BMW AUTO FORUM: Automobile de legenda - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

Automobile de legenda

#1 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 06 September 2009 - 12:17 PM

Vreau sa fac o lista a automobilelor care prin ceva anume au schimbat lumea sau au influentat prin ceva industria auto.
Oricine vrea sa adauge o masina alaturi de povestea ei, este invitat sa o faca.

http://img141.imageshack.us/img141/1856/fordlogo473b88uf3.jpg


Ford T

Este un automobil produs de Ford intre anii 1908 – 1927, astfel 1908 devine anul istoric in care automobilul a devenit accesibil pentru oamenii de rand.
Astfel este considerat primul automobil neexlusivist, masina care “a pus America pe roti”. O mare parte a succesului acestui automobil se datoreaza lui Henry Ford si a ideiilor sale avangardiste: linia de productie in locul asamblarii manuale (desi Oldsmobile Curved Dash este prima masina fabricata astfel) si platirea muncitorilor cu un salariu proportional pretului masinii produse.

Primul Ford T a fost produs pe 27 septembrie 1908, in fabrica Piquette din Detroit.

Cand a iesit pe piata, T-ul era fabricat cu vechiile metode ale vremii adica asamblare manuala, iar numarul de masini fabricate era foarte mic.
Dupa ce s-a trecut la asamblare pe linie de productie, timpul de productie pentru un automobil s-a redus la 3 minute, atfel productia s-a marit de 7 ori iar timpul de productie a scazut la o ora si 33 de minute. In 1914, un muncitor de la linia de asamblare a lui Ford putea sa-si cumpere un Ford T cu salariul de pe 4 luni.

Succesul de care s-a bucurat modelul T se datoreaza in special pretului initial de 850 $ fata de 2000-3000 $ cat costau automobilele concurente.

Date tehnice:

Cilindree: 2.9l (motor montat in fata)
Putere: 20 cp
Consum: 11.1 - 18.7 l / 100 km
Tractiune: spate
Transmisie: cutie cu 2 viteze

http://img233.imageshack.us/img233/7535/fordt.jpg



http://img528.imageshack.us/img528/5373/rollsroycelogo4b48f3fy5.jpg


Rolls-Royce Silver Ghost


Numele acestei masini legendare reprezinta in acelasi timp un automobil in mod special dar si numele unei serii de masini si anume 40/50 hp.
Acest nume a fost dat unei intregi serii de masini de catre presa si reprezinta motivul pentru care la acea vreme era cunoscut faptul ca Roll-Royce produce cea mai buna masina din lume, declaratie facuta nu de Rolls-Royce ci de prestigioasa publicatie Autocar in 1907.

Directorul comercial Rolls-Royce, Claude Johnson a comandat fabricii producerea unei masini vopsite in argintiu si placata cu argint. Acesta era al 12-lea model 40/50 hp fabricat. O placa inscriptionata cu “Silver Ghost” orna radiatorul. O caroseria decapotabila fabricata de carosierul Barker iar masina fost imediat trimisa sa participe la testele de fiabilitate din Scotia, si imediat apoi, un test de anduranta de 15 000 mile, adica parcurgerea distantei Londra-Glasgow de 27 de ori.

http://img215.imageshack.us/img215/7043/rollsroycesilverghostaxik2.jpg
Modelul AX201 in timpul testelor de fiabilitate din Scotia

Scopul a fost cresterea reputatiei marcii si demonstrarea fiabilitatii si silentiozitatii noii masini, silentiozitate evidentiata si de numele masinii.

A fost o masura de marketing foarte riscanta, insa de succes. Fiecare test a fost facut in prezenta presei, iar faptul ca masinile din acea vreme erau foarte putin fiabile iar drumurile la fel de proaste, a influentat notorietatea masinii care a crescut foarte mult.

Reputatia Rolls-Royce a crescut simtitor, iar modelul 40/50 a devenit un succes de piata.

Modelul in cauza, AX201 a fost vandut in 1908 unui client si recuperata de Rolls-Royce in 1948. De atunci a fost folosita ca o masina de publicitate si expozitie si a calatorit pe tot globul. In 1989 a fost restaurata complet de SC Gordon Coachbuilders Luton si P&A Wood din Londra.
Masina este in prezent proprietatea Bentley Motors Ltd.

