BMW AUTO FORUM: Aerisire circuit racire - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Aerisire circuit racire

#1 User is offline   iulisv Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 186
  • Joined: 26-September 09
  • Location:suceava
  • Car:E36 318is Coupe

Posted 10 February 2010 - 12:21 AM

Va rog, daca stiti, sa-mi explicati mai babeste, cum se face corect aerisirea circuitului de racire la un e36 316i touring din '99. Vasul de expansiune este ca cel din linkul de mai jos, adica "lipit" de radiator:
http://www.realoem.c...083&hg=17&fg=05
Cumva, teoretic, stiu, dar nu sunt sigur.Pe radiator am surubul pt aerisire, langa busonul vasului de expansiune.
Va multumesc!

#2 User is offline   andrei™ Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 164
  • Joined: 17-November 09

Posted 10 February 2010 - 01:25 AM

Procedura pentru inlocuirea lichidului de racire este urmatoarea:

1. Desfaceti capacul vasului de expansiune. Setati controloalele de temperatura din bord la incalzire maxima.
-nota: Lasati motorul sa se raceasca inainte sa desfaceti capacul vasului de expansiune, sau inainte sa scurgeti lichidul de racire.
2. Plasati un vas sub busonul de scurgere al radiatorului si desfaceti-l lasand sa curga lichidul din radiator.
3. Plasati un vas sub partea din spate a blocului motor. Slabiti si desfaceti complet busonul de scurgere a lichidului de racire din blocul motor. Busonul de scurgere se gaseste pe partea blocului motor care contine galeria de evacuare, aproape de spatele motorului (sub galerie).
4. Montati la loc busonul de scurgere al radiatorului si cel de scurgere din blocul motor, folosind garnituri de etansare noi. Lasati comenzile caloriferului din bord pe incazire maxima.
5. Folosind o solutie de racire compusa din 50% apa distilata si 50% antigel, incarcati sistemul de racire incet. ATENTIE! daca motorul este cald, asteptati pana se raceste, nu este o idee buna sa bagati lichid de racire rece intr-un motor cald.
-nota: Apa de la robinet poate provoca coroziunea radiatorului, motorului si furtunelor din instalatia de racire.
-nota: Lichidul de racire poate fi refolosit daca este curat si nu este mai vechi de 2 ani. Nu refolositi lichidul de racire cand inlocuiti piese din motor.
Capacitatea sistemului de racire este:
6.5 litri pentru motoarele cu 4 cilindri
10 litri pentru motoarele cu 6 cilindri
10.5 litri pentru motoarele cu 6 cilindri dar bloc US


Pentru modelele cu vasul de expansiune integrate in radiator, ori de cate ori lichidul este dat jos din instalatie sau reumpluta instalatia de racire cu lichid, trebuie urmata procedura de aerisire a instalatiei de racire (pentru a elimina aerul prins in instalatie):
-nota: Modelele care au vasul de expansiune separat nu au surub de aerisire. Sistemul de racire isi face singur aerisirea prin furtunasul de aerisire cu care este prevazut vasul de expansiune.

1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.
2. Slabiti surubul de aerisire de pe vasul de expansiune din radiator.La modelele M3, slabiti surubul de aerisire care se afla pe carcasa termostatului.
3. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul (NU PORNITI MOTORUL)
4. Adaugati incet lichid de racire pana cand incepe sa curga prin gaura surubului de aerisire. Cand lichidul de racire curge prin gaura surubului de aerisire fara sa mai apara bule de aer (curgerea e cursiva), strangeti surubul.
5. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).

This post has been edited by andrei™: 10 February 2010 - 01:25 AM


#3 User is offline   iulisv Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 186
  • Joined: 26-September 09
  • Location:suceava
  • Car:E36 318is Coupe

Posted 10 February 2010 - 10:06 AM

Multumesc mult * andrei™!!! Asta da explicatie! E pe intelesul tuturor. Ar trebui pus la DIY.

#4 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 10 February 2010 - 09:24 PM

Grija mare sa nu pui prea mult, fiindca atunci cand motorul se raceste si dilatarea lichidului cald dispare, se creaza vid care iti induce fenomenul de "furtune supte" (expresie uzuala de pe alt forum) ;)/>
In mod absolut normal, daca ai constatat la o verificare de rutina ca indicatia jojei de nivel indica nivelul sub minim, trebuie numai sa completezi, fara a mai face aerisirea prin desfacerea acelui surubel de plastic de pe cotul vasului. Acela se desface numai cand completezi o cantitate considerabila de lichid sau la inlocuirea totala. La completare aerisirea nu este necesara. A se retine: Completare :excl:/>
Daca numai constati cu motorul rece ca esti sub nivel, trebuie numai sa adaugi incet si cu simt de raspundere pana ce joja atinge nivelul recomandat. Atat

PS: valabil numai daca vasul de expansiune este fixat direct pe radiator...Si normal, daca trebuie sa faci asta destul de des, verifica sa nu ai pierderi

#5 User is offline   iulisv Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 186
  • Joined: 26-September 09
  • Location:suceava
  • Car:E36 318is Coupe

Posted 10 February 2010 - 09:43 PM

Multumesc si tie DanS. La mine problema e alta. Nu-mi ajunge apa la temp optima sau mai bine zis ajunge mai greu. Prima data am zis ca e termostatul, dar m-am gandit ca am completat in vara si acum prin decembrie cu antigel si ma gandeam ca poate a prins aer pe instalatie. De asta voiam sa fac si o aerisire sa fiu sigur daca e de la termostat sau nu. La mine nu este joja de nivel la lichidul de racire ci doar inscriptie cu Kalt sus si Warm jos.

