Codari/Recodari/Retrofit
#1
Posted 24 January 2010 - 04:08 PM
Salutari tuturor!
M-am gandit sa expun o mica problema a mea aici. Este o problema a carei rezolvare inca nu am gasit-o. Adica rezolvare mai simpla decat cea pe care o stiu.
Asadar, vorbim despre un e46 nFL, 320d M47 - 2001.
Masina mea a avut la un moment dat o mica problema si a avut blocul de lumini schimbat. La diagnoza imi recunoaste aceasta eroare, si imi returneaza cum ca LSZ are coding index-ul 27, iar cel dorit de ECU este 28.
Fizic, blocul de lumini lucreaza perfect, insa problema apara cand doresc sa fac cate un up-date, setare/codare aditionala masinii. Anume, nu ma pot lega sa citesc setarile actuale ale masinii, deoarece se loveste de aceasta problema.
Una dintre solutii ar fi rescrierea flash-ului LSZ-ului, adica demontarea acestuia, citirea flash-ului pe banc special si apoi rescris. Nu-i problema, o rezolv asa, da' nu-mi place sa ma scarpin inn urechea dreapta cu mana stanga.
Stie cineva o solutie mai simpla? Gen, nu stiu, recodarea cu ajutorul NCS Expert, ori mai stiu eu ce? Am auzit ca se poate in schimb nu stiu inca folosi aceste softuri si as vrea sa stiu daca merita sa pierd oleaca de vreme invatand :P/>
Multam frumos!
P.S.: ideea, in mare, este sa incercam sa ne ajutam fiecare cu cunostintele noastre in domeniul asta. Daca mai aveti astfel de dileme, postati! Eu stiu unele lucruri, altii stiu altele, si poate asa facem de-un total :D/> Sau aproape.
M-am gandit sa expun o mica problema a mea aici. Este o problema a carei rezolvare inca nu am gasit-o. Adica rezolvare mai simpla decat cea pe care o stiu.
Asadar, vorbim despre un e46 nFL, 320d M47 - 2001.
Masina mea a avut la un moment dat o mica problema si a avut blocul de lumini schimbat. La diagnoza imi recunoaste aceasta eroare, si imi returneaza cum ca LSZ are coding index-ul 27, iar cel dorit de ECU este 28.
Fizic, blocul de lumini lucreaza perfect, insa problema apara cand doresc sa fac cate un up-date, setare/codare aditionala masinii. Anume, nu ma pot lega sa citesc setarile actuale ale masinii, deoarece se loveste de aceasta problema.
Una dintre solutii ar fi rescrierea flash-ului LSZ-ului, adica demontarea acestuia, citirea flash-ului pe banc special si apoi rescris. Nu-i problema, o rezolv asa, da' nu-mi place sa ma scarpin inn urechea dreapta cu mana stanga.
Stie cineva o solutie mai simpla? Gen, nu stiu, recodarea cu ajutorul NCS Expert, ori mai stiu eu ce? Am auzit ca se poate in schimb nu stiu inca folosi aceste softuri si as vrea sa stiu daca merita sa pierd oleaca de vreme invatand :P/>
Multam frumos!
P.S.: ideea, in mare, este sa incercam sa ne ajutam fiecare cu cunostintele noastre in domeniul asta. Daca mai aveti astfel de dileme, postati! Eu stiu unele lucruri, altii stiu altele, si poate asa facem de-un total :D/> Sau aproape.
#4
Posted 24 January 2010 - 06:14 PM
#5
Posted 24 January 2010 - 06:33 PM
alex_mihalciuc, on 24 January 2010 - 04:08 PM, said:
P.S.: ideea, in mare, este sa incercam sa ne ajutam fiecare cu cunostintele noastre in domeniul asta. Daca mai aveti astfel de dileme, postati! Eu stiu unele lucruri, altii stiu altele, si poate asa facem de-un total :D/> Sau aproape.
Eu pot sa va ajut cu EWS-ul
DanS stie ca sunt expert :D/>
#7
Posted 24 January 2010 - 08:37 PM
#14
Posted 01 February 2010 - 03:03 PM
Salut,
nu stiu daca e tocmai potrivit sa intervin aici, dar in fine, vad ca cunoasteti zona asta.
Am si eu un E46 care nu are maneta cu buton-functie Bord Computer. Ma batea un gand sa o inlocuiesc cu una care are Bord Computer si intrebarea mea ar fi daca ar functiona, sau mai trebuie facut si altceva?
Daca a mai facut asta va rog postati!
Multumesc!
nu stiu daca e tocmai potrivit sa intervin aici, dar in fine, vad ca cunoasteti zona asta.
Am si eu un E46 care nu are maneta cu buton-functie Bord Computer. Ma batea un gand sa o inlocuiesc cu una care are Bord Computer si intrebarea mea ar fi daca ar functiona, sau mai trebuie facut si altceva?
Daca a mai facut asta va rog postati!
Multumesc!
#16
Posted 02 February 2010 - 10:41 AM
Salut,
Poate devin prea insistent, dar mai pun 2 intrebari:
1) Daca inlocuiesc maneta, ea va functiona pt semnalizare si lumini?(exista posibilitatea sa nu o recunoasca calculatorul masinii sau sa genereze diverse erori?)
2) Activarea se poate face cu un tester gen INPA Ediabas (de pe piata), Carsoft BMW, sau doar de testerul de la reprezentanta BMW original?
Multumesc frumos pt intelegere!
Poate devin prea insistent, dar mai pun 2 intrebari:
1) Daca inlocuiesc maneta, ea va functiona pt semnalizare si lumini?(exista posibilitatea sa nu o recunoasca calculatorul masinii sau sa genereze diverse erori?)
2) Activarea se poate face cu un tester gen INPA Ediabas (de pe piata), Carsoft BMW, sau doar de testerul de la reprezentanta BMW original?
Multumesc frumos pt intelegere!
#20
Posted 25 September 2010 - 06:35 PM
Hai sa lamurim lucrurile:Dis v44 este ultima versiune de dis care are in el codingul si face atat retrofit cat si coding pt. toate modelele pana la e46,e39.Dupa dis v44 ,pt. coding retrofit si programare apare sss,care face pt. toate modelele atat cele noi cat si cele vechi.
Deci de la v44 in sus a disului veti gasi doar diagnoza.
Acuma sa luam inpa:ea face coding cu ncs-ul,activari si dezactivari pt. toate modelele atat vechi cat si noi(aici fara a vorbi de interfata,doar de soft).
Si inca o lamurire:cand schimbi ceva(sau adaugi) intr-un bmw,ca sa functioneze normal trebuie sau codat sau facut retrofit.
Deci de la v44 in sus a disului veti gasi doar diagnoza.
Acuma sa luam inpa:ea face coding cu ncs-ul,activari si dezactivari pt. toate modelele atat vechi cat si noi(aici fara a vorbi de interfata,doar de soft).
Si inca o lamurire:cand schimbi ceva(sau adaugi) intr-un bmw,ca sa functioneze normal trebuie sau codat sau facut retrofit.