Aerisire circuit racire
#1
Posted 10 February 2010 - 12:21 AM
http://www.realoem.c...083&hg=17&fg=05
Cumva, teoretic, stiu, dar nu sunt sigur.Pe radiator am surubul pt aerisire, langa busonul vasului de expansiune.
Va multumesc!
#2
Posted 10 February 2010 - 01:25 AM
1. Desfaceti capacul vasului de expansiune. Setati controloalele de temperatura din bord la incalzire maxima.
-nota: Lasati motorul sa se raceasca inainte sa desfaceti capacul vasului de expansiune, sau inainte sa scurgeti lichidul de racire.
2. Plasati un vas sub busonul de scurgere al radiatorului si desfaceti-l lasand sa curga lichidul din radiator.
3. Plasati un vas sub partea din spate a blocului motor. Slabiti si desfaceti complet busonul de scurgere a lichidului de racire din blocul motor. Busonul de scurgere se gaseste pe partea blocului motor care contine galeria de evacuare, aproape de spatele motorului (sub galerie).
4. Montati la loc busonul de scurgere al radiatorului si cel de scurgere din blocul motor, folosind garnituri de etansare noi. Lasati comenzile caloriferului din bord pe incazire maxima.
5. Folosind o solutie de racire compusa din 50% apa distilata si 50% antigel, incarcati sistemul de racire incet. ATENTIE! daca motorul este cald, asteptati pana se raceste, nu este o idee buna sa bagati lichid de racire rece intr-un motor cald.
-nota: Apa de la robinet poate provoca coroziunea radiatorului, motorului si furtunelor din instalatia de racire.
-nota: Lichidul de racire poate fi refolosit daca este curat si nu este mai vechi de 2 ani. Nu refolositi lichidul de racire cand inlocuiti piese din motor.
Capacitatea sistemului de racire este:
6.5 litri pentru motoarele cu 4 cilindri
10 litri pentru motoarele cu 6 cilindri
10.5 litri pentru motoarele cu 6 cilindri dar bloc US
Pentru modelele cu vasul de expansiune integrate in radiator, ori de cate ori lichidul este dat jos din instalatie sau reumpluta instalatia de racire cu lichid, trebuie urmata procedura de aerisire a instalatiei de racire (pentru a elimina aerul prins in instalatie):
-nota: Modelele care au vasul de expansiune separat nu au surub de aerisire. Sistemul de racire isi face singur aerisirea prin furtunasul de aerisire cu care este prevazut vasul de expansiune.
1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.
2. Slabiti surubul de aerisire de pe vasul de expansiune din radiator.La modelele M3, slabiti surubul de aerisire care se afla pe carcasa termostatului.
3. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul (NU PORNITI MOTORUL)
4. Adaugati incet lichid de racire pana cand incepe sa curga prin gaura surubului de aerisire. Cand lichidul de racire curge prin gaura surubului de aerisire fara sa mai apara bule de aer (curgerea e cursiva), strangeti surubul.
5. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).
This post has been edited by andrei™: 10 February 2010 - 01:25 AM
#4
Posted 10 February 2010 - 09:24 PM
In mod absolut normal, daca ai constatat la o verificare de rutina ca indicatia jojei de nivel indica nivelul sub minim, trebuie numai sa completezi, fara a mai face aerisirea prin desfacerea acelui surubel de plastic de pe cotul vasului. Acela se desface numai cand completezi o cantitate considerabila de lichid sau la inlocuirea totala. La completare aerisirea nu este necesara. A se retine: Completare :excl:/>
Daca numai constati cu motorul rece ca esti sub nivel, trebuie numai sa adaugi incet si cu simt de raspundere pana ce joja atinge nivelul recomandat. Atat
PS: valabil numai daca vasul de expansiune este fixat direct pe radiator...Si normal, daca trebuie sa faci asta destul de des, verifica sa nu ai pierderi
#5
Posted 10 February 2010 - 09:43 PM
#6
Posted 11 February 2010 - 09:32 PM
iulisv, on 10 February 2010 - 09:43 PM, said:
OK...completeaza cu motorul rece pana la Kalt. Fa deocamdata asa, incalzeste "agregatul" si vezi cum stai cu nivelul dupa ce motorul s-a racit.
Din cate spui tu, termostatul este deschis sau aproape deschis in permanenta, si daca ipoteza se verifica, din pacate trebuie inlocuit. Conditia ca un motor sa ajunga in timpul normal alocat la temperatura de regim, este ca termostatul sa fie inchis cu motorul rece.
#7
Posted 11 February 2010 - 09:45 PM
DanS, on 11 February 2010 - 01:32 PM, said:
Din cate spui tu, termostatul este deschis sau aproape deschis in permanenta, si daca ipoteza se verifica, din pacate trebuie inlocuit. Conditia ca un motor sa ajunga in timpul normal alocat la temperatura de regim, este ca termostatul sa fie inchis cu motorul rece.
Eu am un e 36 din 1994,motor 1.6 m 43!Vasul e lipit de radiator!Mie dupa cum am mai zis imi mai prelinge pe langa senzorul ala de temperatura!Cateodata mai uit sa completez si cand pun bag cam juma de litru sau mai mult!Trebuie aerisit?
Acum am lipit acolo la senzor dar tot cand se incalzeste motorul nivelul in vas scade mult sub linia aia!ce ar putea sa aiba?
Eu nu am clima sau aer conditionat,sa inteleg ca completez,desfac surubul ala,pun contactul pe pozitia"porneste"dar fara sa pornesc motorul?Dau toate alea din habitaclu la maxim si stept sa scada?Nu e cam ciudat?Cum circula apa fara pompa?Sau am inteles ceva gresit eu?
#9
Posted 11 February 2010 - 10:00 PM
#10
Posted 12 February 2010 - 08:50 PM
kosty 316, on 11 February 2010 - 10:00 PM, said:
ce sa fie cu aerisitul?
Completarea ocazionala nu necesita aerisire (adica intre nivelul minim avertizat in bord si maxim)
daca esti sub minim ...parerile sunt impartite.
Daca nu-ti mai pierde pe la acel senzor si tot completezi este logic sa pierzi prin alta parte....posibil unde ti-am recomandat eu...sau nu
Poate ai radiatorul fisurat sau un cot...furtun...calorifer...etc.
Totusi vezi in spatele chiulasei...nu trebuie sa fie cald afara sa bagi mana acolo si sa-ti dai seama...
Succesuri
#11
Posted 14 April 2010 - 03:12 PM
This post has been edited by Christian: 14 April 2010 - 03:17 PM
Reason for edit:: quote inutil
#13
Posted 14 April 2010 - 08:05 PM
jhon1977, on 14 April 2010 - 04:12 PM, said:
S-ar putea să fie termostatul.
Dacă vei continua să mergi aşa, vei arde garnitura de chiulasă.
#14
Posted 15 April 2010 - 10:17 AM
#18
Posted 29 November 2011 - 05:31 PM