andrei™, on 10 February 2010 - 01:25 AM, said:
Pentru modelele cu vasul de expansiune integrate in radiator, ori de cate ori lichidul este dat jos din instalatie sau reumpluta instalatia de racire cu lichid, trebuie urmata procedura de aerisire a instalatiei de racire (pentru a elimina aerul prins in instalatie):
-nota: Modelele care au vasul de expansiune separat nu au surub de aerisire. Sistemul de racire isi face singur aerisirea prin furtunasul de aerisire cu care este prevazut vasul de expansiune.
1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.
2. Slabiti surubul de aerisire de pe vasul de expansiune din radiator.La modelele M3, slabiti surubul de aerisire care se afla pe carcasa termostatului.
3. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul (NU PORNITI MOTORUL)
4. Adaugati incet lichid de racire pana cand incepe sa curga prin gaura surubului de aerisire. Cand lichidul de racire curge prin gaura surubului de aerisire fara sa mai apara bule de aer (curgerea e cursiva), strangeti surubul.
5. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).
Am observat mai demult ca nu imi pre baga caldura, insa nu ma deranjat pana la gerul din ultimele zile. Mai nou pe langa lipsa caldurii in masina, nici nu imi dezgheata parbrizul in interior. Am incercat si eu ceva comform celor de mai sus, insa fara rezultat... mai mult , ma tem sa nu fi stricat mai mult !
Intrebare : surubul de aerisire este mult mai sus decat nivelul indicat pe vasul de expansiune ( vreo 20 de cm ). Daca complectez cu lichid, comform principiului vaselor comunicante, trebuie sa complectez pana cel putin la nivelul aerisirii. Am incercat, imi creste nivelul in pahar insa nu iasa aer pe acolo.Cred ca i-mi scapa mie ceva, am respectat instructiunile, pe contact cu motorul oprit si caldura pe maxim ! Poate ma ajuta cineva .