BMW AUTO FORUM: carburant - BMW AUTO FORUM

Jump to content

carburant benzina/motorina

Poll: carburant (51 member(s) have cast votes)

De unde alimentaţi?

  1. Petrom (23 votes [45.10%])

    Percentage of vote: 45.10%

  2. OMV (7 votes [13.73%])

    Percentage of vote: 13.73%

  3. Rompetrol (7 votes [13.73%])

    Percentage of vote: 13.73%

  4. MOL (12 votes [23.53%])

    Percentage of vote: 23.53%

  5. Lukoil (2 votes [3.92%])

    Percentage of vote: 3.92%

Vote Guests cannot vote

#1 User is offline   B72EGR Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 216
  • Joined: 25-September 09

Posted 11 November 2009 - 01:03 PM

as dori sa stiu de ce preferati un anumit tip de combustibil.

de exemplu, eu tot timpul am alimentat cu cel mai ieftin, pe sistemul sa fie "mai mult".

stiu ca un combustibil cu cifra octanica mai mare va arde mai greu si mai eficient, insa personal nu cred ca diferenta e sesizabila.

uneori am auzit ca s-a aprins "check engine" din cauza calitatii combustibilului insa si in aceasta privinta sunt sceptic.

chiar atat de mult conteaza de exemplu pentru un e46 vechi de 10 ani ce benzina ii pun? :)/>

#2 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 11 November 2009 - 01:07 PM

Petrol 99+, mi s-a parut cel mai ok.
In ultima vreme alimentez cu Lukoil 95, si pare ok.

#3 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 11 November 2009 - 01:10 PM

Tot Petrom 99+.

Benzina contează destul de mult, la mine se simte când bag 99+ faţă de alte tipuri, motorul merge mai rotund, este mai silenţios la ralanti.

#4 User is offline   B72EGR Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 216
  • Joined: 25-September 09

Posted 11 November 2009 - 01:11 PM

pai asta e, ce inseamna "ok"? :)/>

eu n-am sesizat nici o diferenta indiferent ce benzina bag masina merge la fel. <_</>

#5 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 11 November 2009 - 01:14 PM

La motoarele mici, nu se simte chiar foarte mult diferenta, dar la motorul tau cred ca e normal sa se simta :)/>

#6 User is offline   alicornea Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 09-November 09

Posted 11 November 2009 - 02:58 PM

Pentru motoare mici si vechi este tot una, doar ca e bine din cand in cand sa pui un 99+ pentru ca la noi benzina inseamna si niste aditivi in plus.

La motoare noi pentru intretinerea motorului este recomandat o benzina mai buna.

La motoare mari se simte arderea mai buna :D/>

#7 User is offline   B72EGR Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 216
  • Joined: 25-September 09

Posted 11 November 2009 - 03:14 PM

asta cu aditivii nu stiam. :)/>

#8 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 11 November 2009 - 04:50 PM

Pai, eu trebuie sa bag conform producatorului min c.o. 98... oricum asta 99+ (petrom) sau 100 (omv) am inteles ca nu ar avea de fapt 99, respectiv 100 ci mai putin, varza carburantii de la noi in orice situatie.

Imposibil sa nu sesizezi diferenta intre un carburant romanesc si unul din Germania spre exemplu, sau chiar Ungaria, eu am fost tot timpul surprins de aceasta diferenta.

Apoi, au si unii aditivi, sau asa ar trebui, asta din ce mint astia, probabil, insa mareata benzina Alto 101,ultra mega super giga terra aditivata si descantata pe muntele Athos de un calugar virgin intr-o noapte de sanziene, mi-a aprins check engine-ul la M6 (in 2 randuri).

Naiba stie acum...

#9 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 11 November 2009 - 04:57 PM

View Postpoleposition, on 11 November 2009 - 04:50 PM, said:

Apoi, au si unii aditivi, sau asa ar trebui, asta din ce mint astia, probabil, insa mareata benzina Alto 101,ultra mega super giga terra aditivata si descantata pe muntele Athos de un calugar virgin intr-o noapte de sanziene, mi-a aprins check engine-ul la M6 (in 2 randuri).

Naiba stie acum...