#6 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 11 February 2010 - 09:32 PM

View Postiulisv, on 10 February 2010 - 09:43 PM, said:

Multumesc si tie DanS. La mine problema e alta. Nu-mi ajunge apa la temp optima sau mai bine zis ajunge mai greu. Prima data am zis ca e termostatul, dar m-am gandit ca am completat in vara si acum prin decembrie cu antigel si ma gandeam ca poate a prins aer pe instalatie. De asta voiam sa fac si o aerisire sa fiu sigur daca e de la termostat sau nu. La mine nu este joja de nivel la lichidul de racire ci doar inscriptie cu Kalt sus si Warm jos.

OK...completeaza cu motorul rece pana la Kalt. Fa deocamdata asa, incalzeste "agregatul" si vezi cum stai cu nivelul dupa ce motorul s-a racit.
Din cate spui tu, termostatul este deschis sau aproape deschis in permanenta, si daca ipoteza se verifica, din pacate trebuie inlocuit. Conditia ca un motor sa ajunga in timpul normal alocat la temperatura de regim, este ca termostatul sa fie inchis cu motorul rece.

#7 User is offline   kosty 316 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 129
  • Joined: 30-November 09
  • Location:suceava
  • Car:bmw 316 compact ,1994,m43b16

Posted 11 February 2010 - 09:45 PM

View PostDanS, on 11 February 2010 - 01:32 PM, said:

OK...completeaza cu motorul rece pana la Kalt. Fa deocamdata asa, incalzeste "agregatul" si vezi cum stai cu nivelul dupa ce motorul s-a racit.
Din cate spui tu, termostatul este deschis sau aproape deschis in permanenta, si daca ipoteza se verifica, din pacate trebuie inlocuit. Conditia ca un motor sa ajunga in timpul normal alocat la temperatura de regim, este ca termostatul sa fie inchis cu motorul rece.

Eu am un e 36 din 1994,motor 1.6 m 43!Vasul e lipit de radiator!Mie dupa cum am mai zis imi mai prelinge pe langa senzorul ala de temperatura!Cateodata mai uit sa completez si cand pun bag cam juma de litru sau mai mult!Trebuie aerisit?
Acum am lipit acolo la senzor dar tot cand se incalzeste motorul nivelul in vas scade mult sub linia aia!ce ar putea sa aiba?
Eu nu am clima sau aer conditionat,sa inteleg ca completez,desfac surubul ala,pun contactul pe pozitia"porneste"dar fara sa pornesc motorul?Dau toate alea din habitaclu la maxim si stept sa scada?Nu e cam ciudat?Cum circula apa fara pompa?Sau am inteles ceva gresit eu?

#8 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 11 February 2010 - 09:54 PM

Posibil sa ai si alte pierderi. Vezi in spatele chiulasei...posibil sa ai un cot de plastic acolo care are un o'ring cam problematic uneori

#9 User is offline   kosty 316 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 129
  • Joined: 30-November 09
  • Location:suceava
  • Car:bmw 316 compact ,1994,m43b16

Posted 11 February 2010 - 10:00 PM

View PostDanS, on 11 February 2010 - 01:54 PM, said:

Posibil sa ai si alte pierderi. Vezi in spatele chiulasei...posibil sa ai un cot de plastic acolo care are un o'ring cam problematic uneori

O sa verific k lumea cand se mai incalzeste!Dar cu aerisitu pana la urma cum e?

#10 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 12 February 2010 - 08:50 PM

View Postkosty 316, on 11 February 2010 - 10:00 PM, said:

O sa verific k lumea cand se mai incalzeste!Dar cu aerisitu pana la urma cum e?

ce sa fie cu aerisitul?
Completarea ocazionala nu necesita aerisire (adica intre nivelul minim avertizat in bord si maxim)
daca esti sub minim ...parerile sunt impartite.
Daca nu-ti mai pierde pe la acel senzor si tot completezi este logic sa pierzi prin alta parte....posibil unde ti-am recomandat eu...sau nu
Poate ai radiatorul fisurat sau un cot...furtun...calorifer...etc.
Totusi vezi in spatele chiulasei...nu trebuie sa fie cald afara sa bagi mana acolo si sa-ti dai seama...
Succesuri

#11 User is offline   jhon1977 Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 4
  • Joined: 14-April 10

Posted 14 April 2010 - 03:12 PM

La cele cu vasul de expansiune separat pana la ce nivel trebuie sa pui apa pt ca eu cand l-am cuparat(e vorba despre un E36-318tds 1995) avea apa in vas pana sus adica capacul inoata in antigel si m-am uitat si eu ca tot omul sa vad vreun semn ceva pe vas dar nu am gasit decat un U intors pe care nu scrie nimik drept urmare l-am lasat asa pana sus dar cam am probleme mi se incinge motorul ajunge la un moment dat aproape de rosu si atunci nici nu mai trage masina nu stiu ce poate sa aiba,o idee ceva orice e bine venit.Ms!

