • Location:Bucuresti

Posted 25 November 2012 - 11:31 AM

View PostDanS, on 25 October 2009 - 05:35 PM, said:

Acum orientam un dorn in gaura din centrul planetarei si ii dam ceva ciocane pentru a o impinge spre interior....Este posibil sa trebuiasca sa lovim destul de tare (Daca ceva nu merge...nu forta...ia un ciocan mai mare... :lol:/> )...Atentie sa nu deteriorati filetul ca ati pus-o!...Sau sa umflati din lovire capatul canelat si filetat al capatului planetarei dinspre roata....Merge un dorn de bronz sau cupru....Nu va riscati cu improvizatii....WD 40 trebuie sa fie acolo deasemeni...


Si daca bati pana asudezi cu totul si tot nu iese ? :)/>
Faci ca un mecanicos miraculos pe care l-am cunoscut..scoti bratul cu totul(cu planetara) si il pui sub presa sa o impinga afara pana la..15 tone forta. Rezultat ?! rupere brat de fonta..
Rezolvarea ?
Puneti putin lichid de frana in butuc (acesta fiind orientat in sus) pana trece lichidul dintr-o parte in alta si apoi la o simpla bataie iese fara probleme.. Desigur trebuie refacuta geometria in cazul asta.

Si filmulete cu ce zice nenea Dan :





#14 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 25 November 2012 - 03:02 PM

View Postpoiuyt, on 25 November 2012 - 11:31 AM, said:

Faci ca un mecanicos miraculos pe care l-am cunoscut..scoti bratul cu totul(cu planetara) si il pui sub presa sa o impinga afara pana la..15 tone forta. Rezultat ?! rupere brat de fonta..

Am primit si eu un telefon acum un an si ceva de la o persoana forumista mecanico-inventiva cu o chestie asemanatoare :lol:/> Era masina ta aceea la care lucra individul? Mi-am adus aminte cand ai zis de presa...Era o chestie de care imi amintesc ca mi-a placut cand imi descria ce garaj are ...
Nu neaparat lichid de frana...Sunt si alte metode nedistructive si la indemana. Imi pare rau ca nu mai sunt pozele in DIY, dar stergand atasamentele odata au disparut si ele. Am sa le caut si le pun iar acolo sa vezi.
Pentru cazurile in care exista gripare ca urmare a coroziunii, se poate utiliza un spary numit "ICE". Face minuni..

LE
Vad ca ai inceput deja scrierea pentru raspuns :lol:/>

#15 User is offline   Gelu_B Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 93
  • Joined: 16-September 09
  • Location:Bucuresti

Posted 25 November 2012 - 03:12 PM

Nu e vorba de acel mecanic :)/>.
Apropo nu era din cauza coroziunii problema cu iesitul,chiar ma miram ca arata ca si noua in zona aia. Insa nu iesea pur simplu.
Si ca sa iti zic una si mai buna ,am schimbat degeaba rulmentul..aveam un vajait si mi s-a diagnosticat rulmentul de spate, defapt erau cauciucurile de vara problema :)/>) care au 1 an si ceva

#16 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 25 November 2012 - 03:15 PM

View Postpoiuyt, on 25 November 2012 - 03:12 PM, said:

Apropo nu era din cauza coroziunii problema cu iesitul,chiar ma miram ca arata ca si noua in zona aia.

Ciudat :huh:/>
Am intalnit si eu asa ceva destul de des, numai ca exista si rugina la capete.
Oricum, se poate utiliza si Coca Cola ... :lol:/>

#17 User is offline   Gelu_B Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 93
  • Joined: 16-September 09
  • Location:Bucuresti

Posted 25 November 2012 - 03:18 PM

Lol !
Asta cu cola n-am mai auzit-o :)/>

#18 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 25 November 2012 - 07:26 PM

View Postpoiuyt, on 25 November 2012 - 03:12 PM, said:

Si ca sa iti zic una si mai buna ,am schimbat degeaba rulmentul..aveam un vajait si mi s-a diagnosticat rulmentul de spate, defapt erau cauciucurile de vara problema :)/>) care au 1 an si ceva



Inseamna ca ai facut ceva treaba, ai cumparat cauciucuri noi, rulment nou, brat nou, ai facut geometria...despre ce mecanic este vorba?

#19 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 25 November 2012 - 07:44 PM

View Postpyu, on 10 November 2011 - 10:10 AM, said:

Da, exact asa este. De ce ii zice E12?
Am cautat asa ceva... Am gasit ceva, care e diferenta intre ele? ma refer la 1/2, 1/4 sau 3/8 ?


Dar pentru planetara, ce tubulara trebuie? De 30, cu 12 laturi? Cu tubulara normala nu merge...


E-urile sunt female torx.
http://www.jtote.com/images/d/9/0/d90b51e8c8f42b2c62fe368873e01cde.jpg
Torx-urile normale sunt male torx.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/32/Torx_drivers.jpg/220px-Torx_drivers.jpg

Exista tubulare tip e torx dar si chei fixe inelare cu e torx.

1/2, 1/4 si 3/8 reprezinta dimensiunea patratului care intra in tubulara.
Cu alte cuvinte, jumatate de inch, un sfert de inch si 3/8 din inch.
In functie de forta necesara desfacerii putem folosi una dintre variante.
Daca nu exista spatiu suficient pentru un clichet mare (1/2), putem folosi clichete mai mici.

Piulita de planetara se desface cu o tubulara tip splina (12 colturi) de 36 mm.
E nevoie de foarte multa forta, eu in general le desfac cu o cheie dinamometrica foarte mare.

#20 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 25 November 2012 - 07:49 PM

View PostBogdan M., on 25 November 2012 - 07:44 PM, said:

Piulita de planetara se desface cu o tubulara tip splina (12 colturi) de 36 mm.
E nevoie de foarte multa forta, eu in general le desfac cu o cheie dinamometrica foarte mare.



De ce nu folosesti un pistol pneumatic?

  • (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users