:lol:/>:lol::lol:/>

#10 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 11 November 2009 - 08:08 PM

View PostB72EGR, on 11 November 2009 - 03:14 PM, said:

asta cu aditivii nu stiam. :)/>


În plus, 99+ conţine mai puţin sulf, ar trebui sa fie mai puţin dăunătoare pentru sistemul de injecţie şi pentru pompele de combustibil, cel puţin teoretic.
Eu sunt chiar mulţumit de 99+.

#11 User is offline   io's® Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 393
  • Joined: 17-September 09
  • Location:Bucureşti 44°26'05.71N 26°08'12.70E
  • Car:black sedan e46 & red/white Coop'

Posted 11 November 2009 - 08:19 PM

90% folosesc petrom 99+ , am simtit o usoara imbunatatire in mersul motorului cand am alimentat 99+ dupa ce alimentam numai cu 95

am simtit insa diferenta in mersul motorului cand am bagat din austria OMV95 , parca era petrom 110 :lol:/> , nici nu rveau sa ma gandesc cum o fi cu OMV100, o sa incerc data viiitoare :)/>

din italia mi-am luat o mare teapa, am alimentat de la AGIP si a inceput motorul sa balbaie, deja ma gandeam unde gasesc service BMW (si eram si in august, cand 70% din iatalia e in concediu si aproape tot e inchis).... cand am intrat in austria si am alimentat, parca am schimbat motorul la masina :lol:/>

deci fan petrom99+ si in lipsa petrom95 OMV95 sau aproape orice 95, nu mi se justifica diferenta de bani pt OMV100 (care e aceiasi cu 99+) sau alta acre "cica" are cifra octanica ~100


ardere completa !!! ;)/>

#12 User is offline   Fane_05 Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 85
  • Joined: 14-September 09
  • Location:Suceava

Posted 12 November 2009 - 11:17 AM

eu alimentez in mare parte cu efix, adica doar daca nu gasesc rompetrol pun carrera 95 sau altceva. parca si consumul e mai mic si trepidatiile mai mici la relanti. poate si pt ca am inv eu asa. eu sunt multumit de efix, chiar daca unii spun ca topeste garniturile. inca nu am intalnit un caz concret si am multi prieteni care pun de acolo.

#13 User is offline   alexandru 83 Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 68
  • Joined: 17-September 09
  • Location:Bucuresti
  • Car:BMW E92 325i

Posted 12 November 2009 - 08:08 PM

MOL Evo 100
Masina merge cel mai bine cu benzina asta.
Am alimentat de vreo 2 ori cu Petrom99+ si parca nu mai tragea asa bine....

#14 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 12 November 2009 - 11:17 PM

Poate ai alimentat de la o benzinărie mai nasoală.

Eu alimentez de la o singură benzinărie în care am încredere.

#15 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 13 November 2009 - 03:02 AM

View PostB72EGR, on 11 November 2009 - 01:03 PM, said:

as dori sa stiu de ce preferati un anumit tip de combustibil.



stiu ca un combustibil cu cifra octanica mai mare va arde mai greu si mai eficient, insa personal nu cred ca diferenta e sesizabila.

uneori am auzit ca s-a aprins "check engine" din cauza calitatii combustibilului insa si in aceasta privinta sunt sceptic.

chiar atat de mult conteaza de exemplu pentru un e46 vechi de 10 ani ce benzina ii pun? :)/>