This post has been edited by Christian: 14 April 2010 - 03:17 PM
Reason for edit:: quote inutil


#12 User is offline   andrei™ Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 164
  • Joined: 17-November 09

Posted 14 April 2010 - 07:52 PM

Pfoai, pai tu o lasi sa ajunga la rosu? :blink:/> Deschide caldura la maximum si nu lasa sa fiarba apa ca te-ai ... in el de motor. :)/>

#13 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 14 April 2010 - 08:05 PM

View Postjhon1977, on 14 April 2010 - 04:12 PM, said:

La cele cu vasul de expansiune separat pana la ce nivel trebuie sa pui apa pt ca eu cand l-am cuparat(e vorba despre un E36-318tds 1995) avea apa in vas pana sus adica capacul inoata in antigel si m-am uitat si eu ca tot omul sa vad vreun semn ceva pe vas dar nu am gasit decat un U intors pe care nu scrie nimik drept urmare l-am lasat asa pana sus dar cam am probleme mi se incinge motorul ajunge la un moment dat aproape de rosu si atunci nici nu mai trage masina nu stiu ce poate sa aiba,o idee ceva orice e bine venit.Ms!


S-ar putea să fie termostatul.
Dacă vei continua să mergi aşa, vei arde garnitura de chiulasă.

#14 User is offline   jhon1977 Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 4
  • Joined: 14-April 10

Posted 15 April 2010 - 10:17 AM

am rezolvat problema,sa nu radeti de mine pt ca nu am stiut ca la bmw fulia se invarte de cand pornesti motorul fiind prinsa de pompa de apa asa ca dupa ce am aflat de treaba asta si am vazut ca a mea nu se invarte am desfacut capacul ce tine fulia si am mai observat ca baietasul de la care am luat masina a pus si el niste cartoane pe la radiator 3 la numar unu il vazusem si l am dat jos dar pe celelalte nu le am mai vazut asa ca mergem bine mersi cu 2 cartoane la radiator si fara sa mearga fulia :rolleyes:/> si fulia nu se invartea din cauza ca freca de capacul pe care este prinsa asa ca am lasat capacul fara sa il prind intr o parte si acum merge fulia perfect si sta apa pana in prima linie :)/>

#15 User is offline   doryboss Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 186
  • Joined: 14-February 10
  • Location:bucuresti
  • Car:e39 3.0d

Posted 15 April 2010 - 10:07 PM

:omgextremeplz:/> sa exista asa ceva???
3 cartoane ?

#16 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 15 April 2010 - 10:08 PM

Ca la Dacia.

#17 User is offline   doryboss Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 186
  • Joined: 14-February 10
  • Location:bucuresti
  • Car:e39 3.0d

Posted 15 April 2010 - 10:09 PM

acolo a fost unu mare si gata se rezolva

#18 User is offline   Moka Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 11
  • Joined: 29-November 11
  • Location:Buzau
  • Car:BMW 316i

Posted 29 November 2011 - 05:31 PM

Salut "ariciul" de la clima poare influentza in vreun fel la aerisire? Eu am un 316i cu ariciul care imi merge doar la viteza 4 in orice pozitzie. Dupa ce am completat aproximativ cu 1L si nu am facut aerisire ca nu am stiut. Masina o am de 3 saptamani iar prin oras nu am avut probleme, cand am facut un drum mai lung mia fiert apa. am facut prostia sa desfacut bushonul de la vasul de lichid (cea mai mare prostie, m-am fript putzin),crezand ca nu are apa(Precizez ca radiatorul era rece si caldura baga), dupa ce am completat ce pierduse ,apa nu sa mai ridica dar nici caldura nu a mai dat.Am mers aproximativ 100Km si nu am mai avut problemen decat cu caldura. azi am facut aerisire urmand procedurile de mai sus numai ca nu am pus si contactul si tot nu baga caldura. Orice sfat e bine primit MULTUMESC :D/>

#19 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 30 November 2011 - 02:15 AM

Nu are treaba ariciul. :D/>
Probabil tot nu este aerisita bine instalatia de racire.Poate se pierde pe undeva antigelul, poate sa fie o problema si la termostat, este posibil sa fie infundat si radiatorul din interiorul masinii,...trebuie sa verifici.

#20 User is offline   Moka Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 11
  • Joined: 29-November 11
  • Location:Buzau
  • Car:BMW 316i

Posted 30 November 2011 - 11:02 PM

oky Ms am rezolvat i-am mai facut o data aerisirea si acuma e oky numai ca nu am mers foarte mult sa vad daca mai fierbe ...dar o testez eu :Party:/>

  • (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users