BMW AUTO FORUM: Intretinere anvelope! - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

Intretinere anvelope! -Trecerea de la vara la iarna-

#1 User is offline   G-Man Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 125
  • Joined: 23-September 09
  • Location:Nitra /SK sau VN-RO-UE
  • Car:E39 525D Touring SOLD, 525D E60

Posted 04 November 2009 - 10:36 PM

Va trb sa schimb anvelopele cu cele de iarna,pina acum nu am dat importanta la pastrarea cauciucurilor deoarece am cam avut allseason dar acum am deja cauciucuri de vara pe 18 cumparate pt noile jante si as fi curios cum se pastreaza ,sunt spalate si au si pietricelele scoase atat cat se poate ,trb sa le dau cu pudra de talc in interior ,se dau cu ceva pe exterior ,le tin intr-o hala le afecteaza temperatura mai scazuta (nu e chiar sub 0) sa le las pe janta sau desfacute ,presiune normala sau mai desumflate,etc?

#2 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 04 November 2009 - 10:43 PM

http://www.conti-online.com/generator/www/au/en/continental/tyres/general/tyre-tips/img/storage3_uv.jpg

#3 User is offline   Rares Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 86
  • Joined: 14-September 09
  • Location:Brasov

Posted 05 November 2009 - 01:54 PM

la loc intunecat, cu temperatura intre 7 si 20 grade.

#4 User is offline   exxpertdetailing Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 5
  • Joined: 16-November 11

Posted 20 November 2011 - 02:00 PM

Primul si cel mai important factor este presiunea din anvelope. Exista 2 nivele de presiune ce pot afecta negativ atat anvelopa cat si consumul de carburant, siguranta rularii si confortul in timpul mersului:

1. Presiunea inferioara,sub limita recomandata, mareste consumul de carburant datorita fenomenului de rezistenta la inaintare. Datorita presiunii negative, anvelopa flexeaza stanga-dreapta in timpul virajelor, fapt ce duce la o uzura prematura cat si un sentiment de nesiguranta a directiei, solicitand excesiv toate elementele de directie.

2. Presiunea excesiva afecteaza in primul rand confortul dar si elementele de suspensie deoarece anvelopa, fiind tare ca "zidul",nu mai preia din socuri in timpul rularii.

Modul corect de umflare al anvelopelor difera in anotimpul rece fata de vara. Iarna, datorita temperaturii scazute ,presiunea din anvelope tinde spre nivelul inferior , fapt ce impune verificarea si ajustarea ei de 2-3 ori in acest anotimp. Pe timpul verii, presiunea se ridica semnificativ peste valoarea recomandata, fapt ce impune ajustarea ei, mai ales in zilele caniculare.

Un subiect ce genereaza mereu dezbateri este : Cu ce umflam anvelopele ? Cu aer comprimat sau cu azot ( nitrogen )?

Trebuie stiut ca molecula de oxigen continuta in aerul comprimat este cu 8-12% mai mica, fapt ce duce in timp la o scadere a presiunii prin microporii anvelopei. Azotul ( nitrogenul)ne ofera un avantaj mai ales pe timpul verii, mentinand temperatura anvelopei in timpul rularii cu 20% mai mica decat in cazul aerului comprimat. Asta nu trebuie sa ne determine sa alergam obsesiv numai la centre ce utilizeza azot.

Ultima recomandare este cum sa protejam anvelopa la actiunea U.V. pe timpul verii.

Exista oferte de protectori speciali de anvelope, dar sfatul meu este sa evitati produsele pe baza de ulei siliconic deoarece imbatraneste prematur zona pe care se aplica. Recomandarea mea este folosirea unui mix format din 60% sapun lichid pentru maini si 40% glicerina. Dupa spalarea autoturismului si uscarea lui, folosind un burete destinat numai acestei operatiuni, aplicati pe suprafata laterala, formand o pelicula care sigur va proteja contra razelor de soare, facilitand totodata, datorita efectului detergent al sapunului, spalarea mai usoara a anvelopei data viitoare. Dupa folosire, va recomand sa pastrati buretele intr-o punga cu fermoar ermetic, pentru a evita uscarea lui.

#5 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 20 November 2011 - 07:07 PM

View Postexxpertdetailing, on 20 November 2011 - 02:00 PM, said:

Azotul ( nitrogenul)ne ofera un avantaj mai ales pe timpul verii, mentinand temperatura anvelopei in timpul rularii cu 20% mai mica decat in cazul aerului comprimat. Asta nu trebuie sa ne determine sa alergam obsesiv numai la centre ce utilizeza azot.

O completare aici.

BMW-ul testeaza cauciucurile numai umflate cu aer.Din punctul lor de vedere, umflarea anvelopelor masinilor de strada cu N2 nu aduce nici un beneficiu.
Bineinteles,ei nici nu interzic folosirea azotului.

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

2 User(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users