Silver Ghost este considerata cea mai valoroasa masina din lume, in 2005 valoarea asigurata a masinii era de 35 milioane $.

Date tehnice:

Productie: 1906–1926
Succesor: Rolls-Royce Phantom I
Motor: L6
7036cc (1906-1910)
7428cc (from 1910)
Transmisie: manuala 4 viteze (1906-1913)
manuala 3 viteze (1909-1913)

http://img114.imageshack.us/img114/8329/800pxrollsroycesilverghzv6.jpg

http://img299.imageshack.us/img299/3523/porschelogo4f326afa8.jpg

Porsche 550 Spyder
http://img81.imageshack.us/img81/9665/screend223b7zi1.jpg

Este clar una dintre emblemele auto ale anilor ’50.
Menirea acestei masini aparute in 1951 este participarea in curse auto si a facut-o incepand cu acelasi an, debutand cu pilotul Helm Glockler.

In 1953 si-a facut debutul international la Salonul Auto de la Paris.
“550” apare in numele masinii din cauza ca este al 550-lea proiect al Porsche.

Masina este cunoscuta ca Spyder sau RS, este foarte importanta in istoria marcii Porsche, castigand pentru aceasta marca
prima mare cursa auto din sa si anume Targa Florio in 1956.


Este o masina atat de iubita incat este alaturi de Shelby Cobra si Jaguar E-type, una dintre cele mai populare masini printre iubitorii de kit-car-uri.

Foarte multe companii fabrica replici de 550 Spyder, unele dintre ele producand-le dupa specificatiile Porsche din anii ’50 ceea ce le transforma poate, in mai mult decat replici.

Este atat de joasa incat Hans Herrmann a reusit sa o conduca pe sub bariere de cale ferata.
Porsche Boxter este un descendent al acestei masini.

Exclusivismul masinii prespune ca este o masina cautata de colectionari si de celebritati.

Numele acestei masini este pentru totdeauna legat de James Dean care a murit conducand propriul sau 550 Spyder, poreclit "Little Bastard" cu care si concura.
Acesta s-a stins pe data de 30 septembrie 1955 pe drumul spre o cursa auto din Salinas, California.

A circulat zvonul ca masina lui Dean ar fi blestemata din cauza ca dupa ce George Barris, cel care si preparase aceasta masina pentru curse, cumparase epava si vanduse motorul si transmisia unui doctor care la randul lui a murit in accident pierzand controlul si intrand intr-un copac.
Doua pneuri care au fost pe “Little Bastard” au fost vandute de Barris si la prima utilizare unul dintre ele a explodat.
Epava a fost transportata si inchisa intr-un depozit in vederea expunerii insa acest depozit a luat foc si totul a fost distrus in afara de epava masinii care a ramas intacta.
http://img142.imageshack.us/img142/4172/porsche5503d47335fk5.jpg


http://img251.imageshack.us/img251/8391/littlebastardd76413gc5.jpghttp://img259.imageshack.us/img259/2726/3227289d6bfa5pf7.jpg
Date tehnice:
Cilindree: 1,498 cmc (motor in 4 pistone orizonal opuse)
Putere: 125-135
Transmisie: cutie 5 viteze manuala
Viteza maxima: ~ 150 mile/h.


http://img292.imageshack.us/img292/5664/mercedeslogorond5368a9sg6.jpg

Mercedes 300SL Gullwing (1952 - 1963)


http://img513.imageshack.us/img513/5976/800px1955mercedesbenz30vo8.jpg

300SL sau W192 este un coupe in 2 locuri cu usi specifice “Gullwing”, de unde vine si porecla masinii. A existat si o varianta decapotabila.


Prototipul 300SL Transaxle

Aceasta masina este importanta pentru istoria auto pentru ca este prima masina pe benzina echipata cu injectie directa.
Varianta gullwing a fost vanduta intre martie 1955-1957.
Varianta de strada adica W192 este chiar mai puternica decat varianta de curse W194 din 1950, aceasta din urma fiind pe carburatie.

“300” vine de la cilindree, in acest caz 3 litrii, iar SL este clasa coupe/roadster de la Mercedes si inseamna “Sport Leicht" sau "Sport Light."

