Discuri de frana la E46 Si placutele....normal ;)
#1
Posted 01 November 2009 - 06:55 PM
Scule trebuincioase: cheie combinata de 16, Torx, Imbus (Allen), cleste papagal, ciocan (mediu) ceva WD40, pasta de blocare, bere.
Materiale: Discuri, placutele aferente, senzori
Deci:
Urcam masina pe rampa si suspendam fata...Nu am canal...am rampa si un fel de cric destul de puternic care ridica masina complet de fata (sau spate). Scoatem roata si desfacem o bere..
Examinam atent ce avem de facut scoatem capacelele de plastic din spatele etrierului si desfacem cele 2 suruburi co cheia de 16 mm, si cele doua Imbus pentru a scoate etrierul si suportul. Se poate lovi usor cu ciocanul fiindca veti intampina ceva "retineri" la extragere.
Desfacem surubelul care tine discul cu cheie torx apoi eliberam discul. Daca exista o perie de sarma rotativa, curatati cele 2 suruburi cu Imbus de la etrier. Deasemeni cu o perie asemanatoare numai ca de data asta manuala, curatati fuzeta. Montam in ordine inversa discul nou, suportul etrierului, placutele cele noi si senzorii aferenti, etrierul (in prealabil comprimat cu clestele papagal (atentie sa nu fie ciupita garnitura antipraf), suruburile aferente (de data asta curatate si nu neaparat lubrifiate).
Pe spate la fel....nu mai are rost sa descriu.
Se strang rotile la cuplul recomandat si eventual verificati si unghiurile
Acum se pare ca trebuiesc schimbate si rotile fiindca vremea nasoala s-a anuntat deja...
Bafta tuturor.
PS: Urmeaza cele 4 produse Brembo achizitionate recent....am uitat lichidul de frana si din cauza asta s-a amanat masacrul.
#9
Posted 02 November 2009 - 10:30 PM
#10 Guest_poleposition_*
Posted 02 November 2009 - 10:44 PM
Atunci m-am oprit si am discutat problema cu reprezentantii BMW ce participau la eveniment si m-au asigurat ca este normal, recomandandu-mi in aceeasi masura sa invat sa "racesc franele" inainte sa opresc sau in timpul "cursei", pentru ca la un moment dat acestea nu vor mai functiona corespunzator (super incinse fiind)
This post has been edited by poleposition: 02 November 2009 - 10:51 PM
#11
Posted 02 November 2009 - 11:10 PM
#13
Posted 19 December 2009 - 08:28 PM
b-99-tck, on 19 December 2009 - 07:38 PM, said:
mai mult de cuplul bunului simt nu am folosit vreodata . In schimb am avut o experienta neplacuta cu un bou la o vulcanizare , mi-a strans cu pistolul direct si evident a intrat prezonul stramb , berbecul l-a pus pe maxim si l-a strans . Rezultat , a trebuit schimbat tot butucul roata cu senzor ABS , pret cam 250 E reparatie suportata de vulcanizare. de atunci ii pun sa fixeze prezoanele cu mana si apoi cu pistol sau cheie
#14
Posted 20 December 2009 - 01:30 PM
Quote
#15
Posted 20 December 2009 - 02:47 PM
#18
Posted 08 April 2012 - 08:53 PM
anarchy, on 08 April 2012 - 09:29 PM, said:
vreau sa-mi pun si eu la e39 zimerman perforate. ce parere ai de ele ?
ti s-au ovalizat sau inca sunt bune ?
unde gasesc si eu la pret bun aici pe forum ?
Imi cer scuze Emile dar le stersei din greseala. Zimermann perforate erau si inca sunt. Inca-s bune dar nu le-am luat de pe forum de aici...Imi pare rau. Incearca la userul @grozadan sau la sectiunea comerciala pe www.bmwclub.ro