Un combustibil cu cifra octanica nu va arde mai greu si mai eficient.Cifra octanica reprezinta rezistenta benzinei la detonare.Atat.
Practic trebuie sa pui ce benzina este recomandata pentru motorul tau.Am incercat pe diferitele BMW-uri pe care le-am avut toate tipurile.Nu am avut probleme niciodata nici cu cea care avea cifra octanica scazuta.Chiar daca cifra octanica este mai mica computerul va corecta amestecul pentru acest lucru.Daca este foarte mica atunci vor exista erori, si pe langa asta si motorul se va auzi diferit, mai ales in panta cand este in sarcina maxima.Zgomot similar cu cel de la Dacia cand "tacane avansul"(pentru cine a avut Dacia).
In America de Nord cam toata benzina contine alcool etilic.De fapt exceptie face benzina cu cea mai inalta cifra octanica.Alcoolul este foarte bun pentru mediu deoarece scade numt noxele, asta a fost principalul motiv pentru care s-a introdus.Exista o mica scadere de putere insa, deoarece amestecul este saracit un pic.Scaderea de putere este nesesizabila, eu cel putin nu am sesizat nimic intre benzina cu alcool si cea fara.Limita este insa de 10%.Toate BMW-urile sunt concepute sa functioneze corect cu acest 10% alcool in benzina.Peste aceasta limita apar probleme, masina porneste greu, nu mai are putere, ralantiul oscileaza, si bineinteles apar erorile de misfire despre care se discuta.
Asta este singurul caz cand benzina poate cauza erorile de misfire(dupa parerea mea), insa in aceasta situatie ar trebui sa apara aceeasi eroare si in zilele urmatoare deoarece este aceeasi benzina in rezervor.
De cele mai multe ori insa erorile sunt cauzate de motor, nu de benzina.Uneori se formeaza condens in circuitul PCV si atunci la prima pornire, dimineata, intra putina apa in camera de combustie, rezultatul fiind misfire.M54 de exemplu are admisie pentru asa ceva pentru fiecare cilindru in parte.O alta "greseala" des facuta pe timp de iarna.Se porneste motorul cand este foarte frig si se opreste dupa cateva minute, dupa care se porneste iar, rezultatul de multe ori este tot misifire.
O alta problema si cred ca este cea mai importanta, este lipsa aditivilor din benzina.Deoarece sunt foarte scumpi si nu prea exista o lege in acest sens multi distribuitori de benzina folosesc foarte putini sau deloc.In US de exemplu exista o adevarata problema cu motoarele de BMW care au depuneri foarte mari.Deoarece aceasta benzina fara aditivi distruge practic motoarele cateva firme mari au impus un standard pentru aditivi si astfel a aparut Top Tier.
http://www.toptiergas.com/
Revenind la misfire, benzina fara aditivi, intervalul ridicat pentru schimbul de ulei, uleiul de proasta calitate,...toate ajuta la formarea depunerilor pe supape si in camera de combustie.Cand se porneste masina o parte din benzina este absorbita de depunerile de carbon si astfel amestecul este saracit destul de mult.Rezultatul este tot misifire.
Eu folosesc tot timpul aditivi si alimentez numai de la benzinarii care au aderat la standardul Top Tier.Nu imi amintesc sa fi avut misifire vreodata, la nici o masina, mai veche sau mai noua.
Singurul aditiv pentru benzina despre care stiu ca a fost testat de BMW este Techron, fiind si singurul aprobat de ei.Asta nu inseamna ca nu mai sunt si altele bune.
Ma rog, este mult de discutat pe marginea acestui subiect, ma opresc insa aici deoarece am scris deja mult.

This post has been edited by Bavaria: 13 November 2009 - 03:08 AM


#16 User is offline   alexandru 83 Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 68
  • Joined: 17-September 09
  • Location:Bucuresti
  • Car:BMW E92 325i

Posted 13 November 2009 - 09:28 AM

View PostCiupanezu, on 12 November 2009 - 11:17 PM, said:

Poate ai alimentat de la o benzinărie mai nasoală.

Eu alimentez de la o singură benzinărie în care am încredere.

Petromul de pe Sos Oltenitei(aproape de Popesti Leordeni)

#17 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 16 November 2009 - 08:12 AM

Bavaria, bravo, foarte interesant :)/>

#18 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 16 November 2009 - 08:03 PM

@Bavaria, in Romania exista vreo companie/benzinarie ce functioneaza dupa standardul Top Tier ?

La mine, eroarea (check engine ala) a disparut dupa ce am facut plinul cu alta benzina decat cea din rezervor - mai aveam app 20L. Nu a mai aparut de atunci.

#19 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 16 November 2009 - 08:08 PM

La noi e standardul Low Tier. :lgh (9):/>

#20 User is offline   Andrei Icon

  • Vuuuumm
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 299
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Codlea - BRASOV
  • Motorcycle:Honda Transalp

Posted 16 November 2009 - 09:15 PM

Dar cum se manifesta defapt acest 'misfire' ?
Oscileaza ralantiul, motorul se aude mai 'altfel', nu mai are putere, porneste greu ?

  • (6 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users