BMW AUTO FORUM: Aerisire circuit racire - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Aerisire circuit racire

#21 User is offline   Gabryell Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 1
  • Joined: 01-February 12

Posted 01 February 2012 - 12:20 AM

View Postandrei™, on 10 February 2010 - 01:25 AM, said:

Procedura pentru aerisirea lichidului de racire este urmatoarea:
Pentru modelele cu vasul de expansiune integrate in radiator, ori de cate ori lichidul este dat jos din instalatie sau reumpluta instalatia de racire cu lichid, trebuie urmata procedura de aerisire a instalatiei de racire (pentru a elimina aerul prins in instalatie):
-nota: Modelele care au vasul de expansiune separat nu au surub de aerisire. Sistemul de racire isi face singur aerisirea prin furtunasul de aerisire cu care este prevazut vasul de expansiune.

1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.
2. Slabiti surubul de aerisire de pe vasul de expansiune din radiator.La modelele M3, slabiti surubul de aerisire care se afla pe carcasa termostatului.
3. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul (NU PORNITI MOTORUL)
4. Adaugati incet lichid de racire pana cand incepe sa curga prin gaura surubului de aerisire. Cand lichidul de racire curge prin gaura surubului de aerisire fara sa mai apara bule de aer (curgerea e cursiva), strangeti surubul.
5. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).


Am observat mai demult ca nu imi pre baga caldura, insa nu ma deranjat pana la gerul din ultimele zile. Mai nou pe langa lipsa caldurii in masina, nici nu imi dezgheata parbrizul in interior. Am incercat si eu ceva comform celor de mai sus, insa fara rezultat... mai mult , ma tem sa nu fi stricat mai mult !
Intrebare : surubul de aerisire este mult mai sus decat nivelul indicat pe vasul de expansiune ( vreo 20 de cm ). Daca complectez cu lichid, comform principiului vaselor comunicante, trebuie sa complectez pana cel putin la nivelul aerisirii. Am incercat, imi creste nivelul in pahar insa nu iasa aer pe acolo.Cred ca i-mi scapa mie ceva, am respectat instructiunile, pe contact cu motorul oprit si caldura pe maxim ! Poate ma ajuta cineva .

#22 User is offline   boyy Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 2
  • Joined: 08-April 12

Posted 21 September 2012 - 07:58 PM

buna am si eu un brek din 97 iam schimbat garnitura la termostat noua lam pus sus lam strins si tot imi mizguie pe aolo nu stiu ce sa mai pun este seria 3 316i

sa pun silicon ceva eu mam gindit la clingerit vere poate tine ca sub cot se tot albeste de la antigel cum curge cind se raceste motorul

#23 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 08 November 2012 - 03:26 PM

Nu stiu cum ati reusit voi, insa eu niciodata nu am reusit sa aerisesc bine instalatia de racire, nici la 316, nici la 323.
Am incercat si la 323 sa aerisesc de doua ori, din care o data cand am schimbat termostatul, insa cred ca fara succes...
Nu baga caldura cum ar trebui... daca merg lejer, in 2000-2500 ture, nu baga caldura... Daca 1-2 km trec de 3000-3500, imediat vine caldura.
O fi asa normal, ori nu aerisesc eu bine?
Oricum, de acuma tre sa ma duc in service, sa-mi faca cineva treaba corect.

#24 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 08 November 2012 - 08:50 PM

N-are treaba caldura cu turatia.

Daca apa e la 90 de grade, trebuie sa bage caldura ca lumea indiferent de modul in care mergi.

Probabil nu ai aerisit instalatia corect.

#25 User is offline   kolea Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 58
  • Joined: 12-December 10
  • Location:Galati-Modena-Maranello
  • Car:e60 530i N52B30A

Posted 08 November 2012 - 10:52 PM

In timpul aerisirei trebuie data ventilatia la maxim,comutat pe caldura.Astfel se deschide circuitul aerotermei,permitind aerisirea acesteia.

incearca,poate reusesti!

#26 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 09 November 2012 - 12:05 PM

Nu mai incerc. Ma duc poate diseara la cineva. Si oricum am dat caldura la 32 grade, si aeroterma la maxim, si tot nu a iesit nimic. Ceva sigur nu faceam eu bine.

Ultima oara mi-a curs pe maini antigel fierbinte, noroc ca era iarna si s-a racit repede...

Am desfacut surubul ala prea tare, pana a cazut jos, si repede am pus degetul tasneasca peste tot.. Si pana am pus mana pe surub, pana l-am pus, m-am improscat tot pe maini, nu mai vreau sa repet experienta, m-au usturat mainile vreo 2 zile!

Si oricum trebuie sa ma duc la service, sa dau jos valva aia de pe cutie, care intarzie cuplarea ambreajului.

This post has been edited by pyu: 09 November 2012 - 12:07 PM


#27 User is offline   kolea Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 58
  • Joined: 12-December 10
  • Location:Galati-Modena-Maranello
  • Car:e60 530i N52B30A

Posted 09 November 2012 - 12:23 PM

Pai trebuie sa lasi sa se raceasca bine motorul.

Antigelul fiind fierbinte,are si volumul mai mare.Din aceasta cauza nu se aeriseste cum trebuie.

#28 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 09 November 2012 - 02:20 PM

Da, se pare ca la un moment dat am pornit motorul :huh:/>

  • (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users