Motorul, acelasi L6 de 3 litrii insa pe injectie dezvolta de doua ori mai multa putere fata de versiunea pe carburatie, 240 cp fata de 115 cp. Acest sistem de injectie mecanica Bosch permite masinii atingerea vitezei de 260 km/h, astfel SL-ul este si cea mai rapida masina de serie din vremea sa.

Manevrabilitatea masinii era chiar foarte buna pentru vremea sa, avand o suspensie independenta, insa cu toate astea masina era greu de condus, avand un ambreiaj foarte greu, o podea care se incalzea foarte tare.

Datorita design-ului sau, usilor unice si inovatiilor tehnologice, 300SL este unul dintre cele mai cautate autoturisme de colectie Mercedes-Benz, pretul unui exemplar trecand cu mult peste 400 000 $.

Date tehnice:
Motor: 3.0l L6
Putere: 240 cp
Viteza maxima: 260 km/h

http://img208.imageshack.us/img208/2727/800pxmercedes300slcoupety7.jpg

http://img227.imageshack.us/img227/4805/jaguarlogo22f3c1wm5.jpg


E-type-ul, cunoscut ca si XK-E, a fost lansat in 1961 si a devenit imediat un success de piata datorita calitatii fabricatiei, performantelor sportive dar si pentru frumusetea design-ului.

Conceput in 1956, E-type-ul trebuia sa fie un inlocuitor pentru D-type, masina cu care Jaguar participa la curse.

Jaguar a renuntat la curse la scurt timp dupa ce dezvoltarea E-type-ului incepuse insa aceasta a continuat, avand ca punct culminant versiunea de strada prezentata la Salonul Auto de la Geneva din martie, 1961.

E-type-ul venea in doua variante, coupe si decapotabil, ambele cu 2 locuri.

Enzo Ferrari a spus ca este cea mai frumoasa masina facuta vreodata, vanzarile nu l-au contrazis deloc, a fost un succes imediat.

Printre inovatiile revolutionare ala masinii, se remarca suspensia spate independenta, o premiera pentru Jaguar, o inovatie care lipsea pe majoritatea masinilor sport din acea vreme.

Insa E-type-ul a fost foarte apreciat pentru viteza sa.
Datorita aerodinamicii si motorului L6 de 3.8l si 265 cp, E-type-ul atingea viteza de 240 km/h, un prag de viteza accesibil atunci doar masinilor de curse si celor exotice cu preturi exorbitante.
Jaguarul E-type nu era deloc ieftin insa oferea performante asemanatoare la un pret cu mult mai mic.

Pentru a pastra nivelul vanzarilor, E-type-ul a suferit mai multe modificari de-a lungul anilor.
Motorul de 3.8l a fost inlocuit in 1965 de o versiune de 4.2l care avea mai mult cuplu.
In anul urmator a aparut si versiunea 2+2 care oferea in lista de dotari o transmisie automata. Caroseria este mai lunga si unghiul plafonului este schimbat.
In 1971 a fost lansata ultima varianta de E-type, cu o motorizare V12 de 5.3l si 314 cp.

Jaguar-ul E-type este considerat ca fiind una dintre cele mai frumoase masini, iar performantele o apropie de masinile sport din present.


Seria I

Produs intre: 1961–1968
Caroserie: coupe
cabriolet
Motoare: 3.8 L XK I6
4.2 L XK I6

http://img155.imageshack.us/img155/8711/800pxseriesonejag859ac2rk7.jpg

Seria a II-a

Produs intre: 1969–1971
Caroserie: coupe
coupe 2+2
cabriolet
Motoare 4.2 L XK I6

http://img254.imageshack.us/img254/4198/800px1970jaguaretyperoayk9.jpg


Seria a III-a

Produs intre: 1971–1974
Caroserie: coupe
coupe 2+2
cabriolet
Motoare: 5.3 L Jaguar V12

http://img139.imageshack.us/img139/4749/754pxjaguaretypesiii85fwq1.jpg


Alte poze:

http://img170.imageshack.us/img170/6909/image00819e94dls9.jpghttp://img183.imageshack.us/img183/2539/image0061a2ae9xm0.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/149/image0031a7512vg1.jpghttp://img247.imageshack.us/img247/2548/image0091db009tm1.jpg


(Pozele si datele tehnice sunt de pe www.wikipedia.org)

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users